Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, dünya çapında turizm gelirlerinin yaklaşık yüzde 70’inin çevrim içi seyahat platformları aracılığıyla elde edildiğini paylaştı. Narin, geleneksel acentelerin sayısının azalırken, çevrim içi platformların hızla büyüdüğünü ekledi. Türkiye’de ise hem dijital seyahat platformlarının hem de geleneksel turizm acentelerinin sayısı artmaya devam ediyor.
TURİZMDE BÜYÜK DÖNÜŞÜM YAŞANIYOR
Tüketici alışkanlıkları değişirken, seyahat planlamadan konaklamaya kadar birçok alanda dijitalleşme hız kazanıyor. Türkiye’de seyahat acenteleri, sundukları kişiselleştirilmiş hizmetlerle hala önemli bir konumda yer alıyor. Turizmde çeşitliliğin artırılması, yeni pazarların keşfi ve yıl boyunca turizmin devamlılığının sağlanması hedefler arasında bulunuyor.
TURİZMDE 2027 HEDEFİ: 74 MİLYAR DOLAR GELİR
2024'te 60,5 milyar dolar gelir elde eden Türkiye, 2027’de 74 milyar dolar hedefliyor. "Gelen turist sayısında dünyada 5'inci sıradayız ve turizm gelirlerinde 7'nci sıradaki yerimizi koruduk" diyen Narin, turizmin hem istihdam yaratan hem de cari açığa büyük katkı sağlayan stratejik bir sektör olduğunu vurguladı.
AVRUPA’DA DA DİJİTALLEŞME ÖNE ÇIKIYOR
Avrupa’da yaklaşık 76 bin seyahat acentesi faaliyet gösterirken, pazarda dijital platformların etkisi hızla büyüyor. Booking.com gibi devler, geleneksel acenteler için rekabeti artırıyor. 2023 verilerine göre, İspanya'da 9 bin 640, Almanya'da 9 bin 480, İtalya'da 5 bin 130 ve Birleşik Krallık'ta 4 bin 970 seyahat acentesi bulunuyor. Avrupa’daki pazarın, 2030’a kadar yıllık ortalama yüzde 8 büyümesi bekleniyor.
TÜRKİYE TURİZMDE GÜÇLÜ BİR OYUNCU
Türkiye, gelen turist sayısında dünyada 5’inci, gelirde ise 7’nci sırada bulunuyor. Seyahat acentelerinin bu ekosistemde kritik bir rol üstlendiğini belirten Narin, Türkiye’nin turizmdeki konumunu daha da ileriye taşımak için sürekli yenilik ve dijitalleşmenin gerekli olduğunu söyledi.