Hava Durumu

#Alaçatı

TOURISMJOURNAL - Alaçatı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Alaçatı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Alaçatı’da Turizmin 12 Aya Yayılması Hedefleniyor Haber

Alaçatı’da Turizmin 12 Aya Yayılması Hedefleniyor

İZMİR (İHA) - Alaçatı Turizm Derneği (ATD) Başkanı Kerem Ünsal, turizmi 12 aya yayma hedefi doğrultusunda ciddi çalışmalar yaptıklarını belirtti. İzmir’in Çeşme ilçesinde düzenlenen bir akşam yemeğinde dernek üyeleriyle bir araya gelen Ünsal, 2024 turizm sezonunun geç başladığını ancak sonbahar aylarının güzel geçmesiyle açığı kapattıklarını ifade etti. "Turisti çeşitlendiremediğimiz için, sadece iç pazar ve gurbetçilere dayalı bir turizm politikamız olduğu için ve bu sene Avrupa şampiyonası, ardından olimpiyatlar nedeniyle sezon çok geç başladı" dedi. "SEZONUN KISA OLMASI CAN SIKICI" Ünsal, "Özellikle dış pazarda bir şeyler yapmak adına çok ciddi çalışmalarımız var. Yakın zamanda ürünlerini vermeye başlar. Tabii kalıcı olması çok önemli. İstiyoruz ki bir noktaya getirelim ve ondan sonra hep öyle devam etsin. İçeriğinde bu kadar fazla ürün olup da sezonun bu kadar kısa olması gerçekten çok can sıkıcı" diye ekledi. "SAKIZ ADASINI RAKİP GÖRMÜYORUZ" Kerem Ünsal, Çeşme’nin karşısındaki Sakız Adası’nı rakip olarak görmediğini, "Gelen konuklar bir günü orada geçirebilirler. Turist için pasaportunda başka bir ülkenin daha kaşesinin olması çok önemlidir. Bundan keyif alırlar. Bu kadar yakınımızda böyle bir ada var, bu da bizim için bir avantaj. Ben orasını asla rakip olarak görmüyorum. Bu konuda birçok şey anlattık. İkisi apayrı kategorilerde. Gelen misafir, Sakız Adası'nı da deneyimleyebilir" sözleriyle ifade etti. DENEYİM TURİZMİNE YÖNELİK PROJELER Ünsal, bölge turizmini bir oda fiyatı yarışına çevirmek yerine deneyim odaklı projeler geliştirmek istediklerini belirtti. "Bir oda fiyatı açıklayarak oradan müşteri çekmek değil, gelen misafir Ildır'da balık tutsun, bisikletine binerek Alaçatı'ya gelsin istiyoruz. Yakaladığı balıkları bir şefin eşliğinde beraber pişirsinler. Benzerini Dünya Balıkçılık Günü'nde, üniversitenin içinde yaptık. Çok rağbet olmadı ama en azından nasıl olduğunu görmüş olduk. Gelenler de çok mutlu ayrıldılar. Bunu daha geniş çerçevede yapmak istiyoruz. Bunun olabileceğine inancımız yüksek" dedi. Ünsal, turizmi çeşitlendirme hedeflerinin gerçekleşeceğine inandığını belirterek, Alaçatı’nın potansiyelini daha iyi değerlendirmek için çalışmalarına devam edeceklerini vurguladı.

Alaçatı'da 5 Yıldızlı Denize Sıfır Otel Projesine Onay Haber

Alaçatı'da 5 Yıldızlı Denize Sıfır Otel Projesine Onay

İzmir'in popüler turizm beldesi Alaçatı, önemli bir yatırım haberiyle gündeme geldi. Kültür ve Turizm Bakanlığı, denize sıfır 72 bin metrekarelik iki parseli, Biroğlu İnşaat ve Mila Enerji ortaklığına tahsis etti. Bu tahsis ile şirketler, bölgeye 5 yıldızlı bir otel inşa etmeyi hedefliyor. Geçtiğimiz yıl, Kültür ve Turizm Bakanlığı, birçok şehirde kamuya ait arazilerin yatırımcılara tahsis edileceğini açıklamıştı. Bu projeler, Türkiye'nin turizm sektöründe büyümesini desteklemeyi amaçlıyor. 612 MİLYON TL'LİK DEV PROJE İzmir'in Alaçatı Mahallesi sınırlarında yer alan 3791 ada 1 parsel ve 3792 ada 1 parsel, 226 milyon TL karşılığında Biroğlu İnşaat ve Mila Enerji ortaklık girişimine 49 yıllığına tahsis edildi. Şirketler, bu büyük alanda 5 yıldızlı otel inşaatı için harekete geçti. Alaçatı'da yapılacak olan otel projesi için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan "ÇED Gerekli Değildir" kararı alındı. Bu karar, proje sürecini hızlandırarak inşaat için engel teşkil etmeden başlanmasına olanak tanıdı. Projede, 11 bin 369 metrekarelik bir alanda 249 odalı ve 650 yatak kapasitesine sahip bir otel inşa edilecek. Toplam yatırım bütçesi ise 612 milyon TL olarak belirlendi. Ancak, proje sahasının yer aldığı yüz binlik planda turizm alanı olarak belirlenen bu bölgede, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin itirazı vardı. Belediye, plan değişikliklerinin sosyal ve teknik altyapıyı olumsuz etkileyebileceğini ve yapı yoğunluğunu artıracağını öne sürmüştü. Biroğlu İnşaat ve Mila Enerji, kamu ihaleleriyle tanınan şirketler arasında yer alıyor. Yavuz Biroğlu’nun yönetim kurulunda bulunduğu Biroğlu İnşaat, son olarak deprem konutları inşaat ihalesini kazanarak dikkatleri üzerine çekmişti.

Kasım Ayında Keşfedilecek Sakin Yurt İçi Rotaları Haber

Kasım Ayında Keşfedilecek Sakin Yurt İçi Rotaları

Türkiye’nin farklı köyleri, yaylaları ve tarihi şehirleri, kasım ayında huzur arayan gezginler için mükemmel fırsatlar sunuyor. Hem doğanın sonbahar renklerini hem de kültürel zenginlikleri keşfetmek isteyen yerli ve yabancı turistler, birbirinden güzel rotalar arasından tercih yapabiliyor. KAPADOKYA, NEVŞEHİR: Kapadokya, kasım ayında peri bacalarının masalsı görüntüsü ve balon turlarıyla öne çıkıyor. Havanın serin ve hoş olduğu bu dönem, bölgenin eşsiz doğasını keşfetmek için ideal bir zaman. KARADENİZ YAYLALARI, RİZE VE TRABZON: Sonbahar aylarında Karadeniz’in yaylalarındaki atmosfer daha da huzurlu hale geliyor. Turistler; Pokut, Ayder ve Huser yaylalarında doğayla iç içe zaman geçirip bölgenin büyüleyici manzaralarına tanık olma şansı yakalıyor. ŞİRİNCE, İZMİR: Şirince, kasımda doğanın renkleriyle birleşen taş evleri ve dar sokaklarıyla sakin bir gezi rotası sunuyor. Bu köydeki bağlar ve geleneksel yaşam, gezginlere huzurlu bir deneyim vaat ediyor. ALAÇATI VE ÇEŞME, İZMİR: Yazın kalabalığından uzaklaşan Alaçatı, kasım ayında sakinleşiyor. Gezginler hem Alaçatı hem de Çeşme'nin dar sokaklarında dolaşırken, butik kafelerinde keyifli zaman geçirebiliyor. GAZİANTEP: Lezzet düşkünleri için Gaziantep, UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’na dahil edilen tarihi ve kültürel zenginlikleriyle dikkat çekiyor. Buraya gelenler, bölgenin meşhur yemeklerinin tadına bakabiliyor ve eşsiz kültürünü keşfedebiliyor. MARDİN: Şehir, tarihi taş evleri ve dar sokaklarıyla, geleneksel mimarisi ve yemekleriyle gezginlere benzersiz bir deneyim sunuyor. Eski şehir dokusu ve zengin kültürel mirası, Mardin'i keşfetmeye değer bir rota yapıyor.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme Bir Mücevher Gibi, Onu Parlatmak Bizim Elimizde"

İzmir (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme turizminin tanıtımının uluslararası fuarlarda büyük önem taşıdığını belirtti. Belge, "Çeşme, parlayan bir mücevher gibi. Onu parlatmak bizim elimizde" dedi. ÇEŞTOB'un Çeşme Belediyesi ile iş birliği yaparak katıldığı uluslararası turizm fuarlarının bölge turizmine katkı sağladığını vurgulayan Belge, İngiltere, Hollanda, Almanya ve Azerbaycan gibi ülkelerdeki fuarlara katılmanın, mevcut tesislerin ve bölgenin etkin tanıtımını yapmalarına olanak tanıdığını ifade etti. Belge, "Zamanla bu potansiyeli daha da artırabiliriz. Her ne olursa olsun, Çeşme'nin güzelliklerini korumalı ve geliştirmeliyiz" şeklinde konuştu. YERLİ VE YABANCI TURİST ORANINDA EŞİTLİK HEDEFİ Belge, Çeşme'nin yıl boyunca yaşanacak bir yer olması gerektiğine dikkat çekerek, "Havasıyla, deniziyle, suyuyla, kültürü ve gastronomisiyle her mevsim canlı kalmalı. Kış döneminde fuar katılımları da büyük önem taşıyor, hem yurt içinde hem de yurt dışında Çeşme'nin tanıtımı için fırsatlar sunuyor. Benim için yurt içi ne kadar önemliyse yurt dışı da o kadar önemli. Çeşme'de yerli ve yabancı turist oranının yüzde 50 - yüzde 50 olmasını hedefliyoruz. Ancak şu anda bu oran yüzde 75 yerli, yüzde 25 yabancı olarak seyrediyor. Bu oranı artırmak için çeşitli çalışmalar yapmamız gerekiyor" dedi. Çeşme'nin turizm alanındaki köklü deneyimiyle daha fazla yabancı turist çekebileceğini de vurguladı. FUARLARIN TANITIMDA KRİTİK ROLÜ VAR Belge, Çeşme'nin kendine has kimliği olduğunu, bu farkı ziyaretçilerin hemen hissettiğini belirterek, "Çeşme'nin ne yurt içinde ne yurt dışında hiç bir bölge ile kıyaslanmaması gerektiğini düşünüyorum. Çeşme'nin tanıtımı için fuarlar kritik rol oynuyor. Önümüzdeki günlerde yurt dışı fuar katılımları başlıyor. İlk fuar 5 Kasım'da Londra'da gerçekleşecek olan WTM (World Travel Market) Fuarı. Bu fuarda, TGA (Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) standında, Londra'daki acentelerle birebir görüşme planlıyorum" dedi. Sonrasında gerçekleştirilecek İzmir Fuarı, Hollanda'daki Utrecht Fuarı ve Almanya'daki ITB Turizm Fuarı için planlarından bahsetti. TANITIM ÇALIŞMALARI SÜREKLİ OLMALI ÇEŞTOB Başkanı, geçen yıl İstanbul’daki Turizm Fuarı'nda yaptıkları görüşmelerde tanıtım eksikliğini fark ettiklerini vurguladı. "Türkiye'de Bodrum veya Çeşme gibi yerleri herkesin bildiğini düşünsek de, yurtdışında durum böyle değil. Çeşme'nin değişik pazarlara da ihtiyacı var. Ben pandemiden önce Çin ve İran'a gittim. Çeşme'yi tanıtan Çince ve İran dilinde broşürler dağıttık. Konsolosluklara bıraktık. Pandemi döneminde burada Çinli turistler vardı. Denize olta atmadan balık kıyıya kendi kendine gelmez. Bu yüzden tanıtım için çok çalışmalıyız" dedi. Belge, Çeşme'nin tarihi ve kültürel zenginliklerinin de tanıtımda ön plana çıkarılması gerektiğini belirtti. 2025 HEDEFLERİ YÜKSEK TUTULMALI Belge, 2025 sezonunun hazırlıklarının şimdiden yapılması gerektiğini vurgulayarak, "Tanıtım faaliyetlerini son dakikaya bırakmamalıyız. Çeşme'nin güzelliklerini doğru bir şekilde tanıtarak, potansiyelini ortaya koymalıyız. Daha önce yapılan hatalardan ders almalı, aynı yanlışları tekrarlamamalıyız" dedi. Çeşme'nin sunduğu turizm hizmet kalitesinin yurt dışında bulunamayacağını ifade etti. ÇEŞTOB Başkanı, bu yıl Çeşme'de akılda kalan olumsuz bir olay olmadığını belirterek, Belediye Başkanı Lal Denizli ve Kaymakam Mehmet Maraşlı dahil olmak üzere yerel yönetimdeki isimlerin desteklerinin önemine de değindi. Ayrıca, bölgedeki etkinliklerin turizm potansiyelini artırmada önemli rol oynadığını ve hedeflerin her zaman yüksek tutulması gerektiğini ifade etti. Ekim, Kasım aylarının otelciler için kontrat ayları olduğunu hatırlatan Belge, "Ardından 'early booking' dediğimiz erken rezervasyon süreçleri başlar, Ocak ayının sonuna kadar devam eder, bu süreç bittiğinde biz önümüzdeki sezonun nasıl geçeceğinin fotoğrafını görebiliyoruz" diyerek konuşmasını tamamladı.

Çeşme, SKAL International Dünya Kongresi’nde Turizmcileri Ağırladı Haber

Çeşme, SKAL International Dünya Kongresi’nde Turizmcileri Ağırladı

Çeşme, İzmir'de düzenlenen ve turizm ile sürdürülebilirlik alanında büyük öneme sahip SKAL International Dünya Kongresi’ne ev sahipliği yaptı. 37 ülkeden 200'den fazla yabancı ve 187 Türk turizm profesyonelinin katılım gösterdiği etkinlikte, Çeşme ve Alaçatı’nın doğal, kültürel, gastronomik ve mimari özellikleri turizmcilere tanıtıldı.  Çeşme Kaymakamlığı, ÇEŞTOB, Alaçatı Turizm Derneği ve SKAL Türkiye Federasyonu’nun iş birliğiyle düzenlenen gezide, dünya turizmcileri Alaçatı Surf Alanı, Arkas Müzesi, Alaçatı'nın otantik sokakları ve Çeşme Kalesi gibi bölgenin simge noktalarını keşfetme fırsatı buldu. Gezi sırasında İmren Pastanesi, Kapari Bahçe ve Café de Musée gibi duraklarda bölgeye özgü gastronomik lezzetler sunuldu. TÜRK MUTFAĞININ EŞSİZ TATLARI İKRAM EDİLDİ SKAL üyesi 150 turizmci, Ilıca Hotel & Spa Wellness Resort'ta öğle yemeğinde ağırlandı. Çeşme Kaymakamı Mehmet Maraşlı, Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli ve SKAL temsilcilerinin katıldığı yemekte Türk ve dünya mutfağından zengin bir menü sunuldu. Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, etkinlikten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Çeşme, yalnızca turizmin değil, yaşamın da ötesine geçen bir potansiyele sahip. Bu tür organizasyonlar, hem şehrimizin hem de ülkemizin uluslararası alanda tanıtımını sağlamada büyük bir fırsat sunuyor. Katılımcılarımız, Çeşme'nin doğal güzelliklerini ve kültürel zenginliklerini yerinde görerek, bu potansiyeli keşfedecekler. Sürdürülebilir turizm anlayışımız, çevremize ve kültürel mirasımıza olan duyarlılığımızla birleşerek, gelecek nesillere aktaracağımız önemli bir değer haline geliyor" dedi. "BÖLGEYİ ULUSLARARASI ALANDA TANITMAK İÇİN DEĞERLİ BİR FIRSAT" Çeşme Kaymakamı Mehmet Maraşlı, bölgenin turizm potansiyelini vurgulayarak, “Çeşme, gerçekten cennet gibi bir yer. Türkiye'nin bu güzel köşesi olan Çeşme'yi ve İzmir'i ziyaret ettiğiniz için teşekkür ediyorum. Bu tür organizasyonlar, bölgemizin turizm potansiyelini ortaya çıkarmak ve bölgeyi uluslararası alanda tanıtmak adına son derece değerlidir” ifadelerini kullandı.  TURİZMCİLERDEN PLAKET VE GELENEKSEL SKAL TÖRENİ Etkinlikte SKAL Türkiye temsilcileri, Çeşme Kaymakamı Mehmet Maraşlı ve Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli başta olmak üzere destekçilere teşekkür plaketi takdim etti. SKAL International Şeref Üyesi Tekin Ertan ise Ilıca Hotel & Spa Genel Müdürü Ebru Tuğgan’a SKAL rozeti takarak geleneksel Skal toast’unu gerçekleştirdi. "TURİST SAYISINDA YÜZDE 30 ARTIŞ SAĞLAYABİLİR" İzmir SKAL Kulübü Başkanı Güner Güney, kongrenin İzmir ve Türkiye turizmi açısından büyük bir fırsat olduğunu belirterek, kongre yapılan şehirlerde turist sayısında ve turizm gelirlerinde yüzde 30'a varan artışlar yaşanabildiğini aktardı.

İzmir'in ateş pahası tatil merkezi Haber

İzmir'in ateş pahası tatil merkezi

Yaz tatili denince akla ilk gelen yerlerden biri olan İzmir Çeşme Alaçatı, yüksek fiyatlarıyla da tepkilerin odağında. Geçen yıl bu zamanlarda dolup taşan sokaklar, bu sene sessizliğe büründü. Peki, bu fiyat artışının nedenleri neler? İşletme sahiplerine sorduk. Alaçatı’da turizm krizi: Yüksek fiyatlar ve belirsizlik TRT İzmir Televizyonu’ndan spiker olarak emekli olduktan sonra Alaçatı’ya yerleşen Oktay Durna, burada tarihi cam şişeleri satan bir dükkan işletiyor. Bardaklardan yağ şişelerine kadar geniş bir koleksiyon sunan Durna, bu sezon Alaçatı'daki turizmin zorlu bir dönemden geçtiğini belirtti.  "Ben 15 yıldır bu mağazanın sahibiyim. Bu sokağın ilk mağazasıyız ve en zorlu yıl galiba bu olacak. Diğer işletmelerden aldığımız haberler de aynı yönde," diyen Durna, Alaçatı’da yaşanan belirsizliğin altını çizdi.  Yunanistan’da fiyatlar daha makul  Son zamanlarda Alaçatı’da yüksek fiyatlar nedeniyle turist sayısında ciddi bir düşüş yaşandığını ifade eden Durna, Yunan adalarına kapıda vize uygulamasının da işleri iyice zorlaştırdığını söyledi. "Yunanistan’da fiyatların daha makul görünmesi, turistlerin tercihini etkiliyor," diye ekledi.  Alaçatı’da 5 günlük bir tatilin 2 kişiye maliyeti 60.000 TL’yi bulurken, Yunanistan Santorini Adası’nda 5 gece 6 günlük bir otelin fiyatı 21.000 TL’den başlıyor. Kapıda vize ücreti 60 Euro (yaklaşık 2.124 TL), yeme içme ve kişisel harcamalar ise 10.000 TL civarında. Bu durumda, 2 kişinin 5 günlük tatili toplamda 33.500 TL’ye denk geliyor. Durna, işletmeler zor durumda. Vatandaşlarımızda zor durumda. Enflasyon düşmeden, fiyatlar normal seviyeye gelmeden bu zorlukları daha ne kadar çekeceğimiz belirsiz.” diyerek sözlerini tamamladı. Alaçatı'nın en pahalı olarak gösterilen Hacı Memiş Sokağı'nda bir başka işletmeci olan Burak Chef (Çubukçuoğlu) ile de görüştük. 27 yıllık profesyonel hayatından sonra Alaçatı'ya yerleşen ve burada otel ve restoran işleten Burak Chef, Alaçatı’yı överek şunları söyledi:  “Alaçatı’yı farklı kılan  Hacı Memiş tarafından bir projeyle kurulmuş  olmasıdır. Nedir Alaçatı? Havası güzel. Bakın, hava ne kadar sıcak? Her yer esiyor. Alaçatı'nın esnafı Türkiye'nin en sıcak kalpli, yakın ve dürüst esnafıdır. Alaçatı, Türkiye'nin en güvenli yeridir. Gece 3'te bir kadının tek başına herhangi bir mekandan oteline gönül rahatlığıyla girebileceği bir yerdir. Alaçatı'yı, Alaçatı'yı yapan şeyler bunlar.  İşletmelerin maliyetleri yüksek  Yüksek fiyatlar meselesine gelince; Şimdi, arkadaşımızın bir mekanı var, o mekanın tek bir tuvaleti var, Tuvaletin önünde kuyruk var. Oradan ticaret gelir, beklemiyor, gelmesinler, diye kapıya yazmışlar. Tuvalet 100 lira. Akşam manşetlerdeyiz, tuvalet 100 lira, Alaçatı'da.. Alaçatı'nın hiçbir zaman ucuz olmadı çünkü işletme maliyetleri çok yüksek. Alaçatı'nın en büyük problemi, personeli için lojman bulunduramıyor olması. Çünkü lojman kiraları, yazlık ev kiraları ile aynı. Bizim kişi başına, yani personel başına düşen maliyetlerimiz, Türkiye'nin her tarafında çalıştık ve  kıyaslandığında işletme maliyetleri çok yüksek.  Bu da maliyetleri artırıyor.” Alaçatı’da dondurma fiyatları tepki çekiyor  Alaçatı'da popüler plajlarda dondurmanın topu 150 TL'ye kadar çıkmış durumda. Birçok plajda, külahta 3 top dondurmaya 450 TL istenmesi tatilcilerin tepkisine yol açtı. Tatilciler bu durumun şaşkınlığını yaşarken, Alaçatı merkezde dondurma almak isteyenler de benzer bir şok yaşadı. Alaçatı girişinde bir dondurmacıdan çocuklarına dondurma alamayan bir annenin dükkandan dondurma alamadan ayrılmasının ardından satıcıya sorduğumuzda, "Dondurmanın topu 60 TL ve bu, en iyi yerlerden biri. İyi olan kazansın," diyerek kendini savundu. Bu ekonomik koşullar ve belirsizlikler altında, Alaçatı’daki turizm sektörü büyük bir darbe almış gibi görünüyor. Yerel işletmeler, gelecek sezonun daha iyi olmasını umut ediyor.

Alaçatı'da otel doluluk oranları beklentiyi aştı Haber

Alaçatı'da otel doluluk oranları beklentiyi aştı

Kurban Bayramı ile başlayan 9 günlük tatil için en çok tercih edilen destinasyonlardan biri İzmir'de Çeşme Alaçatı oldu. Sahilleri, kumu ve güneşiyle yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çeken Çeşme, bayram tatili için yoğun ilgi gördü. 9 günlük tatil süreci boyunca Alaçatı'da otel dolulukların beklentinin de üstünde olduğunu ve dolulukların yüzde 100'e ulaştığını dile getiren Alaçatı Turizm Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kerem Ünsal, "Yaz sezonuna nisan ayıyla güzel bir başlangıç yaptık. Şeker Bayramı ve Ot Festivali oldukça güzel geçti. Kurban Bayramı'nda da turizmciler olarak istediğimiz hedefleri yakaladık. Bölgenin tamamında doluluğun yüzde 100'lere ulaştığından bahsedebiliriz. Çeşme'de aynı paralellikte dolu bir tatil süreci geçirdi" dedi. 'TEMMUZDA OTEL REZERVASYONLARI YÜZDE 90'I BULDU' Bayramın son bulmasıyla temmuz başına kadar bir sakinlik olmasını beklediklerini dile getiren Ünsal, "Bu durum da son dakika değişebilir. Çeşme Alaçatı'da turizmcilerin temmuz, ağustos hatta eylül aylarının çok iyi geçireceğini düşünüyorum. Temmuzda otel rezervasyonları yüzde 90'ı buldu. Ağustos yüzde 50 seviyesinde ancak tarihler yaklaştıkça yüzde 100'e ulaşacaktır" ifadelerini kullandı. Alaçatı'da en çok pahalılıktan bahsedildiğini ancak her bütçeye uygun tatil avantajlarının olduğunu belirten Ünsal, "Gelen misafirlerimiz rahatlıkla kendi harcama alışkanlıklarına göre seçimlerini yapabilirler. Ayrıca bu yıl güvenlik anlamında kaymakamlık ve emniyet güçleri özel önlemler aldılar. Misafirlerimiz her anlamda güvenli, huzurlu tatil yapabilir" diye konuştu.

Yüzbinlerce kişi Alaçatı Ot Festivalinde buluştu Haber

Yüzbinlerce kişi Alaçatı Ot Festivalinde buluştu

İzmir'in Çeşme ilçesinde, bu yıl 13.'sü düzenlenen Alaçatı Ot Festivali'nin ikinci gününde gerçekleştirilen kortej yürüyüşü renkli görüntülere sahne oldu. Yüzbinlerce kişi, festival için ünlü tatil merkezi Çeşme'ye akın etti. Her yıl düzenlenerek geleneksel hale gelen 13. Alaçatı Ot Festivali, bu yıl "Öz'e Dönüş" konseptiyle gerçekleştiriliyor. Stantlar, sergiler, söyleşiler, yarışmalar, yemek yapım atölyeleri ve konserler, bu yılda yüzbinlerce kişinin festival için Alaçatı'ya akın etmesine neden oldu. Öte yandan festivalin kortej yürüyüşü Alaçatı Çamlık yoldan başladı. Yöresel kıyafetler, süslenen araçlarla ve bando eşliğinde gerçekleştirilen kortej, büyük bir katılımla gerçekleştirildi. Korteje; Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, Cumhuriyet Halk Partisi Çeşme İlçe Başkanı Sait Kavasoğullar, sivil toplum örgütleri ve binlerce vatandaş katıldı. Çeşme Belediye Bandosu eşliğinde gerçekleştirilen kortej yürüyüşüne; turistik otellerin animasyon ekipleri, Çeşme Belediyesi Kadın Efeler Grubu, Alaçatı Salı Bisikletçileri Grubu da renk kattı. Festival ziyaretçileri de, renkli görüntüler oluşturan korteji cep telefonları ile kaydetti. "İnsanlara farklı etkinlikler sunuyoruz" Kortej yürüyüşünün ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, “Turizmcilerimiz memnun, 9 günlük bir bayram tatilinden sonra olmuş olmasına rağmen kalabalık çok güzel. İnsanlara farklı etkinlikler sunuyoruz. Bu yıl ilk defa Alaçatı’da, normalde etkinlik alanı olmayan farklı alanlara etkinlikler koyduk. İlk defa bu sene sokak sanatçılarımız performans sergiliyor. Birkaç tane etkinlik noktası oluşturduk” dedi. "Hedefimiz; önceki yılların üzerine koyarak ilerlediğimiz bir festival olması" Alaçatı’daki esnafında festivalden tıpkı yerli üreticiler gibi yararlanabilmesini istediklerini dile getiren Denizli, şöyle devam etti: “Bu sene konseptimiz öze dönüş. Bunun böyle olmasına seçimden önce şubat ayında karar verdik. Bunun nedeni festivalin ruhunun son yıllarda eskisi gibi olmadığının sık sık vurgulanması. Katılımcılar bunu dile getirdi. Yerli üreticilerimizi ön plana çıkardığımız sadece Çeşme’nin, Alaçatı’nın değil bölgemizin kültürünün geleneklerinin tanıtıldığı bir festivale dönüşmesi için elimizden geleni yaptık. Aynı zamanda eğlenceleri de bununla özdeşleştirdik. Hedefimiz; önceki yılların üzerine koyarak ilerlediğimiz bir festival olması. Aldığımız geri dönüşler, bunu büyük oranda başardığımızı gösteriyor. Çeşme’nin ilk kadın belediye başkanı olarak seçim sürecinde bu festivali planlarken bile heyecanımız ikiye katlandı, çünkü festivallerde kadının farkını ortaya koymak en büyük hedefimdi. Katılımcılardan olumlu dönüşler alıyor, gurur duyuyorum.”

1 million people are expected in Çeşme during Eid-al-Adha Haber

1 million people are expected in Çeşme during Eid-al-Adha

Following the start of the 9-day holiday, İzmir Çeşme, one of the most important holiday centers in Turkey, is again one of the centers preferred by holidaymakers. Holiday reservations at hotels in Çeşme and Alaçatı exceed 80 percent, while the occupancy rate is expected to reach 100 percent and 1 million holidaymakers are expected. The famous holiday center Cesme will host thousands of holidaymakers again on Eid al-Adha. Holiday reservations at hotels in Çeşme and Alaçatı exceeded 80 percent. While the occupancy rate is expected to reach 100 percent during the holiday, 1 million people are expected to come to the city. With the increase in air temperatures, the preparations of tourism professionals have been completed in Çeşme, which draws attention with its fine sand, clear sea, and many blue flag public beaches. Beach clubs, world-famous surfing and kitesurfing centers are expected to flood the city, and famous artists will take the stage in various venues. In Çeşme and Alaçatı, where restaurants, cafes and entertainment venues suitable for every budget can be found, holidaymakers will have pleasant moments with the free sunset concerts organized by the municipality. "Our guests who benefit from early reservation will have an advantageous holiday" Çeşme Touristic Hoteliers Association (ÇESTOB) President Yakup Demir stated that they are pleased with the interest of holidaymakers in Çeşme and said, "We heard that the temperatures will rise up to 37 degrees and we are happy. It means that summer will start with the holiday. Our holiday reservations are going quite well. It was stagnant until last week. This week has been very lively. Our occupancy rates have started to reach 80 percent. As of today, the holiday has started. The 9-day Eid holiday has been a lifeline for tourism. We've had a tough winter. We still have economic problems. The fluctuation in foreign exchange wears us out a lot. Our expectation is that it will stabilize. Since we set our prices in January and the payment we receive in early reservation is TL, of course, our guests who benefit from early reservation will have a very advantageous holiday. "I hope that Çeşme will have a good season" ÇESTOB President Demir said, "When we look at the season in general, I hope that Çeşme will have a nice summer season. Those who have vacationed in Çeşme beforehand know the breeze of Çeşme very well in the summer heat. We're going to have an uneventful summer. It is said that this summer will be long as winter comes late. Even though we don't believe in these tawaturs, we still like it. We will be happy if we can extend the season especially to September and October." "From the second day of the holiday, we reach 100 percent occupancy" Alaçatı Tourism Association President Necat Çelikok pointed out that Alaçatı, which has become a world brand, will be full again this summer, and said, "As it is known, the season started late this year. The season started with a 9-day holiday break. Two-thirds of the hotels in Çeşme are in Alaçatı. Most of the hotels, even if they have 5-10 rooms, are in Alaçatı. Our holiday occupancy rate has exceeded 80%. It seems that we will reach 100 percent occupancy during the holiday. Did the 9-day Eid holiday be beneficial for hoteliers? We cannot say it happened; because we have a cultural habit on Eid-al-Adha. On the first day of the holiday, elders are visited, cemetery visits are made, sacrifices are made. On the second day of the Eid-al-Adha, people go on vacation. I think we will reach 100 percent occupancy from the second day of the holiday."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.