Rusya turizm yetkililerinin 20 Eylül'de yaptığı açıklamaya göre, Suudi Arabistan'da alkolün bulunmaması turistler için bir kısıtlama olarak belirlenmiştir.
Rusya Tur Operatörleri Birliği (ATOR) Başkan Yardımcısı Taras Kobishchanov, RIA Novosti'ye yaptığı açıklamada, Suudi Arabistan'da alkolün yokluğunun turizm akışını artırmada önemli bir engel teşkil ettiğini belirtti.
Kobishchanov, ülkenin büyük bir potansiyele sahip olduğunu, ancak büyümeyi engelleyen birkaç faktör olduğunu söyledi.
Suudi Arabistan'ın politikasının birincil sebep olduğunu belirten Kobishchanov, kuralların değişmeye başladığını da ekledi. Ayrıca, "Umre" olarak bilinen küçük hac ibadeti için uygulanan kotaların kaldırıldığını ve bunun Müslümanların Suudi Arabistan'a seyahat etmelerini artıracağını söyledi.
"Turistlerimiz için çok ciddi bir kısıtlama var — alkol, ve şimdilik bu aşılamaz bir engel," diye ekledi.
ATOR başkan yardımcısı, altyapı gelişimi, otel uygunluğu ve Ruslar için ücretli vizeler gibi diğer sebeplerin de Suudi Arabistan'a turist akışını yavaşlattığını belirtti.
Kobishchanov, 2024'te Türkiye'de tatil yapan Rus sayısının 5 milyona ulaşabileceğini, İstanbul üzerinden yapılan aktarma seyahatleri hariç olmak üzere tahmin ettiğini belirtti. Yaklaşık 1 milyon kişi Birleşik Arap Emirlikleri'ni (BAE) ziyaret edecek, 1.5 milyon kişi ise Mısır ve Tayland’a gidecek. Diğer 1.5 milyon Rus turistin ise başka ülkelere seyahat edeceği öngörülüyor.
Daha önce ATOR, Rusya'daki şarap turistlerinin toplam turist sayısının sadece %0.01'ini oluşturduğunu bildirmişti. Bu amaçla en popüler bölge Krasnodar Krayı’dır.
Bu yılın başlarında, birkaç Körfez devleti Rus vatandaşlarının vizesiz girebilmesi için hazırlık yaptıklarını duyurmuştu. Rusya Ekonomi Bakanı Maksim Reşetnikov 12 Haziran'da, bu ülkelerin turizm bağlarını artırma çabalarının bir parçası olarak bunu açıkladı.
Reşetnikov, Moskova'daki Travel! turizm forumunda yaptığı konuşmada, Suudi Arabistan, Bahreyn, Kuveyt ve Umman'ın Rus vatandaşlarına vizesiz seyahati kabul etmenin son aşamalarında olduğunu söyledi.
Güneydoğu Asya'da Malezya ve Myanmar ile de devam eden müzakereleri de belirtti.
BAE dahil olmak üzere Orta Doğu ülkeleri, 2022'de Ukrayna'nın Rusya tarafından işgal edilmesinin ardından Avrupa ve Amerika'da artık istenmeyen hale gelen Rus turist pazarına dahil olmaya çalışıyor.
Bakan, Rusya'nın Ağustos ayında elektronik vize sistemini başlattığından beri, mevcut vize muafiyeti anlaşmalarıyla birlikte ülkenin 400.000 yabancı turisti ağırladığını belirtti.
"Elbette vize sürecini daha da basitleştirecek ve maliyeti düşürmeyi değerlendireceğiz,” dedi.
“Paralel olarak Çin ve İran ile grup girişi mekanizmasını başlattık," diye ekledi Reşetnikov.
"Şimdi Hindistan'daki meslektaşlarımızla yakından çalışıyoruz, bu konuda bir hükümetler arası anlaşma yapmayı öneriyor ve tartışıyoruz," diye belirtti.
Tur operatörü Art-Tour'un CEO'su Dmitry Arutyunov, "Umre diye bir kavram da var. Bu, ülkemizde tahminlere göre 20 ila 30 milyon arasında değişen Müslümanlara, yani Rus nüfusunun büyük bir kısmına hitap ediyor," dedi.
Bu yılın başlarında Suudi Arabistan Turizm Otoritesi, Rusya'daki önde gelen online seyahat ajansı ve toplayıcı Yandex Travel ile iş birliği yaparak Rusya’dan gelen turizm pazarını yakalamayı hedeflediğini duyurdu.
Bu iş birliği, Suudi Arabistan'ı eğlence turizmi için birincil destinasyon olarak konumlandırmayı ve genellikle Türkiye ve Kıbrıs gibi ülkelere seyahat eden Rus turistleri çekmeyi amaçlıyor. Suudi Arabistan, turizm altyapısına milyarlarca dolar yatırım yaparak düşmanca imajını silmeye çalışıyor.
Dünyaca tanınan Yandex markasının bir bileşeni olan Yandex Travel, Booking.com, Skyscanner ve TripAdvisor gibi Batılı rakiplerinin çekilmesinden bu yana hızlı bir genişleme gösterdi ve şu anda yaklaşık 8 milyar dolar değerinde olduğu tahmin ediliyor. Şirketin dijital öncelikli girişimleri 30'dan fazla ülkeye yayılmış durumda.