Ülkemizde yıl boyu sağlık turizmi imkanları, medical/SPA ve wellnes destinasyonlarına ağırlık verilerek Avusturya’da tanıtıldı. Tanıtım etkinliği, Turizm Bakanlığı’nın desteği ve Bulgaristan’ın Viyana Büyükelçiliği’nin katkılarıyla gerçekleştirildi.
Almanya´daki Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Fonları Birliği'nin Bulgaristan'ı rehabilitasyon masraflarını tanıdığı ve karşıladığı ülkeler listesine eklemesi ardından, Bulgaristan Balneoloji ve Spa Turizmi Birliği'nin yöneldiği ikinci pazar Avusturya pazarı oldu. Birliğin başkanı Siyka Katsarova, ülkemizin sağlık turizmine vurgu yapılarak yılın 12 ayı boyunca kaliteli turizm destinasyonu olarak marka imajını oluşturma çalışmalarının önemli olduğunu belirtti. Avusturya’ya yönelme sebeblerine ilişkin ise şunları belirtti:
"Herşeyden önce, iyi ulaşım bağlantılarından dolayı, çünkü Sofya'ya ve Varna'ya her gün direkt uçuşlar var. İkincisi, yıllar içinde Avusturyalı emeklilerin kendi önleme programlarını yürütme imkanına sahip olmalarından geleneklerimiz var. Son yıllarda bu tip müşteriler neredeyse yok oldu. Bundan dolayı bu sunumla ülkemizin yeni yüzünü, sektöre yapılan yatırımları göstermeye çalışıyoruz.Turizm ve Sağlık Bakanlıklarının kabul ettikleri yönetmelik ve düzenlemeler bu ürünün doğru şekilde geliştirilmesine yardımcı oldu. Bunu tamamlayan diş kliniklerini de sunuyoruz, çünkü sezon sonlarında Karadeniz ve dağlardaki oteller, biri medical turizm olan hususi ihtiyaçlar için ülkemize gelen turistlerle doldurulabilir."
Bulgaristan'ın Almanya, İsviçre, Lihtenştayn ve Karadağ'daki Büyükelçisi olarak diplomatik deneyiminden dolayı Bulgaristan Balneoloji ve Spa Turizmi Birliği'nin elçisi olarak seçilen Meglena Plugçieva, Bulgaristan ve Avusturya'nın ilgili kurumları arasında görüşmelerin yapıldığını ve hem Bulgar hem de Avusturya tarafından böyle bir proje için kurumsal destek ve hazırlık olduğunu belirtti. Sözlerine göre Bulgaristan'ın turizm ve sağlık bakanlıkları, Viyana büyükelçiliğimizle birlikte, Bulgaristan'ın bu tür hizmetleri sunabilecek ülkelerin referans listesine girebilmesi için aktif adımlar atmaları gerekiyor.
Plugçieva, Bulgaristan'ın yurtdışındaki reklamının yetersiz olduğunu da kaydetti:
"Bulgaristan, Avusturya'nın turizm pazarında tanınmıyor. Tüm görüşmelerdea bana turizm destinasyonu olarak 'siz neredesiniz?' sorulması benim için acıydı. Bu yıl Viyana metrosunda Hırvatistan ve Karadağ reklamlarının olması son derece dikkat çekiyor. Bu yıl Arnavutluk da Avrupa turizm pazarında bir hit. Kısacası reklam eksiğimiz var ve son iki yılda yaşanan siyasi istikrarsızlığın Bulgar medyası tarafından Avrupa medyasında kopyalandığını ve bunun ülkemizin imajını ciddi şekilde zedelediğini gizleyemeyiz."
Avusturyalı turistlere yönelik Bulgar otellerinin ve tıp/spa merkezlerinin avantajları nelerdir?
Meglena Plugçieva şunları belirtiyor: "Avusturya'da deniz olmadığı için, Karadeniz kıyısında tuz ve çamur prosedürleri sunan tüm otellerin avantajı olacak. Diğer önemli faktör ise paketin fiyatı. Avusturyalıların bizi tercih etmeleri için fiyatın, onların sahip olduğunun altında olması gerekiyor. Alışık oldukları kaliteye ulaşmak da önemlidir."
Avusturya'daki sağlık sigortalı kişilerin Bulgaristan'da ne tür şifa prosedürlerine ilgi gösterebilirler?
Meglena Plugçieava açıklıyor: "Avusturya'nın şu anda sözleşme kapsamında yaptığı şey kas-iskelet sistemi hastalıklarının tedavisidir. Yani ülkemizde benzer hizmetler sunan otellerin, Uluslararası Rehabilitasyon Standardını karşılaması ve İşlevsellik, Engellilik ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırmasına göre çalışmaları gerekiyor. Avusturya'ya komşu ülkeler dışında cilt hastalıkları tedavi destinasyonu olarak Ürdün de ortaya çıkıyor.Bulgaristan'ın bu pazarda kesinlikle rekabetçi olabileceğini düşünüyorum."
Girişim Bulgaristan Oteller ve Restoranlar Birliği'nin desteğini alıyor ve beklentilerini karşılıyor.
Bulgaristan'ın sunduğu avantajlar nelerdir?
Bulgaristan Balneoloji ve Spa Turizmi Birliği Başkanı Siyka Katsarova: "Başta Avrupa'dakilerine uyumlu iyi tesislerimiz var. Bana göre bir dizi İtalyan ve Macar tatil merkezlerine göre çok daha modern tesislerimiz var. Ülkemizdeki yatırımların büyük çoğunluğu son 10 yılda yapıldı. Diğer önemli bir etken muhteşem bir iklim ve deniz ile birleşimine sahipiz. Ülke genelinde termal turizm merkezlerimizi ve tarihi yerlerimizi sunabiliriz."