SİVAS (İHA) – Son dönemde Türkiye'de de popüler hale gelen ve dünyada büyük ilgi gören Dubai çikolatası, Sivas'ta bir gıda firması tarafından satışa sunulmaya başladı. Firma sahibi, sağlıksız ve merdiven altı ürünlere karşı vatandaşları uyardı.
Lezzeti ve şık ambalajlarıyla dikkat çeken Dubai çikolatası, sosyal medya platformları sayesinde hızla ün kazanarak Türkiye’de de bir trend haline geldi. Muhammed Gündoğdu, işlettiği firmanın Dubai çikolatasına olan yoğun ilgiyi karşılamakta zorlandığını belirtti ve çikolatanın farklı kültürlerin damak zevkine hitap etmesinin popülerliğini artırdığını söyledi. Çikolatanın içinde Araplar, Türkler ve Avrupalılar'ın sevdiği, Antep fıstığı, kadayıf, tahin ve pudra şekeri gibi farklı damak zevklerini bir araya getiren ürünler olduğunu belirtti.
"ORTAK DAMAK ZEVKİ POPÜLERLİĞİNİ ARTIRDI"
Gündoğdu, Dubai çikolatasının dünya genelinde tercih edilmesinin ardında sentez bir lezzet olmasının yattığını vurguladı: "Aslında bu furya haziran ayında başladı. Gurbetçiler aracılığıyla Avrupa’da tutuldu. Bu çikolatanın Dubai’de çıktığı varsayılıyor. Bazı bloggerler tarafından da paylaşıldı. Araplar Türkler ve Avrupalıların damak tadına uyduğu için bir anda popülerleşti. Ortak nokta diyebiliriz. Çikolata Avrupa’dan geliyor. Tahin ve Antep fıstığını da biz Türkler olarak seviyoruz. Araplar da oldukça sevince, bu çikolata dünya geneline yayıldı” dedi.
"KALİTE DETAYDA GİZLİ"
Gündoğdu, kullanılan malzemelerin kaliteye etkisinin büyük olduğunu ifade ederek, "Birinci kalite ürünler kullanılması gerekiyor. Antep fıstığını püre kullanıyoruz. Kadayıfın kavrulma oranına kadar birçok etkeni var. Tahinin saf ve doğal olması gerekiyor. Çikolata kalitesiyle beraber hepsini birleştiriyoruz. Çikolatalar önce kalıplara dökülüyor. İç harcı özel olarak hazırlanıyor. Üzerine tekrar çikolata döküyoruz ve dondurucularda donmaya bırakıyoruz. Şu anda ciddi bir talep var. Avrupa’dan gelen talepleri karşılayamıyoruz. Önceliğimiz kendi firmamızın bulunduğu illerin talebini karşılamak.” derken tüketicileri içerik okumaya, merdiven altı ürünlerden uzak durmaya teşvik etti.