Türkiye ve Çin arasındaki turizm hareketlerinin ivme kazanmasına yönelik olarak geçtiğimiz yıl ilk defa gerçekleşen Trip.com workshop etkinliğinin ikincisi dün Antalya Limak Lara otelde yapıldı. Çinli tur operatörü Trip.com temsilcilerinin katılım sağladığı organizasyona, Antalya konaklama sektör temsilcileri büyük ilgi gösterdi.
Trip.com sunumundan sonra konaklama sektörünün temsilcileri dünyanın en büyük online tur operatörlerinden olan trip.com ile B2B görüşmeleri ve anlaşma yapma fırsatı buldular.
ELİF BALCI FÜSUNOĞLU: "ÇİN’E YÖNELİK FAALİYETLERİMİZE ARA VERMEDİK"
Etkinlikte TGA (Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) Genel Müdür Yrd. Elif Balcı Füsunoğlu Çin kaynak pazarına yönelik sürdürülen tanıtım faaliyetlerine ilişkin sunum yaptı. Füsünoğlu, "Biz Çin’e yönelik faaliyetlerimize ara vermedik. Tüm dünyada değişen trenlere yönelik farklı stratejiler geliştirdik. Çin, büyük charter uçuşlarının gerçekleşmesinin mümkün olmayacağı bir destinasyon. Bu yüzden uçuşların artırılması çok önemli. Biz bu konuda çalışmalarımıza İGA, TGA ve Kültür ve Turizm Bakanlığı olarak devam ediyoruz. İki ülke arasındaki ulaşıma yönelik yeni destinasyonlar ve kapasiteler eklenecek. Çinli turistler Avrupa destinasyonlarına Türkiye’de olduğu kadar rahat vize alamıyor. Çin’le olan iletişimimizde bu kolaylığa dikkat çekiyor ve vurguluyoruz. Eskiden Çinli turist deniz, kum ve güneşi sevmez, tatil için resort otellere gelmez algısı vardı. Bu da pandemiden sonra değişen yönelimlerden biri oldu. Çinli turistlerin Akdeniz destinasyonlarına otel tatillerine ve dalışlara gittiğini biliyoruz. Antalya’nın bu oyuna güçlü bir başrol oyuncusu olarak girmesi gerekiyor." dedi.
KAVALOĞLU: 'PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİNİ ÇOK ÖNEMSİYORUZ.'
AKTOB Başkanı ve TGA Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Kavaloğlu açılış konuşmasında “Antalya’nın ilk 5 kaynak pazarı toplam milliyetler payının % 65’ine sahip, dengeli bir dağılımla destinasyonu güçlendirebiliriz. Bu çerçevede pazar çeşitliliğini çok önemsiyoruz. Türkiye bugün dünyanın en büyük beşinci incoming turizm pazarı ve Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’ne (UNWTO) göre 2023 yılında dünyanın en iyi performans gösteren ülkelerinden biri. TGA, turizm ürünlerini çeşitlendirmek, turizm sezonunu uzatmak ve ülkedeki tüm şehirlere talep yaratmak için çeşitli projeler geliştiriyor." dedi.
" ÇİN PAZARINDAN TURİZM TRAFİĞİ ARTIŞTA, HEDEF 1 MİLYON TURİST "
Kaan Kavaloğlu konuşmasında Çin hükümetinin Ağustos 2023 itibariyle Türkiye’yi grup seyahati yapılabilecek ülkeler listesine dahil etmesiyle birlikte ülkelerimiz arasındaki turizm trafiği hızla artmaya başladığını ifade etti.
Kavaloğlu sözlerine şöyle devam etti:
"Geçtiğimiz yıl 248.119 Çinli turist Türkiye’yi ziyaret etti. Bu yılın ilk yedi ayında ise Türkiye’ye gelen Çinli ziyaretçi sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre 2,46 artışla 230.819’a ulaştı. İlk hedefimiz pandemi öncesi seviye olan 500.000 Çinli ziyaretçiye ulaşmak. Ardından, yılda bir milyon Çinli ziyaretçiyi ağırlamak ve bu başarıyı büyütmek istiyoruz. Türkiye, geleneksel misafirperverliği ve çok çeşitli seyahat seçenekleriyle Çinli gezginlere uygun. Çinli turistler, tarihi ve kültürel yerleri ve doğal cazibe merkezlerini keşfederek deneyim odaklı seyahat etmeyi tercih ediyor. Spordan açık hava maceralarına, gastronomiden şarap turizmine, romantik tatillerden yalnız seyahatlere kadar Türkiye’nin sunduğu çeşitlilik, Çinli gezginlerin talepleriyle mükemmel bir şekilde örtüşüyor
KAAN KAVALOĞLU ÇİNLİLER İÇİN E-VİZE GELDİĞİNİN MÜJDESİNİ VERDİ
Kavaloğlu konuşmasında şunları söyledi :"Türkiye’yi Çinli turistler için daha erişilebilir ve konforlu hale getirmek için seyahat altyapımızı da geliştiriyoruz. Türkiye, Çinli turistler için ülkeye hızlı bir şekilde giriş yapmalarını sağlayan bir e-vize sistemi uyguluyor. Ayrıca küresel havacılık merkezimiz olan İstanbul Havalimanı, “Çin Dostu Havalimanı” sertifikasına sahip ve Çinli ziyaretçiler için Çince konuşan personel, özel hizmetler ve konfor iyileştirmeleri ile Çince dil desteği sunmaktadır. Ayrıca ülkelerimiz arasındaki havayolu köprüsünü geliştirmeyi ve Çin’deki çeşitli havalimanlarından Türkiye’ye daha sık doğrudan uçuşların başlatılmasını desteklemeyi hedefliyoruz. Ortak pazarlama için havayolu şirketleriyle yakın işbirliği içinde çalışıyoruz. Çin’e yönelik gelecekteki kalkınma planlarımız temel olarak yeni iş ağlarının geliştirilmesine odaklanmaktadır. Önde gelen havayolu şirketleri, Çinli tur operatörleri ve online seyahat acenteleri ile güçlü ortaklıklar kurmayı hedefliyoruz." dedi.
ÇİN'İN TANITIM MECRALARINDA "ROMANTİK TÜRKİYE" REKLAMI YAYINA GİRDİ
Kavaloğlu sözlerine şöyle devam etti: "Pazarlama ve tanıtım kampanyalarımızı yoğunlaştıracağız. Çinli oyuncuların rol aldığı yeni reklam filmimiz “Romantik Türkiye” yayına girdi. Kapadokya’nın nefes kesen manzaraları, Pamukkale’nin traverten terasları ve İstanbul’un doğal manzaraları gibi ülkemizin romantik cazibe merkezleri, Çinli gezginleri cezbediyor. Türk Rivierası’nın incisi Antalya, lüks konaklama imkanlarının yanı sıra su sporları, çocuk kulüpleri ve eğlence programları da dahil olmak üzere çok çeşitli aktiviteler sunduğumuz aile dostu bir tatil cennetidir. Ayrıca, şehrin Mavi Bayraklı plajları, berrak suları, antik alanları ve dalıştan golfe ve trekkinge kadar spor olanakları, rahatlama ve macera için mükemmel bir zemin oluşturmakta ve unutulmaz aile tatilleri için ideal bir yer haline getirmektedir. Antalya, 300 gün güneşli olmasının yanı sıra ılıman ve güneşli bir Akdeniz kışı geçirerek aileler, romantizm arayan çiftler ve sıcak bir kaçamak arayan yalnız gezginler için cazip bir seçenek haline gelmektedir. Türkiye’nin sunabileceği daha çok şey var. Aile tatilleri, yalnız seyahatler, destinasyon düğünleri, kültürel geziler, Türk mutfağının baharatlı ve ekşi lezzetleriyle gastronomik yolculuklar ve açık hava etkinlikleri için birçok seçenek var. Kadim İpek Yolu’nu, binlerce yıllık kültürel ve tarihi etkileşimi paylaşan 2 ülke olarak, Türkiye’yi Çinli turistler için en iyi destinasyon haline getirebileceğimize, onlara sorunsuz, zenginleştirici ve unutulmaz bir seyahat deneyimi sunabileceğimize inanıyoruz.”