Kültür ve Turizm Bakanlığı, ABD ve Uzak Doğu gibi turist potansiyeli yüksek pazarlarda tanıtım çalışmalarına hız verdi. Bakanlık, ABD’li zengin turistler ve Uzak Doğu’daki turistler için yeni kampanyalar planlıyor.
ABD’de yaklaşan seçimleri turizm tanıtımı için fırsata çeviren bakanlık, özellikle ABD’li zengin turistleri hedefleyerek "Go Türkiye" markası altında yeni temalar ve varış noktaları belirledi. Tanıtım projeleri için hava yolu şirketleriyle ortak bütçeler oluşturulacak ve öncelikli olarak yüksek gelir gruplarına hitap edilecek. Ayrıca, iç turizmi destekleyen sosyal medya hesaplarının takipçi sayısının artırılmasına yönelik çalışmalar da yoğunlaştırılacak.
5 MİLYON AMERİKALI VE ÇİNLİ TURİST HEDEFİ
Bakanlık, Çin’den 600 bin turist beklentisini 2,5 milyona çıkarmayı planlıyor. ABD’den ise 2021’de 371 bin 759, 2022’de 1 milyon 13 bin 478 ve 2023’te 1 milyon 334 bin 337 turist ağırlayan Türkiye, bu yıl 1 milyon 500 bin turist bekliyor ve bu sayıyın ilerleyen yıllarda 2,5 milyona çıkması isteniyor.
Yüksek harcama potansiyeline sahip turistlerin sayısını artırmanın yanı sıra ülkede daha uzun süre kalmalarını sağlamak da hedefler arasında. Bu kapsamda turizm çeşitliliğini geliştirmek öncelikli hedeflerden biri olacak. Kış turizmi de bu çeşitlendirmeye dahil edilerek, Uludağ Alan Planı çalışması tamamlanacak ve kış turizminin sürdürülebilir bir gelişim yakalaması sağlanacak.
4 YENİ ÜCRETSİZ HALK PLAJI YAPILACAK
Bakanlık ayrıca Antalya, Aydın, Muğla ve İzmir illerinde dört ücretsiz halk plajı yapmayı planlıyor. Bingöl Haserek Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi, Antalya Kaş Kalkan Kıyı Bandı Turizm Alanı ve Güney Antalya Turizm Alanı Adrasan Yerleşmesi için de planlama çalışmaları devam ediyor. Kültürel yolculuk rotalarının sayısının 15’e çıkarılmasıyla ziyaretçilerin kalış süresinin ve harcamalarının artırılması amaçlanıyor.