III. Uluslararası Turizm Gastronomisi Yatırımları ve Ağırlama Zirvesi FSUMMIT, kapılarını açtı.
III. Uluslararası Turizm Gastronomisi Yatırımları ve Ağırlama Zirvesi FSUMMIT, 20 Mart Pazartesi günü NEST Congress & Conference Center’da başladı. “HEP BİRLİKTE: DESTİNASYON & MARKALAŞMA” temasıyla düzenlenen FSUMMIT, 2 gün boyunca turizm ve gastronomi dünyasını bir araya getirecek.
Türk Mutfağı Araştırmacısı Vedat Başaran moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Destinasyonlarda Marka Değerinin Artması Amacıyla Eğitim ve Servis Standartlarının Yükseltilmesi İçin Yol Haritası” başlıklı panelde, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu konuşmacı olarak yer aldı.
İstihdamın markanın devamlılığı ve sürdürülebilirliği için olmazsa olmaz olduğunu belirten Kavaloğlu, “Antalya bir marka kent. Bir markanın olgunlaşması için Antalya’nın elinde her şey var. İstihdam da bunlardan biri. Özellikle sistemin devamlılığı ve sürdürülebilirliğini sağlamanın yolu istihdamdan geçiyor. Son zamanlarda turizmde istihdam sorunu olduğu yönünde bir algı var. Aslında istihdamda değil, istihdamın yönetiminde bir sorun var. Sektörün devamlılığı ve sürdürülebilirliği için gençlerimizin turizmi tercih ediyor olması gerekiyor. Onları bu yoğun emek olarak tanımladığımız sektörümüze çekmemiz gerekiyor. İğneyi burada yöneticiler ve profesyoneller olarak kendimize batırmamız gerekiyor. Son zamanlarda sektörün içerisindeki bazı meslek grupları tercih edilebilirlikten çıktı ne yazık ki. Kültür ve Turizm Bakanlığımızın Milli Eğitim Bakanlığı ile ” Mesleki ve Teknik Eğitimi Geliştirme İş birliği Protokolü” girişimi oldukça önemli bir adım oldu. Sektörün ihtiyacını karşılamaya yönelik nitelikli iş gücü ihtiyacının karşılanmasına yönelik yapılan bu protokol, özel sektör işbirliği ile güçlenecek. Ayrıca, bu konuyla ilgili olarak demografik ve sosyolojik anlamda çalışmalar ve incelemeler yapılmalı. Buradan elde edilen sonuçlar ışığında yeni ve genç jenerasyona yaklaşmalı, onları sektöre doğru yönlendirmeliyiz.