Denizi, kumu, güneşi, lüks tesisleri, tarihi ve turistik mekanları, doğal güzellikleriyle farklı ülkelerden milyonlarca turistin ziyaret ettiği Antalya, Hint düğünleriyle de öne çıkıyor.
Lüks oteller, hazırlığı aylar öncesinden başlayan, yemeklerde kullanılacak baharatlardan hizmet edecek personele, aşçılara kadar yurt dışından getirilen düğün turizmiyle de dikkati çekiyor.
Özellikle son yıllarda destinasyonu deniz, kum, güneş üçgeninden çıkararak, 12 ay sürdürülebilir turizm faaliyeti yapmak için gerçekleştirilen çalışmalarla düğün turizmi de gelişti.
Hindistan veya farklı ülkelerde yaşayan Hintli ailelerin milyon dolarlık düğünleri ve toplantı, kutlama gibi organizasyonlarını Türkiye'de gerçekleştirmesi, turizmi çeşitlendiriyor; yüksek getirisinin yanı sıra 12 ay istihdama ve kent ekonomisine katkıda bulunuyor.
"Çeşitliliği sağlamak için Hint pazarına girdik"
Merkezi Antalya'da bulunan düğün organizasyonu şirketi Inventum Global'in Hint Düğünleri Müdürü Mustafa Onat, AA muhabirine, en az 3 gün süren Hint düğünlerinin görkemiyle de dikkati çektiğini söyledi.
Kanarya adalarından gelen Hintli bir ailenin düğün tanıtımı için yaptıkları paylaşımın 7,5 milyon kez izlendiğini aktaran Onat, Hint düğünleriyle ilgili dünyada 50 milyar doları geçen bir pazar olduğunu vurguladı.
Her yıl 200 bin Hintli ailenin ülke dışında düğün yaptığının altını çizen Onat, düğün, toplantı, konferans, etkinlik turizminin de önem arz ettiğini bildirdi.
Onat, Türkiye'nin turizmde başarılı olduğuna değinerek, şöyle devam etti:
"Türkiye'nin deniz, kum, güneş turizminin çeşitlendirilmesi önemli. Türkiye çok fazla zenginliğe sahip. Biz çeşitliliği sağlamak için Hint pazarına girdik. Çünkü bir Hintli, yazın da gelse denize girmiyor ya da güneşlenmiyor. Örneğin Antalya'ya gelen bir Hintli, sürekli dışarıya çıkıyor, alışverişe önem veriyor. Yaptıkları alışverişler, gezmeler kent ekonomisine çok fayda sağlıyor. Hint düğünleri için davetliler turizmde düşük sezon dediğimiz kışın geldikleri için çeşitliliğimiz fazlalaşıyor ve turizm 12 aya yayılıyor."
Otel yöneticilerinin düğün turizmine de yoğunlaştığını bildiren Onat, Hintli turistlerin otelde zaman geçirmek yerine kenti gezmeyi ve alışverişi sevdiğini, dolayısıyla bunun ciddi ekonomik gelir sağladığını aktardı.
"Turizmde sürdürülebilirlik önemli"
Rixos Mısır Otellerinin Üst Yöneticisi Erkan Yıldırım da uluslararası toplantı ve düğün organizasyonlarının, turizmin çeşitlendirilmesinde kilit rol oynadığını söyledi.
Yılın her ayı turizm faaliyetinde bulunmanın istihdam ve ekonomik gelir için önemli olduğuna değinen Yıldırım, "Turizm artık deniz, kum, güneş üçlemesinden kurtulmak zorundaydı. Sürdürülebilirlik ve ticaretin devamlılığı açısından düğün ve etkinlik turizmi çok önemli." ifadelerini kullandı.