Hava Durumu

#Ajet

TOURISMJOURNAL - Ajet haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ajet haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İç Hatlarda Lider: Sabiha Gökçen Havalimanı Haber

İç Hatlarda Lider: Sabiha Gökçen Havalimanı

İSTANBUL (İHA) - İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (SAW), 2024 yılı verileriyle Türkiye’de iç hat yolcularının en fazla tercih ettiği havalimanı unvanını kazandı. Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı olan Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, merkezi konumu nedeniyle sahip olduğu "şehrin havalimanı" unvanı, çeşitli ulaşım seçenekleri ve transfer kolaylıklarıyla bu başarısını perçinledi. Bu yıl 24. yılını kutlayan havalimanı, 2024 yılını toplam 41 milyon 488 bin 653 yolcu sayısıyla tamamladı. İç hatlarda 19 milyon 530 bin 169, dış hatlarda ise 21 milyon 958 bin 484 yolcuya hizmet veren havalimanı, ayrıca 3 milyon 785 bin 593 transfer yolcuyu ağırladı. YENİ DESTİNASYONLARLA REKOR YIL 2024 yılında toplamda 242 bin 367 uçuş gerçekleştirilen, Pegasus Hava Yolları ve Ajet'in de ana üssü olan Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, iç hatlarda 110 bin 695, dış hatlarda ise 131 bin 672 sefer düzenledi. Havalimanı, bağlantı ağına 15 dış hat ve 1 iç hat olmak üzere toplam 16 yeni destinasyon ekleyerek yolcularına daha geniş seyahat seçenekleri sundu. Toplamda 51 ülkeye uçuş düzenleyen havalimanı, iç hatlarda Antalya, İzmir ve Trabzon’u; dış hatlarda ise Lefkoşa, Londra ve Köln’ü en popüler destinasyonlar olarak öne çıkardı. Havalimanı, 38 iç hat ve 103 dış hat olmak üzere toplam 141 destinasyonla İstanbul’u dünyaya bağlamaya devam ediyor.

Türk Hava Yolları'nın 2024 Trafik Verileri Açıklandı Haber

Türk Hava Yolları'nın 2024 Trafik Verileri Açıklandı

Türk Hava Yolları (THYAO), 2024 yılına ait trafik verilerini Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) yayımladı. 2023 yılında 83,4 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2024’te yüzde 2,1 artışla 85,2 milyona ulaştı. 2024 ARALIK AYI SONUÇLARI Toplam yolcu sayısı: Aralık 2023’te 6,1 milyon iken, 2024’te yüzde 5,3 artarak 6,4 milyon oldu. Dıştan dışa transfer yolcular: 2,6 milyondan yüzde 6,2 artışla 2,8 milyona yükseldi. Doluluk oranı: 2024 Aralık ayında yüzde 80,7’ye çıktı. Yurt dışı doluluğu yüzde 81, yurt içi doluluğu ise yüzde 77,7 olarak kaydedildi. Arz edilen koltuk kilometre (AKK): 19,8 milyar olan AKK, yüzde 7,7 artışla 21,3 milyara ulaştı. Kargo ve posta taşımacılığı: Aralık 2024’te 165,9 bin ton olarak gerçekleşti ve yüzde 3,7 artış sağlandı. 2024 OCAK-ARALIK DÖNEMİ SONUÇLARI Yolcu sayısı: 2023’teki 83,4 milyon yolcu, 2024’te 85,2 milyona ulaştı. Dıştan dışa transfer yolcu: 2023 yılında 29,8 milyon olan sayı, 2024’te yüzde 6,4 artarak 31,7 milyon oldu. Doluluk oranı: Yüzde 82,2 olarak gerçekleşirken yurt dışı doluluğu yüzde 81,8, yurt içi doluluğu yüzde 85,8 olarak ölçüldü. Arz edilen koltuk kilometre (AKK): 234,9 milyardan yüzde 8,2 artışla 254,1 milyara yükseldi. Kargo ve posta taşımacılığı: 1,7 milyon tondan yüzde 20,6 artarak 2 milyon tona çıktı. Filo: 2024 sonunda 492 uçağa ulaştı. Bu veriler Türk Hava Yolları’nın ana markası ve AJet verilerini kapsıyor.

AJet’in 2025 Yılındaki Yeni Rotası: Cezayir Haber

AJet’in 2025 Yılındaki Yeni Rotası: Cezayir

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’nin yeni havayolu şirketi AJet, 2025’ün ilk uluslararası uçuş rotasını Kuzey Afrika’ya açtı. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Cezayir’e düzenlenen ilk sefer, 6 Ocak’ta gerçekleşti. Bu yeni rota ile AJet, Sabiha Gökçen’den Cezayir’e uçan ilk havayolu olma unvanını kazandı. KUZEY AFRİKA’DA BÜYÜME ADIMLARI AJet, Mısır’dan sonra Kuzey Afrika’daki ikinci destinasyonu olarak Cezayir’i uçuş ağına ekledi. İlk sefer öncesinde Sabiha Gökçen Havalimanı’nda düzenlenen törende, AJet yöneticileri ve havalimanı yetkilileri bir araya geldi. Yaklaşık üç buçuk saat süren uçuşun ardından uçak, Cezayir Houari Boumediene Havalimanı’nda geleneksel su takı ile karşılandı. Cezayir’de düzenlenen törene Türkiye Cumhuriyeti Cezayir Büyükelçisi Muhammet Mücahit Küçükyılmaz, Houari Boumediene Havalimanı CEO’su Mokhtar Said Mediouni, AJet yetkilileri ve havalimanı yöneticileri katıldı. YENİ HATTIN ÖNEMİ Törende konuşan Büyükelçi Küçükyılmaz, bu yeni bağlantının Türkiye-Cezayir arasındaki dostane ilişkileri daha da ileriye taşıyacağını belirtti. Yeni uçuş hattının yalnızca seyahatleri kolaylaştırmakla kalmayacağını, aynı zamanda ticaret, turizm ve kültürel iş birliğine de önemli katkılar sunacağını ifade etti. İSTANBUL-CEZAYİR SEFER DETAYLARI Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Cezayir’e olan uçuşlar, haftanın beş günü düzenlenecek. Pazartesi, Çarşamba, Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri yerel saatle 13.50’de İstanbul’dan kalkacak uçaklar, aynı günlerde saat 17.05’te Cezayir’den dönüş yapacak. 9 AYDA 11 YENİ DIŞ HAT 31 Mart 2024’te ilk uçuşunu gerçekleştiren AJet, kısa sürede uluslararası ağını genişletti. Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki büyüme stratejisini sürdüren şirket, yalnızca 9 ayda 11 yeni dış hattı rotasına ekleyerek önemli bir başarıya imza attı.

SunExpress'ten Türk Havacılığında Güney Afrika Açılımı Haber

SunExpress'ten Türk Havacılığında Güney Afrika Açılımı

Antalya merkezli SunExpress Havayolları, Türk turizminin önde gelen taşıyıcılarından biri olarak, kış sezonunda Güney Afrika Havayolları (SAA) ile yaptığı anlaşma kapsamında 4 adet Boeing 737-800 tipi yolcu uçağını kiraladı. Bu uçaklar, Nisan 2025’e kadar görev yapacak ve Johannesburg merkezli olarak faaliyet gösterecek. SunExpress, bu operasyon için 48 pilot, 100 kabin memuru ve 6 teknisyeni Güney Afrika'ya gönderiyor. Havacılık sektöründe "wet lease" olarak bilinen ekipli uçak kiralama giderek popülerleşiyor. Bu yöntemin yalnızca uçak kiralanan versiyonuna ise "dry lease" adı veriliyor. Özellikle dönemsel yoğunluğa sahip havayolları, bu yöntemle hem filolarını hem de personellerini verimli bir şekilde değerlendiriyor. DÖRT UÇAK, NİSANA KADAR GÖREV YAPACAK Bu yıl, Güney Afrika'ya uçak kiralayan ilk Türk şirketi olan SunExpress, geçen yıl başladığı bu operasyonu genişleterek, SAA’ya 4 uçak kiralama kararı aldı. Ayrıca, AJet ile yapılan anlaşma çerçevesinde, 9 uçak daha ekipleriyle birlikte Nisan ayına kadar kiralandı. Johannesburg’a yapılacak uçuşların planlamasında, Antalya Havalimanı'ndan Nairobi üzerinden 9,5 saat sürecek aktarmalı bir rota belirlendi. Uçaklar, Nairobi'de 17 ton, Johannesburg’da ise 14 ton yakıt ikmali yaparak uçuşlarını tamamlıyor. GÖNÜLLÜLÜK ESAS ALINIYOR Personel, Güney Afrika’daki görevlere gönüllülük esasına göre katılıyor. Görev süresi iki ay ile altı ay arasında değişiklik gösteriyor. Kabin ekiplerinde, her uçuşta SunExpress ve SAA’den birer ikili görev alıyor. Bakım ve teknik destek ise SunExpress teknik ekibinin yanı sıra Güney Afrika merkezli ekipler tarafından yürütülüyor. SunExpress Uçuş İşletme Başkanı Kaptan Pilot Boğaç Yoldaş, bu operasyonun Türkiye için bir ilk olduğunu vurguladı. Yoldaş, "Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyoruz. Geçen yıl 2 uçakla başladık. Güney Afrika’ya bu yıl 4 uçak gönderiyoruz. SAA çok köklü bir şirket. Birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var" dedi. SAA Operasyonlarından sorumlu Kaptan Pilot Özkan Uysal ise, operasyonların ciddi risk analizleri ve kapsamlı eğitimlerden sonra planlandığını belirtti. Uçaklar, görev öncesinde 10 gün boyunca teknik inceleme ve bakımdan geçiriliyor. SunExpress Teknik Ekibi’nden Mehmet Çetin, "Tüm planlı bakımlar önceden yapılıyor. Uçak 10 gün boyunca hazırlanıyor. Amacımız sorunsuz bir Güney Afrika operasyonu yapabilmek" dedi.

Corendon Airlines’tan 2025 Yazına Özel Yeni Strateji Haber

Corendon Airlines’tan 2025 Yazına Özel Yeni Strateji

Corendon Airlines, 2025 yaz sezonu için Almanya operasyonlarını yeniden şekillendirecek. Şirket, kârlılığı artırmak adına Bremen ve Kassel havaalanlarından çekilecek, Frankfurt ve Paderborn’daki uçuşlarını da azaltacak. Buna karşılık Düsseldorf, Hannover, Köln/Bonn ve Nürnberg gibi merkezlerde uçuş kapasitesini artırmayı hedefliyor. BREMEN VE KASSEL’DEN ÇEKİLME KARARI Bremen ve Kassel havaalanlarından çekilme kararları, Almanya genelinde dikkat çekti. Kassel Havalimanı’nın finansal sürdürülebilirlik sorunlarına dikkat çeken Corendon Airlines Satış ve Pazarlama Müdürü Christian Hein, "Kârlı rotalar işletmek istiyoruz. Kassel’de yalnızca iki haftalık uçuş bağlantısı bulunuyordu ve bu rotalar finansal açıdan sürdürülebilir değildi" dedi. Benzer bir şekilde, Bremen’den de uçuşların durdurulacağı belirtildi. DAHA GÜÇLÜ MERKEZLERE ODAKLANILIYOR 2025 yazında Antalya başta olmak üzere Türkiye destinasyonlarına yönelik uçuş kapasitesini artırmayı planlayan Corendon Airlines, Almanya’nın 18 farklı havaalanına uçuş düzenleyecek. Bu stratejiyle Corendon, Almanya’daki en geniş uçuş ağına sahip havayolu şirketlerinden biri olmayı hedefliyor. Christian Hein, Düsseldorf, Hannover, Köln/Bonn ve Nürnberg havaalanlarının operasyonlarda temel merkezler olarak belirlendiğini vurguladı. Artan maliyetler ve rekabet koşullarına rağmen çalışma ortamlarının başarısına değinen Hein, "Türkiye’de personel bulmak zorlaşıyor. Pegasus ve Ajet ile aynı yetenekler için rekabet ediyoruz. Ancak bağımsız bir havayolu olmamız ve aile ortamını korumamız, çalışanlarımız için cazip bir seçenek sunuyor" ifadelerini kullandı. Corendon Airlines, operasyonlarını daha verimli hale getirerek ve kapasitesini artırarak Almanya pazarındaki gücünü pekiştirmeyi hedefliyor.

AJet, İstanbul-Tuzla arasında uçak seferlerine başladı Haber

AJet, İstanbul-Tuzla arasında uçak seferlerine başladı

Bakan Uraloğlu, AJet'in, İstanbul Sabiha Gökçek Havalimanı'ndan Bosna Hersek'in Tuzla Havalimanı'na yaptığı ilk uçuşa ve bu uçuş vesilesiyle düzenlenen törene katıldı. Burada yaptığı konuşmada, Türkiye'nin Bosna Hersek ile çok uzun yıllardır birlikteliği ve dostluğu olduğunu bildirerek, bunu sürdürmekte kararlı olduklarını aktardı. Uraloğlu, gelecekteki ilişkileri anlamak için sadece geçmişe bakmanın yeterli olduğunu belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: "AJet, 31 Mart'ta seferlerine başladı ve bugün de Tuzla kentindeyiz. Elbette Bosna'nın Tuzla kentini de ihmal edemezdik, buraya da mutlaka gelmeliydik. Türkiye, bulunduğu coğrafyada 4 saatlik uçuş süresiyle 67 ülkeye ulaşabilmektedir. 'Sadece yakın coğrafyamıza değil, dünyada ulaşmadığımız hiçbir nokta kalmayacak' yaklaşımıyla hareket ediyoruz. Bugün Türkiye'den 131 ülkede 347 farklı noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz. Sene sonunda bunu 349'a yükselteceğiz. Geçtiğimiz günlerde ülkemizin iç hat seferlerinde de 12 hattı devreye aldık. AJet, 1 Ekim itibarıyla 7 yeni dış hatta devreye girdi, bugün de 8'incisini Tuzla'ya düzenlemiş olduk. İstanbul-Tuzla seferlerinin iki ülke arasındaki ilişki ve ticareti geliştireceğine inanıyorum." "Pazartesileri karşılıklı seferlerimiz olacak" AJet Genel Müdürü Kerem Sarp da bu uçuşla, dost ve kardeş iki ülke olan Türkiye ile Bosna Hersek arasında bir köprü daha inşa ettiklerini söyledi. Kurum olarak attıkları adımlarla, ülkeler arasındaki bağların güçlenmesinde, halklar arasında dostluğun pekişmesinde ve ticaretin gelişmesinde rol üstlendiklerine dikkati çeken Sarp, şunları kaydetti: "85 uçaktan oluşan modernleşen filomuzla yolcularımızı Türkiye'de 41, 32 ülkede 54 olmak üzere toplamda 95 destinasyona taşıyoruz, 10 yıl içinde bunu 44 ülke, 113 şehre çıkarmayı hedefliyoruz. AJet olarak Bosna Hersek’te ikinci hattımızı açmış bulunuyoruz. Saraybosna'ya haftada 7 sefer düzenliyoruz. Bugün açılışını yaptığımız Sabiha Gökçen-Tuzla hattında ise haftada bir gün (pazartesi) karşılıklı seferlerimiz olacak. Talep arttıkça buradaki sefer sayımızı arttırmayı planlıyoruz." Tuzla Kantonu Başbakanı İrfan Halilagic de dost ve kardeş ülke olarak gördükleri Türkiye'den gelen heyet dolayısıyla mutlu olduklarını dile getirdi. AJet'in şehirlerine sefere başlamasının Tuzlalılar için önemli olduğunu belirten Halilagic, firmanın şehirlerine gelmesinin önemli işbirliklerine aracılık edeceğini kaydetti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.