Muğla’nın Bodrum ilçesi turizm sezonuna hazırlanıyor. 1 Nisan itibariyle resmi olarak açılacak olan turizm sezonu için hedef bu sene 1 milyon üzerinde turist olarak belirlendi. Geçen sezonlardan farklı olarak, nitelikli ve döviz girdisi yüksek turist politikası izlenecek.
Alınan bilgilere göre sezon öncesi rezervasyonlara yansıyan talepler olumlu. Geçen sezonlara oranla yüzde 10 oranında bir rezervasyon artışı var.
BODRUM GEÇEN YIL HEDEFE ULAŞAMADI
Turizmciler açısında sorun oluşturan etken ise yüksek enflasyon ile birlikte maliyet artışı. Geçtiğimiz seneye oranla bu maliyetler yüzde 100'ü geçmiş durumda. Maliyet oranları oda fiyatlarına yansıtalamıyor. Böylesi bir artış rezervasyon iptaline neden oluyor. Bu durum işletmeler açısında en büyük sorun.
Geçtiğimiz sene de benzer durumlar yaşanmıştı. Özellikle sezon ortasında asgari ücretin yükselmesi ve döviz kurunda yaşanan haraketlilik maliyetlerin artmasında neden olmuştu. Bu durum karşısında birçok otel küçülme kararı almış ve eleman çıkarmıştı. Ayrıca geçen sene için 1,5 milyon turist hedefleyen Bodrum, bu rakama yaklaşsa da hedefe ulaşamamıştı.
'BU SENE CİDDİ PAZARLAMA FAALİYETLERİ YÜRÜTTÜK'
Sezona sayılı günler kala turizm sektöründe yaşanan gelişmeleri sektör temsilcileriyle değerlendirdik. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz, geçtiğimiz yıl hava ve deniz yolu ile 970 bin turist sayısına ulaştıklarını ve bu yıl ise 1 milyonun üzerine çıkmayı hedeflediklerini söyledi.
Yaptıkları çalışmalar sonucu Bodrum’a olan ilgiyi pozitife çevirdiklerini ifade eden Dengiz, “Esasen kişi sayısından daha da önemli olan kişi başı döviz getirisi ve biz bunu yükseltmeliyiz. Fakat iç ve dış turizmde rakip ülkelerden pazar payı alabilmek adına indirimler uygulamaktayız ki bu da kişi başı döviz getirisini düşürmekte. Tur operatör ve havalimanları ile yaptığımız toplantılar olumlu sonuçlar vermekte. Bu anlamıyla bizler bu sene ciddi pazarlama faaliyetleri de yürüttük. Yurt içi ve yurt dışında bir çok fuara katıldık. Ciddi sonuçlar aldık. Şu an yüzde 10’luk bir talep artışı var. Rezervasyonlar iyi. Beklenmedik bir durum yaşanmazsa bu sene iyi gidecek” dedi.
Otellerin sezona hazır olduğunu belirten Dengiz, seçimler nedeniyle yol bakımlarının yapılmadığını, diğer gerekli önlemlerin alınmadığını söyledi. Deniz, “Otellerin büyük bir çoğunluğu 1 Nisan itibarı ile sezonu açacak fakat bir bütüncül planımız yok. Bu esas sorunumuz. Plan olmadığı için sürdürülebilir turizm yapamıyoruz. Belediye, odalar, dernekler birleşip 10 veya 20 yıllık turizm master planı oluşturmalı, Bodrum'un buna ihtiyacı var. Bunun da takipçisi olacağız” diye konuştu. Dengiz, başta Hollanda, Polonya ve Almanya gibi Avrupa ülkelerinden turistlerin Bodrum’u tercih ettiklerini söyledi.
'REZERVASYONLARDA YÜZDE 10’UN ÜZERİNDE ARTIŞ VAR'
Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (BOYD) Başkanı Sabahattin Duman da talep artışı olduğunu teyit etti. Duman, “Bodrum özelinde rezervasyonlar geçtiğimiz yılın yüzde 10-15 üstü öngörülüyor. Dış piyasada Rusya-Ukrayna pazarının kaybından sonra İngiltere, Almanya ve Polonya pazarlarından talep oluşturmaya çalıştık. Nitekim bu çalışma sonuç verdik son iki sezondur ciddi talep vardı. Bu sene de talep artarak sürüyor. Tabi bu bağlamda uçak bağlantılarımızın iyileştirilmesi ile kontratlarımızı yükselttik. Fakat yurtdışından Bodrum'a direkt uçuşların daha da çoğalması gerekli” dedi.
Enflasyonla birlikte işletmelerin maliyet artışı yaşadığını belirten Duman, “Ekonomi ve enflasyon oranı fiyat politikamızı belirlerken işimizi zorlaştırmakta. Açıklanan enflasyon yüzde 60 olsa da sokak enflasyonu bunun çok daha üzerinde. geçtiğimiz yıl 20 bin lira olan ortalama personel maliyetimiz bu yıl 45-50 bin lira civarında ve dış piyasada Mısır gibi Hırvatistan gibi çok ciddi rakiplerimiz var. Buna rağmen kişi başı günlük konaklama fiyatlarımıza maliyetleri tam olarak yansıtamıyoruz. Seçim atmosferi dolayısıyla belediye hizmetleri oldukça yavaşladı, seçim sonrası bu durumun düzelmesini bekliyoruz" ifadelerini kullandı.