Hava Durumu

#Airbus

TOURISMJOURNAL - Airbus haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Airbus haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Hava Yolları Auckland’a Uçmaya Hazırlanıyor Haber

Türk Hava Yolları Auckland’a Uçmaya Hazırlanıyor

Türk Hava Yolları'nın bu stratejik rotası, İstanbul ve Auckland arasında Singapur (SIN) aktarmalı olarak gerçekleştirilecek. THY’nin Baş Ticaret Sorumlusu Ahmet Olmuştur, ön görüşmelerin başladığını ancak uçuşların 2025 öncesinde başlamasının beklenmediğini açıkladı. Auckland rotası, kısa bir süre önce başlatılan İstanbul-Sidney uçuşlarından sonra THY’nin Okyanusya’daki ikinci bağlantı noktası olacak. Bu yeni rota, Türk Hava Yolları’nın 351 destinasyonluk geniş küresel ağını daha da güçlendirecek ve Avrupa, Asya ile Okyanusya arasında bir köprü işlevi görecek. Uçuş, Airbus A350 ve Boeing 777 gibi uzun menzilli geniş gövdeli uçaklarla gerçekleştirilecek. İstanbul’dan Auckland’a uçuş mesafesi 10.606 mil (17.068 kilometre) ve toplam uçuş süresi havaalanındaki beklemeler dahil 20 saati bulacak. OKYANUSYA’DA YENİ BİR BAĞLANTI Yeni Zelanda’daki Türk nüfusu sınırlı olmasına rağmen bu rota, özellikle turizm ve transit yolcu potansiyeli açısından büyük fırsatlar sunuyor. İstanbul’un pandemi sonrası Avrupa’nın en hızlı büyüyen havacılık merkezi haline gelmesi, transit yolcuların bu rotaya olan ilgisini artırabilir. THY’nin bu hamlesi, küresel liderlik vizyonunun bir parçası olarak değerlendiriliyor. Auckland, Singapur aktarmasıyla yapılacak uçuşlarda operasyonel avantaj sağlarken, transit yolcu pazarını da hareketlendirecek. Bu model, Air New Zealand gibi yerel havayollarıyla olası iş birliği fırsatlarını da beraberinde getirebilir. THY’NİN GÜÇLÜ PERFORMANSI SÜRÜYOR 2024 yılı Türk Hava Yolları için finansal ve operasyonel açıdan güçlü bir yıl oldu. Ocak-Ekim döneminde 72,2 milyon yolcu taşıyan havayolu, net kârını 2,7 milyar dolara çıkardı. Gelirlerde ise yüzde 7,8 oranında artışla 17,01 milyar dolarlık bir performans sergilendi. CEO Bilal Ekşi, bölgesel jeopolitik zorluklara rağmen stratejik rota yönetimi sayesinde büyümeyi sürdürdüklerini ifade etti. Sidney uçuşlarıyla başlayan Okyanusya genişlemesi, THY’nin yüzde 10 büyüme hedefi kapsamında önemli bir kilometre taşı oldu. THY FİLOSUNUN GÜCÜ Türk Hava Yolları’nın uzun menzilli uçuşlarda geniş gövdeli uçak filosu, operasyonel esnekliğin artırılmasında kritik bir rol oynuyor. Airbus A350-900, Boeing 777 ve Boeing 787 Dreamliner gibi uçaklar, İstanbul-Auckland rotası için kullanılabilecek seçenekler arasında yer alıyor. Ancak Airbus A320 model 35 uçağın motor sorunları nedeniyle yere çekilmesi, operasyonel esneklik üzerinde geçici bir baskı yaratmış durumda. CEO Bilal Ekşi, bu durum için tazminat alınmasına rağmen zorlukların sürdüğünü belirtti. YENİ ZELANDA VE ÖTESİNDE KÜRESEL BÜYÜME VİZYONU Türk Hava Yolları, Yeni Zelanda uçuş planıyla sadece yolcu taşımacılığında değil, aynı zamanda turizm ve ticaret alanında da önemli bir adım atmayı hedefliyor. 2025 yılında rotanın devreye alınması durumunda: İstanbul, Avrupa ve Asya’dan gelen transit yolcular için daha cazip bir merkez haline gelecek. Yeni Zelanda ile bağlantılı turizm ve ticaret potansiyeli artacak. Küresel destinasyon ağı daha da genişleyerek THY’nin liderlik hedefini destekleyecek. THY’nin Auckland uçuşları, hem havayolunun uluslararası büyüme stratejisini güçlendirecek hem de Avrupa, Asya ve Okyanusya’yı birbirine bağlayan önemli bir köprü işlevi görecek. Ahmet Olmuştur, Yeni Zelanda planlarının yanı sıra Çin gibi stratejik pazarlardaki büyüme fırsatlarını da değerlendirmeye devam ettiklerini belirtti.

TÜRSAB'tan Rus Turistler İçin Fiyat Uyarısı: Haber

TÜRSAB'tan Rus Turistler İçin Fiyat Uyarısı: "Dikkat Etmeliyiz"

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, Rusya’ya uygulanan uluslararası yaptırımların ve rubledeki değer kaybının Türkiye’nin turizm gelirlerini olumsuz etkileyebileceğine dikkat çekti. Bağlıkaya, Türkiye’nin hem rekabet ortamını hem de ekonomik koşulları gözeterek Rus turistleri ülkeye çekecek bir fiyat politikası benimsemesi gerektiğini vurguladı. Bağlıkaya, Gazprombank'a yönelik yaptırımların Union Pay kartını da kapsayacak şekilde genişletilmesinin, Rus turistlerin Türkiye tatillerini zorlaştırdığını söyledi. ABD’nin bu yaptırımlarla Rus vatandaşlarının uluslararası finans sistemine erişimini kısıtladığını belirtti. "Rusya için halihazırda devam eden yaptırımların yanında yeni gelen uluslararası yaptırımlar, ekonomik sıkıntılar ve siyasi gerilimler, Rusya'dan Türkiye'ye yönelik turist akışını olumsuz etkileyebilir" dedi. HAVACILIK KRİZİ TURİZMİ ZORLUYOR Bağlıkaya, Rusya-Ukrayna savaşıyla devreye alınan havacılık yaptırımlarının havayolu taşımacılığında ciddi sorunlara yol açtığını belirtti. Boeing ve Airbus uçakları için yedek parça tedarikinde yaşanan sıkıntıların, uçak filolarının operasyonel kapasitesini düşürdüğünü ekledi. Bu durumun da Rus turistlerin yurtdışı seyahatlerini önemli ölçüde sınırlandırdığını açıkladı. SİYASİ GERİLİM VE DİYALOG UMUDU Rusya ve Türkiye arasında siyasi gerilimlerin turizmi etkileyebilecek bir diğer faktör olduğunu söyleyen Bağlıkaya, özellikle Suriye meselesinin bu dinamikte etkili olduğunu belirtti. Ancak Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’in diyaloğu sürdürmesinin, bu olumsuz etkilerin önüne geçebileceğini ekledi. "İki ülke arasındaki olumlu ilişkileri destekleyen bu diyaloğun turizm hareketlerindeki olası aksamaların da önüne geçeceğine inanıyoruz" diye konuştu. REKABET ARTARKEN FİYAT POLİTİKASI KRİTİK Bağlıkaya, Türkiye’nin Rusya’dan gelen turist sayısını artırmak için rakip destinasyonların fiyat politikalarını yakından takip etmesi gerektiğini belirtti. Özellikle Mısır’ın fiyatlarının Türkiye’ye göre yüzde 35 daha düşük olduğunu ve yaz sezonunda bu farkın yüzde 50’ye çıkabileceğini ifade etti. "Dubai, Katar gibi destinasyonlar da Rus turisti çekmek için aksiyonlar alıyor. Uzun dönemde rakiplerimizin fiyat politikalarını dikkate almalıyız" dedi. Rakip ülkelerin vize uygulamaması ve tur operatörlerine uçak koltuk desteği sağlamasının, Türkiye’nin dezavantajlı konumda kalmasına neden olduğunu ifade eden Bağlıkaya, bu rekabet ortamını gözeterek proaktif adımlar atılmasının gerekliliğine değindi. "Rus misafirleri ülkemize çekecek fiyat politikasına dikkat etmemiz gerekiyor. Aslında bu hassasiyeti turist aldığımız tüm pazarlarda göstermemiz lazım" ifadelerini kullandı. TUR OPERATÖRLERİYLE İŞ BİRLİĞİ Rusya’dan Türkiye’ye yönelik turizm pazarının yüzde 90’ını kontrol eden dört büyük tur operatörü bulunduğunu belirten Bağlıkaya, bu şirketlerle TÜRSAB Incoming İhtisas Başkanlığı aracılığıyla sürekli temas halinde olduklarını söyledi. Rusya’da erken rezervasyon döneminin 1 Aralık ile 31 Mart arasında gerçekleştiğini hatırlatan Bağlıkaya, aralık sonunda tablonun netleşmeye başlayacağını, ancak şimdiden gerekli adımların atılarak, Rusya pazarında yaşanabilecek kayıpların en aza indirilmesi gerektiğini vurguladı. Türkiye’nin Rusya pazarı için stratejik öneme sahip olduğunu belirten Bağlıkaya, rubledeki değer kaybını göz önünde bulundurarak otel fiyatlarında cazip indirimler yapılması gerektiğini ifade etti.

TAP Air Portugal’dan ABD’ye Yeni Uçuş Rotası Haber

TAP Air Portugal’dan ABD’ye Yeni Uçuş Rotası

Portekiz’in bayrak taşıyıcı havayolu TAP Air Portugal, 2025 yaz sezonunda ABD uçuş ağına yeni rotalar ekliyor. Şirket, Mayıs ayında Lizbon - Los Angeles ve Porto - Boston hatlarını hizmete açarak yolcularına daha fazla seçenek sunacak. LIZBON - LOS ANGELES HATTI TAP, 16 Mayıs 2025’te Lizbon ile Los Angeles arasında uçuşlara başlıyor. Başlangıçta salı, cuma ve pazar günleri düzenlenecek olan seferlere, 26 Mayıs’tan itibaren cumartesi uçuşları da eklenecek. 11 saat 20 dakika sürecek uçuşlar, 298 yolcu kapasiteli Airbus A330-900 Neo ile gerçekleştirilecek. PORTO - BOSTON BAĞLANTISI Porto’dan Boston’a yapılacak uçuşlar 14 Mayıs 2025’te başlıyor. Haftada dört kez gerçekleştirilecek seferler, pazartesi, çarşamba, cumartesi ve pazar günleri yapılacak. Yaklaşık 6 saat 35 dakika süren bu rota, 168 yolcu kapasiteli Airbus A321 LR ile hizmet verecek. SAN FRANCISCO’YA AZORLAR DURAĞI Lizbon - San Francisco hattında, 3 Haziran 2025 itibarıyla salı uçuşları Azorlar’ın Terceira Adası üzerinden yapılacak. Bu yeni düzenleme, Terceira ile Kaliforniya arasında direkt uçuş imkanı sağlayacak. TAP Air Portugal, halihazırda Lizbon’dan New York (JFK), Newark, Boston, Miami, Washington D.C., San Francisco ve Chicago’ya, Porto’dan ise Newark’a uçuş düzenliyor. TAP, yeni rotalarıyla transatlantik uçuş pazarında daha güçlü bir pozisyona ulaşmayı hedefliyor. TAP’in bu genişleme adımı, yolcularına daha fazla bağlantı ve farklı deneyimler sunmayı amaçlıyor. Rezervasyonlar, TAP’in resmi web sitesi üzerinden yapılabiliyor.

THY’nin İlk İstanbul-Sidney Uçuşu Gerçekleştirildi Haber

THY’nin İlk İstanbul-Sidney Uçuşu Gerçekleştirildi

İSTANBUL (İHA) - Türk Hava Yolları (THY), en uzun rotası olan İstanbul-Sidney arasında ilk uçuşunu 28 Kasım 2024'te gerçekleştirdi. Haftada dört gün, Kuala Lumpur aktarmalı olarak Airbus A350-900 tipi uçakla yapılacak olan seferler, Türkiye ve Avustralya arasındaki bağları güçlendirmeyi hedefliyor. Yeni rota, THY’nin küresel uçuş ağını 6 kıtada 351 destinasyona genişletti. THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, İstanbul-Sidney uçuşlarının Avrupa ve Avustralya arasında bir köprü işlevi göreceğini vurgulayarak, "Türk Hava Yolları tarihindeki en uzun uçuş rotası olan bu sefer ile ağımıza ikinci Avustralya şehrini eklemekten mutluluk duyuyoruz. İstanbul-Sidney uçuşlarımız, Avrupa ve Avusturalya arasında bir köprü vazifesi görürken, misafirlerimizi de Türk Hava Yolları'nın konforu ve misafirperverliğiyle dünyaya bağlama konusundaki taahhüdümüzü temsil ediyor. Yakın gelecekte seyahati kesintisiz gerçekleştirebilecek menzilde uçakları filomuza dahil ederek, Avustralya'dan İstanbul'a direkt uçuş gerçekleştirmeyi dört gözle bekliyoruz" dedi. Yeni Güney Galler Eyaleti Çalışma ve Turizm Bakanı John Graham ise bu rotanın Sidney'e ziyaretçi sayısını artıracağını belirtti. "Türk Hava Yolları'nın Sidney'e gelişini, Sidney'e ziyaretçi sayısında artış sağlayacak önemli bir mihenk taşı olarak görüyoruz. İstanbul'dan başlayan bu heyecan verici yeni rota, havalimanlarımızın kapasitesini artırarak daha fazla ziyaretçiyi Yeni Güney Galler'e çekecek ve eyalet genelindeki turizm destinasyonlarımızda istihdam ve ekonomik büyümeyi artıracaktır. Daha fazla yolcunun havalimanlarımızı kullanması, Minns Hükümeti'nin eyalet çapındaki ziyaretçi ekonomisinde istihdamı ve büyümeyi artırma planının bir parçasıdır" ifadelerini kullandı. Sidney Havalimanı CEO’su Scott Charlton ise, "Türk Hava Yolları'nı Sidney'de ağırlamaktan gurur duyuyoruz. Bu yeni hizmet, Sidney'in zaten güçlü olan uluslararası ağını güçlendirmekle kalmıyor, yolculara Türk Hava Yolları'nın İstanbul'daki geniş merkezi aracılığıyla Avrupa ve ötesine daha fazla seçenek ve bağlantı sunuyor. Türk Hava Yolları, pazara ek rekabet getirmesinin yanı sıra, Yeni Güney Galler'de ikamet eden 15 binden fazla Türkiye doğumlu Avustralyalı ve Türkiye'nin Avustralyalı gezginleri için en popüler destinasyonlardan biri olacağına eminiz" açıklamasını yaptı.

THY, Üçüncü Çeyrekte 1,3 Milyar Dolar Net Kâr Açıkladı Haber

THY, Üçüncü Çeyrekte 1,3 Milyar Dolar Net Kâr Açıkladı

İSTANBUL (İHA) - Türk Hava Yolları (THY), 2024 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) bildirerek, yolcu kapasitesini geçen yıla oranla yüzde 5,4 artırarak 24,5 milyon yolcuya ulaştığını ve 1,3 milyar dolar net kâr elde ettiğini duyurdu. Şirketin Temmuz-Eylül dönemi gelirleri, geçen yılın yüksek baz etkisine rağmen yüzde 4,9 artarak 6,6 milyar dolara yükseldi. Yolcu gelirleri, özellikle Uzak Doğu bölgesinin etkisiyle 5,6 milyar dolar olurken, kargo gelirleri ise yüzde 47 artışla 911 milyon dolara çıktı. DÜNYA HAVA TAŞIMACILIĞINDA ÜÇÜNCÜ SIRAYA YÜKSELDİ Turkish Cargo, 2024 üçüncü çeyreğinde kargo taşımacılığında yüzde 16,8 büyüyerek, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) verilerine göre yüzde 5,7 pazar payıyla dünyanın en büyük üçüncü hava kargo taşıyıcısı oldu. THY'nin toplam yolcu ve kargo gelirlerinin 4,9 milyar doları ihracat geliri olarak kaydedilirken, yılın ilk dokuz ayında Türkiye'ye sağladığı toplam ihracat tutarı 12,9 milyar dolara ulaştı. FİLO GENİŞLİYOR, FİNANSMAN ÇEŞİTLENİYOR 100. yıl stratejisi çerçevesinde 2033'te 800'ü aşkın uçağa ulaşmayı hedefleyen THY, filo sayısını yüzde 9 artırarak 467 uçağa çıkardı. Uçak finansmanında çeşitlendirme stratejisiyle maliyet ve kur risklerini azaltmayı amaçlayan THY, Çin Yuanı cinsinden borçlanarak 3 adet Airbus A350 alarak Çin anakarası dışında bu döviz türünde finansman sağlayan ilk hava yolu oldu. Aynı dönemde iki adet yakıt verimliliği yüksek A321-Neo uçağı için sürdürülebilirlik bağlantılı kredi kullanan şirket, sürdürülebilir finansman alanında da öne çıktı. THY, Airline Economics tarafından üç ayrı finansman ödülüne lâyık görülerek, finansal başarılarının yanı sıra sürdürülebilir büyüme konusundaki taahhüdünü de ortaya koymuştu.

Airbus tested the hydrogen-powered aircraft for the first time! Haber

Airbus tested the hydrogen-powered aircraft for the first time!

Origin of the ZEROe Project Launched in 2020, the ZEROe project is part of Airbus's efforts to eliminate carbon emissions in the aviation industry. Within the scope of the project, four different aircraft concepts were developed, including both fully electric and hybrid-hydrogen systems. At the core of these technologies is the hydrogen fuel cell, which converts hydrogen into electricity, producing almost no emissions. Technical Challenges and Solutions Recognizing the potential of this technology in the aviation industry, Airbus initiated a joint venture with ElringKlinger called Aerostack. Aerostack's mission was to develop hydrogen fuel cell stacks that are suitable for flight, lightweight, and have high energy efficiency. These cells underwent comprehensive testing at the E-Aircraft System House in Ottobrunn, Germany, reaching a power level of 1.2 megawatts in June 2023, completing the most powerful test in aviation history. Testing of the Iron Pod and its Future In tests conducted towards the end of 2023, the electric motors of the iron pod powered by a hydrogen fuel cell were activated for the first time. These tests are crucial for understanding the power required for different stages of the aircraft and determining the necessary changes to make the technology flight-ready. Future Plans Tests on the iron pod will continue throughout 2024, and upon completion of these tests, the system will be optimized to meet flight specifications. Subsequently, the system will be integrated into Airbus's first A380 aircraft, known as MSN001 ZEROe multimodal flight test platform. Airbus plans to test this system in flight on the A380 in 2026.

Airbus, hidrojenle güçlendirilen uçağı ilk kez test etti! Haber

Airbus, hidrojenle güçlendirilen uçağı ilk kez test etti!

ZEROe Projesinin Kökeni 2020 yılında başlatılan ZEROe projesi, Airbus’ın havacılık endüstrisinde karbon emisyonlarını sıfırlama çabasının bir parçası. Proje kapsamında, hem tamamen elektrikli hem de hibrit-hidrojen sistemler içeren dört farklı uçak konsepti geliştirildi. Bu teknolojilerin temelinde, hidrojeni elektriğe dönüştüren ve neredeyse hiç emisyon üretmeyen hidrojen yakıt hücresi yatıyor. Teknik Zorluklar ve Çözümler Airbus, bu teknolojinin havacılık endüstrisindeki potansiyelini anlayarak, Aerostack adında ElringKlinger ile ortak bir girişim başlattı. Aerostack’in görevi, uçuş için uygun, hafif ve yüksek enerji verimliliğine sahip hidrojen yakıt hücresi yığınları geliştirmekti. Bu hücreler, Ottobrunn, Almanya’daki E-Aircraft System House’da kapsamlı testlere tabi tutuldu ve Haziran 2023’te 1,2 megavatlık güç seviyesine ulaşarak havacılık tarihindeki en güçlü testi tamamladı. Demir Podun Testi ve Geleceği 2023’ün sonlarına doğru yapılan testlerde, hidrojen yakıt hücresiyle çalışan demir podun elektrik motorları ilk kez aktive edildi. Bu testler, uçağın farklı aşamaları için gereken gücü anlamak ve teknolojiyi uçuşa uygun hale getirmek için gerekli değişiklikleri belirlemek açısından hayati önem taşıyor. Gelecek Planlar Demir pod üzerindeki testler 2024 boyunca devam edecek ve bu testlerin tamamlanmasının ardından, sistem uçuş şartnamelerini karşılayacak şekilde optimize edilecek. Sonrasında, sistem Airbus’ın ilk A380 uçağı olan MSN001 ZEROe multimodal uçuş test platformuna entegre edilecek. Airbus, 2026 yılında bu sistemi A380 üzerinde uçuşta test etmeyi planlıyor.

Огромный заказ от easyJet до Airbus Haber

Огромный заказ от easyJet до Airbus

easyJet предприняла большой шаг для укрепления своего заказа с европейским производителем самолетов Airbus. Британская авиакомпания объявила, что заказала в общей сложности 157 самолетов серии Airbus A320neo. Комплексный заказ включает 56 самолетов A320neo и 101 самолет A321neo. Кроме того, предыдущий заказ компании на 35 самолетов A320neo был модернизирован до более крупных и функциональных моделей A321neo. Генеральный директор easyJet Йохан Лундгрен подчеркнул важность этого срочного заказа и сказал: «Мы не только вносим свой вклад в достижение нашей цели по достижению чистого нулевого уровня выбросов углекислого газа, заменяя старые самолеты easyJet более эффективными моделями, но мы также увеличиваем нашу способность получать значительные возможности, следуя стратегия дисциплинированного роста.Этот всеобъемлющий заказ «Это позволит easyJet укрепить свое лидерство в ведущих аэропортах Европы и продолжить тесное сотрудничество с Airbus». Этот заказ отражает стремление easyJet ускорить модернизацию парка самолетов и эксплуатировать более экологически чистые и эффективные самолеты. Это также ключевая часть стратегии роста компании, поскольку новый самолет поможет easyJet укрепить свои лидирующие позиции в ключевых аэропортах Европы.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.