Türk Hava Yolları’nın Türkiye tanıtım etkinlikleri kapsamında Çin’deki ilk durağı Pekin oldu. Türk Hava Yolları (THY), Çinli turist sayısını 2 milyona çıkarmayı hedefliyor. THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, Çin’in başkenti Pekin’de düzenlenen THY tanıtım etkinliğinde, Çin pazarında büyük bir potansiyel olduğunu ve bu potansiyeli değerlendirmek için çalışmaların sürdüğünü söyledi. Bolat, THY’nin Çin’e haftada 21 uçuş gerçekleştirdiğini ve bu sayıyı artırmayı planladığını belirtti. Ayrıca, THY’nin Çinli havayolu şirketleri ile işbirliğini güçlendirmek için de çalışmalar yürüttüğünü kaydetti. Hâlihazırda Air China ile kod paylaşımı yapan Türk Hava Yolları, işbirliğini güçlendirmek amacıyla China Eastern Airlines ile bir Mutabakat Zaptı imzaladı.
Ayrıca Çin anakarasında daha fazla şehre bağlantı kurmak amacıyla bir dizi Çinli havayolu ile Özel Prorasyon Anlaşması (SPA) kapsamında hatlar arası işbirliği üzerinde çalışıyor. “Yeni rotalar eklemeyi de düşünüyoruz” Haber Aero’nun ulaştığı bilgilere göre, Çin’in bu yıl yeniden dış turizm pazarına yönelmesiyle birlikte ilk sekiz ayda Türkiye’ye gelen Çinli turist sayısının 2019’daki seviyesinin yüzde 47’sine ulaştı. Ahmet Bolat, “Çin pazarı büyük bir potansiyele sahip ve Türk Hava Yolları hâlihazırda Pekin, Şanghay ve Guangzhou’dan haftada yedişer, Çin anakarasında ise toplam 21 direkt uçuş gerçekleştiriyor. Mevcut rotaları güçlendirmek önemli olmakla birlikte, yeni rotalar eklemeyi de düşünüyoruz.” dedi. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın kurumsal iletişimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Esra Zincirkıran Aydın da Türk hükümetinin Türkiye’ye daha fazla Çinli gezgin çekmek için çaba sarf ettiğini söyledi. Aydın, Çin’in başlıca sosyal medya platformlarında tanıtım çalışmaları ve Türkiye’nin resmi turizm markası GoTürkiye’nin lansmanı gibi girişimlerin bu çabalar arasında yer aldığını belirtti.