İzmir, eş zamanlı düzenlenen "18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi" ile "TTI Health 2. Sağlık Turizmi Fuarı"na ev sahipliği yaparak, Türkiye'nin turizm sektörünü bir araya getirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ev sahipliğinde, İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ) ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) iş birliğiyle gerçekleştirilen fuarlara sektör paydaşları yoğun ilgi gösterdi.
Her iki fuar da turizm sektörünün gelişmesi ve Türkiye'nin küresel turizmdeki payının artırılması hedefiyle önemli bir platform sundu. Katılımcı firmalar, turizm ve sağlık turizmi alanındaki yeniliklerini sergileyerek, yerel ve uluslararası paydaşlarla iş birliği fırsatları yakaladı.
TÜRSAB: "TURİZMİ 12 AYA VE 81 İLE YAYACAĞIZ"
TÜRSAB Başkan Yardımcısı Hasan Eker, fuarın başarısının sektör paydaşlarının ortak çalışmasıyla mümkün olduğunu vurguladı. Sektör temsilcileriyle yapılan görüşmelerde, destinasyon pazarlamasının en önemli unsurlarından birinin insan kaynağı olduğunu belirten Eker, sık değişen yöneticilerin turizm tanıtımlarında kesintilere neden olduğunu söyledi.
"Fuar öncesi randevu hazırlıkları çok önemli" diyen Eker, TÜRSAB’ın "Turizm Yüzyılı Projesi" kapsamında 300 profesyonel ekiple çalıştıklarını ifade etti. Bu projenin hedefinin, turizmi yılın 12 ayına ve Türkiye'nin 81 iline yaymak olduğunu belirtti.
Eker, TÜRSAB’ın 50 yıldır sektörün tüm alt ihtisas alanlarıyla iş birliği yaptığını hatırlatarak, "Geleceği öngören, pastadan pay almak yerine, ortaya bir pasta daha koymaya çalışan bir mücadele içerisindeyiz. Türkiye’deki turizm yatırımlarını pazarlayan işletmeler seyahat acenteleridir. Ülke istihdamı ve döviz girdisine katkı sağlayan üyelerimizi kutluyorum. Dünya turizminde 5’inci sıradayız. Hiçbir sektör bu başarıyı sağlayamadı. Bu başarı, Türk turizm sektörünün birlik beraberlik içerinde omuz omuza çalışmasının eseri" dedi.
İZMİR TİCARET ODASI: "SAĞLIK TURİZMİ İLE İZMİR'İ DÜNYAYA TANITACAĞIZ"
İzmir Ticaret Odası Meclis Başkanı Selami Özpoyraz, seyahat endüstrisinin bir destinasyonu tanıtmanın en etkili yolu olduğunu belirtti. 2023 yılında küresel seyahat endüstrisinin 18 trilyon dolarlık bir gelir elde ettiğini söyleyen Özpoyraz, sektörün sadece gelir değil, aynı zamanda istihdam yaratarak ekonomik kalkınmaya büyük katkı sağladığını vurguladı.
İzmir’in turizmdeki başarısına da değinen Özpoyraz, 2024'ün ilk 7 ayında 913 bin civarında yabancı turistin İzmir'e geldiğini, bu sayının geçen yıla göre yüzde 14 arttığını belirtti. İzmir Ticaret Odası olarak, özellikle sağlık turizmine yönelik tanıtım faaliyetlerine önem verdiklerini ve bu alandaki çalışmaları artırmayı hedeflediklerini söyledi.
"İzmir Ticaret Odası olarak, turistlerin İzmir'e gelmesini sağlamak için yerinde tanıtım çalışmalarına büyük önem veriyoruz" diyen Özpoyraz, bu tanıtımları fuarlarla desteklediklerini ifade etti. İzmir Ticaret Odası'nın fuar desteği veren tek oda olduğunu belirten Özpoyraz, "İzmir'i bir sağlık turizmi merkezi yapmayı hedefliyoruz" dedi.