ATF Antalya Turizm Fuarı 6. Kez Kapılarını Açıyor

Turizm profesyonellerini buluşturan ATF Antalya Turizm Fuarı 23-25 Ekim 2024 tarihleri arasında Antalya ANFAŞ Antalya Expo Center'da gerçekleşecek.

Haber Giriş Tarihi: 15.10.2024 23:15
Haber Güncellenme Tarihi: 15.10.2024 23:15
https://www.tourismjournal.com.tr/

GMT Fuarcılık tarafından düzenlenen fuar 23 - 25 Ekim tarihlerinde altıncı kez kapılarını açacak. Türkiye’nin ve Akdeniz’in en verimli turizm fuarı olan nitelendirilen Antalya Turizm Fuarı’nın basın toplantısı Renex Hotel’de bugün gerçekleşti.

Antalya Turizm Fuarı Kurucusu Selçuk Meral, düzenlediği basın toplantısında ATF24 hakkındaki soruları yanıtladı.

Selçuk Meral, “Antalya Turizm Fuarı'nın beşinci senesinde, altıncısını gerçekleştiriyoruz. 2019 yılında başladık, bu hızlı, kararlı ve enerjik atılımımız bugün Türkiye'nin en önemli, en verimli, en inovatif turizm fuarını şehrimizde yaşatmamıza vesile oldu. Antalya Turizm Fuarı, 2019 yılında yaklaşık 4 bin metrekarelik bir alanda başladı ve bu sene 35 bin metrekare alanda, 30 bin profesyonel ziyaret hedefiyle; Türkiye’nin en önemli, en verimli, en büyük turizm fuarı haline geldi. Sadece Antalya'nın ve Türkiye'nin değil, Antalya Turizm Fuarı tüm Akdeniz'in en verimli turizm fuarıdır” dedi. 

"ATF EZBER BOZDU" 

Meral, “Antalya Turizm Fuarı mahkum edildiğimiz ezberleri bozdu, 360 derece hizmet anlayışı ile dünya turizm fuarcılığında oyunu değiştirdi. ATF tamamen özgün, fikri ve zikri kendine ait, yenilikçi, milli ve yerli bir üretim. 2000’e yakın yabancı davetli seyahat acentesi, 1000’e yakın marka, 5 ayrı sahne, 100’ün üzerinde uzman konuşmacı, 2000 dakikadan fazla panel süresi,  35 bin metrekare alan,  60’a yakın ülke ziyaretçisi, B2B sistemleri, genel toplamda planlı ve plansız olmak üzere milyona yakın iş görüşmesi, Sunay Akın, İlber Ortaylı, Özgür Demirtaş gibi Türkiye’nin 3 önemli ismini bir araya getiren, ezberleri bozan bir fuar." dedi. 

" HEM ETKİNLİK SAYIMIZI ARTTIRIYORUZ HEM DE GÜN SAYIMIZI ARTTIRIYORUZ"

Selçuk Meral: "Antalya Turizm Fuarı, bu sene ilk defa 3 gün, dünyadaki bütün fuarlar geriye giderken, gün azaltırken, etkinlik sayılarını azaltırken biz, hem etkinlik sayımızı arttırıyoruz hem de gün sayımızı arttırıyoruz. Bunda tabii ki en temel inancımız; Türk turizmcinin sinerjisi, Türk turizm ürünlerinin iddiasıdır. Antalya Turizm Fuarı’nın aynı zamanda bir diğer hedefi ise, dünyada ATF olarak markalaşmak ve etkinlikler gerçekleştirmek. Bu konuda da adımlarımızı atmaya devam edeceğiz” dedi.

"ATF DÜNYADAKİ TURİZM PROFESYONELLERİNİ BULUŞTURUYOR "

ATF organizatörü Selçuk Meral: "Antalya Turizm Fuarı'nın en önemli özelliklerinden bir tanesi, profesyonellere yönelik bir fuar olması. Türkiye Turizmi için, dünya resort ve alternatif turizm ürünleri için bu çapta, bu büyüklükte, üç gün boyunca, bu konsantrasyonda olan dünyadaki tek fuar. Burada gözden kaçırmamamız gereken çok önemli bir şey var: Türkiye’yi ilgilendiren bütün pazarları aynı çatı altında, aynı zaman diliminde, aynı mekanda buluşturan dünyadaki tek turizm fuarı. Dünyanın hiçbir noktasında, ister Almanya'ya, ister Rusya'ya, ister İngiltere 'ye gidin, Türk turizmini ilgilendiren bütün pazarları kurumsal olarak aynı çatı altında görmeniz mümkün değil. Biz, aynı çatı altında Türkiye turizmini ilgilendiren herkesi buluşturuyoruz. Buluşturduğumuz bu markalar, resort turizminin ve mas turizminin de en önemli markaları. Türkiye'yi son tüketiciye sunuyorlar ama sadece Türkiye'yi değil,  diğer destinasyonları da pazarlıyorlar. O yüzden şunu da büyük bir gururla ve vurguyla ekleyebilirim; Antalya Turizm Fuarı,  resort turizmiyle ilgili dünyadaki en önemli pazarları bir araya aynı çatı altında getiren dünyadaki tek fuar. ATF Türkiye Turizmi ve resort turizm için dünyanın en verimli turizm fuardır. dedi. 

"ANTALYA TURİZM FUARI ARTIK YURT DIŞINDAN DEVLET DÜZEYİNDE DE KATILIMCILARI İLE BÜYÜYOR" 

Selçuk Meral sözlerine şöyle devam etti: "Antalya Turizm Fuarı artık yurt dışından devlet düzeyinde de katılımcıları ile büyüyor. Bu sene yaklaşık 20'ye yakın farklı ülkeden stant var. Aynı zamanda yurt dışı orjinli olan turizm firmalarının da standları var. Bildiğimiz firmaların dışında bu pazara girmek isteyen veya girmiş olup da bu şekilde kurumsal bir adım atmamış olan firmaları da göreceksiniz. Antalya'daki turizm sektörü güçlü ve dinamik olunca Türkiye'nin tüm turizm bölgeleri o dinamizmden yararlanıyor. Fethiye, Bodrum, Marmaris, Datça, Didim, Erzurum, Kapadokya gibi  şehir kurumsalı anlamında da önemli katılımcılarımız var. Kuzey Kıbrıs yine her zaman olduğu gibi bizimle ve partner ülkemiz. Geçen sene 58 ülkeden katılımcı vardı. Bu sene de bu sayının altına düşmeyeceğini öngörüyoruz."