Hava Durumu

#Adana Kebabı

TOURISMJOURNAL - Adana Kebabı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Adana Kebabı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Social media ads increased the business of Adana kebab shops Haber

Social media ads increased the business of Adana kebab shops

With the development of technology, the use of the internet and social media, this number increased to 850 in the city, where 550 sheep and goats were slaughtered daily when the demand increased thanks to the operators who explained themselves well in Adana, the capital of kebab. It has been stated that the door to kebab tourism has been opened in the city, where people from all over Turkey and even from abroad come to eat kebab. With the development of technology, the increase in the use of the internet and the spread of social media, the meat sector has been positively affected as in all sectors. While this process accelerated with the pandemic, it went to another dimension after the pandemic and when businesses became able to advertise themselves thanks to social media, people started to come to Adana, the capital of kebab, from outside the province and even from abroad. Saruhan Yağmur, Deputy Chairman of Turkey Butchers, Livestock, Meat and Meat Products, Tradesmen and Craftsmen Federation, stated that meat consumption increased by around 35 percent and said, “While 500-550 sheep were slaughtered before the pandemic, 800-850 sheep are slaughtered now. In cattle, 150 cattle were slaughtered before the pandemic, but now 250 cattle are slaughtered. This was due to the development of technology and the increase in the use of the internet, and people's access to meat more quickly. "There was a 40 percent increase in kebab sales" Reminding that everyone is closed to their homes with the pandemic and kebab makers have started to provide take-out services to their homes, kebab master İsmail Çalıkran said, “With this process, citizens started to use technology, internet and social media more. This has increased the use of internet and social media in restaurants. In this way, we ensured that the citizens first appealed to their eyes and then tasted them. Thus, while reaching more people, we also helped those people turn to kebab. In this way, there has been an increase in kebab sales by 40 percent compared to previous years.” Kebab master Metin Dura, on the other hand, stated that kebab tourism started in Adana with the development of technology and the increase in the use of internet and social media. For this reason, there are people who come to eat kebab not only from Adana but also from other provinces and even abroad. Tours are organized from provinces to Adana. This has increased our business," he said. Dura also mentioned that they make people want their lives by making a good visual of the kebab on social media.

Sosyal Medya reklamı kullanan Adanalı kebapçıların işi arttı Haber

Sosyal Medya reklamı kullanan Adanalı kebapçıların işi arttı

Teknolojinin gelişmesi, internet ve sosyal medya kullanımıyla birlikte kebabın başkenti Adana’da kendilerini iyi anlatan işletmeciler sayesinde talep artınca günlük 550 küçükbaş hayvan kesimi yapılan kentte bu rakam 850'ye kadar çıktı. Türkiye'nin dört bir tarafından hatta yurt dışından bile kebap yemeye gelenlerin olduğu kentte kebap turizmine kapı aralandığı belirtildi. Teknolojinin gelişmesi, internet kullanımının artması ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte tüm sektörlerde olduğu gibi et sektörü de olumlu etkilendi. Pandemiyle birlikte bu süreç hızlanırken pandemi sonrası başka bir boyuta geçerek sosyal medya sayesinde işletmeler kendi reklamını kendi yapar hale gelince kebabın başkenti Adana’ya günü birlik il dışından hatta yurt dışından bile gelenler olmaya başladı. Türkiye Kasaplar Besiciler Et ve Et Ürünleri Esnaf ve Sanatkarlar Federasyonu Başkan Vekili Saruhan Yağmur, et tüketiminin yüzde 35 civarında arttığını belirterek, “Pandemi öncesi 500-550 koyun kesilirken, şimdi 800-850 koyun kesimi yapılıyor. Büyükbaşta ise pandemi öncesi 150 kesim yapılırken şimdi 250 büyükbaş kesimi yapılıyor. Bu da teknolojinin gelişmesi, internet kullanımının artmasıyla birlikte insanların ete daha çabuk ulaşmasından dolayı oldu” dedi. "Yüzde 40 kebap satışında artış oldu" Pandemiyle birlikte herkesin evine kapandığını, kebapçıların ise evlere paket hizmeti vermeye başladığını hatırlatan kebap ustası İsmail Çalıkıran, “Bu süreçle birlikte vatandaşlar teknolojiyi, interneti, sosyal medyayı daha fazla kullanmaya başladı. Bu da restoranların da internet ve sosyal medya kullanımını artırdı. Bu sayede vatandaşların önce gözüne hitap edip sonrada tatmalarını sağladık. Böylece daha fazla insana ulaşırken, o insanların da kebaba yönelmesini sağladık. Bu sayede önceki yıllara göre yüzde 40 kebap satışlarında artış oldu” dedi. Kebap ustası Metin Dura ise teknolojinin gelişmesi, internet ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte Adana’ya kebap turizminin başladığını ifade ederek, “Özellikle sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte göze hitap edilince vatandaşların kebaba olan ilgisi daha da arttı. Bu nedenle sadece Adana içinden değil diğer iller hatta yurt dışından bile kebap yemeye gelenler oluyor. İllerden Adana’ya turlar düzenleniyor. Bu da bizim işlerimizi artırdı” diye konuştu. Sosyal medyadan kebabın görselini iyi yaparak insanlarının canını istettiklerine de değinen Dura, ancak gerçek kebap restorana gelip yendiğinde kendini gösterdiğini ve iyi kebapçının bu şekilde ortaya çıktığını kaydetti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.