Demiryolu Taşımacılığında 2053’e Kadar Yeşil Dönüşüm Hedefi

Bakan Uraloğlu, ulaşımda yeşil dönüşüm projelerini ve küresel iş birliklerini anlattı. 2053 hedefleri doğrultusunda Türkiye, demiryolu taşımacılığının enerji ihtiyacının yüzde 35'ini yenilenebilir kaynaklardan karşılamayı planlıyor.

Haber Giriş Tarihi: 21.11.2024 11:41
Haber Güncellenme Tarihi: 21.11.2024 11:41

BAKÜ (İHA) - Bakü'deki BM İklim Değişikliği 29. Taraflar Konferansı'nda (COP29) konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2053 yılına kadar demiryolu taşımacılığının enerji ihtiyacının en az yüzde 35'ini yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamayı hedeflediklerini belirtti.

"Sürdürülebilir ve Dijital Orta Koridor ve Ötesi" konulu Bakanlar Yuvarlak Masa Toplantısı'nda konuşan Bakan Uraloğlu, seyahat süresinin kısalması ve erişilebilirliğin artmasıyla karbon ayak izinin arttığını vurgulayarak, "Ayrıca jeopolitik gelişmeler, bölgesel çatışmalar ve taşımacılık sürelerinin uzaması dolayısıyla emisyon artışı zirveye çıkmıştır diyebilirim. Bir yandan ekonomik ve dolayısıyla taşımacılık faaliyetlerimizi artırırken, diğer yandan karbon ayak izini nasıl azaltacağız? Bu sorunun cevabı sürdürülebilir, ulaştırma politikalarından geçiyor elbette. Ülkemiz Paris Anlaşması'nı onaylayarak ve 2053 sıfır emisyon hedefini taahhüt ederek hem küresel iklim değişikliği sorunuyla mücadelede yerini aldı hem de bu amaca yönelik politikaların uygulamaya aktarılmasına hız kazandırdı" dedi.

DEMİRYOLUNUN YOLCU VE YÜK TAŞIMACILIĞINDA PAYI ARTTIRILACAK

Uraloğlu, "Bu minvalde hazırladığımız 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımızla etkin bir ulaşım sistemini ülkemize kazandırmak için gayret ediyoruz. Bütünleşik olarak tasarladığımız ulaşım ekosistemimizde zorluklara karşı dayanıklılık ve yeşil ulaştırma esasında tüm modları birbiriyle entegre hale getiriyoruz. Bir yandan yüksek hızlı tren ve hızlı tren ağının geliştirilmesine yönelik projeleri yürütürken, diğer yanda mevcut hatların elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi, demiryolunun yolcu ve yük taşımacılığında payının arttırılmasını hedefliyoruz" diyerek ulaşımın geleceği için yapılan çalışmaları aktardı.

TAŞIMACILIK PROJELERİ

Bakan, denizcilik sektörüne yönelik projelerle sera gazı salınımının azaltılmasını ve yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı yakıt sistemlerinin geliştirilmesini planladıklarını ifade etti. Tekirdağ'da devreye alınan yüksek gerilimle çalışan gemi elektrik besleme tesisi, emisyonların sıfırlanmasına katkı sağlayacak.

Türkiye'nin Asya ile Avrupa’yı birleştiren demir yolu projeleriyle uluslararası yük taşımacılığına çevreci bir bakış açısı getirdiğini belirten Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde de bir demiryolu projesinin hayata geçirileceğini açıkladı.

Bakan Uraloğlu, Azerbaycan ile Zengezur yolu üzerinde yakın çalışmalar yürütüldüğünü ve Bakü-Tiflis-Kars güzergahının tamamlayıcısı olacak yeni bir taşımacılık koridoru oluşturmayı hedeflediklerini de belirtti.