Hava Durumu

#Akdeniz Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği (Aktob) Başkanı Kaan Kavaloğlu

TOURISMJOURNAL - Akdeniz Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği (Aktob) Başkanı Kaan Kavaloğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Akdeniz Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği (Aktob) Başkanı Kaan Kavaloğlu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Pahalılık, yerli turisti sezon dışına itti Haber

Pahalılık, yerli turisti sezon dışına itti

Turizm sezonu başında oteller enfl asyon nedeniyle yüzde 80’lere varan oranlarda zam yaparken alım gücü azalan yerli turist, çözümü düşük sezonda buldu. Bu yıl tatile gideceklerin bir kısmı özellikle yüksek fiyatlı haziran, temmuz ağustos ayları yerine eylül-ekim aylarında tatili tercih ediyor. Geceleme sayıları azalsa da yerli turistin tatil alışkanlığından vazgeçmediğini belirten sektör temsilcileri, bu yıl satışlarda erken rezervasyon payının yüzde 50’lere ulaştığını kaydetti. Yoğun yaz sezonu yerine düşük sezonu tercih edenler, aynı otele yüzde 50’e yakın daha az ödeyebiliyor. Tatilin artık Türkiye’de vatandaşlar tarafından lüks değil, ihtiyaç olarak görüldüğünü ifade eden Ela Excellence Resort Belek Turizm Koordinatörü Korhan Alşan, geçen yıl sezonda maliyetten kaynaklanan yüksek fiyat artışları olunca, bu yıl erken rezervasyon alışkanlığının daha da yaygınlaştığını belirtti. Alşan, “15 günlük gecelemeler kalmadı. 7-5 günlük gecelemeler var artık. Düşük sezona yöneliyor. Bütçesine uyduruyor ama talepten vazgeçmiyor” dedi. Yerli turistin artık tatilini 7 aya yaydığını belirten Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu da, “Okula giden çocuğu olan aileler dışında artık farklı aylarda tatil yapma imkanı olanlar yüksek sezon yerine nisan-mayıs, eylül-ekim gibi ayları tercih ediyor. Konaklama süreleri azalıyor. Erken rezervasyon da gelişiyor, yurtiçi satışların yüzde 50’si erken rezervasyondan geliyor” diye konuştu. Otellerde yerli turiste ayrılan payın yüzde 17 ile yüzde 25 arasında değiştiğini, paylarda bir azalma olmadığını ifade eden Kavaloğlu, bu yıl bu payları doldurmakta zorlanmadıklarını da ekledi. Deniz için Mısır gibi ucuz ülkeler tercih ediliyor Enflasyonun turizm sektörünü çok fazla etkilediğini, yerli turistin alternatif arayışına girdiğini belirten Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, bu alternatifl eri şöyle sıraladı: “Mesela yerli turist Mersin gibi daha güneye iniyor ya da daha kuzeye çıkıyor. Deniz turlarından kültür turlarına kayış var. Enfl asyon artıyor ama kurlar bir süredir stabil, bu sebeple yurtdışına giden artıyor. Deniz için Mısır gibi ucuz ülkeler tercih ediliyor” dedi. Geçen yıla göre yüksek sezon konaklama fiyatlarında yüzde 70-80 artışlar olduğunu söyleyen Onaran, eylül-ekimde aynı otelde yüzde 50’ye yakın daha uygun fiyatlı tatil yapılabildiğini ifade etti. Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (GETOB) Başkanı Mustafa Deliveli de Türk misafir ağırlıklı çalışan tesislerin geçmişte bu dönemde satışlarını çoktan kapatmış olduklarını hatırlatarak, “Açık odaları var şu anda. Yerli turistin tercih ettiği Selimiye, Bozburun bölgelerinde bayram da iyi geçmedi. Artan enflasyon sebebiyle Yunan adalarına gidiş cazip geldi. Talep çok olunca adaya girişler durdu. Tarihinde ilk kez böyle bir şey yapıldı. Marmaris’te sezon kasıma kadar devam ediyor. Yerli turisti eylül-ekim- kasım aylarında son dakika bekliyoruz. Ekim-kasımda açık tesis sayısı da arttı. Yerli turistte kategori kaymaları da oldu. Önceden otele giden pansiyona geçebiliyor.” ORTALAMA GECELEME SAYISI AZALDI TÜİK hanehalkı yurtiçi seyahat araştırmasına göre 2023 yılında ortalama geceleme sayısı 8,8’den, 7,7’ye düştü. Seyahat harcamaları içinde yüzde 17 ile en düşük pay konaklamanın olsa da konaklama harcamaları yüzde 164,3’lük artışla en fazla artan kalem oldu. Seyahate çıkanlar en çok “arkadaş veya akraba evinde” kaldı, ikinci sırada “kendi evi” üçüncü sırada ise otel yer aldı.

Vize muafiyeti sonrası gelen yolcu beklentisi arttı Haber

Vize muafiyeti sonrası gelen yolcu beklentisi arttı

Kimlikle giriş imkanı sağlanan Romanya’dan Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısının yüzde 30-50 artması bekleniyor. 21 Mayıs’ta Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla Türkiye, Romanya vatandaşlarına kimlikle Türkiye’ye giriş hakkı tanımıştı. Böylece Rumenler, Türkiye’ye yapacakları her 180 gün içinde azami 90 gün ikamet süreli turistik amaçlı seyahatlerinde ve transit geçişlerinde vize muafiyeti hakkı kazanmış oldu. Ekonomim’den Selenay Yağcı’nın haberine göre, Romanya vatandaşlarına Türkiye’ye kimlikle giriş imkanı sağlanması, bu ülkeden gelen turist sayısını yüzde 30 ile 50 arasında artıracak. Sektör temsilcileri, geçen yıl 990 bin olan Rumen turist sayısının, bu yıl 1,5 milyonu aşmasını bekliyor “Pasaport ve vize parası tatile ayrılır” Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin yakın ülkelerden gelen turistlerin turizm verilerini her zaman pozitif etkilediğini belirterek, “Kimlikle giriş Romanya’dan gelen turist sayısını en az yüzde 30 artırır. Seyahat için ayrılan bütçeye pasaport ve vize giderleri de ekleniyor. Eğer bu tür bir gider yoksa ayrılan bütçe tatilde kullanılıyor. Mesela orta segment otelde kalıyorsa bir üst segment otelde konaklıyor ya da o bütçeyi alışveriş için kullanıyor. Bu tür adımlar hem turist yelpazesini genişletiyor hem de gelire katkı sağlıyor. Romanya’nın Antalya’ya en çok turist gönderen ülkeler sıralamasında 7. olduğunu ifade eden Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Başkanı (POYD) Hakan Saatçioğlu da, karardan sonra bölgeye gelen turist sayısının en az yüzde 50 artmasını beklediklerini kaydetti. Saatçioğlu, vizesiz girişlerin rezervasyonlara pozitif yansıdığına dikkati çekerek, “Son dakika rezervasyonlarını artırır” dedi. “Polonya’daki çalışmaların meyvelerini topladık” Polonya ile 2 yıl önceki yapılan düzenlemenin ardından bu ülkede çok güçlü bir iletişim çalışması yaptıklarını ve meyvelerini de topladıklarını hatırlatan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu ise, Romanya’da benzer bir etki beklediklerini ifade etti. Kavaloğlu, “Düzenlemeyle sadece Antalya’ya gelen turist sayısının 500 bini aşmasını hedefliyoruz. Özellikle ana pazarımız olan Rusya, Ukrayna gibi ülkelerde savaş nedeniyle durağanlık yaşarken böyle bir hamle sektör için çok önemli” diye konuştu.

Turizmciler yeni sezonu yorumladı Haber

Turizmciler yeni sezonu yorumladı

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, bu yıl sezonun erken açıldığını ve turist sayısında şu an geçen yıla göre yüzde 20’lik artış olduğunu belirterek "Bu bizim için en iyi başlangıç. Nisan ayının da aynı şekilde geçmesi, sezon adına olumlu bir gelişme. Rusya, Almanya, İngiltere ve Polonya bizim en etkili pazarlarımız. Mayıs ayında Rusya tatili var. Üçüncü haftasından itibaren Almanya’nın tatili var. Sonra da haziran itibarıyla Kurban Bayramı tatili ile yaz başlıyor. Dolayısıyla şu an ki beklentilerimiz tamamen olumlu. Antalya bu yıl 17 milyon kişiyi geçerek üzerine düşeni fazlasıyla yapacak" şeklinde konuştu. 'DOLULUK YÜZDE 85'E ÇIKAR" Avrupa’dan hala çok ciddi rezervasyon aldıklarını anlatan Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, " Rus bayramıyla beraber otel dolulukları yüzde 80-85’lere çıkar diye düşünüyorum. Geçen yıl 21 Nisan itibarıyla bu yılı karşılaştırdığımızda yaklaşık yüzde 16 artış söz konusu" dedi. 'UÇAKLAR YÜZDE 95 DOLU İNDİ' Güney Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Başkanı Mustafa Deliveli şu bilgileri paylaştı: "Bölgemizin 2024 sezon satışları ve planlanan uçak koltuk sayıları, yüzde 10 büyüme ile 2024’te 1,9 milyon yabancı ziyaretçi sayısına ulaşacağımızı işaret ediyor. Erken rezervasyon döneminde aldığımız rezervasyon sayıları bir önceki yılın önemli oranda üzerinde. Bizim için diğer bir olumlu gelişme ise sezonun 15 gün öne çekilerek, 15 Mart’ta ilk uçakların inmesi. Mart koltuk sayıları sayesinde uçaklar yüzde 95 ve üzeri dolu indi. Nevruz ve Paskalya’nın da peş peşe gelmesi doluluklarımıza olumlu yansıdı."

Haber

"Tarihimizde ilk defa erken rezervasyonda İspanya’nın önüne geçtik"

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, turizmde 2024 yılına ilişkin beklentileri açıkladı. Kavaloğlu, “WORLD Travel Market, Utrecht Fuarı’ndaki sinyaller son derece olumluydu. EMITT’te de aynı olumlu hava vardı. Berlin fuarına gittik ve durum orada tamamen şekillendi. Ve biz tarihimizde ilk defa erken rezervasyonlarda İspanya’nın önüne geçtik. Mart ayı itibarıyla yaklaşık 1,5 milyon Alman, Antalya’da tatil yapmak için erken rezervasyon yaptırdı. Bu çok önemli bir veri. İngiltere pazarı da çok iyi gidiyor. Eğer Rusya-Ukrayna savaşı sona ermezse bu sene Alman tatilciler Rusları geçebilir” dedi. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, turizmde 2024 yılına ilişkin beklentileri açıkladı. Antalya’ya gelen turist sayısının bu yıl yeni bir rekor kırabileceğini vurgulayan Kavaloğlu, “Ana pazar sıralamasında birinci sırada Almanlar ikinci sırada Ruslar yer alır. Üçüncü pazar yine İngiltere olacak ve İngilizler bu yıl 1,5 milyon kişiyi bulacaktır. Totalde ise Antalya bu yıl 17 milyon turist bandını geçer. İsrail turizm pazarı da bizim ilk 10 pazarımız içindeydi ancak bölgede yaşananlar nedeniyle İsrail turizm pazarını tamamen yok sayıyoruz” diye konuştu. Kavaloğlu, turizmde yeni planları ise şöyle anlattı: “Şimdi TÜBİTAK ile ‘astro turizm’i konuşuyoruz. Turist Antalya’ya gelecek hem tatil yapacak hem de gökyüzü hareketlerini izleyecek. Bu coğrafyada buna çok uygun alanlar var. Mesela vegan grupları ağırlayacağız. Onlara göre mönüler hazırlayacağız. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın hazırladığı festivaller çok etkili ve içi dolu. Çok kısa sürede bu festivaller için ülkemize gelen turistleri ağırlayacağız. Süreci doğru şekilde yönetirsek neden festivaller ülkesi olmayalım?”

ATSO Başkanı Bahar: “Antalya’nın turizmdeki başarılı ivmesi devam edecek” Haber

ATSO Başkanı Bahar: “Antalya’nın turizmdeki başarılı ivmesi devam edecek”

2024 yılının başarılı bir sezona işaret ettiğini kaydeden ATSO Başkanı Ali Bahar, “Antalya’nın güçlü performansını, 2024 sezonunda sürdüreceğini öngörebiliriz. Antalya'nın turizm sektöründeki lider konumu, Türkiye ekonomisine sağladığı katkılarla da öne çıkıyor” dedi. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bahar, Başkan Yardımcıları Boğaçhan Göksu, Fatih Kabadayı, Sayman Üye Murat Totoş, Yönetim Kurulu Üyeleri Hatice Öz, Hakan Pakalın, Meclis Üyesi Emir Gündal ve Genel Sekreter Av. Aslı Şahin Tekin, turizm sektörünün en önemli organizasyonları arasında yer alan ITB Berlin 2024 Fuarı’nı ziyaret ederek, Türkiye’den ve Antalya’dan fuara katılım sağlayan firmalarla bir araya geldi. Messe Berlin’de düzenlenen, 170 ülke ve bölgeden 5 bin 500’ü aşkın profesyonel katılımcının yer aldığı fuarda, Başkan Ali Bahar ve ATSO heyeti, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile Turizm Geliştirme ve Tanıtma Ajansı’nın “Go Türkiye” standında bir araya gelerek, firmaları ziyaret etti. Antalya heyet ve firmalarıyla bir araya geldiler Havacılık, otel, acenteler ve tur operatörlerinin bir araya geldiği Türkiye salonunda firma ziyaretleri gerçekleştiren ATSO Başkanı Ali Bahar ve ATSO heyeti, CHP Antalya Milletvekili Sururi Çorabatır, TOBB Turizm Meclisi Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Erkan Yağcı, Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO) Başkanı Eray Erdem, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, Fraport TAV Antalya Havalimanı Genel Müdürü Deniz Varol, ANEX Turizm Grubu CEO’su Neşet Koçkar, Kilit Global Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Kilit, Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, RTK Tours Uluslararası İş Geliştirme Danışmanı Hüseyin Baraner ile ülke ve bölge turizminde öncü sektör temsilcileriyle görüştü. “Kuvvetli bir turizm yapımız var” 2024 yılının Antalya ve bölge turizmi için önceki yıllara nazaran daha iyi geçeceğini tahmin ettiklerini kaydederek, ITB Berlin Fuarı’nı değerlendiren Başkan Bahar, “Turizm sektörünün nabzını tutan ITB Berlin’de turizmin önde gelen isimleriyle yaptığımız temaslar neticesinde, 2024 yılında ön rezervasyonlardaki artış rekorlarla dolu bir sezon yaşayacağımızı gösteriyor. Antalya’mızın 2024’e daha umutla baktığını görebiliyoruz. Sayın Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy öncülüğünde, acente, otel, tur operatörlerinin yönetim kadroları ve turizm profesyonellerimiz ülkemizi en iyi şekilde temsil ettiler. Bölgesel destinasyonların yanı sıra fuara katılan yabancı temsilcilerle görüşmelerin de gerçekleştiği fuar, 2024 turizm hedeflerimize ilerlememizde iyi bir aracı” dedi. Turizmde sezonun erken başlayacak olmasının sevindirici olduğunu sözlerine ekleyen Başkan Bahar, “Bu verileri bizzat turizmcilerimizden duymak bizleri çok mutlu etti. Fuarın katma değerini görebiliyoruz, ITB Berlin’e bu yıl çok iyi başladık diyebiliriz. Ukrayna, Rusya, Filistin ve İsrail’de halen olumsuzluklar devam etmesine rağmen Türkiye’nin tüm bunlardan sıyrılarak kendi bulunduğu coğrafi konumda başarılı bir turizm politikası yürütmesi, gerçekten bizim çok kuvvetli bir yapımızın olduğunu da gösteriyor” dedi. Turizmde lider kent Antalya Antalya’nın, Türkiye turizminde önemli bir şehir olduğunu vurgulayan Başkan Bahar, “2024 sezonunda da bu rolünü güçlü bir şekilde sürdüreceğini öngörebiliriz. Antalya'nın turizm sektöründeki lider konumu, Türkiye ekonomisine sağladığı katkılarla da öne çıkıyor. Antalya'nın turizm gelirleri, Türkiye'nin cari açığını dengelemede önemli bir rol oynuyor ve ülkeye döviz kazandırıcı bir hizmet sunuyor. Tüm bu veriler gösteriyor ki Antalya’mızın turizm sektöründe başarılı ivmesi devam edecek. Kentimizin doğal güzellikleri, tarihi zenginlikleri ve geniş konaklama seçenekleri yerli ve yabancı misafirlerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Kültürel etkinliklerimiz, doğa sporları, sağlık turizmi gibi birçok turizm alternatifine sahip olmamız, ziyaretçilerin çeşitlilik anlayışına da cevap veriyor” diye konuştu. “Değer oluşturmaya devam edeceğiz” Antalya’nın güçlü performansının ülkenin genel turizmine de olumlu katkısına işaret eden Başkan Bahar, “Şehrin ekonomik kalkınmasını da destekliyor, Antalya'daki iş imkanları artıyor, yerel hizmet sektörleri canlanarak bölgedeki ekonomik hareketlilik artıyor. Ayrıca, kentimizdeki turizm sezonunun başarılı geçmesi, ülkenin genel turizm performansına da olumlu bir etki yapıyor, yapmaya da devam edecek. Türkiye'nin uluslararası turizm arenasında daha güçlü bir konumda yer almasını sağlayacak. Bu nedenle, Antalya'nın 2024 sezonunda da Türkiye için önemli bir değer oluşturmaya devam edeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz” diye konuştu. Antalya’nın sağlık turizmi Berlin’de konuşuldu Yönetim Kurulu Üyesi Hatice Öz ve Genel Sekreter Av. Aslı Şahin Tekin, Türkiye-Almanya arasındaki sağlık turizmi ilişkilerini güçlendirmek amacıyla Barmer Sigorta Yetkilisi Canay Yıldırım Küp ve Allianz F200 Acenta Sahibi ve Genel Müdürü Semih Karayüz ile bir araya geldi. Gerçekleştirilen toplantılarda, her iki ülkenin sağlık sektörü temsilcileri, gelecekteki iş birliği potansiyelini ve ortak projeleri değerlendirdiler. Özellikle sağlık turizmi alanında ortak pazarlama stratejileri, kalite standartlarının iyileştirilmesi ve hastalar arasındaki seyahat süreçlerinin kolaylaştırılması gibi konularda görüş alışverişinde bulunan heyet, Türkiye ve Almanya arasında sağlık turizmi alanında daha derin iş birlikleri ve ortak projelerin geliştirilmesi için somut adımların atılması konularını görüştü. Türk-Alman TSO ile iş birliği görüşmesi gerçekleştirildi ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcıları Boğaçhan Göksu ve Fatih Kabadayı, Yönetim Kurulu Üyeleri Hatice Öz ve Hakan Pakalın, Genel Sekreteri Av. Aslı Şahin Tekin, Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası (TD-IHK) Genel Sekreteri Okan Özoğlu ile bir araya geldi. Türkiye ve Almanya ikili ticaretini geliştirmeye yönelik ortak çalışmaların konuşulduğu ziyarette, yurtdışına ihracat yapan Türk firmalarına katma değer sağlanması görüşüldü. Network oluşturma konusunda ATSO olarak ses getiren çalışmalara imza attıklarını kaydeden Başkan Yardımcısı Boğaçhan Göksu, “Katma değerli ürün konusunda ciddi adımlar atacağımıza inanıyorum. Markalaşma ve katma değerle ilgili firmalarımıza katkı koyacak çalışmalar yapıyoruz. Korkuteli ve Serik'te organize sanayi bölgeleri kuruyoruz. Antalya turizm ve tarım ile birlikte sanayi gibi iş alanlarında da önemli bir destinasyon” dedi. ATSO ile iş birliklerini önemsediklerini kaydeden Genel Sekreter Okan Özoğlu, “Türk-Alman TSO’ya üyeliğiniz bizim için çok önemli, yurtdışına ihracat yapan firmalarımıza destek vermek onları burada güçlendirmek isteriz. Amacımız Türk şirketlerimizin güçlenmesi ve şirketlerimize doğru hizmetin verilmesi” diye konuştu. Sağlık turizminde Almanya önemli bir partner Sağlık turizminde sürdürülebilirliğe işaret eden Yönetim Kurulu Üyesi Hatice Öz, “Antalya’da başarılı işlere imza atıyoruz, 49 komitemiz ile birlikte ortak çalışıyoruz. Biz tarım ve turizmle tanınıyoruz ancak şu anda birçok sektörde isim yapan firmalarımız var. İhracat yapan firmalarımızı AB uyum sürecine ilişkin destekliyor ve bilinçlendiriyoruz. Sağlık turizmi açısında Almanya bizim için önemli bir partner. Antalya’yı sağlık turizminin de başkenti yapacağımıza inanıyorum, her çalışma bizim için çok değerli” ifadelerini kullandı. ITB Berlin Fuarında beklentilerini karşıladıklarını kaydeden Başkan Yardımcısı Fatih Kabadayı, “Görüşmelerimiz ilk günden çok başarılı geçti. Turizm akışımız bu yıl çok iyi gidiyor, fuardan beklentilerimizi karşılayacağımıza inanıyorum. Burada sizinle iş birliklerimizi görüşmek çok memnuniyet verici” dedi. Tarım sektöründe faaliyet gösteren bir firma olduklarını kaydeden Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Pakalın, “Eğitim ve iş birlikleri konusunda biz ortak çalışmaya hazırız. Dinamik bir ekip ve Oda olarak başarılı işlere imza atacağımıza inanıyorum” diye konuştu. Ziyaretler kapsamında Türk-Alman Kadın Girişimciler buluşmasında iş kadınlarıyla bir araya gelen Hatice Öz, iş birlikleri üzerine görüştü.

Tatilde parayı en çok Almanlar harcadı Haber

Tatilde parayı en çok Almanlar harcadı

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, Antalya gelen ziyaretçi sayısında ön görülerine paralel bir artış yaşandığını belirterek, "Ana pazarlarımızdan olan Rusya Federasyonu geçen yıla göre yüzde 32,5 oranında büyüyerek en yüksek pazar payına sahip milliyet oldu" dedi. 2023 yılı Ocak-Ağustos aylarında Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı geçen yıla göre yaklaşık yüzde 20 oranında artış gösterdiği bilgisini paylaşan Kavaloğlu, Ruslar'ın en fazla tercih ettiği tatil noktasının Antalya olduğuna dikkat çekti. Antalya'nın turizmde bir diğer büyük hacimli kaynak pazarı olan Almanya’dan gelen ziyaretçi sayısının 2 milyonu aşarak geçen yıla göre yüzde 17,3 büyüme gösterdiğini kaydeden Kavaloğlu, "Almanya dünyada sayı ve harcama bakımından en büyük hacme sahip kaynak pazarlardan birisi durumunda. Bu pazardan daha yüksek beklentilerimiz var. Türkiye talebinin özellikle kış döneminde daha da artacağını bekliyoruz. Birleşik Krallık 1 milyona yaklaşan ziyaretçi sayısı ile Antalya için tüm zamanların rekorunu kırdı ve geçen yıla göre yaklaşık yüzde 15 oranında büyüdü" diye konuştu. Polonya'nın, büyük potansiyel barındıran önemli bir kaynak olduğunu, yükselişini beklentileri doğrultusunda geçen yıla göre yaklaşık yüzde 40 oranında artırarak milliyet pazar payında 4. sırada yer aldığını söyleyen Kavaloğlu şöyle devam etti: "Savaş nedeni ile büyük kayıp yaşadığımız Ukrayna da büyüme trendine girerek yüzde 100’ü aşan talep ile 10. sırada yer aldı. Kış döneminde de geçen yıla göre artış sürecinin devam etmesini bekliyoruz. Çalışmalarımız, turizm hareketlerinin 12 ay talep eğrisinin orantılı şekilde devam etmesi yönünde sürmektedir".

Haber

"Turiste verilen kiralık evler kayıta alınsın ve denetlensin"

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, dünyanın en önemli turizm destinasyonu Antalya'da yabancılara yaklaşık 107 bin gayrimenkulün satıldığını belirterek, "Bir kişinin bir tane aldığı gayrimenkulle kimsenin bir problemi olamaz ama 50-60’ın üzerinde dairesi olan yabancılar var. Dolayısıyla otelciler olarak bunun bir denetim yapılması ve kayıt altında tutulmasını gerektiğini savunuyoruz. Bu durumun otellerin doluluk oranını yüzde 3 ile 5 minimum seviyede etkilediğini görüyoruz." dedi. AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, dün itibariyle Antalya’ya gelen turist sayısının geçen seneye göre yüzde 21 artışla 8 milyon 800 bine ulaştığını kaydetti. 2019 yılına göre iyi gittiklerini dile getiren Kavavoğlu, “Son dönemlerde Antalya’ya gelen turistlerin bir kısmının kiralamış oldukları evlerde kiralaması söz konusudur. Antalya’da yaklaşık 107 bine varan gayrimenkulün yabancılara satılmış. Bir kişinin bir tane aldığı gayrimenkulle kimsenin bir problemi olamaz ama 50-60’ın üzerinde dairesi olan yabancılar var. Dolayısıyla otelciler olarak bunun bir denetim yapılması ve kayıt altında tutulmasını gerektiğini savunuyoruz. Bu durumun otellerin doluluk oranını yüzde 3 ile 5 minimum seviyede etkilediğini görüyoruz.” diye konuştu. "Evde geceleme sayısı yüksek" Yabancıların kiraladıkları evlerde uzun süreli konakladıklarının altını çizen Kavaloğlu, “Otellerdeki konaklama gün sayısı 9 gecelemeyle sınırlıdır. Otellerde 9 geceleme olurken, evlerde 90 geceye kadar konaklama hakkı var. Bu anlamda bakıldığı zaman özellikle evlerde konaklayanlarının daha önceden az bir iki defa ülkemizi deneyimlediklerini Antalya’yı çok iyi bildiklerini söyleyebiliriz. Bu sadece Antalya’ya özgür bir problem değil. Türkiye’nin sahil bölgeleri ve İstanbul’da da ciddi bir problem haline geldi.” dedi. "Kanuna bağlansın" Kavaloğlu, bu durumun sadece Türkiye’nin değil İspanya, İtalya, Fransa ve Yunanistan’ın da sorunu olduğuna değindi. Bu durumun hızlı bir şekilde kanuna bağlanmasını ve denetim içine girmesini isteyen Kavaloğlu, “Bizim geçtiğimiz meşakkatli yollardan bu sisteminde geçmesini savunuyoruz. Turizmin bu şekilde bir çalışma kaidesi var, buna karşı değiliz. Sadece kuralının, kanunun, vergilendirilmedi ve denetiminin yapılması, otellerin geçmiş olduğu sertifika programları, farklı vergiler gibi durumların bu sistem içinde geçerli olmasını istiyoruz. Yoksa turist istediği yerde konaklayabilir, illaki otelde kalacak diye bir mecburiyeti yok. Ülkemize gelen turistin bir katma değeri var, bunu da değerlendirmek gerekir.” ifadelerine yer verdi. "Kayıt altına alınsın ve denetlensin" Antalya’nın en önemli iki kaynak pazarının halen savaş halinde olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, “Rusya ve Ukrayna bu anlamda ciddi bir konaklama yapıyordu 2019 döneminde. Pandemide Ukrayna 1 milyon kişiyi geçmişti. Ukrayna’da yüzde 80’e yalın bir düşüş var. Rusya’daki düşüşe bakıldığında gelen turistin otellerde konaklaması bizim için bir dezavantaj oluşturuyor. Moldova üçüncü ülkedir. İran satın alma yapıyor. İskandinav ülkeleri, bu konuyla ilgili bakıldığında 50’ye yakın yerden turistler Antalya ve Türkiye’den gayrimenkul satın almaya devam ediyorlar. Böyle bir hakları varsa almalılar. Ama bunun kayıt altında tutulması ve denetlenmesi gerekir.” şeklinde konuştu. Kavaloğlu, Kültür ve Turizm Bakanlığının bu noktada bir çalışma yaptığını ve yakın zamanda bir kanunun çıkmasını beklediklerini kaydetti. "Artışa rağmen düşüş" Geçen sene ile bu sene arasında Antalya’da 10 bin yatak ilavesi olduğuna değinen Kavaloğlu, “Sadece yatak artışına bağlayamayız. Fiyat artışları da oldu. Otellerdeki doluluk oranlarının düşüşün de makro ve mikro bir çok sebep var. Bütün sebepler eklendiğinde otellerin doluluk oranı yüzde 3 ile 5 arasında düştü. Artış olduğu halde düşüş olmasını vurgulamaya çalışıyoruz. Evlerde konaklama 60 ile 90 gün arasında oluyor. Gecelemenin yüzde 19’unun evlerde ve kontrol altında tutulamayan yerlerde yapıldığı bir gerçektir.” açıklamasında bulundu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.