ANKARA (İHA) - Ticaret Bakanlığı, ihracatçılar için önemli bir kaynak olan "E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi"ni yayımladı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, rehberin 21. yüzyılın getirdiği teknolojik ilerleme ve küresel ticaretin dinamikleri doğrultusunda Türk markalarının ve ürünlerinin küresel pazarlara sunulmasına katkı sağlamak amacıyla hazırlandığı belirtildi. Bu kapsamda özellikle “Uzak Ülkeler Stratejisi”ne odaklanılarak, e-ihracatta potansiyel taşıyan ülkeler için özel olarak hazırlanan "Potansiyel E-İhracat Pazarları Raporu", 2024 yılı için güncellenip genişletildi.
Yeni içerikleriyle Ticaret Bakanlığının internet sitesinde yayımlanan rehber, ihracatçılara potansiyel pazarlara dair stratejik bir yol haritası sunarak e-ihracata ilişkin ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri tek bir kaynakta topluyor. Rehberle ilgili açıklamada: "İki ana bölümden oluşan rehberin ilk kısmı olan 'E-İhracat Pazarları' bölümü; sosyo-ekonomik analizler, ödeme sistemleri, sosyal medya eğilimleri, e-ticaret mevzuatı ve hızlı kargo altyapısı gibi birçok konuda pazara giriş stratejileri oluşturmaya yönelik kılavuz bilgiler sunmaktadır" ifadeleriyle ilk bölüm tanıtıldı.
Rehberin ikinci bölümü olan "Ülke Gümrük Uygulamaları" ile ilgili, "Bu bölümde sınır ötesi e-ticaret işlemlerine dair genel prosedürlerden, ülkelere özgü vergi uygulamaları, yasaklar, muafiyetler ve zorunlu belgeler gibi detaylı bilgilere kadar ihracatçıların gümrük süreçlerini kolaylaştıracak kapsamlı içerikler sunulmaktadır" ifadelerine yer verildi.
Milli ve uluslararası kaynaklardan yararlanarak hazırlanan rehberin iş dünyası, karar alıcılar ve ilgili tüm paydaşlar için kıymetli bir bilgi kaynağı olacağı eklendi. Genişletilen rehber ile, firmaların yeni pazarlara girişlerini kolaylaştırılacağı, pazarlarda tutunmaları, büyümeleri ve gümrük süreçlerini etkin bir şekilde yönetmeleri için önemli bir kaynak teşkil edeceği belirtildi. Atılan adımlarla Türkiye'yi küresel ticarette etkin bir konuma getirmek için çalışılmaya devam edileceği vurgulandı.