Hava Durumu

#Akdeniz Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği

TOURISMJOURNAL - Akdeniz Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Akdeniz Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte Haber

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte

2025 yılı için turist sayısındaki artış beklentisine ilişkin yapılan ankette, turizmcilerin yüzde 54’ü bu yıla kıyasla "yüzde 5-10 artış" öngörürken, yüzde 17’si "aynı kalır", yüzde 16’sı ise "yüzde 10-20 artar" tahmininde bulundu. Daha iyimser olan yüzde 6’lık bir kesim, artışın "yüzde 20-30" arasında olacağını belirtti. Turist sayısında azalış bekleyen turizmcilerin oranı ise yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kaldı. Anket sonuçları, erken rezervasyon oranlarında da yükseliş sinyalleri verdi. Katılımcıların yüzde 42’si erken rezervasyonların yüzde 5-10 oranında artmasını beklerken, yüzde 19’u bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağını tahmin ediyor. Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 27’si oranların 2024 ile aynı seviyede kalacağını düşünüyor. Turizmcilerin yüzde 60’ı, 2025 yılında online satışların yüzde 5-10 arasında artacağını tahmin ediyor. Daha iyimser bir görüşe sahip olan yüzde 30’luk kesim ise online satışlarda yüzde 20 ve üzeri bir büyüme bekliyor. ONLİNE SATIŞ VE AVRUPA PAZARINDA ARTIŞ TAHMİNLERİ Avrupa pazarına dair öngörüler de olumlu yönde. Ankete katılan turizmcilerin yarısından fazlası, 2025’te Avrupa’dan Türkiye’ye yönelik turist hareketinin yüzde 5-10 oranında artacağını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 22’si Avrupa pazarının aynı seviyede kalacağını tahmin ederken, yüzde 16’lık bir kesim bu artışın yüzde 10-20 düzeyinde olacağını öngörüyor. Avrupa pazarında düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük; yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kalıyor. RUSYA VE İÇ PAZARDAN BÜYÜK TURİST BEKLENTİSİ Anket sonuçları, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) pazarında, özellikle Rusya, Ukrayna, Belarus, Letonya ve Moldova gibi ülkelerden gelen turist sayısında artış öngörüyor. Katılımcıların yüzde 46’sı bu pazardan gelecek turist hareketinde yüzde 5-10 artış beklerken, yüzde 31’i mevcut seviyenin korunacağını düşünüyor. Yüzde 14’lük bir kesim ise bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağına inanıyor. Düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük görünüyor. 2025 için iç pazar da olumlu beklentilere sahip. Turizmcilerin yüzde 37’si, yerli turist sayısında yüzde 5-10’luk bir artış öngörüyor. Yüzde 29’u iç turizm akışının aynı düzeyde kalacağını belirtirken, yüzde 14’lük bir kesim ise yerli turist sayısında yüzde 5-10 oranında bir azalma bekliyor. YÜKSEK FAİZLER TURİZM SEKTÖRÜNÜ ZORLUYOR Anket sonuçlarına göre, 2024 yılındaki yüksek faiz oranları turizm sektörünü ciddi şekilde etkiledi. Katılımcıların yüzde 46’sı, bu dönemde kredi kullanamadığını ifade ederken, yüzde 24’ü krediye erişimde zorluk yaşadığını belirtti. Borçlarını yeniden yapılandırmak zorunda kalanların oranı ise yüzde 9 olarak kaydedildi. TURİZMCİLERİN TGA’DAN BEKLENTİSİ: 12 AY AKTİF TANITIM Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’ndan (TGA) turizmcilerin yüzde 50’si, turizmin 12 ay boyunca hareketliliğini sağlamak için spor, kongre, sağlık ve doğa sporları gibi alternatif turizm çeşitlerinin daha fazla tanıtılmasını talep ediyor. Bu çeşitliliğin, sektörün sürdürülebilirliği ve yıl geneline yayılması açısından kritik önemde olduğu vurgulanıyor. Anket sonuçları, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir bir geleceğe odaklandığını ortaya koyuyor. Sektör temsilcilerinin öncelikli gördüğü ihtiyaçlar arasında kişi başı turizm gelirinin artırılması, yeni pazarlara erişim sağlanması, destinasyonlarda kalite artışı ve turistik bölgelerin korunması yer alıyor. Ayrıca, algı yönetimi, lobi faaliyetlerinin güçlendirilmesi ve finansa erişimin kolaylaştırılması da öne çıkan diğer beklentiler arasında. İKLİM KRİZİ TURİZMİ ETKİLİYOR Katılımcıların yüzde 33’ü iklim değişikliğinin kısa ve orta vadede turizme etkisinin hissedileceğini öngörürken, yüzde 30’u bu etkinin uzun vadede ortaya çıkacağını düşünüyor. Yüzde 28’lik bir kesim ise iklim krizinin etkilerinin şimdiden görülmeye başladığını ifade ediyor. SÜRDÜRÜLEBİLİR MODELLER ÖNEM KAZANIYOR Ankete katılanların yüzde 61’i sürdürülebilir turizm modellerine büyük önem verdiklerini ve uygulamaya geçirdiklerini belirtiyor. Ancak yüzde 17’lik bir kesim, mecburi kriterlerin ötesinde adım atmayı düşünmediğini ifade ederek daha sınırlı bir yaklaşım sergiliyor.

Kaan Kavaloğlu: Haber

Kaan Kavaloğlu: "Antalya’da Erken Rezervasyonlar Artışta"

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu, İngiltere ve Almanya’dan gelen erken rezervasyon taleplerinde ciddi artış olduğunu açıkladı. Kavaloğlu, "Erken rezervasyonda İngilizler yüzde 30, Almanlar yüzde 20 artıda gözüküyor" dedi. Turizmin gözde merkezlerinden Antalya, farklı ülkelerden milyonlarca turisti ağırlıyor. 1 Ocak-31 Ekim 2023 döneminde Antalya’ya gelen 16 milyon 131 bin 847 yabancı turistin 3 milyon 298 bin 154’ü Alman, 1 milyon 487 bin 429’u ise İngiliz turistlerden oluştu. Alman turist sayısında yıllık artışlar dikkat çekiyor. 2021 yılında aynı dönemde 1 milyon 164 bin 339 Alman turistin geldiği Antalya’da bu sayı 2022’de 2 milyon 671 bin 679’a, 2023’te ise 3 milyon 167 bin 811’e yükseldi. 2025’te Alman turist sayısının 4 milyonun üzerine çıkması hedefleniyor. İngiliz turistlerde de önemli bir büyüme kaydedildi. 2021’in 10 aylık döneminde 50 bin 202 İngiliz turistin geldiği Antalya’ya, 2022’de 1 milyon 89 bin 115, 2023’te ise 1 milyon 243 bin 922 İngiliz turist geldi. Geçen yıla göre İngiliz turist sayısında yüzde 19,58 oranında bir artış yaşandı. 2025 sezonunda Antalya’da 2 milyona yakın İngiliz turist ağırlanması bekleniyor. AVRUPA’DAKİ TÜRKLERDEN YOĞUN İLGİ Kaan Kavaloğlu, erken rezervasyonlardan gelen olumlu verilerin sektörü sevindirdiğini belirtti. Kavaloğlu, iç pazarda da erken rezervasyon alışkanlığının arttığını, vatandaşların erken rezervasyonla en uygun fiyatları yakaladığını gördüğünü ifade etti. Kavaloğlu, "İngiltere'den gelen erken rezervasyonlarda çok ciddi artış var. Almanya'dan gelen rakamlar da iyi. Erken rezervasyonda İngilizler yüzde 30, Almanlar yüzde 20 artıda gözüküyor. Bu artışın bizim için devamlılığı çok önemli. 2025'te 1 milyon 750 binin üzerinde İngiliz turist bekliyoruz. Almanların da ilk defa 4 milyonlu seviyelere yaklaşacağını düşünüyoruz. Ekim ayında yurt içi pazar fiyatlarımızı çıktık. İç pazardan da insanımız erken rezervasyon yaptırmaya alıştı" dedi. Avrupa’da yaşayan Türklerin de Antalya’ya yoğun ilgi gösterdiği ve erken rezervasyon yaptırdığı belirtildi. Çevre ülkelerdeki olumsuzluklara rağmen 2024’ün turizm açısından başarılı geçtiğini ifade eden Kavaloğlu, 2025 sezonunun çok daha iyi geçmesini beklediklerini açıkladı.

Kemer'e Romanyalı Turist Akını: Hedef 40 Bin Kişi Haber

Kemer'e Romanyalı Turist Akını: Hedef 40 Bin Kişi

ANTALYA (İHA) - Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, Romanya’nın başkenti Bükreş’te düzenlenen TTR Romanya Turizm Fuarı'na ilişkin açıklamalarda bulundu. Başkan, Kemer’in turizm sezonunda çeşitlenen turist potansiyelinden yararlandığını belirtti. Topaloğlu, bu yılki turizm sezonunun genel olarak olumlu geçtiğini ifade etti. Topaloğlu, "Turist potansiyeli artık çeşitlendi. Önceki gibi Rus ve Ukrayna'ya bağlı kalmadık. Rusya ve Ukrayna savaş halinde olduğu için Polonya, Slovakya, Bulgaristan ve diğerleriyle çeşitlilik sağladık. Arkadaşlarımız kasım ayının ilk haftasında İngiltere'de düzenlenen Londra Turizm Fuarı'na katıldı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu ile de görüştüm. İngiltere'den çok iyi veriler aldıklarını söyledi. Özellikle Antalya ve Kemer'e çok fazla ilgi olduğunu söyledi" ifadeleriyle sözlerine devam etti. Romanya fuarındaki çalışmaları değerlendiren Başkan, Romanyalı turistlerin kumlu plajlara olan ilgisinin Belek ve Alanya’ya yönelttiğini belirtti. Ancak, Kemer'in tanıtımı için acentelerle yürütülen çalışmalar sonucunda bu algıyı değiştirme imkanı bulduklarını vurguladı. "Antalya'ya gelen 400 bin Romanyalı misafirin gelecek sene turizm sezonunda en az yüzde 10'u Kemer'e gelecek. Yaklaşık 40 bin Romanyalı misafiri Kemer'de ağırlamayı planlıyoruz. Romanyalı turistler sorunsuz ve para harcayan bir turist kitlesi diyorlar. Bu bizim için büyük bir avantaj" dedi. TANITIMLAR HIZ KESMEDEN DEVAM EDECEK Kemer Belediyesi’nin tanıtım faaliyetlerine devam edeceğini söyleyen Topaloğlu, önümüzdeki dönem ile ilgili "Önümüzde Hollanda, Almanya, Moskova ve Kazakistan fuarları var. Kemer Belediyesi olarak bu fuarların hepsine katılım sağlayacağız ve bölgemizi tanıtmaya devam edeceğiz. İngilizler 2025 turizm sezonunun çok iyi olacağını öngörüyorlar. Romanya'dan geçen seneye oranla yüzde 70 daha fazla bir talep söz konusu. Bu çok iyi bir rakam. Savaş bile artık insanların umurunda değil. Milletin tek umurunda olan şey kurun sabit tutulması, girdilerin fazla olması nedeniyle kur bazında otellerin fazla zam yapmasından çekiniyorlar" ifadelerini kullandı. Bu çekincelere rağmen 2025 sezonunun daha iyi olacağı beklentisini aktardı.

Kasım Tatili Yurt İçi Turizm Pazarına Can Verdi Haber

Kasım Tatili Yurt İçi Turizm Pazarına Can Verdi

Kasım ayında okulların ara tatili, turizm sektörüne büyük katkı sağladı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, ara tatilin iç pazarda ciddi bir dinamizm yarattığını açıkladı. Kavaloğlu, "Kapanması gereken otellerin bir kısmı kapanmasını öteledi, turizmde olumlu etki yarattı" dedi. Eylül ve ekim ayını güçlü geçiren turizm sektörü, kasım ayında da ara tatilin etkisiyle hareketli bir dönem yaşadı. Kavaloğlu, ara tatil sayesinde hem otellerin sezonu uzattığını hem de turizme olumlu bir hava katıldığını ifade etti. "Yurt içi pazarın bu şekilde canlanması bizi çok mutlu ediyor ve geleceğe olumlu bakmamızı sağlıyor" diye ekledi. KAYAK ÖNCESİ GÜNEŞ TATİLİ YOĞUN İLGİ GÖRDÜ Ara tatilde ailelerin deniz, kum, güneş tatilini tercih ettiğini belirten Kavaloğlu, otellerin bu döneme özel düzenlemeler yaptığını vurguladı. Kavaloğlu, "Toplantı salonlarını öğrenciler için küçük çalışma odalarına dönüştürmüştük. Kamp yapan okullar oldu. Aileleriyle gelen çocuklarımız vardı. Tatilde çocukların hem ders çalışma hem dinlenip, eğlenip tatil yapma şansları oldu. Okullar kamp için, aileler de tatil için otelleri tercih etti. Okul aile birlikleriyle görüşerek, onların talepleri kapsamında otellerimizi düzenledik, bu potansiyel yarattı. Çocuklar hem tatil yaptı hem de motive oldu" dedi.

Antalya Otellerinde Ara Tatil Yoğunluğu Yüzde 70 Arttı   Haber

Antalya Otellerinde Ara Tatil Yoğunluğu Yüzde 70 Arttı  

Antalya, ara tatilde de tatilci akınına uğramaya devam ediyor. 17 milyon tatilcinin beklenmesiyle birlikte kış mevsiminin soğuk havası Türkiye'nin birçok bölgesini etkilerken, Antalya'da yazdan kalma günler yaşanıyor. Özellikle okulların ara tatil döneminde yerli tatilciler, Antalya’daki 5 yıldızlı otellere akın etti. Öğrenciler, ders çalışıp tatil yaparak otellerde vakit geçiriyor. Kışın soğuk havalar yerini sıcak günlere bırakırken, yerli tatilciler fırsatı değerlendiriyor. Otellerde öğrenciler, tatil dönemini hem dinlenerek hem de ders çalışarak geçiriyor. Bazı öğrenciler ise otellerin lobilerinde kitap okuyarak çalışmalarına devam ediyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, yaz mevsiminin uzaması için otelciler olarak önemli çabalar sarf ettiklerini belirtti. İklim koşulları nedeniyle yaz sezonunun uzamasının, otel işletmecilerini sevindirdiğini belirtti. Kavaloğlu, "Şu an hala Antalya'da denize girilebiliyor. Otellerimize gelen çocuklarımız hem tatil hem ders çalışma imkanı buldu. Otellerimiz de sınıf düzeni aldı. Çok güzel eğlence imkanları buldular" dedi. Başkan Kavaloğlu, kayak tatilinin başlamadığını, bu nedenle Antalya’daki otellere olan ilginin arttığını belirterek, "Otel dolulukları yüzde 70'i gördü. Kış mevsimi için bu rakamlar bizim için çok önemli. Ara tatilin sonrasında da kongre sezonu başlayacak. Antalya'ya gelen tatilci sayısı 16 milyon 300 bini geçti. Transit yolcuları da ekleyince 17 milyonu yıl sonuna kadar geçmiş olacağız" dedi. Kemer ilçesindeki bir otelde tatil yapan Nejit Demir, LGS’ye hazırlandığını ve tatilde bile günde en az iki saat ders çalıştığını belirtti. "8'inci sınıf öğrencisi olduğum için bize çok tatil yok. Hedefler büyük ve çalışmak zorundayız. Kendime zaman ayırmaya da çalıştım. Ders çalışmaya da odaklandım. Günde en az 2 saat ders çalıştım" dedi. Sınav dönemini geçiren Neslişah Demirci ise, ara tatilde hem ders çalışıp hem de tatil yaptığını ifade etti. İngilizce’ye yoğunlaşan Demirci, "Hedefim tüm derslerden 100 puan almak" dedi. Antalya'nın Kemer, Manavgat ve Belek gibi bölgelerindeki otellerde yoğunluk yaşanırken, kent merkezindeki otel ve pansiyonlarda da doluluk oranlarının arttığı bildirildi.

14. Uluslararası Resort Turizm Kongresi Antalya'da Başlıyor   Haber

14. Uluslararası Resort Turizm Kongresi Antalya'da Başlıyor  

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından düzenlenen ve İş Bankası'nın ana sponsor olduğu 14. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, 20 Kasım'da Antalya'da başlayacak. Kongre, "Kolektif Zanaat, Yeni Çağ Turizmi" temasıyla sektörden önemli isimleri ve uluslararası turizm profesyonellerini bir araya getirecek.   Kongreye, Avrupa'nın önde gelen tur operatörlerinden TUI CEO'su Sebastian Ebel, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran ve Emekli Büyükelçi Ömer Önhon gibi önemli konuşmacılar katılacak. Ayrıca, Group Destinia CEO'su Ricardo Fernandez Flores da sektöre dair deneyimlerini paylaşacak.   Türk turizminin geleceği ve küresel farkındalığının artırılması amacıyla düzenlenen kongrede, turizm sektörünün ekonomi ve finans yönleri, yatırımcılar ve akademisyenler tarafından değerlendirilecek. Kongre, hem turizmin ekonomik boyutlarını hem de yeni trendleri tartışmak için bir platform sunacak. Kavaloğlu, Kovid-19 salgını dönemine rağmen Resort Kongresi'ni düzenleyebildiklerini belirterek, turizmi "insana insanla hizmet etme zanaatı" olarak gördüklerini ifade etti. Bu nedenle kongreyi "Collective Craft, New Age Tourism – Kolektif Zanaat, Yeni Çağ Turizmi" temasıyla gerçekleştireceklerini belirtti   Kongreye 2 binin üzerinde katılım beklenirken, etkinlikler canlı yayınlarla 5 bin kişiye ulaşmayı hedefliyor. 20 Kasım'da "Cumhuriyetimizin Yeni Yüzyılında Turizm" temasıyla kokteyl ile başlayacak kongre, 21 Kasım'da açılış konuşmaları ve oturumlarla devam edecek.

Antalya Turizminde Ara Tatil Hareketliliği Bekleniyor Haber

Antalya Turizminde Ara Tatil Hareketliliği Bekleniyor

Antalya, 9-17 Kasım tarihleri arasında, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı ara tatilinde farklı bir deneyime ev sahipliği yapacak. Birçok okul, bu 9 günlük tatili verimli bir şekilde değerlendirebilmek için Antalya’daki otellerde öğrencilerin hem ders çalışabilecekleri hem de tatil yapabilecekleri eğitim kampı programları düzenleyecek. Bu eşsiz süreç, öğrenciler için dinlenerek çalışma fırsatı sunarken, aynı zamanda şehrin turizm sektörünü de canlı tutmayı vaat ediyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, bu dönemde, Antalya'nın iklim koşulları ve özel düzenlemeler sayesinde son derece cazip hale geldiğini belirtti. Kavaloğlu, "Bu dönemde otelleri etüt merkezleri gibi düzenliyoruz. Toplantı salonlarında hem ders çalışıyorlar hem tatil yapıyorlar. Bazen aileler de katılıyor kendilerine. Bakıldığında oteller bu konuda çok farklı bir hizmet yerine dönüşüyor. Hem eğitim alıyor, hem eğleniyor, hem spor yapıyor, hem havuzlardan faydalanıyorlar" dedi. Calista Luxury Resort Genel Müdürü Ali Kızıldağ, ara tatil dönemi için şehrin mevsim normallerinin çok üzerinde bir sıcaklık sunduğunu, bu da turistleri cezbetmek adına mükemmel bir fırsat sunduğunu söyledi. Kızıldağ, "Daha önceki yıllara oranla ara tatilde, özellikle Antalya'da çok ciddi bir iç turizm hareketi olacağını tahmin ediyorum. Ara tatilin artık sezonun sonunu taçlandırıcı bir şekli olacak diye düşünüyorum" açıklamasını yaptı. Antalya Otelciler ve Pansiyoncular Odası Başkanı Özcan Sucu, özellikle Kaleiçi ve şehir merkezindeki otellerde talebin arttığını, otelcilerin ve turizm paydaşlarının yüzünün güldüğünü aktardı. Şehir içi otelciliği ve kültürel turizm açısından önemli bir noktaya değinen Sucu, "Şehir içi otelciliği artık hem kültür hem tarih hem yeme-içme açısından tercih ediliyor. Tabii ki okulların tatil dönemleri de bir etki yapıyor. Ara tatilde artış bekliyoruz. Bu dönem sıcak olduğu için genellikle kültür ağırlıklı turist tercih ediyor. Hem gezme hem kültür açısından. Örneğin Kaleiçi'nde dolaşma açısından güzel bir mevsimdeyiz, şu an rezervasyonlar ağırlıklı Kaleiçi'nde. Kasım sonuna kadar işletmelerde doluluklar yüzde 80'lerde gidiyor" diyerek yoğunluktan memnun olduklarını söyledi.

Kaan Kavaloğlu: “Turizmi Milli Bir Mesele Olarak Görüyoruz” Haber

Kaan Kavaloğlu: “Turizmi Milli Bir Mesele Olarak Görüyoruz”

Antalya Turizm Fuarı’nda Aşkın Koç’un sorularını yanıtlayan Kavaloğlu, fuar hakkında açıklamalarda bulundu. "Fuarı pandemi dönemi dahil dört sene boyunca, 2019'dan beri yaptık. Pandemide iki kere daha yapma fırsatımız oldu. Bu yıl da altıncısını düzenliyoruz. Fuarı düzenleyen Selçuk Meral ve ekibi gerçekten çok meşakkatli bir çalışma yaptılar. Antalya Turizm Fuarı'nı dünyanın sayılı turizm fuarlarından bir tanesi haline getirdiler. Belki de resort da yollanan en büyük fuarlardan bir tanesi oldu. Antalya Turizm Fuarı, İstanbul Turizm Fuarı ve yine İstanbul’da düzenlenen, Akdeniz’in en büyük turizm fuarı olan EMITT ile üç tane uluslararası fuarımız olmuş oldu. Antalya'yı biz, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği olarak, birincisinden beri destekliyoruz. Bu fuarın sektörümüze, özellikle resort bölgeye çok ciddi bir katkısının olduğunu görüyoruz. Bugün baktığımızda, geçen seneye göre yaklaşık yüzde elli metrekarelik bir artış gerçekleştirmiş fuar. Fuarın hem yurt dışı pazardan, hem yurt dışındaki tur operatörleri tarafından çok ciddi bir destek gördüğünü gördük. Bu anlamda otelciler, acenteciler, teknoloji şirketleri, herkes bir arada oldu. Tam bir birliktelikle paydaşların bir arada olduğu bir fuar haline geldi" sözleriyle mutluluğunu aktardı.  Birlikteliğe çok ihtiyaç duyduğumuz günlerden geçtiğimizi belirterek devam eden Kavaloğlu, "Biliyorsunuz bizim de ‘Biz Biriz ve Dirayetliyiz’ diye bir sloganımız var. Biz turizmi milli bir mesele olarak görüyoruz. Siyasetin çok üzerinde olduğunu kabul etmemiz gerekiyor. Dolayısıyla turizm bizim can damarımız, bacasız sanayimiz. Dünyada bir T7 olsaydı, turizmin yedisi olsaydı, ilk yedi içerisinde olabileceğimiz yegane sektörümüz. Dünyada ilk beş şehirden bir tanesi İstanbul, bir tanesi Antalya" dedi.  2025 yılında Antalya’yı bekleyen turizm potansiyeli hakkında konuşmasını sürdüren Kavaloğlu, "Antalyamız da bu yıl yaklaşık on yedi milyona yakın bir turist ağırlayacak. Yedi, sekiz milyon da yurt içi pazardan geliyor. Antalya'nın nüfusunun iki buçuk milyon kişi olduğunu görürsek, yaklaşık nüfusunun on katı kadar turisti Antalya'da ağırlıyoruz. Muhteşem bir coğrafyamız var. Türkiye'nin en güzel yeri, bana göre dünyanın en güzel yerlerinden bir tanesi Antalya. Dolayısıyla bu anlamda baktığımızda da turizmin başkentidir" diye ekledi. Aşkın Koç’un Limak Otelleri’nin başarısı hakkında sorduğu soruyu ekip başarısını işaret ederek yanıtlarken "Bizim en büyük gücümüz istihdam gücümüz. Personelimizle, satın alma, satış, pazarlama gücümüzle birlikte dokuz tane otelimizi işletiyoruz. Limak Holding olarak aynı zamanda hem inşaatını yapıyoruz, hem otellerin sahibiyiz, hem de işletme şirketi Limak International Hotels & Resorts bağlamında baktığımızda dünyanın sayılı işletmelerinden bir tanesiyiz. Bunu da gururla yaklaşık üç bin personelimizle yapmaktan mutluluk duyuyoruz" dedi. Kaan Kavaloğlu, zorlu geçen 2024 yılına rağmen sektörde zorluklarla başa çıkma deneyimlerinin geliştiğini belirtti. 2025'in barış, huzur ve sağlık dolu bir yıl olmasını dileyen Kavaloğlu, Cumhuriyet’in yeni yüzyılına girildiği bu dönemin turizm sektörü için de büyük bir anlam taşıdığını ifade etti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.