Anadolu Turizminde Yeni Hikâye, Büyük Potansiyel

Turizm Yatırım Forumu’nda Türkiye’nin turizmde üst ligde kalması için yeni planların gerekliliği vurgulandı. Anadolu’nun zenginliklerine dikkat çekildi.

Haber Giriş Tarihi: 29.11.2024 10:57
Haber Güncellenme Tarihi: 29.11.2024 10:57

Bu yıl dördüncü kez düzenlenen Turizm Yatırım Forumu, sektöre yön veren 1000 katılımcıyı ve 26 paneli bir araya getirdi. Turizmin paydaşları, forum sayesinde B2B görüşmeler ve uygulamalar üzerinden iş yapma fırsatı yakaladı.

YENİ BİR TURİZM HİKÂYESİ

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, forumun sonuçlarını değerlendirerek Türkiye’nin yeni bir turizm hikâyesine ihtiyaç duyduğunu belirtti. "Dünya yatırımcısı ile dünya finans piyasalarında Türk paydaşlarını bir araya getirmek, rutin olarak bilgi alışverişi yapmak, iş birlikleri yapmak bizi başka bir yere taşıyacak. Çünkü dünyadaki turizmin boyutu çok büyük" dedi.

Turizm yatırımcılarının, sektörde yeni bir plan oluşturulması talebi olduğunu vurgulayan Narin, "Önümüzdeki 20-30 senelik dönemi yeniden planlamalıyız. En azından 2050’ye kadar turizm planları yapmalıyız. Birinci turizm planı 1980 ile 2000 arasında yapılmıştı. Ayrıca tanıtımda Turizm Geliştirme Ajansı’nın başlaması ile atak yapılarak turizm başka bir yere geldi. Şimdi üçüncü bir döneme geçiyoruz. Küresel turizm, hacmini 9,5 trilyon dolardan 15 trilyon dolara çıkaracak ve 423 milyon insanı istihdam edecek. Bizim payımız şuan 60 milyar dolar. Bizim o döneme kadar ligin üst kısmında kalma mecburiyetimiz var" açıklamasında bulundu. Kamu ve özel sektörün iş birliğiyle İkinci Turizm Şurası’nın rehber alınması gerektiğini ekledi.

ANADOLU’NUN ZENGİN POTANSİYELİ

Anadolu’nun turizm açısından büyük bir potansiyel taşıdığını ifade eden Narin, bu bölgedeki yatak kapasitesinin artırılması ve turizm koridorlarının oluşturulması gerektiğini belirtti. Ayrıca sermaye piyasalarının turizme sıcak baktığını ve sektörün yüksek verimlilik sunduğunu söyledi. Narin, "İç turizm geçen sene 8.8 milyar dolara ulaştı. Bu yıl yüzde 50’lere yakın bir büyüme gösterdi. Anadolu’yu adım adım herkes geziyor. Kars treni gibi önemli ürünlerimiz var" dedi.

TÜRK TURİZM MARKALARININ YÜKSELME ZAMANI

TTYD Başkanı Narin, Türk turizm markalarının yurt dışında Türkiye’yi temsil etmesinin önemine dikkat çekerek, "Artık bayrağımızı başka ülkelerde dalgalandırma zamanı geldi. THY bizi dünyanın her yerine taşıyor. ABD otelciliği, Pan America ile dünyaya yayıldı. Neden bizim de dünya genelinde otellerimiz olmasın. Üçüncü turizm planı bir an önce devreye girmeli" ifadelerini kullandı.