Nakit sıkıntısı çeken Paris Belediyesi, reklamcıların tarihi anıtları ticari ürünlerini tanıttığı büyük afişlerle kaplamasına izin verdiği için eleştiri altında.
Fransa'nın başkenti Paris'teki ünlü alanlar, özellikle Latin Mahallesi'ndeki Saint-Michel çeşmesi ve dünyaca ünlü Louvre Müzesi, inşaat çalışmaları devam ederken markaların reklamlarına tahsis edildi. Dev reklam panolarının görünümü tartışmalı olsa da, bu durum konseyin bütçesindeki büyük açıkları kapatma planının bir bölümü olarak ifade ediliyor.
Para kazandıran turistik mekanlar hizmet dışı kalırken, inşaat çalışmalarını gizleyen reklam panolarındaki reklam alanlarının kiralanması, restorasyon masraflarını karşılamak amacıyla belediyeye para kazandırıyor. Örneğin, Saint-Michel çeşmesindeki reklam alanlarının satışından Paris Belediyesi'nin kasasına 5 milyon euro girdiği; bu miktarın tarihi anıtın tahmini 2.3 milyon euroluk restorasyon maliyetini karşılamaya fazlasıyla yeteceğini ifade ediliyor.
Paris Belediyesinin, kentin tarihi binalarını ve anıtlarını restore etmek için yılda yaklaşık 30 milyon euro harcadığı söyleniyor.
Kaynak Euronews.