Geçtiğimiz hafta 17. kez düzenlenen Travel Türkiye İzmir (TTI) İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi, sektörü bir araya getirmesinin yanı sıra hem İzmir’in hem ülkemizin turizmde dünyaya açılan kapısı oldu. TTI İzmir ile birlikte, doğaseverlerin buluşma noktası olan TTI Outdoor 3. Kamp, Karavan, Tekne, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı ile bu yıl ilk kez düzenlenen TTI Health 1. Sağlık Turizmi Fuarı da büyük ilgi gördü. Üç fuarı, 132 ülkeden ve Türkiye’den 63 şehirden toplam 49 bin 63 kişi ziyaret etti. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı himayesinde İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, Türkiye Seyahat Acenteları Birliği (TÜRSAB) desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık ortaklığında düzenlenen 17. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi, TTI Outdoor 3. Kamp, Karavan, Tekne, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı ve bu yıl ilk kez düzenlenen TTI Health 1. Sağlık Turizmi Fuarı, geçtiğimiz hafta dünyanın dört bir tarafından binlerce kişiyi ağırladı. TTI İzmir sektörün yol haritasını belirledi Türkiye’den 60 şehir ve 125 ülkeden 2 bin 860’ı yabancı, 25 bin 180’i yerli toplam 28 bin 40 ziyaretçiyi ağırlayan TTI İzmir Fuarı’nda; aralarında Almanya, Venezuela, Sırbistan, Bosna Hersek, Yunanistan gibi ülkelerden ve Nevşehir’den Diyarbakır’a, Bursa’dan Şanlıurfa’ya, İzmir’den Kars’a kadar Türkiye’nin dört bir yanındaki şehirlerden katılımcı yer aldı. Bakanlıklar, valilikler, belediyeler, odalar ve sivil toplum kuruluşları, seyahat acenteleri, tur operatörleri, turizm büroları, oteller ve konaklama tesisleri, havayolları, turizm taşımacılığı şirketleri, turizm teknolojisi ve yazılımı firmaları ile sektörden birçok katılımcı kurum fuarda yer aldı. Fuarda şehirler kendi kültürlerini ve turizm faaliyetlerini tanıtma fırsatı bulurken oteller, acenteler, turizm sektöründe faaliyet gösteren her türlü katılımcı, profesyonel ziyaretçilerle buluşup ticari iş anlaşmaları yaptı. Turizm sektörünün 2024 yılı yol haritasının belirlenmesinde etkin rolü olan TTI İzmir; ticari ve yatırım fırsatlarının yanı sıra turizmle ilgili birçok konunun ele alındığı etkinlikleri, söyleşileri ve alım heyeti programı ile çekti. Fuar kapsamında düzenlenen ve sektöre vizyon kazandıran farklı konulardaki etkinlik ve panellere ise ilgi yoğun oldu. Türk Hava Yolları’nın desteğiyle 64 ülkeden 129 turizm profesyonelinin katıldığı hosted buyer organizasyonu gerçekleştirildi. Fuar kapsamında toplamda 3 binin üzerinde B2B görüşme yapıldı.