ABD Seçimlerinde Türkiye’nin Tanıtım Atağı

ABD seçim yayınlarında 200’den fazla ülkede izlenen tanıtım filmleri, Türkiye’nin turistik ve kültürel zenginliklerini küresel izleyiciye tanıttı.

Haber Giriş Tarihi: 07.11.2024 10:25
Haber Güncellenme Tarihi: 07.11.2024 10:25

ANKARA (İHA) - ABD başkanlık seçim sürecinde, Türkiye’nin turizm tanıtım filmleri uluslararası yayın kanallarında 200’den fazla ülkede izleyiciyle buluşarak geniş bir kitleye ulaştı. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın hazırladığı bu filmler, Türkiye’nin tarihi, kültürel ve turistik zenginliklerini tanıttı.

SEÇİM ÖZEL YAYINLARINDA TÜRKİYE TANITIMI

5 Kasım’da gerçekleşen ABD başkanlık seçimlerinde Türkiye, dünya genelinde yoğun ilgi gören yayınlar sırasında tanıtım filmleriyle dikkat çekti. CNN, BBC, Euronews, Bloomberg ve Al Jazeera gibi önde gelen haber kanallarının seçim özel yayınları sırasında gösterilen filmler, “How to be Cool in İstanbul,” “Bodrum,” “Kapadokya,” “Deliciously Türkiye,” “Sustainability,” “Arkeoloji,” “Güney Doğu” ve “Turkish Riviera” başlıklarıyla Türkiye’nin doğal ve kültürel güzelliklerini izleyicilere sundu.

ABD BAŞKANLIK MÜNAZARALARINDA İLK REKLAM TÜRKİYE’DEN

Türkiye, ABD’de 27 Haziran’da yayınlanan Biden-Trump münazarasında ve 10 Eylül’deki Kamala Harris-Donald Trump münazarası sırasında “İstanbul is the New Cool” adlı tanıtım filmi ile yer aldı. Bu reklamlar, münazaralarda reklam alınan ilk örnekler olurken, ABD’de büyük yankı uyandırdı.

Türkiye’nin turizm markasını uluslararası arenada tanıtma stratejisinin bir parçası olan bu filmler, özellikle başkanlık seçimleri gibi geniş bir izleyici kitlesine ulaşan yayınlarda yer alarak Türkiye’nin turizm potansiyelini dünya vitrinine taşıdı. Türkiye’nin kültürel, tarihi ve doğal zenginliklerini dünya ile buluşturan bu tanıtım çalışması, ülkemizin uluslararası tanınırlığını artırmada önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.