Tayland Turizm Otoritesi 2024'ün Son Çeyreği İçin Stratejisini Açıkladı
Tayland Turizm Otoritesi (TAT) Pazarlama İletişimi Genel Müdür Yardımcısı Nithee Seeprae, kurumun 2024 yılının son çeyreği (Ekim-Aralık) için pazarlama iletişim stratejisini açıkladı.
Seeprae, ülkenin ekonomik durumu, hane halkı borçları ve bazı bölgelerdeki sel gibi zorluklara rağmen, TAT'ın 2024'ün son aylarında turizmi canlandırmak için çeşitli kampanya ve etkinliklerle ilerleyeceğini belirtti. Hedef, yıllık iç turizm gelirini 1 trilyon baht hedefine yaklaştırmak.
Planlanan etkinlikler arasında Kış Festivali, Loy Krathong Festivali, Chao Phraya Sanat Festivali ve özel sektörle işbirliği içinde düzenlenecek çeşitli promosyonlar, spor etkinlikleri, müzik festivalleri ve geleneksel festivaller yer alıyor.
TAT ayrıca, pazarı sürekli canlandırmak için "Sook Tha Long 72 Styles" gibi alt kampanyalar da başlattı. Bu kampanya, Tayland'ın benzersiz özelliklerini sergileyen bir e-kitap oluşturmayı içeriyor ve ülke genelindeki popüler destinasyonlara yeni bakış açıları sunan 72 seyahat rotası ve stili sunuyor.
TAYLAND'IN YENİ SLOGANI: MUTLAKA GÖRMELİ
Kampanya, "Mutlaka Tatmalı", "Mutlaka Denemeli", "Mutlaka Satın Almalı", "Mutlaka Aramalı" ve "Mutlaka Görmeli" konseptlerini içeren her rota için beş maddelik bir kontrol listesi içeriyor.
Ayrıca TAT, çeşitli alanlardan beş üst düzey Kanaat Önderini (KOL) bu beş seyahat rotasını kendi tarzlarında sergileyen seyahat vlogları oluşturmaya davet etti.
Seeprae, "Bu, Tayland'lıların yurt dışına seyahat etme eğiliminin arttığı mevcut pazar trendine bir alternatif sunuyor," dedi.
"Şu ana kadar 200 milyon iç seyahat gerçekleşti ve miktar olarak bu hedefi karşıladı. Yıl sonuna kadar bu sayının 230 milyona ulaşması ve ilk hedefi 'dan fazla aşması bekleniyor," diye ekledi.
İÇ TURİZM GELİR HEDEFİ 29 MİLYAR DOLAR
TAT, Tayland'lı turistlerin ortalama kalış süresini 2.5 günden 3 güne çıkarmayı ve ortalama harcamayı seyahat başına 3,000 baht'tan 3,500-4,000 baht'a yükseltmeyi hedefliyor. Bu yıl iç turizmden elde edilen toplam gelirin 768 milyar baht (23 milyar usd) olması öngörülüyor ve tahminler yıl sonuna kadar 950-970 milyar baht arasında bir gelir elde edilebileceğini gösteriyor.
Bu stratejik plan, Tayland'ın turizm sektörünü canlandırma ve iç turizmi teşvik etme çabalarının bir parçası olarak görülüyor. Ülkenin zengin kültürel mirası ve doğal güzelliklerini ön plana çıkaran bu girişimlerin, Tayland'ın turizm endüstrisine yeni bir ivme kazandırması bekleniyor.
Kaynak: www.nationthailand.com