“2025’te Türkiye’de 150 otele ulaşacağız”

Global otel zinciri Wyndham Hotels'in dünyadaki beşinci büyük pazarı Türkiye oldu. Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, Türkiye'ye aldıklarından daha fazlasını vermek istediklerini belirterek, "Marka sayımızı 10'a çıkararak 2025'te 150 otele ulaşacağız" diyor.

Haber Giriş Tarihi: 17.04.2023 12:00
Haber Güncellenme Tarihi: 17.04.2023 12:00
https://www.tourismjournal.com.tr/

Dünya çapında yaklaşık 95 ülkede 9 bin 100'den fazla oteliyle dünyanın franchise veren en büyük otel şirketlerinden biri olan Wyndham Hotels & Resorts'un global portföyünde toplam 24 marka bulunuyor. 

Türkiye'de 40 ilde 90'ın üzerinde oteli bulunan Wyndham için Türkiye pazarı dünyadaki beşinci büyük pazar niteliğine sahip. 

Cumhuriyet'in 100'üncü yılında Türkiye'de 100 otele ulaşmayı hedefleyen grup, deprem yüzünden planlarını değiştirmezken depremin ardından Türkiye Otelciler Birliği ile koordineli çalışıp otellerinin kapılarını depremzedelere açtı. 

Depremzedelerin yaralarının sarılması için Kızılhaç ve Kızılay'a bağış yaptı. Ayrıca faaliyet gösterdiği 100'e yakın ülkede çalışanlarının katıldığı bir bağış kampanyası düzenleyip burada toplanan parayı da Türkiye'ye gönderdi. 

Wyndham Hotels&Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis ile yatırım planlarını ve turizm sektörünü konuştuk.

Wyndham Hotels & Res için Türkiye'nin öneminden bahseder misiniz?

Türkiye grubumuzun dünyadaki beşinci büyük pazarı konumunda ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Siz 29 Ekim'de muhteşem Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü yılını kutlarken biz 100'üncü otelimizi açmış olacağız. Sadece İstanbul, İzmir gibi büyük kentlerde değil, 40 ilde varız. 

Önümüzdeki beş yıllık planımızda da ikinci ve üçüncü kademe diye nitelendirdiğimiz illere, ilçelere odaklanacağız. Çünkü en yoğun büyüme potansiyelini bu bölgelerde görüyoruz.

Ülkemizde kaç otele ulaşmayı hedefliyorsunuz?

Şu anda toplam dokuz markamızla Türkiye'de varız. Bu yıl Trademark by Wyndham markamızı da getireceğiz. Bu marka için görüşmelerimiz sürüyor, önümüzdeki dönemde nerede açacağımızı açıklayacağız. 

Böylece Türkiye'deki marka sayımız 10'a çıkacak. Son satın aldığımız marka olan Vienna House by Wyndham markamızı da ilerleyen zamanlarda Türkiye'ye getirmeyi hedefliyoruz. 2025 hedefimiz ise Türkiye'de 150 otele ulaşmak.

Deprem bölgesindeki yıkımdan siz nasıl etkilendiniz?

50 binden fazla insanın hayatını kaybettiği depremden dolayı çok büyük üzüntü duyduk. Anadolu'nun büyük bölümü yeniden inşa edilecek, bizim de o süreçte rolümüz olacak. Deprem bölgesinde 19 tane otelimiz var. Hiçbiri yıkılmadı. Sadece beş tanesi kapalı. 

Aslında açılmaya hazır ama izin bekliyoruz. Bölgedeki ekibimizden hayatını kaybeden olmadı. 20 ülkeden 140 kişinin yer aldığı EMEA bölgesi ekibimizin dönemsel toplantısını deprem sonrasında 22 Mart'ta İstanbul'da yaptık. İptal edebilirdik ama Türkiye ile dayanışmamızı ortaya koymak için buradayız.

Önümüzdeki süreçte bölgede nasıl bir tablo bekliyorsunuz?

Önümüzdeki beş yılda Anadolu'nun neredeyse yarısı yeniden inşa edilecek. O bölgelerde otellere de ihtiyaç olacak. Bugünkü üzücü tablo sonuçta ekonomik bir aktiviteyi de yaratacak. Oradaki illerin yeniden kalkınma sürecinde Wyndham'ın rolü olacağına da inanıyorum. 

Wyndham olarak Türkiye'ye aldığımızdan daha fazlasını vermek istiyoruz. Dünyanın diğer ülkelerine baktığımızda Florida'da fırtınalar, Haiti'de depremler oldu. Bu tarz felaketler geçmişten ders alıp aynı hataları tekrarlamamak için bir fırsat. Türkiye de deprem bölgesinin yeniden inşası için birleşmiş olduğunu görüyoruz. Konaklama sektörü de buna dahil.

Deprem bölgesinin kalkınmasında nasıl bir rolünüz olacak?

Türkiye'deki ekiple deprem bölgesi için bundan sonra neler yapabileceğini konuşuyoruz. Wyndham Grand İstanbul Kalamış genel müdürümüz Göksenin Kürkçü ile konuştuk. Deprem bölgesindeki gastronomi merkezlerinden söz etti. Özellikle Hatay bu anlamda çok önemli bir gastronomi merkezi. 

Biz de bu merkezlerin yeniden inşasının bir parçası olmak istiyoruz. Gastronomi kentlerinin ayağa kalkması için de destek olacağız. Dokuz markamızla 90'ın üzerinde otelimizle bize ev sahipliği yaptığı ve bize sunduğu yetenekli profesyoneller için Türkiye'ye müteşekkiriz. Mutlaka yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olmak istiyoruz.

İstanbul'da da deprem olacağına ilişkin söylentiler turizm hareketliliğine nasıl yansıyor?

Hepimiz insanız, korkularımız var. İstanbul ile ilgili de çok söylenti var ama EMEA ekibimizden tek bir kişi bile "Deprem olabilir, korkuyorum" demedi. Türkiye'de depremden sonraki iki üç haftalık süreçte doluluk oranlarında bir miktar düşüş yaşandı. Ancak bu düşüş uzun sürmedi. Nisan ve mayıs rezervasyonlarına baktığımızda 2022 seviyelerine dönülmüş durumda.

Deprem sonrasında Türkiye'deki diğer otellerinizin deprem güvenilirliği konusunda çalışma yapmayı planlıyor musunuz? Müşterilerin bu yönde bir talebi olur mu?

Biz ne zaman bir otel için imza atsak uluslararası düzeyde sigortaları var mı ona bakarız. Çünkü uluslararası sigortasının olması binada gerekli önlemlerin alındığını gösterir. Deprem sonrasında otellerin genel müdürleri kamu görevlileri ile görüşüp deprem güvenliği sertifikası çalışmasının yapılması için adım atacaklar. 

Önümüzdeki 2-3 aylık süreçte buraya gelip otellerde etkinlik düzenleyecek olan büyük şirketler güvenlik sertifikasını görmek isteyeceklerdir. Aynı zamanda sigorta şirketleri de bu belgeyi görmek isteyecek. Diğer ülkelerde de bu tür olaylar sonrasında da böyle uygulamalar yapılıyor. 

Evinizin güvenliğini sağlamak için nasıl tedbir alıyorsanız konaklama sektörü de tedbirler alacak. Türkiye güvenli bir ülke olduğu için turist almaya devam edecektir.

Kaynak: Ekonomist.com