Turizmde strateji: “Her pazar ana pazar"

Pandemi sonrası "Her pazar ana pazar" stratejisini benimseyen turizm sektörü, krizlere bu stratejiyle bağışıklık kazanacak.

Haber Giriş Tarihi: 14.01.2023 23:31
Haber Güncellenme Tarihi: 14.01.2023 23:31
https://www.tourismjournal.com.tr/

Turizm sektörü, Cumhuriyetin 100 yıllık döneminde birçok krizle boğuştu. Pandemi sonrası "Her pazar ana pazar" stratejisini benimseyen sektör, krizlere bu stratejiyle bağışıklık kazanacak. 2023 hedefi 60 milyon turist ve 56 milyar dolar gelir olarak belirlendi. 

Cumhuriyetin 100'üncü yılına girerken, Türkiye'nin bacasız sanayii olarak anılan turizm sektörü en parlak yıllarını yaşıyor. 1990'lı yıllarda atağa kalkan sektör, bugün Türkiye'yi Akdeniz Çanağı'nın en önemli turizm ülkelerinden biri haline getirdi.

Sektör; savaşlar, kuş gribi vakaları, bölgedeki siyasi gerginlikler, koronavirüs pandemisi gibi sebeplerle zorlu yıllar yaşadı. Pandemi sonrası insanların tatil isteğinin ve rekabetin arttığı dünyada farklı bir strateji geliştirilip çoklu pazarlamayla pazar çeşitlemesine gidilerek büyük bir başarı yakalandı.

2023 Hedefi 56 milyar dolar gelir 

2022'ye başında 42 milyon turist, 35 milyar dolar gelir hedefiyle yola çıkan sektör, bu hedefi temmuzda 47 milyon turist ve 37 milyar dolara, ekimde 51,5 milyon turist, 46 milyar dolar gelire revize etti. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, 2023 hedeflerinin 60 milyon turist, 56 milyar dolar gelir olduğunu açıkladı.

Cornelia Diamond Golf Resort SPA Genel Müdürü Zafer Alkaya, turizmde "Her pazar ana pazar" stratejisiyle yapılan pazarlama çalışmaları sonucunda Türkiye'nin bu yıl 66 farklı ülkeden turist ağırlayıp fiyat artışına gittiğini söylüyor.

Türkiye'nin, özellikle Antalya ve Belek bölgesinin, rakiplerine göre en büyük avantajının nitelikli, kaliteli hizmet olduğunu belirten Alkaya, 2023'te bu avantajın bir turizm başarısına çevrilip turizm gelirinin yükseltilmesi gerektiğini vurguluyor.

Kaynak Ekonomist