Hava Durumu

#Ai

TOURISMJOURNAL - Ai haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ai haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Geleceğin Mesleği Altı Haneli Maaş Vadediyor Haber

Geleceğin Mesleği Altı Haneli Maaş Vadediyor

Dijital pazarlama ekosistemi, reklam pastasında yüzde 70’lik bir pay alarak hızla büyümeye devam ediyor. Bu büyümede makine öğrenmesinin katkısı büyük. Yapay zekâ, kullanıcı davranışlarını analiz edip doğru müşteriyi hedefleyerek etkili sonuçlar sunuyor. Ayrıca, AB testi gibi süreçleri otomatikleştirerek zamandan tasarruf sağlıyor. Görsel, sesli ve video içeriklerle doğru mesajı doğru zamanda ileterek dönüşüm oranlarını artırıyor. SEKTÖR ÇİFT HANELİ BÜYÜYOR Yapay zekâyı süreçlerine entegre etmek isteyen şirketlerin şu adımları izlemesi öneriliyor: Zaman ve verimlilik analizi yapın: Otomasyona geçebilecek birimleri belirleyin. Doğru araçları seçin: İhtiyaca uygun araçları araştırın ve AR-GE çalışmaları yapın. Eğitim süreçlerini planlayın: Personelin bu araçları nasıl kullanacağını öğrenmesini sağlayın. E-TİCARETTE YAPAY ZEKÂ İLE BAŞARI FORMÜLLERİ Yapay zekâ, e-ticarette kullanıcı davranışlarını analiz ederek her müşteriye kişiselleştirilmiş deneyimler sunuyor. Örneğin, bir müşteri ayakkabı alırken ona kemer veya pantolon önererek sepet tutarını artırmak mümkün hale geliyor. Segmentasyon sayesinde, satın almaya yakın kullanıcılar için özel pazarlama mesajları oluşturulabiliyor. Bu yöntem, hem kullanıcı etkileşimini artırıyor hem de dönüşüm oranlarını yükseltiyor. YAPAY ZEKÂ EĞİTMENLİĞİ: YENİ BİR MESLEK Yapay zekâ eğitmenliği, doğru ve kaliteli veriyle yapay zekâyı besleyerek yüksek performans ve başarılı sonuçlar elde etmeyi amaçlayan bir meslek olarak önümüzdeki yıllarda öne çıkacak. Bu alanda uzmanlaşmak, geleceğin dijital dünyasında büyük avantaj sağlayabilir. Ayrıca, yapay zeka ve makine öğrenmesi teknolojilerinin temelini oluşturan büyük veriyle çalışan ve bu verileri anlamlandıran veri odaklı meslekler de giderek daha popüler hale geliyor. Örneğin, veri mühendisliği, gelecekte yoğun talep görecek meslekler arasında olacak. Veri mühendisleri, büyük veri setlerini toplamak, düzenlemek ve analiz etmek için altyapılar kurarak yapay zeka uygulamalarının gelişimini destekleyecek. MooF Dijital Reklam Ajansı ve Dijital Pazarlama Okulu kurucusu ve girişimci Yasin Kaplan’a göre, yapay zekâ eğitmenliği, özellikle yurt dışı projelerinde yer alındığında 6 haneli maaşlar kazanmayı mümkün kılıyor. Son 10 yılda her yıl çift haneli büyüyen dijital pazarlama sektörü, markaların stratejilerinin merkezinde yer alıyor. Yapay zekâ, bu alandaki rehberlik rolüyle süreçleri hızlandırmaya ve daha etkili hale getirmeye devam ediyor. Dijital teknolojilere yapılan yatırımların artmasıyla sektörün gelecekte daha da büyümesi bekleniyor.

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital Haber

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’nin önde gelen moda perakende markalarından LC Waikiki, dijital dönüşüm yolculuğunda yeni bir adım atarak LCW Digital’i kurdu. Şirketin yüzde 100 iştiraki olan LCW Digital, moda ile teknolojiyi buluşturarak sektörde yenilikçi bir fark yaratmayı hedefliyor. 5 kıtada, 60 ülkede 1.300’den fazla mağazası ve 25 lojistik merkeziyle faaliyet gösteren LC Waikiki, 800 kişilik BT ekibiyle yapay zeka, üretken yapay zeka, iş zekası, bulut bilişim ve e-ticaret gibi alanlarda projeler geliştiriyor. Şirket, e-ticaret, lojistik, mağazacılık, tedarik zinciri ve planlama gibi birçok alanda teknoloji çözümleri sunuyor. Bu çözümleri, Türkiye’deki iki veri merkezi ve iki büyük bulut hizmet sağlayıcı üzerinden gerçekleştiriyor. LCW Digital, bu stratejiyi bir üst seviyeye taşımayı ve teknoloji dünyasında öncü bir oyuncu olmayı hedefliyor. LCW Digital yalnızca LC Waikiki’nin ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye’nin teknoloji ekosistemine de katkıda bulunacak. Üniversite-sanayi iş birliklerini güçlendirme, inovasyon kültürünü destekleme ve Ar-Ge projeleriyle sektöre değer kazandırma gibi misyonlarla yola çıkan LCW Digital, ulusal ve uluslararası pazarlarda LC Waikiki’nin konumunu daha da ileriye taşımayı planlıyor. LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer, şirketin teknolojide global trendleri yakından takip ettiğini belirterek, "LC Waikiki olarak perakende sektöründe ve moda dünyasında öncü bir marka olarak konumlanıyoruz. Şimdi LCW Digital ile bu liderliği teknoloji alanına da taşıyoruz. Halihazırda güçlü teknoloji ekibimizle pek çok yenilikçi projeye imza attık. Ancak artık bunu bir adım ileriye taşıyarak, dijitalleşme ve Ar-Ge odaklı bir yapıya kavuşuyoruz. LCW Digital ile sadece kendi iş süreçlerimizi daha da güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda ülkemizin teknoloji geliştirme kapasitesine katkı sağlayacağız. Bu hamle, moda ve teknolojinin kesişim noktasında nasıl bir fark oluşturabileceğimizi gösteren güçlü bir örnek olacak" dedi. Yeni girişimle birlikte LCW Digital, yapay zeka ve üretken yapay zeka ekseninde veri odaklı karar alma süreçlerini optimize eden, e-ticaret ekosistemine yenilikçi çözümler sunan ve müşteri deneyimini geliştiren projelere imza atmayı hedefliyor. LC Waikiki, bu hamlesiyle moda ve teknoloji sektörlerinde liderlik konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor.

Türk Gezginler, 2025'te Sezon Dışı Tatilleri Değerlendirecek Haber

Türk Gezginler, 2025'te Sezon Dışı Tatilleri Değerlendirecek

2025 yılı için turizm trendlerine dair önemli ipuçları sunan "Ticket to Travel 2025" (Seyahate Bilet) araştırması, dünya çapında 21 bin 374, Türkiye’den ise 2 binden fazla katılımcıyla gerçekleştirildi. Türk katılımcıların yüzde 77’si, yüksek sezon dışında tatil yapmayı planladığını belirtirken, özel fiyat tekliflerinin tatil rotası seçiminde büyük rol oynayacağı da ortaya çıktı. Araştırmaya göre, 21 bin 374 yetişkinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları, Türk gezginlerinin yüzde 53’ünün 2024 yılına kıyasla 2025’te daha fazla tatil yapmayı planladığını gösteriyor. Öte yandan, yüzde 11’inin ise tatil sıklığının azalacağı ifade ediliyor. YENİ SEYAHAT TRENDLERİ 2025’te aile köklerini keşfetmeye yönelik yapılan seyahatler, yüzde 47 oranında bir artış gösterecek. En yaygın sebep ise, katılımcıların yüzde 52’sinin aile büyüklerinin nerede ve nasıl yaşadığını öğrenmek istemesi olacak. Yeni yılın dikkat çeken diğer bir seyahat trendi ise cesaret isteyen tatiller olarak öne çıkıyor. Araştırma katılımcıları, tatilde cesur davranacakları aktiviteler arasında zip lining ve skydiving gibi yüksek adrenalinli aktiviteleri (%51), tırmanışı (%45) ve sıra dışı yiyecekler tatmayı (%38) sıralıyor. Yapay zeka kullanımı, 2025’te tatil planlamasında daha yaygın hale geliyor. Türk gezginlerin yüzde 41’i yapay zeka kullanırken, 18-24 yaş arasındaki Türk gezginlerin yüzde 64’ü ve 25-34 yaş arasındakilerin ise yüzde 68’i yapay zeka teknolojisinden faydalandığını belirtiyor. Konaklama tercihleri açısından, Türk gezginler için temizlik (%97), fiyat (%94), konum (%94), müşteri hizmetleri (%94) ve yemek seçenekleri (%94) ön planda bulunuyor. Bu özelliklerin mükemmeliyeti, tatil planlamasında en önemli faktörlerden biri olmaya devam ediyor. SEZON DIŞI TATİL PLANLANIYOR Yüksek sezon dışında tatil yapmayı tercih eden Türk gezginlerin yüzde 77’si, sezon dışı tatil yapmayı planladığını söylüyor. Bu tercihin yüzde 44’ü, tatilin daha uygun fiyatlarla yapılabilmesi gerekçesiyle tercih ediliyor.

Heathrow’da Hava Trafik Kontrolü Yapay Zekaya Emanet Haber

Heathrow’da Hava Trafik Kontrolü Yapay Zekaya Emanet

İngiltere’nin en yoğun hava sahası olan Heathrow Havalimanı, hava trafik kontrol süreçlerini geliştirmek için yapay zeka (AI) destekli bir sistemi test ediyor. Bu yenilik, hava trafik kontrolörlerine radar ve video verilerini birleştirerek uçakların konumlarını gerçek zamanlı takip etme imkanı sunuyor. Dünyanın en yoğun dördüncü havalimanı olan Heathrow’da yılda yaklaşık 500.000 uçuş gerçekleştiriliyor. Gün içinde saatte ortalama 90 uçuşun kontrol edildiği bu yoğun operasyon, gecikmeleri en aza indirirken güvenliği artırmayı hedefliyor. "Amy" adı verilen yapay zeka motoru, radar ve 4K kameralar yardımıyla kontrolörlere geniş bir görüş sağlıyor. Bu sayede, kontrolörler görüş alanı dışında kalan uçakları bile izleyebiliyor. NATS (İngiltere Hava Trafik Hizmetleri), Amy’nin dijital bir kontrol kulesi konseptinin parçası olduğunu ve uçaklar hakkında uçuş numarası, tip, iniş-kalkış bilgisi gibi temel detayları gerçek zamanlı sunduğunu belirtiyor. Sistem, şimdiye dek 40.000’den fazla uçuşta test edildi. NATS’ın baş çözüm sorumlusu Andy Taylor'a göre, 2027 yılına kadar tam anlamıyla operasyonel bir "dijital acil durum kulesi" kurulması hedefleniyor. Yeni teknoloji, özellikle olağan dışı durumlarda pistlerin doğrudan görülmesini gerektirmeyen bir yedekleme çözümü olarak kullanılacak. Keele Üniversitesi İşletme Direktörü Colin Rigby, yapay zekanın bağlamsal muhakeme eksikliği ve veri sınırlamaları gibi sınırlamalarına dikkat çekiyor. Rigby, yapay zekanın rutin olmayan durumlarda insan meslektaşlarıyla uyum içinde çalışmasının kritik olduğunu vurguluyor. NATS yetkilileri ise Amy’nin insan kontrolörlerle iş birliği içinde tasarlandığını belirterek, yapay zekanın insanlarla birlikte daha etkili sonuçlar sağlayacağını ifade ediyor. Heathrow’un bu teknolojik atılımı, Singapur, New York ve Hong Kong gibi diğer büyük havaalanlarının da dikkatini çekmiş durumda. Bu havaalanları, benzer dijital çözümleri uygulamayı planlıyor.

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde Haber

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde

 Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin turizm bölgelerinde müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı bir izleme sistemi kullanıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Genel Müdür Vekili Sinan Türkseven, 1.1 milyardan fazla veriyi analiz eden yazılım sayesinde turizmle ilgili olumlu ve olumsuz geri bildirimleri anında yakaladıklarını ve gerekli aksiyonları hızla aldıklarını belirtti.   MİLYARLARCA VERİ ANALİZ EDİLİYOR Sosyal medya ve haber kaynakları üzerinden Türkiye hakkında yayımlanan içerikler, bakanlığın geliştirdiği yapay zekâ ile sürekli izleniyor. Türkseven’in aktardığı bilgilere göre, bu sistem günlük 193 bin haber kaynağını ve sosyal medyada 1 milyon veriyi takip ediyor. Olumsuz geri bildirim tespit edildiğinde hızlıca değerlendirme yapılıyor ve sahada denetim süreçleri başlatılıyor.   Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, yazılımın geliştirilmesinin dört yıl sürdüğünü ve sürekli yeni tekniklerle güncellendiğini ifade etti. Güler, "Sistemin temel katkısı verileri analiz etmesi ve buna göre proaktif bir pazarlama stratejisi ortaya koyması. Son iki yıldır müşteri memnuniyeti konusunu arka plandan takip ediyoruz. Bunu hem marka hem de tesisler açısından yapabiliyoruz. Burada birtakım olumsuzluklar tespit edildiği anda direkt sahada denetimleri başlatıyoruz. Her olumsuz noktanın araştırılması gerekiyor, bazen altı tam dolu olmayabiliyor. Müşteri memnuniyeti, dünyadaki algımız, bize nasıl bakılıyor ve ülke bazlı reklam stratejileri bu doğrultuda değişiyor" dedi.   Kültür ve Turizm Bakanlığı, sosyal medya ve dijital platformlarda Türkiye’nin tanıtımını aktif olarak sürdürüyor. Türkseven, "Son derece aktif olduğumuz sosyal medya kanallarında da aslında her sene sayısı 10 binlerle ifade edilebilecek içerik yaratıyoruz ve YouTube’da 3.6 milyon, TikTok’ta 4 milyon takipçiyle bu alanda, dünyada birinci sırada ülke hesabı konumundayız. Instagram’da da 3.6 milyon takipçiyle ikinci sıradayız" diyerek sosyal medya verilerini paylaştı. TGA’nın sosyal medya hesapları dünya çapında milyonlarca kişiye ulaşırken, GoTürkiye platformu yalnızca 2023’te 197 milyon ziyaretçi aldı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.