Hindistan'ın MakeMyTrip hisseleri %3'ün üzerinde artış gösterdi

Hindistan'ın seyahat ve turizm sektörü gelişirken MakeMyTrip hisseleri ilk çeyrek sonuçlarına göre %3'ün üzerinde artış gösterdi.

Haber Giriş Tarihi: 24.07.2024 12:42
Haber Güncellenme Tarihi: 24.07.2024 12:42

Hindistan'ın önde gelen seyahat hizmetleri şirketi MakeMyTrip Limited (NASDAQ: MMYT), kazanç ve gelirlerindeki önemli artışla analist beklentilerini aşarak güçlü bir ilk çeyrek raporu açıkladı.

Şirketin bu çeyrekteki düzeltilmiş hisse başına kazancı (EPS) 0,39 dolar ile analist tahmini olan 0,25 doların 0,14 dolar üzerinde gerçekleşti. Gelir de tahminleri aşarak 243,22 milyon dolarlık konsensüs tahminine karşılık 254,52 milyon dolar olarak gerçekleşti. Açıklamanın ardından MakeMyTrip'in hisse senedi fiyatı %3,7 oranında yükseldi.

Şirketin ilk çeyrekteki başarısı, gelirdeki yıldan yıla (YoY) %29,4'lük artışa ve sabit para birimi cinsinden %31,4'lük kayda değer bir yükselişe bağlanıyor. Bu büyümede uçak bileti gelirlerindeki %25,4'lük artış, otel ve paketlerdeki %27,5'lik artış, otobüs biletlerindeki ,2'lik iyileşme ve diğer gelir segmentlerindeki %95,2'lik kayda değer artış etkili oldu.

Düzeltilmiş faaliyet kârı da %29,9 artışla 39,1 milyon dolara yükselirken, düzeltilmiş net kâr %32,6 artışla 44,5 milyon dolara ulaştı.

MakeMyTrip Grup İcra Kurulu Başkanı Rajesh Magow sonuçlarla ilgili olarak şunları söyledi: "Bu mali yıla güçlü bir başlangıç yapmaktan memnuniyet duyuyoruz." Güçlü performansı, seyahat altyapısına yönelik artan devlet yatırımları, yükselen harcanabilir gelirler ve Hindistan'ın seyahat ve turizm sektöründeki büyümesinin ülkenin GSYİH büyüme oranını aşmasını sağlayacağına inandığı artan seyahat eğilimi de dahil olmak üzere birçok makroekonomik etkene bağladı.

Şirketin finansal sağlığı, brüt rezervasyonların bir önceki yıla göre %21,6 artarak 2,38 milyar dolara ulaşmasıyla da kanıtlanıyor. Şirketin faaliyet gösterdiği her bir segment bu büyümeye katkıda bulunurken, uçak bileti satışları %21,2, oteller ve paketler %27,3, otobüs bileti satışları %20,7 ve diğer segmentler %38,6 oranında artış gösterdi.