Hava Durumu

#Airbus

TOURISMJOURNAL - Airbus haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Airbus haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

THY, Üçüncü Çeyrekte 1,3 Milyar Dolar Net Kâr Açıkladı Haber

THY, Üçüncü Çeyrekte 1,3 Milyar Dolar Net Kâr Açıkladı

İSTANBUL (İHA) - Türk Hava Yolları (THY), 2024 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) bildirerek, yolcu kapasitesini geçen yıla oranla yüzde 5,4 artırarak 24,5 milyon yolcuya ulaştığını ve 1,3 milyar dolar net kâr elde ettiğini duyurdu. Şirketin Temmuz-Eylül dönemi gelirleri, geçen yılın yüksek baz etkisine rağmen yüzde 4,9 artarak 6,6 milyar dolara yükseldi. Yolcu gelirleri, özellikle Uzak Doğu bölgesinin etkisiyle 5,6 milyar dolar olurken, kargo gelirleri ise yüzde 47 artışla 911 milyon dolara çıktı. DÜNYA HAVA TAŞIMACILIĞINDA ÜÇÜNCÜ SIRAYA YÜKSELDİ Turkish Cargo, 2024 üçüncü çeyreğinde kargo taşımacılığında yüzde 16,8 büyüyerek, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) verilerine göre yüzde 5,7 pazar payıyla dünyanın en büyük üçüncü hava kargo taşıyıcısı oldu. THY'nin toplam yolcu ve kargo gelirlerinin 4,9 milyar doları ihracat geliri olarak kaydedilirken, yılın ilk dokuz ayında Türkiye'ye sağladığı toplam ihracat tutarı 12,9 milyar dolara ulaştı. FİLO GENİŞLİYOR, FİNANSMAN ÇEŞİTLENİYOR 100. yıl stratejisi çerçevesinde 2033'te 800'ü aşkın uçağa ulaşmayı hedefleyen THY, filo sayısını yüzde 9 artırarak 467 uçağa çıkardı. Uçak finansmanında çeşitlendirme stratejisiyle maliyet ve kur risklerini azaltmayı amaçlayan THY, Çin Yuanı cinsinden borçlanarak 3 adet Airbus A350 alarak Çin anakarası dışında bu döviz türünde finansman sağlayan ilk hava yolu oldu. Aynı dönemde iki adet yakıt verimliliği yüksek A321-Neo uçağı için sürdürülebilirlik bağlantılı kredi kullanan şirket, sürdürülebilir finansman alanında da öne çıktı. THY, Airline Economics tarafından üç ayrı finansman ödülüne lâyık görülerek, finansal başarılarının yanı sıra sürdürülebilir büyüme konusundaki taahhüdünü de ortaya koymuştu.

Airbus tested the hydrogen-powered aircraft for the first time! Haber

Airbus tested the hydrogen-powered aircraft for the first time!

Origin of the ZEROe Project Launched in 2020, the ZEROe project is part of Airbus's efforts to eliminate carbon emissions in the aviation industry. Within the scope of the project, four different aircraft concepts were developed, including both fully electric and hybrid-hydrogen systems. At the core of these technologies is the hydrogen fuel cell, which converts hydrogen into electricity, producing almost no emissions. Technical Challenges and Solutions Recognizing the potential of this technology in the aviation industry, Airbus initiated a joint venture with ElringKlinger called Aerostack. Aerostack's mission was to develop hydrogen fuel cell stacks that are suitable for flight, lightweight, and have high energy efficiency. These cells underwent comprehensive testing at the E-Aircraft System House in Ottobrunn, Germany, reaching a power level of 1.2 megawatts in June 2023, completing the most powerful test in aviation history. Testing of the Iron Pod and its Future In tests conducted towards the end of 2023, the electric motors of the iron pod powered by a hydrogen fuel cell were activated for the first time. These tests are crucial for understanding the power required for different stages of the aircraft and determining the necessary changes to make the technology flight-ready. Future Plans Tests on the iron pod will continue throughout 2024, and upon completion of these tests, the system will be optimized to meet flight specifications. Subsequently, the system will be integrated into Airbus's first A380 aircraft, known as MSN001 ZEROe multimodal flight test platform. Airbus plans to test this system in flight on the A380 in 2026.

Airbus, hidrojenle güçlendirilen uçağı ilk kez test etti! Haber

Airbus, hidrojenle güçlendirilen uçağı ilk kez test etti!

ZEROe Projesinin Kökeni 2020 yılında başlatılan ZEROe projesi, Airbus’ın havacılık endüstrisinde karbon emisyonlarını sıfırlama çabasının bir parçası. Proje kapsamında, hem tamamen elektrikli hem de hibrit-hidrojen sistemler içeren dört farklı uçak konsepti geliştirildi. Bu teknolojilerin temelinde, hidrojeni elektriğe dönüştüren ve neredeyse hiç emisyon üretmeyen hidrojen yakıt hücresi yatıyor. Teknik Zorluklar ve Çözümler Airbus, bu teknolojinin havacılık endüstrisindeki potansiyelini anlayarak, Aerostack adında ElringKlinger ile ortak bir girişim başlattı. Aerostack’in görevi, uçuş için uygun, hafif ve yüksek enerji verimliliğine sahip hidrojen yakıt hücresi yığınları geliştirmekti. Bu hücreler, Ottobrunn, Almanya’daki E-Aircraft System House’da kapsamlı testlere tabi tutuldu ve Haziran 2023’te 1,2 megavatlık güç seviyesine ulaşarak havacılık tarihindeki en güçlü testi tamamladı. Demir Podun Testi ve Geleceği 2023’ün sonlarına doğru yapılan testlerde, hidrojen yakıt hücresiyle çalışan demir podun elektrik motorları ilk kez aktive edildi. Bu testler, uçağın farklı aşamaları için gereken gücü anlamak ve teknolojiyi uçuşa uygun hale getirmek için gerekli değişiklikleri belirlemek açısından hayati önem taşıyor. Gelecek Planlar Demir pod üzerindeki testler 2024 boyunca devam edecek ve bu testlerin tamamlanmasının ardından, sistem uçuş şartnamelerini karşılayacak şekilde optimize edilecek. Sonrasında, sistem Airbus’ın ilk A380 uçağı olan MSN001 ZEROe multimodal uçuş test platformuna entegre edilecek. Airbus, 2026 yılında bu sistemi A380 üzerinde uçuşta test etmeyi planlıyor.

Огромный заказ от easyJet до Airbus Haber

Огромный заказ от easyJet до Airbus

easyJet предприняла большой шаг для укрепления своего заказа с европейским производителем самолетов Airbus. Британская авиакомпания объявила, что заказала в общей сложности 157 самолетов серии Airbus A320neo. Комплексный заказ включает 56 самолетов A320neo и 101 самолет A321neo. Кроме того, предыдущий заказ компании на 35 самолетов A320neo был модернизирован до более крупных и функциональных моделей A321neo. Генеральный директор easyJet Йохан Лундгрен подчеркнул важность этого срочного заказа и сказал: «Мы не только вносим свой вклад в достижение нашей цели по достижению чистого нулевого уровня выбросов углекислого газа, заменяя старые самолеты easyJet более эффективными моделями, но мы также увеличиваем нашу способность получать значительные возможности, следуя стратегия дисциплинированного роста.Этот всеобъемлющий заказ «Это позволит easyJet укрепить свое лидерство в ведущих аэропортах Европы и продолжить тесное сотрудничество с Airbus». Этот заказ отражает стремление easyJet ускорить модернизацию парка самолетов и эксплуатировать более экологически чистые и эффективные самолеты. Это также ключевая часть стратегии роста компании, поскольку новый самолет поможет easyJet укрепить свои лидирующие позиции в ключевых аэропортах Европы.

THY'den Airbus firmasına 355 adet uçak siparişi Haber

THY'den Airbus firmasına 355 adet uçak siparişi

THY Basın Müşavirliğinden yapılan açıklamaya göre şirket, filosunu genişletme hedefleri doğrultusunda, dünyanın en kapsamlı uçuş ağlarından birine sahip hava yolu olma statüsünü güçlendirmeye devam ediyor. Bayrak taşıyıcı milli hava yolu şirketi, 355 adet yeni nesil uçak için Airbus firmasıyla anlaşarak Türkiye’yi dünyanın en uzak köşelerine bağlama kabiliyetini ve yüksek hizmet standardını artırmayı hedefliyor. Airbus firmasına verilen siparişle birlikte THY, 250 adet A321 Neo tip uçak (150 adet kesin sipariş ve 100 adet satın alım hakkı) ile 105 adet A350 serisi (60 adet kesin sipariş, 20 adet satın alım hakkı bulunan toplam 80 adet A350-900, 15 adet kesin sipariş A350-1000 ve 5 adet kesin sipariş, 5 adet satın alım hakkı bulunan toplam 10 adet A350-Freighter) uçağı filosuna katacak. Açıklamaya göre, THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat büyük çaptaki siparişin önemine işaret ederek şunları kaydetti: "Bu önemli sipariş, bir genişlemeden çok daha fazlasını ifade ediyor; inovasyon, operasyonel mükemmellik ve sürdürülebilir bir geleceğe olan bağlılık. Gelişmiş Airbus uçaklarının filomuza katılması sadece operasyonel kabiliyetlerimizi artırmakla kalmayacak, aynı zamanda çevresel hedeflerimize de önemli ölçüde katkıda bulunacaktır. Bu yatırım, Türkiye havacılık sektörünün daha da gelişmesi açısından önemli bir kilometre taşıdır. Ayrıca bu genişlemenin Türkiye'nin turizm sektörüne de oldukça olumlu etkileri olacak ve bu son teknolojiye sahip uçaklar sayesinde gelişmiş uçuş operasyonları ve artan bağlantı, daha fazla uluslararası turist çekerek turizm ekonomisini canlandıracak. İstanbul’daki kıtaları birleştiren ana üssümüzün eşsiz konumuyla, dünyanın dört bir yanından gelen insanlar arasında köprü kurma misyonumuzu sürdüreceğiz ve bu yeni uçaklar daha da parlak bir geleceğe doğru yolculuğumuzda önemli bir rol oynayacak." Airbus Ticari Direktörü ve Uluslararası Başkanı Christian Scherer ise "En yeni nesil uçaklar için verilen bu sipariş, THY'nin cesur vizyonunun bir göstergesidir. A350-900, A350-1000, A350F ve A321 kendi kategorilerinde amiral gemisi uçaklar olacak ve daha fazla menzil, daha az yakıt, gürültü, emisyon ve sınıfının en iyi kabini ile hava yolunun geleceğini ve sürdürülebilir büyümesini şekillendirecek. A350-1000 ve A350F’in hizmete girmesi, A350 ailesinin modeller arası değerini vurguluyor ve THY ve genel olarak Türkiye’nin havacılık sektörüyle uzun süreli ortaklığımızı pekiştiriyor." değerlendirmesinde bulundu. Yeni nesil uçaklar ile daha düşük karbon salınımı THY'nin filosuna katacağı yen nesil uçaklar yakıt yakma, işletme maliyetleri, karbondioksit emisyonları ve gürültü azaltma konularında kayda değer iyileştirmeler sağlayan ileri teknolojileri içeriyor. Bayrak taşıyıcı milli hava yolu şirketi, operasyonel verimliliğini, çevre yönetimini ve yolcu konforunu artırma konusundaki kararlılığını, bünyesine kattığı bu yeni nesil uçaklarla gözler önüne seriyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.