İZMİR (İHA) - Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik"te yaptığı değişiklikle, teknik ve operasyonel nedenlerle 3 saat veya daha fazla geciken uçuşlar için yolculara tazminat hakkı tanıdı. Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeye göre, gecikme durumunda yolcular tazminat talebinde bulunabilecek ve bilet iadesi ya da değişikliği yapabilecek. Ancak 7. maddeye göre bilet değişikliği veya iadesi sadece uçuş öncesi yapılan bildirimler için geçerli olacak.
TAZMİNAT MİKTARLARI AYNI KALDI
Tazminat tutarlarında bir değişiklik olmadığını belirten Yaşar Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sami Aksoy, "8. maddede yönetmelikteki tazminat miktarları, iç hat uçuşlarda 100 Euro, dış hatlarda ise; 0-bin500 km arası 250 Euro, bin 500-3 bin 500 km arası 400 Euro, 3 bin 500 km ve üzeri uçuşlarda ise 600 Euro olarak geçiyor. Sadece, biletin satın alındığı andaki TCMB kuru yerine tazminatın ödendiği an TCMB döviz kurunun esas alınması prensibi getirildi" dedi. Aksoy, iç hatlar için bu miktarın yüksek olduğunu savunarak Euro bazlı tazminattan vazgeçilmesi gerektiğini ifade etti.
HUKUKİ TARTIŞMALAR DEVAM EDİYOR
Yapılan değişiklikle yolcular, uçak rötarları nedeniyle etkinlik veya aktarmalarını kaçırsa da tazminat alabilecek. Ancak, Doç. Dr. Aksoy’a göre, yönetmelikteki bazı maddeler yolcu haklarının uygulanabilirliği konusunda karmaşa yaratıyor. Özellikle rötar sonrası bilet değişikliği hakkının işlevsiz kalabileceğini belirten Aksoy, yolcular için yiyecek, konaklama gibi hizmetlerin daha öncelikli olması gerektiğini vurguladı. Yönetmelikte ilerleyen günlerde tekrar düzenlemeler yapılabileceği düşünülüyor.