Hava Durumu

#Ahmet Bolat

TOURISMJOURNAL - Ahmet Bolat haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ahmet Bolat haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Hava Yolları Hizmet İhracatında Zirvede Haber

Türk Hava Yolları Hizmet İhracatında Zirvede

İSTANBUL (İHA) - Türk Hava Yolları (THY), Hizmet İhracatçıları Birliği'nin 6. Hizmet İhracatçıları Birliği ödül töreninde "Yolcu Taşımacılığı Hizmetleri" kategorisinde birinci oldu. Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın da katıldığı törende, 18 farklı kategoride toplam 54 ödül dağıtıldı. TİCARET BAKANI’NDAN EKONOMİYE ÖVGÜ Ticaret Bakanı Ömer Bolat törende yaptığı konuşmada, "Geçen yıl yüzde 5,1 büyümeyle kapatan ülke ekonomimiz, bu yıl da ilk 6 ay itibarıyla yüzde 3,8'lik büyüme sağladı ve buna en büyük katkıyı veren, net mal ve hizmet ihracatı oldu. Kişi başına milli gelirimizi 13 bin 243 dolara geçen yıl sonu itibarıyla yükselttik. Bu yıl sonunda 15 bin dolar sınırına dayanacağız" sözleriyle ekonomik büyüme hedeflerini açıkladı. AHMET BOLAT: "YENİLİKÇİ ADIMLARLA BAYRAĞIMIZI DAHA YÜKSEKLERE TAŞIYACAĞIZ" Ödülle ilgili açıklamada bulunan Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, "Türkiye'nin hizmet ihracatı rekortmeni olarak zirvedeki yerini koruyan bayrak taşıyıcımız, küresel alanda ülkemizi gururla temsil etmeye devam ediyor. Türkiye'nin ekonomik büyümesinin önemli göstergelerinden biri olan hizmet ihracatı alanında 2024 yılı hedeflerimizi aşarak ulaştığımız bu başarı, çalışanlarımızın üstün gayreti ve misafirlerimizin bize olan güveni sayesinde mümkün oldu. Gelecekte de yenilikçi adımlarla bayrağımızı daha yükseklere taşımaya kararlıyız" dedi.

Bolat: “Türk Hava Yollarının Türk ekonomisine katkısı 54 milyar dolar’' Haber

Bolat: “Türk Hava Yollarının Türk ekonomisine katkısı 54 milyar dolar’'

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, Elazığ'da katıldığı programda yaptığı açıklamada, ''Türk ekonomisinin büyüklüğünü 1.1 trilyon dolar aldığımızda Türk Hava Yolları tek başına ekonominin 20'de 1'ini sağlamış. Gelecekte Türk ekonomisine katkımız daha fazla olacak. 10 yıl sonrada geleceğimiz rakam 144 milyar dolar. 2023'ten 2033'e kadar her yıl katkıyı topladığımız da 1.1 trilyon dolar ediyor. 1.1 trilyon dolar da bugün Türkiye'nin ekonomik gücüdür. Türk Hava Yolları ve iştirakleri 10 yılda yaptığı katkıyla bir Türkiye ekonomisini sağlamış olacağız” dedi. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Ahmet Bolat ve beraberindeki heyet Elazığ'a gelerek bir dizi incelemelerde bulundu. İl protokolü tarafından karşılanan heyet, bir otelde basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Türk Hava Yolları olarak Türkiye'nin güzide şehrini ziyaret etmekten dolayı son derece mutlu olduklarını aktaran Bolat, ''Tarihi milattan önce binlerce yıla dayanan ve o günden bugüne binlerce medeniyete ev sahipliği yapmış Elazığ şehrimizin kültürel doğal güzelliklerinin yanı sıra gastronomi alanında da eşsiz tarifleri olan şehri dünyaya tanıtmak üzere bugün buradayız. Medeniyetlere ev sahipliği yapmış kadim şehrimiz dünyada yeteri kadar tanınmıyor ama UNESCO'nun Geçici Miras Listesinde olan Harput'un bundan sonra kalıcı miras listesine alınması hususunda çalışmaları beraber yürüteceğiz. Aynı şekilde UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesinde olan kürsübaşı sohbetini de dün akşam tanıma fırsatı bulduk. Hakikaten somut kültürel miraslar gibi soyut kültürel miraslarda ülkemizde son derece önemli yer kaplıyor fakat maalesef fazla bilinmiyor. Şanlıurfa'nın sıra gecelerini herkes biliyor ama Elazığ'ın bilinmiyor. Bugün Harput, Palu ve antik yerleri gezeceğiz. Özellikle Türk Hava Yollarının 94 bin çalışanı var. Bu 94 bin çalışanın bilet hakları ve pas hakları var. Elazığ bundan önce kaç kişinin aklındaydı bilmiyorum ama bundan sonra 94 bin çalışanımızın en kısa zamanda gelip ziyaret etmek isteyeceği bir yer olarak tanıtacağız'' diye konuştu. ''Türk Hava Yolları bugün 90 milyona yakın yolcu taşıyor'' Türk Hava Yollarının, 20 yıl önce büyük hava yollarının butik diye tanımladığı 63 uçağı olan bir hava yolu olduğunu dile getiren Prof. Dr. Ahmet Bolat, ''Türk Hava Yollarına o zamanlar için dünyada biçilen görev Türkiye'den Avrupa ve Amerika'ya gidecek yolcuları Avrupa'nın büyük başkentleri Frankfurt, Paris ve Londra'ya götürmek oradan da Avrupa'nın büyük hava yolları yolcuları alarak dünyaya dağıtmasıydı. O zamanlar bize verilen görev buydu. Onun için bize butik hava yolu diyorlardı. Benim Türk Hava Yollarında 18'inci senem bitti 19'uncu seneme girdim. Uluslararası ilişkiler kısmını bakıyordum. Onun için Türk Hava Yollarının yabancılar yönündeki yerini çok iyi biliyorum. Paris'te Orly ve Charles de Gaulle havalimanları vardır. Charles de Gaulle'ye dünyanın bütün büyük hava yolları gelir Orly'e ise Kuzey Afrika'dan hava yolları gelir. Türk Hava Yollarını yıllarca Orly'de uçurdular. Türk Hava Yollarının Charles de Gaulle'de uçmasına izin vermediler. Türk Hava Yolları öyle bir durumdaydı. Bugün Türk Hava Yolları Paris'te Charles de Gaulle'de günde 5 sefer düzenliyor. 20 yıl sonra Cumhurbaşkanımızın havacılıkla ilgili vizyonları neticesinde Türk Hava Yolları çalışanlarının stratejik ve yapmış olduğu taktiksel aksiyonlarla beraber bugün, Türk Hava Yolları 470'e yakın uçağı var. 10 milyon yolcu taşırken bugün 90 milyona yakın yolcu taşıyor. Gelecek 10 yılda da Türk Hava Yolları istikrar devam ettiği sürece büyümesine devam edecek ve 810 uçağı olacak. Böylece Amerika'daki büyük 3 havayolunun ardından dünyadaki dördüncü büyük hava yolu olacak'' şeklinde konuştu. ''340 noktadan insanları Türkiye'ye getirebiliyoruz'' Dünyanın 340 noktasından insanları Türkiye'ye getirebildiklerini vurgulayan Prof. Dr. Ahmet Bolat, konuşmasına şöyle devam etti: ''Yatırım yapmak isteyen insanları dünyanın 340 noktasından Türkiye'ye getiriyoruz. Afrika'da 62 nokta, Avrupa'da 120 nokta, Amerika Kıtasında 20 noktaya ve Amerika Birleşik Devletlerinde 14 nokta olmak üzere toplamda 340 noktaya yatırımcılarımızı da dünyaya götürüyoruz. Ülke ekonomisine sağladığımız bir diğer katkı da istihdamdır. 10 bin çalışandan 94 bin çalışana çıktık. 150 bin çalışana kadar da gideceğimizi tahmin ediyoruz. Ülke ekonomisine esas katkımız, yaptığımız ihracattır. Türk Hava Yolları 18 tane iştirak şirketiyle Türkiye'de en büyük mal ihraç eden 3 şirketin toplamından daha fazla ihracat yapıyor. Türkiye'deki mal ihracatımız geçen sene 254 milyon dolardı. 18 milyar dolar getiriyor Türk Hava Yolları. Bu 18 milyar dolardan gelen uçak kiraları, motor kiraları ve bakımlar bunların birçoğu döviz bazlı yapılıyor. Bunları ödedikten sonra da 8 milyar dolar Türkiye'de kalmış. Ülkedeki cari açık son zamanlar da düştü ama 100 milyar dolarlara kadar çıktığını da biliyoruz. Türkiye'de cari fazlalık veren en önemli ihracatı Türk Hava Yolları olmuş. Bunları topladığımız da Türk Hava Yollarının Türk ekonomisine katkısı 54 milyar dolar olmuş. 54 milyar dolar ne demek, 54 milyar dolar bunun 30 milyar dolara yakını direkt gelir olmuş 16 milyar doları turizm girdisi olmuş kalanı da çalışanlarımızın ekonomiye olan katkısı olmuştur. Türk ekonomisinin büyüklüğünü 1.1 trilyon dolar olarak aldığımızda Türk Hava Yolları tek başına ekonominin 20'de 1'ini sağlamış. Gelecekte Türk ekonomisine katkımız daha fazla olacak. 10 yıl sonrada geleceğimiz rakam 144 milyar dolar. 2023'ten 2033'e kadar her yıl katkıyı topladığımız da 1.1 trilyon dolar ediyor. 1.1 trilyon dolar da bugün Türkiye'nin ekonomik gücüdür. Türk Hava Yolları ve iştirakleri 10 yılda yaptığı katkıyla bir Türkiye ekonomisini sağlamış olacak. Türkiye'de yaşayan Türk'ler ve vatandaşları olarak gurur duyuyoruz.” ''Türk Hava Yolları olarak, özellikle Asya ve Amerika kıtasında 10 milyon turist 30 milyar dolar diye bir gelir hedefimiz var'' Dünyanın 340 noktasına uçtuklarını gelecek 10 yılda da 50 nokta daha oluşturarak dünyada 400'e yakın ülkeye uçacaklarını anlatan Bolat, konuşmasını şöyle tamamladı: ''Aynı zamanda kargo şirketimiz var. Turkish Cargo'da 2033 yılında taşıyacağı toplam kargo 4 milyon ton olacaktır. Türk Hava Yolları olarak 2022 yılından beri dünyada Türk Hava Yolları zaten bir marka. Türk Hava Yollarını övmek için hiçbir reklam yapmıyoruz. Bundan sonra yaptığımız bütün tanıtım filmleri Türkiye ile alakalı oluyor. Türkiye'nin önemli ihracat kalemlerinden bir tanesi de dizi filmleridir. Bugün dünyanın hemen hemen her noktasında Türk dizileri tanınıyor ve biliniyor. Yılda 500 milyon dolara yakın buradan bir giriş sağlanıyor. Özellikle Kerem Bürsin'in meşhur olduğu İspanyolca konuşulan yerler var. Buralar Güney Amerika ve Amerika Birleşik Devletlerinde 80 milyon konuşan Amerikalı var. Avrupa'nın bir kısmı Moskova ve Rusya'da meşhur olan Türk dizileri var. Biz Türkiye'nin bu yumuşak gücünü daha etkin kullanmaya çalışıyoruz. Buralarda tanınmış artistlerle filmler çekiyoruz ve ülkemizi onlar tanıtmış oluyor. Biz Türkiye'de başkalarının başka yerde bulamayacağı şeylere yoğunlaşıyoruz. Deniz, kum, güneş ve doğal güzellikler dünyada birçok yerde var. Başkalarında olmayan sadece Anadolu'da olan en önemli özellik medeniyetin beşiğinde olmasıdır. Şanlıurfa'da 12 bin yıl önce bugünden atalarımız, ilk yerleşim yerini kurmuşlar. Kasımın ilk haftasında dünyada ilk neolitik kongre yapılıyor. 600'e yakın dünyanın farklı yerlerinden bilim adamları gelecek. Bu dünyada ilk defa oluyor ve buda Türkiye'de olacak. Ülkemizi ve Anadolu'muzu kadim medeniyetler beşiği olmasının bütün dünyaya anlatmaya çalışıyoruz. Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanına gelen herhangi bir kişiyi, 2 saat içerisinde dünyanın başka bir köşesine gidecek uçağa koyabiliyoruz. İstanbul dünyanın en önemli toplantı merkezi haline geldi. Deniz, kum ve güneş tatiline gelen bir turistin Türkiye'ye bıraktığı ortalama gelir, 900 dolardır biz bunu bin dolara çıkarmaya çalışıyoruz. Deniz, kum ve güneşe gelmeyen çok büyük bir kitle var. Bunlar, Japonlar, Çinliler ve Korelilerdir. Bunlar güneşe çıkmak istemiyorlar fakat kültüre meraklılar. Dünyanın her yerine kültür, tarih ve gastronomi görmeye gidiyorlar. Çin'den her yıl 150 milyon kişi, dünyayı dolaşıyor. Bu insanların ülkeye bıraktığı döviz, 3 bin dolardır. Türk Hava Yolları olarak, bizde özellikle Asya ve Amerika kıtasında 10 milyon turist 30 milyar dolar diye bir gelir hedefimiz var. Turizm Bakanlığımız ile bu konu üzerinde çalışıyoruz. İnşallah bundan da Elazığ'ımızı faydalandıracağız. Türk Hava Yolları, 2022 yılından itibaren, Türkiye odaklı turistleri toplamaya çalışıyoruz. 2024 yılında, 530 binden fazla sefer yapıyoruz. Bunun 205 bini yurtiçi seferleri 325 bin civarında da yurtdışı seferlerimiz var. Bu sefer sayılarımızı 2025 yılında yurtiçinde yüzde 10 civarında arttıracağız.”

THY, İstanbul’dan Santiago’ya haftada 4 sefer başlatıyor Haber

THY, İstanbul’dan Santiago’ya haftada 4 sefer başlatıyor

THY Basın Müşavirliği'nden yapılan açıklamaya göre, Türk Hava Yolları (THY), 18 Aralık itibarıyla İstanbul'dan Santiago'ya her iki yönde, São Paulo duraklamalı haftada 4 uçuş başlatacak. Bu yeni rota ile THY, Amerika kıtasında hizmet verdiği destinasyon sayısını 26'ya çıkararak bölgedeki varlığını pekiştirmiş olacak. Açıklamada görüşlerine yer verilen THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, dünyanın en çok ülkesine uçan hava yolu şirketi olarak kültürleri ve kıtaları bir araya getirmeye devam ettiklerini vurguladı. Bolat, "Santiago'ya uçuşların başlamasıyla, küresel uçuş ağımızı genişletme ve seyahat severlere eşsiz bağlantı seçenekleri sunma taahhüdümüzü bir kez daha ortaya koyuyoruz. Yolcularımıza Şili, Türkiye ve dünyanın birçok yerinin güzelliklerini Türk misafirperverliği ile keşfetme imkanı sunuyoruz." ifadelerini kullandı. Santiago SCL Nuevo Pudahuel Havalimanı Üst Yöneticisi (CEO) Nicolas Claude, THY'nin İstanbul'dan Santiago Havalimanı'na sefer düzenleyecek olmasından büyük mutluluk duyduğunu belirtti. Claude, bu yeni rotanın Şili ile Türkiye arasındaki hava bağlantısını artırarak Şili vatandaşlarının İstanbul ve Uzak Doğu'ya daha kolay ulaşmalarını sağlayacağını vurguladı. Ayrıca, "Kalite ve hizmet anlayışıyla öncü olan Türk Hava Yolları ile bu yeni ortaklık, her iki ülkenin ekonomik ve turistik ilişkilerini güçlendirecek. THY'ye sıcak bir karşılama garanti edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.

Turkish Airlines places an order for 355 aircraft with Airbus Haber

Turkish Airlines places an order for 355 aircraft with Airbus

Turkish Airlines (THY) has announced an agreement with Airbus for the purchase of 355 new-generation aircraft, reinforcing its status as an airline with one of the world's most comprehensive flight networks as part of its fleet expansion goals. The national flag carrier aims to enhance Turkey's connectivity to the farthest corners of the world and raise its high-service standards through this agreement with Airbus for 355 new-generation aircraft. With the order placed with Airbus, THY will add 250 A321 Neo type aircraft (150 firm orders and 100 purchase rights) and 105 A350 series aircraft (60 firm orders, a total of 80 A350-900 with 20 purchase rights, 15 firm orders for A350-1000, and a total of 10 A350-Freighter with 5 firm orders and 5 purchase rights) to its fleet. According to the statement, Prof. Dr. Ahmet Bolat, Chairman of the THY Board of Directors and Executive Committee, emphasized the significance of the substantial order, stating: "This significant order signifies much more than an expansion; it represents innovation, operational excellence, and a commitment to a sustainable future. The addition of advanced Airbus aircraft to our fleet will not only enhance our operational capabilities but will also make a significant contribution to our environmental goals. This investment is a crucial milestone for the further development of the aviation sector in Turkey. Moreover, this expansion will have highly positive effects on Turkey's tourism sector, and with these state-of-the-art aircraft, advanced flight operations and increased connectivity will revitalize the tourism economy by attracting more international tourists. With the unique location of our main hub connecting continents in Istanbul, we will continue our mission of bridging people from around the world, and these new aircraft will play a crucial role in our journey toward an even brighter future. Airbus Commercial Director and International President Christian Scherer commented, 'This order for the latest generation aircraft is a testament to THY's bold vision. The A350-900, A350-1000, A350F, and A321 will be flagship aircraft in their categories, shaping the future of the airline with more range, less fuel consumption, noise, emissions, and the best cabin in its class. The entry into service of the A350-1000 and A350F emphasizes the cross-model value of the A350 family and reinforces our long-term partnership with THY and the aviation sector in Turkey as a whole.' The new-generation aircraft that THY will add to its fleet includes advanced technologies that provide significant improvements in fuel burn, operating costs, carbon dioxide emissions, and noise reduction. The national flag carrier showcases its commitment to enhancing operational efficiency, environmental management, and passenger comfort with these new-generation aircraft.

THY aims to increase the number of Chinese tourists to 2 million Haber

THY aims to increase the number of Chinese tourists to 2 million

Turkish Airlines' first stop in China within the scope of its Turkey promotional activities was Beijing. Turkish Airlines (THY) aims to increase the number of Chinese tourists to 2 million. THY Chairman of the Board Ahmet Bolat said at the THY promotional event held in Beijing, the capital of China, that there is a great potential in the Chinese market and that efforts are continuing to evaluate this potential. Bolat stated that THY operates 21 flights a week to China and plans to increase this number. He also noted that THY is working to strengthen its cooperation with Chinese airline companies. Turkish Airlines, which currently codeshares with Air China, signed a Memorandum of Understanding with China Eastern Airlines in order to strengthen cooperation. It is also working on interline cooperation under Special Promotion Agreement (SPA) with a number of Chinese airlines, with the aim of connecting to more cities in mainland China. "We are also considering adding new routes." According to the information obtained by Haber Aero, with China turning to the foreign tourism market again this year, the number of Chinese tourists coming to Turkey in the first eight months reached 47 percent of the level in 2019. Ahmet Bolat said, “The Chinese market has great potential and Turkish Airlines currently operates seven direct flights a week from Beijing, Shanghai and Guangzhou, and a total of 21 direct flights to the Chinese mainland. While it is important to strengthen existing routes, we are also considering adding new routes.” Esra Zincirkıran Aydın, Deputy General Manager responsible for corporate communications of the Turkish Tourism Promotion and Development Agency, also said that the Turkish government is making efforts to attract more Chinese travelers to Turkey. Aydın stated that these efforts include promotional activities on China's main social media platforms and the launch of Turkey's official tourism brand, GoTürkiye.

THY celebrates its 90th anniversary Haber

THY celebrates its 90th anniversary

According to the statement made by the THY Press Office, the global brand, which started to carry the crescent and star flag for the first time in 1933 with a fleet of 5 aircraft with a capacity of 28 seats, today delivers millions of guests to 344 destinations in 129 countries with its modern fleet of 415 aircraft. Having made its first international flight on the Ankara-Istanbul-Athens route in 1947, THY has been proudly waving the Turkish flag in the sky for 90 years. While THY plans to have a fleet of 800 planes in 2033, the number of airports is expected to reach 400. THY, which currently directs the employment schedule of the sector with its 82 thousand employees, aims to contribute to employment in the country with its 150 thousand employees in 2033. In addition, THY, which has increased the rate of new generation aircraft in the fleet and the use of sustainable aviation fuel in an effort to become a sustainable airline company, also develops projects in the field of digital transformation. Continuing to work in line with its 2033 vision, THY plans to be at the top in its 100th year. With the experience gained in the Turkish market, THY has created a successful strategy in its overseas operations, and with this strategy, it has laid the foundations of its rise to this day. THY accelerated its growth process with the investments made in the 2000s, the routes opened, the expanding flight network and the fleet. "The journey that started 90 years ago continues uninterrupted" THY Chairman of the Board and the Executive Committee, Prof. Dr. Ahmet Bolat, whose views are included in the statement, stated that the journey of Turkey's flag carrier airline, which started 90 years ago, continues uninterruptedly and gaining momentum. Emphasizing that this story continues successfully with 82 thousand employees who made THY what it is today and did not spare their support, Bolat continued as follows: "Our brand, which creates added value for the country's economy with its growth performance, continues its determination to become the world leader in aviation with the number of aircraft predicted to be 435 in 2023. I fully believe that our 2033 targets will also accelerate our determined rise. I present all these achievements to the THY family, which proudly represents our brand all over the world and works devotedly to raise us to higher heights." THY Press Advisor Yahya Üstün wrote on his social media account, "Our flag carrier, THY, proudly waving our star and crescent flag that connects the continents with its wings, is 90 years old. Our story, which started in 1933 with 5 aircraft, continues today, with 415 aircraft, on 5 continents."

THY will buy 600 new aircraft Haber

THY will buy 600 new aircraft

Speaking at the presentation of the refreshed catering menus in "business" and "economy" classes on domestic and international flights, held at Esma Sultan Mansion, Bolat explained that the company was ranked 20th in the 2003 world classification, and that today it is the 3rd largest airline company in the world in terms of seats and kilometers. Noting that the term "boutique airline" was once used for THY in Europe, Bolat said, "THY has risen to the top of the world today from the local airline. In 2003, Turkish Airlines started a brand new strategy under the AK Party. By 2023, we aim to have carried 85 million passengers this year. Last year, we carried 82 million passengers. We quickly recovered from the impact of the pandemic. While other airlines stumbled, THY, together with its employees, simply survived this crisis." "In 2023, we bring in an income of over 19 billion" Mentioning that THY has made significant profits in this process, Bolat continued as follows: "THY made a profit of 2.7 billion dollars, which is the biggest record in the history of European aviation, in 2022. We currently have 414 aircraft. In the next 10 years, we aim to grow by 7.4 percent with a modest growth compared to the previous 20 years, to carry 170 million passengers and to reach a huge fleet of 810 aircraft. We provided 5 billion dollars of income to Turkey in 2003, and in 2023 we are bringing in over 19 billion dollars. If our strategy is implemented until 2033 with 810 aircraft, our contribution to Turkey will be 141 billion dollars. THY has suffered losses in the last two years of the last 20 years, in the terrorist incidents in 2016 and in the pandemic in 2020. Apart from that, it has made a profit every year for 18 years and has grown in double digits every year. We grew by 12 percent on average. This is not an accidental success." "We are making a new breakthrough by upgrading our treats" Emphasizing that the catering plays an important role in THY's success, Bolat said that they will talk about a new concept that will increase the preference of passengers for THY in the next 10 years. Stating that nearly 500 appetizers are prepared, Bolat said, "The recipes are prepared by well-trained chefs. We offer local products and fresh products to the world. We are making a new breakthrough by upgrading our treats. We will also give free internet to everyone on the plane. THY will be one of the three most digital airlines in the world." Stating that they will launch a flight to Australia in December, so that there will be no continent in the world where they do not fly, Bolat stated that they have published a book called "Butikten Zirveye". Making a statement to the press before the event, Bolat said that they will use their own seats in the "business" class very soon. Bolat stated that they attach great importance to aviation and tourism as Turkey's soft power, he said that they are trying to change the passenger profile they bring to Turkey and are planning what the company will do in the future. Expressing that the International Air Transport Association (IATA) will meet in Istanbul on 2-5 June, Bolat said: "We are going to place a large order from one of the manufacturers there. We are at the final stage right now. We are considering ordering 600 aircraft. 200 of them will be wide body and 400 narrow body. We are about to finish the first step of this with a manufacturer at IATA. This is my vision. Others can come and say, 'This company has grown with hormones,' and drop to 200 planes any enjoy themselves. I haven't even taken a proper vacation for the last 18 years, I didn't go skiing, I didn't go to other places because it was raining. I was always concerned about my company. Will the next team be such a motivated, hard-working team as we are? If the elections pass as we expect, we will continue our works. That's why we are waiting for the elections, 600 planes will arrive in 10 years. By the end of this year, we will have 425 aircraft." THY's new menu After the speech, THY's cabin crew and "DO&CO" chefs introduced the new menu. THY Board of Directors members, deputy general managers, columnists, artists, influencers and many guests attended the event. THY includes flavors from both traditional Turkish and world cuisines in its new catering menus with the aim of promoting Turkey, and 80 percent of the products it uses in its menus are supplied from local producers. Rize tea, Afyon cream, Erzincan comb honey and many other local products are included in the menus. The menus, which are designed with protein, vegetable, fruit-based products and less carbohydrate products by following healthy nutrition trends, are produced daily, with the freshest products and on a limited basis by expert chefs. All meals are prepared using special and boutique cooking techniques for high volumes. Different from the offerings offered, in the new period economy class menus; egg dishes, homemade muesli and cheese varieties will be included during breakfast, and regional appetizers and daily freshly prepared pasta and grilled options will be offered for the dinner times. Adana kebab and fish are on the menu Homemade pasta, ravioli and spaghetti options, as well as main dishes such as Adana kebab cooked in a charcoal fire and grilled fish, and many different local appetizers were added to the "Business" class meal services. In addition, while only two main course options were offered in the breakfast service, three different main courses will be served in the new period. As another option, desserts such as pancakes and french toast were added to enrich the menu. Breakfast products consisting of healthier ingredients were also included in the new menu. Moreover, different homemade non-alcoholic cocktails and detox drinks consisting of healthy ingredients were added to the new menus for the guests in the "business" class.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.