Antalya’da afetzedeleri misafir eden otellerin çalışanlarına, afet sonrası doğru iletişim için psikososyal eğitimler verilmeye başlandı.
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) öncülüğünde, Türk Psikologlar Derneği Antalya Şubesi, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) ve Terapizone iş birliğinde hayata geçirilen proje kapsamında ‘Afetzedeler ile doğru iletişim nasıl olmalı? , Psikososyal Destek, Ruhsal İlkyardım Eğitimleri’ başlıklarında eğitimlerhazırlandı.
Deprem bölgesinden gelen vatandaşları misafir eden otellerin personellerine verilecek eğitimlerde, afetzedelerin ruhsal yaralanmalarına psikososyal katkı sağlanması ve iletişimin en doğru şekliyle yapılabilmesi amaçlandı.
Uzman psikologlar tarafından yüz yüze verilen eğitimler için Kemer, Kundu, Manavgat bölgeleri ile şehir merkezindeki otellerde görev yapacak ekipler oluşturuldu. 13 Şubat’ta start verilen projenin ilk iki gününde, 14 otelde eğitim verildi. Otel sayısının fazlalığı, zamanın kısıtlı olması nedeniyle eğitimlerin bazı otellerde uzaktan-online yapılacağı, bunun için de bir eğitim videosu hazırlandığı ve önümüzdeki hafta itibariyle talep eden tüm oteller ile paylaşılacağı belirtildi.
ATSO’DAN RUHSAL DESTEK
The Marmara Otel’de düzenlenen eğitime, ATSO Yönetim Kurulu Üyesi Hatice Öz ile birlikte katılan ATSO Başkanı Ali Bahar, misafir edilen vatandaşlar içinde enkaz altında kalanların, sevdiklerini kaybedenlerin, evlerini yitirenlerin olduğunu ve bu kişilerin bir nebze de olsa kendilerini iyi hissetmelerini sağlamak istediklerini dile getirdi. Deprem bölgesine bu güne kadar 42 tır yardım malzemesini ivedilikle ilettiklerini kaydeden Başkan Bahar, “Fiziksel ihtiyaçları karşılama noktasında günlerdir insanüstü bir çaba sarf ediyoruz. Bölgemizdeki iş insanları ve sanayicilerimizle günlerdir çalışıyor, ihtiyaç listelerini tamamlayarak Bölgeye ulaştırıyoruz. Fakat fiziksel ihtiyaçların yanı sıra, vatandaşlarımızın manevi olarak da yanlarında olduğumuzu göstermek istiyoruz. Psikososyal destek sağlamak amacıyla ilgili kurumlarımızla çok hayırlı bir iş birliği içerisindeyiz. Deprem bölgesinden gelen vatandaşlarımızın konakladığı yaklaşık 200 otelde çalışan personelimizin, afetzede vatandaşlarımızla doğru bir iletişim kurabilmesi için bu projeyi hayata geçirdik” diye konuştu. Depremin yıkıcı sonuçlarının psikolojik yaralanmalara ve travmalara sebebiyet verdiğine dikkati çeken Başkan Bahar, “Depremi engellemek elimizde değil ancak depremin etkilerini minimuma indirmek elimizde, bununla nasıl başa çıkacağımızı konuşmalıyız. Otel personellerimizin bir psikolog yardımcısı gibi çalışmalarını sağlamak istiyoruz” dedi.