2025’te Türk Gezginler Daha Fazla Tatile Çıkacak

Cesur deneyimler, köklere yolculuk ve yapay zeka destekli tatil planları 2025 seyahat trendlerini belirleyecek.

Haber Giriş Tarihi: 27.11.2024 12:57
Haber Güncellenme Tarihi: 27.11.2024 12:57

Türk gezginler 2025’te tatil planlarını artıracak. Marriott Bonvoy'un "Seyahate Bilet 2025" araştırmasına göre, katılımcıların %53’ü 2025 yılında 2024’e kıyasla daha fazla tatile çıkmayı hedefliyor. Araştırmada yer alan 2 binden fazla Türk gezgin, yılda ortalama 6,6 kez tatile çıkmayı planladığını belirtti. Bu da her iki ayda bir, birden fazla tatil anlamına geliyor.

KÜLTÜREL MİRAS VE CESARET TATİLLERİ TRENDİ

Araştırma, yeni seyahat eğilimlerine de ışık tutuyor. Türk gezginlerin yüzde 35’i aile tarihini ve köklerini keşfetmek için "kültürel miras" tatiline çıkmayı planlıyor. Bu tarz tatiller en çok 25-34 yaş grubu (%56) ve 55 yaş üstü (%50) gezginler arasında yaygın. Katılımcıların yüzde 52’si aile büyüklerinin yaşadığı yerleri görmeyi, yüzde 47’si ise köklerini öğrenmeyi önemli buluyor.

Cesaret isteyen tatiller de 2025'in dikkat çeken temalarından biri olacak. Katılımcıların yüzde 76’sı tatilde daha cesur olduklarını ifade ederken, ziplining, skydiving gibi adrenalin dolu aktiviteler (%51) ve sıra dışı yiyecekleri deneme (%38) popüler tercihler arasında.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE TEKNOLOJİ ÖN PLANDA

Türk gezginlerin yüzde 70’i son tatillerinde konaklama yerlerinin çevresel etkilerini kontrol ettiğini, yüzde 86’sı ise seyahatlerinin çevresel etkilerini düşündüğünü belirtiyor. Ayrıca, tatil planlamasında yapay zeka kullanımı hızla artıyor. Araştırmaya göre, genç gezginlerin yüzde 68’i yapay zeka yardımıyla seyahat planlıyor.

BÜTÇE DOSTU VE HESAPLI TATİL

2025’te tatil planlarını artıran gezginler, bütçelerine uygun seçenekler arıyor. Katılımcıların yüzde 50’si özel fiyatların tatil rezervasyonu yapmalarında en önemli etken olduğunu ifade ediyor. Yüzde 77’si ise yüksek sezon dışında tatil yaparak daha uygun fiyatlardan yararlanmayı tercih ediyor. Ayrıca döviz kurları, tatil planlamasında dikkat edilen diğer önemli bir faktör.

KONFOR VE DENEYİM ÖNCELİKLİ

Türk gezginler için temizlik, konum ve müşteri hizmetleri gibi temel unsurlar hala öncelikli. Ancak, yüzde 77’si sürdürülebilirlik özelliklerini, yüzde 62’si hayvan dostu konaklama yerlerini ve yüzde 70’i tek başına seyahat edenlere hitap eden tesisleri önemli buluyor. Seyahatten beklentiler arasında "kendini şımartmak" (%54), "aileyle kaliteli zaman geçirmek" (%49) ve "harika yiyecek ve içecek deneyimleri" (%46) öne çıkıyor.

SEYAHAT SEKTÖRÜ İÇİN UMUT VERİCİ

Marriott International Türkiye ve Orta Doğu Direktörü Şafak E. Güvenç, Türk gezginlerin her iki ayda bir tatil yapmayı planlamasının sektörü heyecanlandırdığını belirtti. "Cesaret isteyen tatiller ve ailenin kültürel mirasını keşfetmek için çıkılan tatiller gelecek yılın ana temalarını oluşturacak. Hesabını bilerek hareket etmek, tatil rezervasyonu yaparken birçok kişi için tatil bütçelerinden bağımsız olarak önemli bir konu olacak.Ayrıca, tatil planlamasında yapay zeka kullanımının oldukça yaygınlaştığını ve Türk gezginlerin bu konuda başı çektiğini görüyoruz" diyen Güvenç, bu trendlerin sektör için güçlü bir büyüme işareti olduğunu vurguladı.