Hava Durumu

#Aktob

TOURISMJOURNAL - Aktob haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Aktob haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizm Sezonu Dört Bayramla Erken Başlıyor Haber

Turizm Sezonu Dört Bayramla Erken Başlıyor

Bu yıl turist ve gelir rekoru kırmayı hedefleyen turizm sektörü, art arda gelen dört önemli bayram sayesinde sezona hızlı bir başlangıç yapıyor. 21 Mart’ta kutlanacak Nevruz, 30 Mart’taki Ramazan Bayramı, nisan boyunca sürecek Paskalya ve mayısta gerçekleşecek Rusların Zafer Bayramı, turizmde hareketliliği artıracak. Özellikle Ramazan Bayramı’nın okulların ara tatiliyle çakışması, iç turizmi canlandıracak önemli bir avantaj olarak görülüyor. YÜKSEK SEZON ERKEN BAŞLADI Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Ramazan Bayramı’nda yoğun rezervasyon alacaklarını ve bu tarihin turizm sezonunu erkene çektiğini belirtti. Antalya’da hava sıcaklıklarının 22-25 derece arasında seyrettiğini vurgulayan Kavaloğlu, tatilcilerin ilgisinin yüksek olduğunu ifade etti. Avrupa’dan gelen Paskalya tatilcilerinin de bu yoğunluğu artıracağını ve nisan ayının oldukça hareketli geçeceğini söyledi. DÖRT BAYRAM, DÖRT BÜYÜK PAZAR Turizmci İsmail Çağlar da Nevruz ve Ramazan Bayramı ile sezonun erken açılacağını belirtti. Nevruz’da Orta Asya ve İran’dan gelen turistlerin, Ramazan Bayramı’nda ise iç pazarın canlanacağını dile getirdi. Paskalya döneminde başta Almanya olmak üzere Avrupa’dan yoğun bir talep beklediklerini ekledi. ITB Berlin Fuarı ve genel verilere bakarak, mayıs ayının da Rusların Zafer Bayramı ile sezonun yüksek tempoda devam edeceğini ve geçen yıla kıyasla yüzde 5’lik bir artış öngördüklerini açıkladı. HANGİ BAYRAMDA KİMLER GELİYOR? Nevruz (21 Mart): Türkiye Cumhuriyetleri ve İran’dan yoğun talep bekleniyor. Ramazan Bayramı (30 Mart - 1 Nisan): İç pazarın en hareketli olduğu dönem olacak. Paskalya (Nisan boyunca): Başta Almanya olmak üzere Avrupa’dan turist akını yaşanacak. Rusların Zafer Bayramı (9 Mayıs): Rusya’dan büyük bir ziyaretçi akışı gerçekleşecek. Bu dört bayram sayesinde turizm sektörü, 2025 yaz sezonuna güçlü bir giriş yaparak rekor kırmayı hedefliyor.

KKTC Turizminde Darboğaz Tehlikesi Haber

KKTC Turizminde Darboğaz Tehlikesi

Son yıllarda KKTC, Avrupa’dan gelen turist sayısında büyük bir düşüş yaşarken bu durumun arkasında çeşitli faktörlerin bulunduğu dile getiriliyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, ITB Berlin Fuarı'ndaki konuşmasında Avrupa'dan Türkiye'ye tatil talebi hakkında konuştu. Kavaloğlu, "Mısır ve Tunus gibi destinasyonlarla dönemsel rekabetimiz sürerken, asıl rakibimiz İspanya ve Yunanistan. Türkiye pahalanıyor algısı güçlenirse, turizmde zorlanabiliriz" dedi. Türkiye'de artan maliyetlere rağmen turizm talebi ve pazar çeşitliliği gücünü korurken, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti için durum daha zor görünüyor. Uzmanlar, Avrupa pazarındaki gerilemeyi çeşitli faktörlere dayandırıyor.  Avrupa’dan KKTC’ye direkt uçuşların bulunmaması, turistlerin Türkiye üzerinden aktarma yapmasını zorunlu hale getiriyor. Bu durum, tatil planlamasını zorlaştırdığı için turistler Güney Kıbrıs gibi daha erişilebilir alternatiflere yöneliyor. KKTC’nin diplomatik olarak tanınmaması, büyük tur operatörleriyle entegrasyonunu da engelliyor. Avrupa’da birçok turizm acentesi ve otel zinciri, Güney Kıbrıs’a odaklanırken KKTC giderek görünürlüğünü kaybediyor. Türkiye, Avrupa’da yoğun reklam ve kampanyalar yürütürken KKTC’nin tanıtım faaliyetleri oldukça sınırlı kalıyor. Özellikle İngiltere gibi geleneksel pazarlarda bile KKTC’nin bilinirliği giderek azalıyor. Türkiye'de tatilcilere her bütçeye hitap eden konaklama seçenekleri sunulurken KKTC’de otel fiyatlarının yüksekliği ve hizmet çeşitliliğinin sınırlı olması turistleri farklı destinasyonlara yönlendiriyor. TÜRKİYE PAZARI KKTC İÇİN KURTARICI MI? Avrupa pazarında kan kaybeden KKTC, turizmde giderek Türkiye’ye bağımlı hale geliyor. Türkiye’den gelen turist sayısı artarken, bu bağımlılığın beraberinde getirdiği risklerin de büyük olduğu ifade ediliyor. KKTC’nin turizm gelirleri büyük ölçüde Türkiye’ye bağlı olduğu için Türkiye’deki ekonomik dalgalanmalar doğrudan KKTC’yi etkileyebiliyor. Türkiye’de alım gücünün düşmesinin, KKTC otellerinin doluluk oranlarında ani düşüşlere yol açabileceği söyleniyor. Avrupa’dan gelen turistlerin azalması KKTC’yi tek bir pazara bağımlı hale getiriyor. Çeşitli pazarlara hitap edemeyen destinasyonlar da, kriz dönemlerinde daha büyük zarar görebiliyor. Bunlara ek olarak, Avrupa’dan gelen turistler genellikle daha uzun süre konaklarken ve daha fazla harcama yaparken, Türkiye’den gelen turistler kısa tatilleri tercih ediyor. Bu durum, KKTC’nin turizm gelirlerinde kayıplara yol açıyor. ÇÖZÜM NE OLMALI? Uzmanlara göre KKTC’nin turizmde sürdürülebilir bir büyüme sağlayabilmesi için şu adımlar atılmalı: Alternatif Pazarlar Hedeflenmeli: İngiltere, Almanya ve İskandinav ülkeleri gibi Avrupa pazarlarında tanıtım çalışmaları artırılmalı. Ulaşım Kolaylaştırılmalı: Charter seferler artırılmalı ve KKTC’nin ulaşım ağları güçlendirilerek daha erişilebilir hale getirilmesi sağlanmalı. Turizm Çeşitlendirilerek Rekabet Gücü Artırılmalı: KKTC, sadece deniz turizmine değil, doğa sporları, kültürel turizm ve gastronomi gibi alanlara da yatırım yaparak cazibesini artırmalı. Büyük Tur Operatörleri ile İş Birlikleri Güçlendirilmeli: Avrupa’da büyük turizm şirketleriyle KKTC paket turlarının artırılması sağlanmalı. Turizmde tek pazara bağımlılığın getirdiği riskler göz önünde bulundurulduğunda, KKTC’nin Avrupa ile bağlantılarını yeniden güçlendirmesi ve pazar çeşitliliğini artırması hayati önem taşıyor.

Antalya'nın Turizm Geleceği İçin Master Plan Şart Haber

Antalya'nın Turizm Geleceği İçin Master Plan Şart

ANTALYA (İHA) - Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, turizmdeki hızlı büyümenin Antalya ve diğer önemli turizm destinasyonlarını yoğun göç ve taleple karşı karşıya bıraktığını belirtti. Bu nedenle, Antalya için Turizm Master Planı doğrultusunda bütüncül bir strateji izlenmesi gerektiğini ifade etti. Akdeniz Belediyeler Birliği, Antalya Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi Altyapı Hizmetleri Birliği (ANTAB) ve Cittaslow Genel Başkan Yardımcılığı görevlerini de yürüten Böcek, Kemer’de düzenlenen AKTOB’un Geleneksel Şubat Ayı Buluşması’na katıldı. Burada yaptığı konuşmada, Antalya'nın yıllık 27 milyon turiste hizmet verdiğini ve sürdürülebilir turizmin kritik bir konu olduğunu vurguladı. TURİZMİN GETİRDİĞİ RİSKLERE DİKKAT ÇEKİLDİ Antalya’nın Türkiye’nin en büyük turizm lokomotiflerinden biri olduğunu hatırlatan Böcek, 2024’te elde edilen 61 milyar dolarlık turizm gelirinin 25 milyar dolarının Antalya’dan sağlandığını belirtti. Ancak nüfusun hızla arttığını ve araç sayısındaki artışın ciddi bir soruna dönüştüğünü ifade etti. "Nüfusumuz 2 milyon 722 bine yükselmiş, sadece 07 plakalı motorlu araç sayısı 1 milyon 571 bine çıkmıştır. 2019 yılından bugüne nüfus 210 bin 403 artarken, araç sayısı bunun 2 katı oranında 501 bin 94 artmıştır" dedi. Böcek, turizmin getirdiği ekonomik avantajların yanında altyapı, ulaşım ve çevresel sürdürülebilirlik gibi konuların da göz ardı edilmemesi gerektiğini belirtti. "Tüm dünyanın aşırı turizmi konuştuğu bu dönemde, turizmde yeni bir bakış açısı ve vizyonuyla hareket edilmesi gerekmektedir. İklim değişikliğinin turizme etkileri, doğal kaynakların azalması, artan enerji ihtiyacı ve maliyetler turizm için en kritik konulardır. O nedenle, Antalya için ihtiyaç duyulan Turizm Master Planı doğrultusunda bütüncül bir yaklaşımla hareket edilmesi gerekmektedir" diye ekledi. ULAŞIM VE AFET YÖNETİMİ İÇİN ÖNEMLİ ADIMLAR Böcek, Antalya’nın altyapısını güçlendirmek için çalışmaların sürdüğünü söyleyerek, "Şehrimizin kültürel hayatını zenginleştirme adına festivaller ve kültürel etkinlikler düzenliyor ve sayılarını arttırarak çeşitlendiriyoruz. 2040 yılı için Kentsel Ulaşım Master Planı'nın ihalesi 155 milyon TL bütçe ile yapılmış olup 24 Şubat 2026 tarihinde tamamlanacaktır" açıklamasını yaptı. Ayrıca, afet yönetimi konusunda belediyelerin konaklama vergisinden pay alması gerektiğini yineleyen Böcek, "2021 yılında yapılan yasa değişikliğiyle belediyeler tarafından verilen konaklama belgesi verme yetkileri kaldırılmış ve bu yetki tamamen bakanlığa devredilmiştir. Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak sadece iş yeri açma ruhsatı talebinde bulunan iş yerlerinin yangın güvenlik önlemleri açısından inceleme ve denetimleri yapılarak itfaiye raporları verilmektedir. 2024 yılında bu talepte bulunan 8 bin 591 işletme bu çerçevede denetlenmiştir. Sonuç olarak afetlerden, yaşanan felaketlerden her kurum üzerine düşen sorumluluğu gözden geçirmeli. Aynı felaketlerin yaşanmaması için gereken ne varsa yapılmalı. Biz Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak her kurum kuruluşla iş birliği içerisinde siyaset üstü çalışmalarımıza devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Antalya Turizminde Yeni Hedef: 18 Milyon Turist Video Galeri

Antalya Turizminde Yeni Hedef: 18 Milyon Turist

Antalya'da düzenlenen AKTOB toplantısında, turizmde büyüme hedefleri ve sektörün karşılaştığı zorluklar ele alındı. İngiltere ve Polonya pazarlarındaki artışa dikkat çekilerek, yeni pazarlara odaklanılması gerektiğini vurgulandı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) şubat ayı toplantısı, Kemer Göynük’teki bir otelde gerçekleşti. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Kemer Kaymakamı Ahmet Solmaz, Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu ve sektör temsilcileri toplantıya katıldı. TURİZMİN GETİRDİĞİ RİSKLER GÖZ ARDI EDİLMEMELİ Antalya’nın turizmde lokomotif şehirlerden biri olduğunu belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, 2024 yılında Türkiye’nin 61 milyar 103 milyon dolar turizm geliri elde ettiğini, bunun 25 milyar dolarının Antalya kaynaklı olduğunu söyledi. Böcek, turizmin sağladığı avantajların yanında nüfus artışı ve şehirleşme gibi risklerin de göz ardı edilmemesi gerektiğini vurguladı. NÜFUS ARTIŞI VE TRAFİK SORUNU BÜYÜYOR Başkan Böcek, turizmin avantajlarının yanında risklerine de değinerek, "Nüfusumuz 2 milyon 722 bine yükselmiş, sadece 07 plakalı motorlu araç sayısı 1 milyon 571 bine çıkmıştır. 2019 yılından bugüne nüfus 210 bin 403 artarken, araç sayısı bunun 2 katı oranında 501 bin 94 artmıştır" dedi. TURİZM MASTER PLANI İHTİYACI Turizmin hızlı büyümesinin Antalya başta olmak üzere birçok turistik bölgeyi göç ve yoğun talep baskısıyla karşı karşıya bıraktığını belirten Böcek, "Tüm dünyanın aşırı turizmi konuştuğu bu dönemde, turizmde yeni bir bakış açısı ve vizyonuyla hareket edilmesi gerekmektedir. İklim değişikliğinin turizme etkileri, doğal kaynakların azalması, artan enerji ihtiyacı ve maliyetler turizm için en kritik konulardır. O nedenle, Antalya için ihtiyaç duyulan Turizm Master Planı doğrultusunda bütüncül bir yaklaşımla hareket edilmesi gerekmektedir" ifadelerini kullandı. KENTSEL ULAŞIM MASTER PLANI 2026’DA TAMAMLANACAK Büyükşehir Belediyesi olarak şehrin altyapısını geliştirmeye devam ettiklerini belirten Böcek, "Şehrimizin kültürel hayatını zenginleştirme adına festivaller ve kültürel etkinlikler düzenliyor ve sayılarını arttırarak çeşitlendiriyoruz. 2040 yılı için Kentsel Ulaşım Master Planı’nın ihalesi 155 milyon TL bütçe ile yapılmış olup 24 Şubat 2026 tarihinde tamamlanacaktır" dedi. AFETLER İÇİN SORUMLULUK ÇAĞRISI Başkan Böcek, konaklama vergisinden belediyelere pay ayrılması gerektiğini vurgulayarak, "2021 yılında yapılan yasa değişikliğiyle belediyeler tarafından verilen konaklama belgesi verme yetkileri kaldırılmış ve bu yetki tamamen bakanlığa devredilmiştir. Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak sadece işyeri açma ruhsatı talebinde bulunan iş yerlerinin yangın güvenlik önlemleri açısından inceleme ve denetimleri yapılarak itfaiye raporları verilmektedir. 2024 yılında bu talepte bulunan 8591 işletme bu kapsamda denetlenmiştir. Sonuç olarak afetlerden, yaşanan felaketlerden her kurum üzerine düşen sorumluluğu gözden geçirmeli. Aynı felaketlerin yaşanmaması için gereken ne varsa yapılmalı. Biz Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak her kurum kuruluşla işbirliği içerisinde siyaset üstü çalışmalarımıza devam ediyoruz" diye ekledi. "TURİZM ÇOK DİRAYETLİ BİR SEKTÖR" AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, turizmin tüm krizleri başarıyla atlattığını belirterek, 2024 yılına yönelik büyüme hedeflerini açıkladı. Turizmin milli bir sektör olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, tüm paydaşların iş birliği içinde hareket etmesi gerektiğini söyledi. "Dolayısıyla 2024'ü başarıyla atlatmamızın sebeplerinden biri turizmi kolektif ve doğru bir şekilde organize etmemizdir. Turizm, çok dirayetli bir sektör; yaşamış olduğu bütün krizleri çok büyük bir dirayetle, olgunlukla atlatıyor" dedi. 18 MİLYON TURİST HEDEFİ İngiltere ve Polonya pazarlarında önemli artışlar olduğunu söyleyen Kavaloğlu, "Kazakistan, Romanya ve Hollanda da ivme kazanabileceğimiz pazarlar. İstediğimiz rakamları henüz yakalayabilmiş değiliz ama yakalamak için çaba göstermemiz gerekiyor" dedi. 2023’te 17 milyon turisti ağırlayan Antalya’nın, 2024’te 18 milyon turist hedeflediğini duyurdu. KEMER SPOR TURİZMİ İLE ÖNE ÇIKIYOR Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, "Tek geçim kaynağı turizm olan Kemer'de özellikle spor turizmi ön plana çıkmaya devam ediyor. Spor organizasyonlarına katkımız artarak devam ediyor. Nisan ayında Kemer Spor Günleri projesi kapsamında çok sayıda ulusal ve uluslararası organizasyona Kemer olarak ev sahipliği yapacağız. Ayrıca ilçemizin tanıtımı adına yaptığımız çalışmaları ara vermeden sürdürüyoruz" ifadelerini kullandı. AKTOB toplantısının verimli geçtiğini belirten Topaloğlu, turizmin çeşitlendirilmesi ve 12 aya yayılması konularında fikir alışverişinde bulunulduğunu ifade etti.

Kavaloğlu: Haber

Kavaloğlu: "Antalya 2025'te Turizmde Rekor Kırabilir"

ANTALYA (İHA) - Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, Ekonomi Muhabirleri Derneği'ne (EMD) Antalya'nın 2025 yılı turizm hedefleri hakkında konuşarak, "Antalya'ya 2025'te 18 milyon turist gelecek, programlandı. 18 milyonu geçecek. Herhangi bir problem olmazsa tabii. Çok güzel bir coğrafyada turizm hareketi yapıyoruz ama her şeyden etkileniyoruz" dedi. Kavaloğlu, kur politikaları ve bölgesel sorunların turizm sektörü üzerindeki etkisine dikkat çekti. KUR POLİTİKALARININ ÖNEMİ Kavaloğlu, turizm gelirlerinin yaz aylarında yoğunlaştığını ve kurun en az 45 TL seviyesinde olması gerektiğini vurguladı. "Haziran, Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında kârımızın neredeyse yüzde 80'ini yapıyoruz. Bu dönemde enflasyonu karşılayacak düzeyde bir kur olmazsa 2025 çok zor bir yıl olabilir" dedi. Enflasyonun da turizmcileri olumsuz etkilediğini ifade ederek, dengeye ihtiyaç duyulduğunu söyledi. PAZAR ÇEŞİTLENDİRİLMESİ GEREKLİ Turizm gelirleri için aynı pazarlara odaklanılmasını sürdürülebilir bulmayan Kavaloğlu, Fransa gibi yeterince değerlendirilmeyen pazarlara odaklanılması gerektiğini belirtti. "Fransa'dan az turist alıyoruz. Bu noktaya daha fazla yoğunlaşmalıyız. İlk 10 kaynak pazardan toplamda yüzde 90 pay almak sürdürülebilir değil. Hem Turizm Geliştirme Ajansı hem de Antalya olarak yeni pazar arayışını desteklemeliyiz” dedi. KIŞ TURİZMİ VE "SHOULDER PERIOD" HEDEFLERİ Antalya’nın kış sezonundaki turist sayısını 750 binden 1,5 milyona çıkarmayı planladıklarını aktaran Kavaloğlu, asıl büyümenin Nisan-Mayıs ve Ekim aylarında gerçekleşebileceğini söyledi. Bu dönemlerde ekstra turist çekmek için pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gerektiğini belirten Kavaloğlu, "Burada tek büyüyebilecek pazar, yani bu shoulder periyotlarda büyüyebilecek pazar Rusya. O da savaş halinde. Ukrayna çok büyümüştü, bir milyonu geçti ama bu savaş gerçekten çok sarsıcı bir savaş, bizim coğrafyayı çok etkiledi" yorumunda bulundu. GOLF VE KONGRE TURİZMİ POTANSİYELİ Golf sahalarının ve kongre merkezlerinin sınırlı kapasitesine değinen Kavaloğlu, "Golf turizmi diyorsun, 18 tane golf sahası var. İspanya'da 300 tane golf sahası var, büyümüyor rakam. 18 tane golf sahasıyla ulaşabileceğin kişi sayısı belli bir yere kadar gidiyor" dedi. Türkiye'de Avrupa'nın aksine golf sporunun daha lüks algılandığını vurgulayan Kavaloğlu, fuarların sayısının da artırılması gerektiğini ekledi. POLONYA PAZARI BÜYÜYOR Rusya-Ukrayna savaşının sektöre olan etkilerinden bahseden Kavaloğlu, Polonya pazarının ilk defa 1 milyonu aşarak dördüncü büyük pazar konumuna ulaştığını söyledi. Almanya, İngiltere ve Polonya'da ciddi büyüme potansiyeli gördüklerini açıkladı. ANTALYA DÜNYA SIRALAMASINDA YÜKSELİYOR Antalya’nın dünyada en çok turist ağırlayan kentler arasında Paris’i geride bırakabileceğini söyleyen Kavaloğlu, "Paris 15,6 milyon ziyaretçiyle yılı kapatacak gibi duruyor. Eğer ek bir artış yakalayamazlarsa Antalya bu yıl Paris'i geçip dördüncü sıraya yükselmiş olacak. Bu gerçekten önemli bir başarı" dedi.

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte Haber

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte

2025 yılı için turist sayısındaki artış beklentisine ilişkin yapılan ankette, turizmcilerin yüzde 54’ü bu yıla kıyasla "yüzde 5-10 artış" öngörürken, yüzde 17’si "aynı kalır", yüzde 16’sı ise "yüzde 10-20 artar" tahmininde bulundu. Daha iyimser olan yüzde 6’lık bir kesim, artışın "yüzde 20-30" arasında olacağını belirtti. Turist sayısında azalış bekleyen turizmcilerin oranı ise yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kaldı. Anket sonuçları, erken rezervasyon oranlarında da yükseliş sinyalleri verdi. Katılımcıların yüzde 42’si erken rezervasyonların yüzde 5-10 oranında artmasını beklerken, yüzde 19’u bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağını tahmin ediyor. Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 27’si oranların 2024 ile aynı seviyede kalacağını düşünüyor. Turizmcilerin yüzde 60’ı, 2025 yılında online satışların yüzde 5-10 arasında artacağını tahmin ediyor. Daha iyimser bir görüşe sahip olan yüzde 30’luk kesim ise online satışlarda yüzde 20 ve üzeri bir büyüme bekliyor. ONLİNE SATIŞ VE AVRUPA PAZARINDA ARTIŞ TAHMİNLERİ Avrupa pazarına dair öngörüler de olumlu yönde. Ankete katılan turizmcilerin yarısından fazlası, 2025’te Avrupa’dan Türkiye’ye yönelik turist hareketinin yüzde 5-10 oranında artacağını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 22’si Avrupa pazarının aynı seviyede kalacağını tahmin ederken, yüzde 16’lık bir kesim bu artışın yüzde 10-20 düzeyinde olacağını öngörüyor. Avrupa pazarında düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük; yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kalıyor. RUSYA VE İÇ PAZARDAN BÜYÜK TURİST BEKLENTİSİ Anket sonuçları, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) pazarında, özellikle Rusya, Ukrayna, Belarus, Letonya ve Moldova gibi ülkelerden gelen turist sayısında artış öngörüyor. Katılımcıların yüzde 46’sı bu pazardan gelecek turist hareketinde yüzde 5-10 artış beklerken, yüzde 31’i mevcut seviyenin korunacağını düşünüyor. Yüzde 14’lük bir kesim ise bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağına inanıyor. Düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük görünüyor. 2025 için iç pazar da olumlu beklentilere sahip. Turizmcilerin yüzde 37’si, yerli turist sayısında yüzde 5-10’luk bir artış öngörüyor. Yüzde 29’u iç turizm akışının aynı düzeyde kalacağını belirtirken, yüzde 14’lük bir kesim ise yerli turist sayısında yüzde 5-10 oranında bir azalma bekliyor. YÜKSEK FAİZLER TURİZM SEKTÖRÜNÜ ZORLUYOR Anket sonuçlarına göre, 2024 yılındaki yüksek faiz oranları turizm sektörünü ciddi şekilde etkiledi. Katılımcıların yüzde 46’sı, bu dönemde kredi kullanamadığını ifade ederken, yüzde 24’ü krediye erişimde zorluk yaşadığını belirtti. Borçlarını yeniden yapılandırmak zorunda kalanların oranı ise yüzde 9 olarak kaydedildi. TURİZMCİLERİN TGA’DAN BEKLENTİSİ: 12 AY AKTİF TANITIM Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’ndan (TGA) turizmcilerin yüzde 50’si, turizmin 12 ay boyunca hareketliliğini sağlamak için spor, kongre, sağlık ve doğa sporları gibi alternatif turizm çeşitlerinin daha fazla tanıtılmasını talep ediyor. Bu çeşitliliğin, sektörün sürdürülebilirliği ve yıl geneline yayılması açısından kritik önemde olduğu vurgulanıyor. Anket sonuçları, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir bir geleceğe odaklandığını ortaya koyuyor. Sektör temsilcilerinin öncelikli gördüğü ihtiyaçlar arasında kişi başı turizm gelirinin artırılması, yeni pazarlara erişim sağlanması, destinasyonlarda kalite artışı ve turistik bölgelerin korunması yer alıyor. Ayrıca, algı yönetimi, lobi faaliyetlerinin güçlendirilmesi ve finansa erişimin kolaylaştırılması da öne çıkan diğer beklentiler arasında. İKLİM KRİZİ TURİZMİ ETKİLİYOR Katılımcıların yüzde 33’ü iklim değişikliğinin kısa ve orta vadede turizme etkisinin hissedileceğini öngörürken, yüzde 30’u bu etkinin uzun vadede ortaya çıkacağını düşünüyor. Yüzde 28’lik bir kesim ise iklim krizinin etkilerinin şimdiden görülmeye başladığını ifade ediyor. SÜRDÜRÜLEBİLİR MODELLER ÖNEM KAZANIYOR Ankete katılanların yüzde 61’i sürdürülebilir turizm modellerine büyük önem verdiklerini ve uygulamaya geçirdiklerini belirtiyor. Ancak yüzde 17’lik bir kesim, mecburi kriterlerin ötesinde adım atmayı düşünmediğini ifade ederek daha sınırlı bir yaklaşım sergiliyor.

MATSO Başkanı Güngör'den Turizmde Yüzde 10 Artış Beklentisi Haber

MATSO Başkanı Güngör'den Turizmde Yüzde 10 Artış Beklentisi

ANTALYA (İHA) - Manavgat Ticaret ve Sanayi Odası (MATSO) Başkanı Seydi Tahsin Güngör, 2025 yılında turizmde yüzde 5-10 arasında bir artış beklediklerini açıkladı. MATSO Kasım Ayı Olağan Meclis Toplantısı’nda, turizm, ticaret ve bölge ekonomisine yönelik veriler paylaşıldı. Güngör, geçtiğimiz hafta düzenlenen "Kolektif Zanaat, Yeni Turizm Çağı" temalı 14. Turizm Resort Kongresi’nde yapılan tartışmaların turizmin geleceğine ışık tuttuğunu belirtti. Kongrede ele alınan kısa, orta ve uzun vadeli planların turizmin sürdürülebilir büyümesine katkı sağladığını ifade eden Güngör, 2025 turizm sezonu için olumlu sinyaller aldıklarını söyledi. "Turizm paydaşlarıyla yapılan görüşmeler sonucunda, gelecek sezonun rezervasyonlarına dair oldukça olumlu sinyaller aldık. 2025 turizm sezonu için yüzde 5- 10 bandında bir artış beklendiğini gördük. Her ne kadar erken rezervasyonların başlaması, oranların artacağına dair bir öngörü oluştursa da bu rakamlar, fuarların ve erken rezervasyon süreçlerinin tamamlanmasıyla daha da netleşecektir" dedi. Güngör, kongrenin düzenlenmesinde emeği geçenleri, başta AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu olmak üzere kutladı. 2024’TE TURİZMDE %9 ARTIŞ YAŞANDI 2024 turizm sezonunu değerlendiren Güngör, Türkiye’nin 2023’te Ocak-Ekim döneminde 50 milyon turist ağırlandığını, bu rakamın 2024’te 55 milyona ulaştığını belirtti. Bu %9’luk artışın, Türkiye’nin turizmdeki cazibesini ve sürdürülebilir büyüme potansiyelini gösterdiğini vurguladı. MANAVGAT'A 10 AYDA 5,3 MİLYON TURİST Antalya’nın turizm potansiyelinden de bahseden Güngör, 2024 yılının Ocak-Ekim döneminde Antalya’ya 16 milyon 131 bin turistin geldiğini, Manavgat’ın ise 5 milyon 323 bin turist ağırladığını açıkladı. Türkiye genelinde turizm gelirleri 2024’te %6,6 artışla 46,88 milyar dolara ulaştı. "SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM İÇİN DAHA FAZLA ÇALIŞACAĞIZ" Güngör, yapay zekânın turizme entegre edilmesiyle sektördeki çeşitliliğin artırılabileceğini ifade etti. Turizmcilerin bireysel tanıtım çabalarının önemine değinirken, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) faaliyetlerinin de stratejik bir öneme sahip olduğunu söyledi. MATSO olarak Manavgat-Side destinasyonunu tanıtmak için yurt içi ve yurt dışı fuarlarda aktif tanıtım çalışmaları yürütmeye devam edeceklerini belirten Güngör, 12 aya yayılan, nitelikli ve sürdürülebilir bir turizm için yoğun çaba göstermeleri gerektiğini vurguladı.

Kaan Kavaloğlu: Haber

Kaan Kavaloğlu: "Antalya’da Erken Rezervasyonlar Artışta"

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu, İngiltere ve Almanya’dan gelen erken rezervasyon taleplerinde ciddi artış olduğunu açıkladı. Kavaloğlu, "Erken rezervasyonda İngilizler yüzde 30, Almanlar yüzde 20 artıda gözüküyor" dedi. Turizmin gözde merkezlerinden Antalya, farklı ülkelerden milyonlarca turisti ağırlıyor. 1 Ocak-31 Ekim 2023 döneminde Antalya’ya gelen 16 milyon 131 bin 847 yabancı turistin 3 milyon 298 bin 154’ü Alman, 1 milyon 487 bin 429’u ise İngiliz turistlerden oluştu. Alman turist sayısında yıllık artışlar dikkat çekiyor. 2021 yılında aynı dönemde 1 milyon 164 bin 339 Alman turistin geldiği Antalya’da bu sayı 2022’de 2 milyon 671 bin 679’a, 2023’te ise 3 milyon 167 bin 811’e yükseldi. 2025’te Alman turist sayısının 4 milyonun üzerine çıkması hedefleniyor. İngiliz turistlerde de önemli bir büyüme kaydedildi. 2021’in 10 aylık döneminde 50 bin 202 İngiliz turistin geldiği Antalya’ya, 2022’de 1 milyon 89 bin 115, 2023’te ise 1 milyon 243 bin 922 İngiliz turist geldi. Geçen yıla göre İngiliz turist sayısında yüzde 19,58 oranında bir artış yaşandı. 2025 sezonunda Antalya’da 2 milyona yakın İngiliz turist ağırlanması bekleniyor. AVRUPA’DAKİ TÜRKLERDEN YOĞUN İLGİ Kaan Kavaloğlu, erken rezervasyonlardan gelen olumlu verilerin sektörü sevindirdiğini belirtti. Kavaloğlu, iç pazarda da erken rezervasyon alışkanlığının arttığını, vatandaşların erken rezervasyonla en uygun fiyatları yakaladığını gördüğünü ifade etti. Kavaloğlu, "İngiltere'den gelen erken rezervasyonlarda çok ciddi artış var. Almanya'dan gelen rakamlar da iyi. Erken rezervasyonda İngilizler yüzde 30, Almanlar yüzde 20 artıda gözüküyor. Bu artışın bizim için devamlılığı çok önemli. 2025'te 1 milyon 750 binin üzerinde İngiliz turist bekliyoruz. Almanların da ilk defa 4 milyonlu seviyelere yaklaşacağını düşünüyoruz. Ekim ayında yurt içi pazar fiyatlarımızı çıktık. İç pazardan da insanımız erken rezervasyon yaptırmaya alıştı" dedi. Avrupa’da yaşayan Türklerin de Antalya’ya yoğun ilgi gösterdiği ve erken rezervasyon yaptırdığı belirtildi. Çevre ülkelerdeki olumsuzluklara rağmen 2024’ün turizm açısından başarılı geçtiğini ifade eden Kavaloğlu, 2025 sezonunun çok daha iyi geçmesini beklediklerini açıkladı.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.