2022'de tatil amaçlı yurtiçi seyahatlerde ve iş seyahatlerinde büyük bir artış oldu ve bu ivmenin önümüzdeki dönemde korunması bekleniyor.
Wyndham Hotels & Resorts Türkiye Bölge Direktörü Ayça Bilgin, 2022'de Türkiye'de güçlü bir büyüme sergilediklerini bu ivmenin 2023'te de devam etmesini bekliyor.
Geçtiğimiz iki yılda toparlanmanın ilk olarak iş seyahatlerinde görüldüğünü belirten Bilgin, "Ödül programımız Wyndham Rewards'un üyeleriyle gerçekleştirdiğimiz anket, iş seyahatlerine yönelik güçlü talebin 2023'te de devam edeceğini gösteriyor" diyor.
Teknoloji kullanımı konaklama sektöründe hızlandı. Örneğin, Hibrit/karma toplantılar için oluşturulan altyapı düğün veya kurumsal etkinliklerde dünyanın farklı yerlerindeki insanlarla bağlantı kurulabilmesini sağlıyor.
Elite World Hotels Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Emel Elik Bezaroğlu, İstanbul'un turist profilinin TGA'nın tanıtım çalışmaları sayesinde ciddi bir oranda çeşitlendiğini söylüyor.
Bezaroğlu, turist sayısının artırılmasının yanı sıra turizm gelirinin de artırılmasının büyük önem taşıdığını vurguluyor. Ortadoğu, Güney Amerika, Avrupa, Afrika gibi birçok farklı bölgede Türk dizileri izlenirken ülkemize ilişkin olumlu algı yaratıyor. Bir diğer önemli güç ise gastronomi.
Geçtiğimiz aylarda İstanbul'daki bazı restoranların Michelin yıldızı almasıyla birlikte Türk mutfağı dünya genelindeki popülaritesini artıracak.
Önümüzdeki dönemde Bodrum, Çeşme ve Urla gibi tatil lokasyonlarındaki restoranların bu listeye dahil olmasıyla Türk mutfağı rafine kategorideki yerini perçinleyip Türkiye gastronomi turizminde öncü ülkelerden olacak.
Kaynak Ekonomist