Hava Durumu

#Alaçatı

TOURISMJOURNAL - Alaçatı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Alaçatı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İzmir'in ateş pahası tatil merkezi Haber

İzmir'in ateş pahası tatil merkezi

Yaz tatili denince akla ilk gelen yerlerden biri olan İzmir Çeşme Alaçatı, yüksek fiyatlarıyla da tepkilerin odağında. Geçen yıl bu zamanlarda dolup taşan sokaklar, bu sene sessizliğe büründü. Peki, bu fiyat artışının nedenleri neler? İşletme sahiplerine sorduk. Alaçatı’da turizm krizi: Yüksek fiyatlar ve belirsizlik TRT İzmir Televizyonu’ndan spiker olarak emekli olduktan sonra Alaçatı’ya yerleşen Oktay Durna, burada tarihi cam şişeleri satan bir dükkan işletiyor. Bardaklardan yağ şişelerine kadar geniş bir koleksiyon sunan Durna, bu sezon Alaçatı'daki turizmin zorlu bir dönemden geçtiğini belirtti.  "Ben 15 yıldır bu mağazanın sahibiyim. Bu sokağın ilk mağazasıyız ve en zorlu yıl galiba bu olacak. Diğer işletmelerden aldığımız haberler de aynı yönde," diyen Durna, Alaçatı’da yaşanan belirsizliğin altını çizdi.  Yunanistan’da fiyatlar daha makul  Son zamanlarda Alaçatı’da yüksek fiyatlar nedeniyle turist sayısında ciddi bir düşüş yaşandığını ifade eden Durna, Yunan adalarına kapıda vize uygulamasının da işleri iyice zorlaştırdığını söyledi. "Yunanistan’da fiyatların daha makul görünmesi, turistlerin tercihini etkiliyor," diye ekledi.  Alaçatı’da 5 günlük bir tatilin 2 kişiye maliyeti 60.000 TL’yi bulurken, Yunanistan Santorini Adası’nda 5 gece 6 günlük bir otelin fiyatı 21.000 TL’den başlıyor. Kapıda vize ücreti 60 Euro (yaklaşık 2.124 TL), yeme içme ve kişisel harcamalar ise 10.000 TL civarında. Bu durumda, 2 kişinin 5 günlük tatili toplamda 33.500 TL’ye denk geliyor. Durna, işletmeler zor durumda. Vatandaşlarımızda zor durumda. Enflasyon düşmeden, fiyatlar normal seviyeye gelmeden bu zorlukları daha ne kadar çekeceğimiz belirsiz.” diyerek sözlerini tamamladı. Alaçatı'nın en pahalı olarak gösterilen Hacı Memiş Sokağı'nda bir başka işletmeci olan Burak Chef (Çubukçuoğlu) ile de görüştük. 27 yıllık profesyonel hayatından sonra Alaçatı'ya yerleşen ve burada otel ve restoran işleten Burak Chef, Alaçatı’yı överek şunları söyledi:  “Alaçatı’yı farklı kılan  Hacı Memiş tarafından bir projeyle kurulmuş  olmasıdır. Nedir Alaçatı? Havası güzel. Bakın, hava ne kadar sıcak? Her yer esiyor. Alaçatı'nın esnafı Türkiye'nin en sıcak kalpli, yakın ve dürüst esnafıdır. Alaçatı, Türkiye'nin en güvenli yeridir. Gece 3'te bir kadının tek başına herhangi bir mekandan oteline gönül rahatlığıyla girebileceği bir yerdir. Alaçatı'yı, Alaçatı'yı yapan şeyler bunlar.  İşletmelerin maliyetleri yüksek  Yüksek fiyatlar meselesine gelince; Şimdi, arkadaşımızın bir mekanı var, o mekanın tek bir tuvaleti var, Tuvaletin önünde kuyruk var. Oradan ticaret gelir, beklemiyor, gelmesinler, diye kapıya yazmışlar. Tuvalet 100 lira. Akşam manşetlerdeyiz, tuvalet 100 lira, Alaçatı'da.. Alaçatı'nın hiçbir zaman ucuz olmadı çünkü işletme maliyetleri çok yüksek. Alaçatı'nın en büyük problemi, personeli için lojman bulunduramıyor olması. Çünkü lojman kiraları, yazlık ev kiraları ile aynı. Bizim kişi başına, yani personel başına düşen maliyetlerimiz, Türkiye'nin her tarafında çalıştık ve  kıyaslandığında işletme maliyetleri çok yüksek.  Bu da maliyetleri artırıyor.” Alaçatı’da dondurma fiyatları tepki çekiyor  Alaçatı'da popüler plajlarda dondurmanın topu 150 TL'ye kadar çıkmış durumda. Birçok plajda, külahta 3 top dondurmaya 450 TL istenmesi tatilcilerin tepkisine yol açtı. Tatilciler bu durumun şaşkınlığını yaşarken, Alaçatı merkezde dondurma almak isteyenler de benzer bir şok yaşadı. Alaçatı girişinde bir dondurmacıdan çocuklarına dondurma alamayan bir annenin dükkandan dondurma alamadan ayrılmasının ardından satıcıya sorduğumuzda, "Dondurmanın topu 60 TL ve bu, en iyi yerlerden biri. İyi olan kazansın," diyerek kendini savundu. Bu ekonomik koşullar ve belirsizlikler altında, Alaçatı’daki turizm sektörü büyük bir darbe almış gibi görünüyor. Yerel işletmeler, gelecek sezonun daha iyi olmasını umut ediyor.

Alaçatı'da otel doluluk oranları beklentiyi aştı Haber

Alaçatı'da otel doluluk oranları beklentiyi aştı

Kurban Bayramı ile başlayan 9 günlük tatil için en çok tercih edilen destinasyonlardan biri İzmir'de Çeşme Alaçatı oldu. Sahilleri, kumu ve güneşiyle yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çeken Çeşme, bayram tatili için yoğun ilgi gördü. 9 günlük tatil süreci boyunca Alaçatı'da otel dolulukların beklentinin de üstünde olduğunu ve dolulukların yüzde 100'e ulaştığını dile getiren Alaçatı Turizm Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kerem Ünsal, "Yaz sezonuna nisan ayıyla güzel bir başlangıç yaptık. Şeker Bayramı ve Ot Festivali oldukça güzel geçti. Kurban Bayramı'nda da turizmciler olarak istediğimiz hedefleri yakaladık. Bölgenin tamamında doluluğun yüzde 100'lere ulaştığından bahsedebiliriz. Çeşme'de aynı paralellikte dolu bir tatil süreci geçirdi" dedi. 'TEMMUZDA OTEL REZERVASYONLARI YÜZDE 90'I BULDU' Bayramın son bulmasıyla temmuz başına kadar bir sakinlik olmasını beklediklerini dile getiren Ünsal, "Bu durum da son dakika değişebilir. Çeşme Alaçatı'da turizmcilerin temmuz, ağustos hatta eylül aylarının çok iyi geçireceğini düşünüyorum. Temmuzda otel rezervasyonları yüzde 90'ı buldu. Ağustos yüzde 50 seviyesinde ancak tarihler yaklaştıkça yüzde 100'e ulaşacaktır" ifadelerini kullandı. Alaçatı'da en çok pahalılıktan bahsedildiğini ancak her bütçeye uygun tatil avantajlarının olduğunu belirten Ünsal, "Gelen misafirlerimiz rahatlıkla kendi harcama alışkanlıklarına göre seçimlerini yapabilirler. Ayrıca bu yıl güvenlik anlamında kaymakamlık ve emniyet güçleri özel önlemler aldılar. Misafirlerimiz her anlamda güvenli, huzurlu tatil yapabilir" diye konuştu.

Yüzbinlerce kişi Alaçatı Ot Festivalinde buluştu Haber

Yüzbinlerce kişi Alaçatı Ot Festivalinde buluştu

İzmir'in Çeşme ilçesinde, bu yıl 13.'sü düzenlenen Alaçatı Ot Festivali'nin ikinci gününde gerçekleştirilen kortej yürüyüşü renkli görüntülere sahne oldu. Yüzbinlerce kişi, festival için ünlü tatil merkezi Çeşme'ye akın etti. Her yıl düzenlenerek geleneksel hale gelen 13. Alaçatı Ot Festivali, bu yıl "Öz'e Dönüş" konseptiyle gerçekleştiriliyor. Stantlar, sergiler, söyleşiler, yarışmalar, yemek yapım atölyeleri ve konserler, bu yılda yüzbinlerce kişinin festival için Alaçatı'ya akın etmesine neden oldu. Öte yandan festivalin kortej yürüyüşü Alaçatı Çamlık yoldan başladı. Yöresel kıyafetler, süslenen araçlarla ve bando eşliğinde gerçekleştirilen kortej, büyük bir katılımla gerçekleştirildi. Korteje; Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, Cumhuriyet Halk Partisi Çeşme İlçe Başkanı Sait Kavasoğullar, sivil toplum örgütleri ve binlerce vatandaş katıldı. Çeşme Belediye Bandosu eşliğinde gerçekleştirilen kortej yürüyüşüne; turistik otellerin animasyon ekipleri, Çeşme Belediyesi Kadın Efeler Grubu, Alaçatı Salı Bisikletçileri Grubu da renk kattı. Festival ziyaretçileri de, renkli görüntüler oluşturan korteji cep telefonları ile kaydetti. "İnsanlara farklı etkinlikler sunuyoruz" Kortej yürüyüşünün ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, “Turizmcilerimiz memnun, 9 günlük bir bayram tatilinden sonra olmuş olmasına rağmen kalabalık çok güzel. İnsanlara farklı etkinlikler sunuyoruz. Bu yıl ilk defa Alaçatı’da, normalde etkinlik alanı olmayan farklı alanlara etkinlikler koyduk. İlk defa bu sene sokak sanatçılarımız performans sergiliyor. Birkaç tane etkinlik noktası oluşturduk” dedi. "Hedefimiz; önceki yılların üzerine koyarak ilerlediğimiz bir festival olması" Alaçatı’daki esnafında festivalden tıpkı yerli üreticiler gibi yararlanabilmesini istediklerini dile getiren Denizli, şöyle devam etti: “Bu sene konseptimiz öze dönüş. Bunun böyle olmasına seçimden önce şubat ayında karar verdik. Bunun nedeni festivalin ruhunun son yıllarda eskisi gibi olmadığının sık sık vurgulanması. Katılımcılar bunu dile getirdi. Yerli üreticilerimizi ön plana çıkardığımız sadece Çeşme’nin, Alaçatı’nın değil bölgemizin kültürünün geleneklerinin tanıtıldığı bir festivale dönüşmesi için elimizden geleni yaptık. Aynı zamanda eğlenceleri de bununla özdeşleştirdik. Hedefimiz; önceki yılların üzerine koyarak ilerlediğimiz bir festival olması. Aldığımız geri dönüşler, bunu büyük oranda başardığımızı gösteriyor. Çeşme’nin ilk kadın belediye başkanı olarak seçim sürecinde bu festivali planlarken bile heyecanımız ikiye katlandı, çünkü festivallerde kadının farkını ortaya koymak en büyük hedefimdi. Katılımcılardan olumlu dönüşler alıyor, gurur duyuyorum.”

1 million people are expected in Çeşme during Eid-al-Adha Haber

1 million people are expected in Çeşme during Eid-al-Adha

Following the start of the 9-day holiday, İzmir Çeşme, one of the most important holiday centers in Turkey, is again one of the centers preferred by holidaymakers. Holiday reservations at hotels in Çeşme and Alaçatı exceed 80 percent, while the occupancy rate is expected to reach 100 percent and 1 million holidaymakers are expected. The famous holiday center Cesme will host thousands of holidaymakers again on Eid al-Adha. Holiday reservations at hotels in Çeşme and Alaçatı exceeded 80 percent. While the occupancy rate is expected to reach 100 percent during the holiday, 1 million people are expected to come to the city. With the increase in air temperatures, the preparations of tourism professionals have been completed in Çeşme, which draws attention with its fine sand, clear sea, and many blue flag public beaches. Beach clubs, world-famous surfing and kitesurfing centers are expected to flood the city, and famous artists will take the stage in various venues. In Çeşme and Alaçatı, where restaurants, cafes and entertainment venues suitable for every budget can be found, holidaymakers will have pleasant moments with the free sunset concerts organized by the municipality. "Our guests who benefit from early reservation will have an advantageous holiday" Çeşme Touristic Hoteliers Association (ÇESTOB) President Yakup Demir stated that they are pleased with the interest of holidaymakers in Çeşme and said, "We heard that the temperatures will rise up to 37 degrees and we are happy. It means that summer will start with the holiday. Our holiday reservations are going quite well. It was stagnant until last week. This week has been very lively. Our occupancy rates have started to reach 80 percent. As of today, the holiday has started. The 9-day Eid holiday has been a lifeline for tourism. We've had a tough winter. We still have economic problems. The fluctuation in foreign exchange wears us out a lot. Our expectation is that it will stabilize. Since we set our prices in January and the payment we receive in early reservation is TL, of course, our guests who benefit from early reservation will have a very advantageous holiday. "I hope that Çeşme will have a good season" ÇESTOB President Demir said, "When we look at the season in general, I hope that Çeşme will have a nice summer season. Those who have vacationed in Çeşme beforehand know the breeze of Çeşme very well in the summer heat. We're going to have an uneventful summer. It is said that this summer will be long as winter comes late. Even though we don't believe in these tawaturs, we still like it. We will be happy if we can extend the season especially to September and October." "From the second day of the holiday, we reach 100 percent occupancy" Alaçatı Tourism Association President Necat Çelikok pointed out that Alaçatı, which has become a world brand, will be full again this summer, and said, "As it is known, the season started late this year. The season started with a 9-day holiday break. Two-thirds of the hotels in Çeşme are in Alaçatı. Most of the hotels, even if they have 5-10 rooms, are in Alaçatı. Our holiday occupancy rate has exceeded 80%. It seems that we will reach 100 percent occupancy during the holiday. Did the 9-day Eid holiday be beneficial for hoteliers? We cannot say it happened; because we have a cultural habit on Eid-al-Adha. On the first day of the holiday, elders are visited, cemetery visits are made, sacrifices are made. On the second day of the Eid-al-Adha, people go on vacation. I think we will reach 100 percent occupancy from the second day of the holiday."

Tatil merkezi Çeşme'ye bayramda 1 milyon kişi bekleniyor Haber

Tatil merkezi Çeşme'ye bayramda 1 milyon kişi bekleniyor

9 günlük bayram tatilinin başlamasının ardından, Türkiye'nin en önemli tatil merkezlerinden İzmir Çeşme, yine tatilcilerin tercih ettiği merkezlerin başında geliyor. Çeşme ve Alaçatı'daki otellerde bayram rezervasyonları yüzde 80'leri geçerken, bayramda doluluğun yüzde 100'e ulaşması ve 1 milyon tatilci bekleniyor. Ünlü tatil merkezi Çeşme, Kurban Bayramı'nda yine binlerce tatilciyi ağırlayacak. Çeşme ve Alaçatı'daki otellerde bayram rezervasyonları yüzde 80'leri geçti. Bayramda doluluğun yüzde 100'e ulaşması beklenirken, 1 milyon kişinin kente gelmesi bekleniyor. Hava sıcaklıklarının artmasıyla beraber; ince kumu, berrak denizi, mavi bayraklı çok sayıdaki halk plajlarıyla dikkat çeken Çeşme'de, turizmcilerde hazırlıkları tamamlandı. Beach clubları, dünyaca ünlü sörf ve kitesurf merkezlerinin akına uğraması beklenen kentte, ünlü sanatçılar da çeşitli mekanlarda sahne alacak. Her bütçeye uygun restoran, kafe ve eğlence yerlerinin bulunabildiği Çeşme ve Alaçatı'da, belediye tarafından düzenlenen ücretsiz gün batımı konserleriyle de tatilciler keyifli dakikalar yaşayacak. "Erken rezervasyondan yararlanan misafirlerimiz avantajlı tatil yapacak" Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Yakup Demir, tatilcilerin Çeşme'ye olan ilgisinden memnun olduklarını belirterek, "Hava sıcaklıklarının 37 dereceye kadar çıkacağını duyduk ve sevindik. Demek ki yaz bayram ile birlikte başlayacak. Bayram rezervasyonlarımız oldukça iyi gidiyor. Geçen haftaya kadar durgundu. Bu hafta çok canlandı. Doluluklarımız yüzde 80'lere ulaşmaya başladı. Bugün itibariyle bayram tatili başladı. Bayram tatilinin 9 gün olması turizm için can simidi oldu. Zor bir kış geçirdik. Hala ekonomik sıkıntılarımız var. Dövizdeki hareketlilik bizi çok yıpratıyor. Stabil hale gelmesi yüksek beklentimiz. Fiyatlarımızı ocak ayında belirlediğimiz ve erken rezervasyonda aldığımız ödeme TL olduğu için tabi erken rezervasyondan yararlanan misafirlerimiz, gerçekten çok avantajlı tatil yapacak" dedi. "Çeşme'nin güzel bir yaz sezonu geçireceğini umut ediyorum" ÇEŞTOB Başkanı Demir, "Sezona genel olarak baktığımız zaman Çeşme'nin güzel bir yaz sezonu geçireceğini umut ediyorum. Çeşme'de önceden tatil yapanlar, yaz sıcağında Çeşme'nin esintisini çok iyi biliyor. Bunaltmayan bir yaz geçireceğiz. Kış geç geldiği için bu yaz da uzun olacak deniliyor. Bu tevatürlere pek inanmasak da yine de hoşumuza gidiyor. Özellikle eylül, ekim ayına sezonu uzatabilirsek mutlu olacağız" şeklinde konuştu. "Bayramın ikinci gününden itibaren yüzde 100 doluluğa ulaşırız" Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Necat Çelikok da, dünya markası haline gelen Alaçatı'nın bu yaz da dopdolu olacağına dikkat çekerek, "Bilindiği gibi sezon bu sene geç başladı. 9 günlük bayram tatili ile sezon başlamış oldu. Çeşme'deki otellerin 3'te 2'si Alaçatı'da. 5-10 oda da olsa otellerin büyük çoğunluğu Alaçatı'da. Bayram doluluklarımız yüzde 80'i geçti. Bayramda yüzde 100 doluluğa ulaşacağımız görülüyor. Bayram tatilinin 9 gün olmasının otelcilere faydası oldu mu? Oldu diyemeyiz; çünkü Kurban Bayramında bir kültürel alışkanlığımız var. Bayramın birinci günü büyükler ziyaret edilir. Mezarlık ziyaretleri olur. Kurban kesilir. Bayramın ikinci günü insanlar tatile çıkıyor. Bayramın ikinci gününden itibaren yüzde 100 doluluğa ulaşırız diye düşünüyorum" diye belirtti. "Keyifli bir tatil misafirlerimizi bekliyor" Tatilin ilk gününden itibaren Alaçatı sokaklarının dolmaya başladığını vurgulayan Çelikok, "Bayramdan sonra tatilci sayısında bir azalma olur. Temmuz'un 15'inden sonra artarak devam eder. Beklentimiz; havalar da iyi giderse, sezon geç başladı, geç biter. Yabancı misafirlerimiz de gelmeye başladı. Bu da sevindirici bir haber. Alaçatı; gerek otelleri, gerek restoranları, gerek eğlence mekanları, gerekse Çeşme'nin beach clubları ile yaz sezonuna hazır. Kültür-sanat etkinlikleri de yoğun olacak. Çeşme Belediyemiz, Alaçatı sokaklarında müzik etkinlikleri yapmaya başladı. Caz, klasik müzik gibi performanslar oluyor. Keyifli bir tatil misafirlerimizi bekliyor. İnsanlar çok bunaldı. Artık rahatlayıp, kendilerini yenileyip, işlerinin başına dönecek" diye konuştu.

Colorful Herb Festival at Alaçatı Haber

Colorful Herb Festival at Alaçatı

The festival, which took place on the second day of Alaçatı Herb Festival, witnessed colorful scenes. The 12th Alaçatı Herb Festival, which started with the theme of "Rebirth", is taking place with an intense participation this year as well. The second day of the festival was once again the scene of colorful scenes with great participation. Representatives of non-governmental organizations and touristic hotels also attended the festival, in which the banner "Condolences to our country" was at the forefront. In the festival, which was held in the company of marching bands, while the animation teams created colorful images, many visitors watched the festival with their mobile phones. The festival, which attracted great attention, ended in front of Çeşme Municipality Alaçatı Additional Service Building. Mayor Oran made a speech here after the end of the festival. Mayor Oran said, "We have determined our theme as 'Rebirth' this year at our Alaçatı Herb Festival, where we celebrate the arrival of spring and express our gratitude for the abundance of nature. We wanted to turn the awakening of the earth and the arrival of a sparkling spring into a feast of solidarity. When we hold hands and stand side by side, we are beautiful, we write epics that shape history. From now on, we will be as generous as the Anatolian soil and as fair as the April rains, and we will walk together to the great goal that Mustafa Kemal dreamed of." CHP Deputy Chairman and İzmir Deputy Candidate Yüksel Taşkın, CHP İzmir Deputy and 28th term deputy Sevda Erdan Kılıç, CHP Party Assembly Member and İzmir Deputy Candidate Devrim Barış Çelik, IYI Party Group Deputy Chairman and İzmir Deputy candidate Musavat Dervişoğlu, IYI Party Izmir Deputy candidates and IYI Party Izmir Provincial President Sinan Bezircioglu also attended the Festival. Singer Karsu sang at the Herb Festival On the second day of the festival, Karsu met with its fans in Alaçatı. The people of Alaçatı, who filled the festival area, welcomed the spring with the most popular songs of Karsu. Karsu, who sang the song "Neredesin Sen" with the participants, received great applause.

Çeşme'de yılbaşı kutlamak moda oldu Haber

Çeşme'de yılbaşı kutlamak moda oldu

Yılbaşı tatili 2 gün olmasına rağmen, Çeşme’deki otel, restoran ve eğlence yerleri rezervasyonları şimdiden yüzde 80’leri aştı. Turizmciler, yılbaşındaki doluluk oranlarının yüzde 100’e ulaşmasını bekliyor. Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Yakup Demir, 2 günlük tatile rağmen Çeşme’ye talebin çok yüksek olduğunu belirterek, "Özellikle Alaçatı’da yılbaşı kutlamak bir değer oldu. Alaçatı’da yılbaşı ile birlikte anıları tazelemek ve bir takım paylaşımlarda bulunmak, genel olarak İzmir ve yakın bölgedeki insanlar için çok önemli oldu. Açık olan otellerimizdeki doluluklar hızla ilerliyor. Rezervasyonlar yüzde 70-80’leri aşmış durumda. Daha 2 haftamız var. Bu demek oluyor ki otellerimizde önemli bir doluluk olacak. Bu doluluklar restoranlara da yansıyacak. İnsanlara, Çeşme’nin yaz ve kış yaşanabilir olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Yani 'Çeşme’yi kışın da yaşayın' diyoruz. Belki yaz yoğunluğunu göremiyoruz ama bu sakinlikleri de güzel bulan tatilcilerimiz var. Alaçatı’daki sörf istasyonlarımız hala çalışıyor. Alaçatı sokakları hafta sonları gayet güzel. Güzel bir kış mevsimi geçireceğimizi umut ediyoruz" diye konuştu. "Çeşme’mizi en güzel şekilde tanıttık" Çeşme’nin de katıldığı ve standının ödül aldığı Travel Turkey İzmir hakkında da bir değerlendirme yapan ÇEŞTOB Başkanı Demir, "Pandemi sonrası bu yıl da Çeşme Belediyesi ile birlikte Travel Turkey İzmir fuarındaydık. Fuar, her yıl olduğu gibi güzel geçti. Çeşme standı çok ilgi gördü. Oldukça verimli 3 gün geçirdik. Katılımcıların ve ziyaretçilerin her biri standımıza gelerek standımızı çok beğendiklerini söyledi ve bolca fotoğraf çekildi. Çeşme’mizi en güzel şekilde tanıttık. Şimdi sırada Utech Fuarı, İstanbul EMITT Fuarı, Berlin ITB Fuarı var. Hollanda’nın kurtuluş festivaline Çeşme’yi tanıtmak için gideceğiz. Şimdi onun üzerinde çalışıyoruz. Çeşme, çok popüler bir destinasyon. Çeşme ve Alaçatı deyince herkesin yüzü gülüyor. Akıllarına tatil geliyor. Bunu daha da geliştirip güzelleştireceğiz" şeklinde konuştu. "Kasıma kadar sezonu taşımalıyız" Geçtiğimiz sezonda pandemi öncesindeki 2019 sezonunu yakaladıklarını belirten Demir, "Belki sezonumuz kısa diye yakınıyor ve üzülüyoruz ama maalesef deniz, kum ve güneşe bağlı destinasyonlarda sezon bitince sakinlik başlıyor. Mayorka’da da İbiza’da da böyle. Ancak bunu bir tık ileriye götürmek için çalışmamız gerekiyor. Havalar güzel gittiği için kasım ayında bile denize girildi. En azından kasıma kadar sezonu taşımamız gerektiğine inanıyoruz" ifadelerini kullandı. "Rusya’dan Japonya’ya kadar tatil kapısı Çeşme olacak" Yaz sezonuna şimdiden hazırlanmaya başladıklarını ifade eden Demir, şöyle konuştu: "Yaz aylarında daha çok yabancı turistin olacağını görüyoruz. Tabii önümüzde bir seçim var. Bu seçim nedeniyle ister istemez erken rezervasyonlarda bir bekleme süreci olacaktır ama özellikle Antalya ve Fethiye’de erken rezervasyonlarda yurt dışı piyasaya, özellikle İngiltere’ye rezervasyon durdurma mesajları çekilmeye başlandı. Bunun yansımaları Çeşme’ye de olacak. Bizim hedefimiz de özellikle Avrupa ve dünyanın diğer ülkeleri olacak. Rusya’dan Japonya’ya kadar kendi iradesi ile gelen insanlarımızın tatil kapısı Çeşme olacak." "Çeşme’de her bütçeye göre yılbaşı bütçesi ayrılabilir" Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) ve ÇEŞTOB Başkan Yardımcısı Orhan Belge de "Yılbaşında Ayvalık, Foça, Gümüldür’deki arkadaşlarımız da yüzde 70 doluluğa ulaştığını söyledi. Çeşme’de de durum aynı. Yılbaşı rezervasyonlarına her gün üzerine koya koya gidiyoruz. Çeşme’de yüzde 100 doluluğa ulaşacağımıza inanıyorum. Çünkü talepler devam ediyor. Çeşme’de ve Alaçatı’da, yılbaşında sokak eğlenceleri çok revaçta ve herkes bunu biliyor. Çeşme’de her bütçeye göre yılbaşı bütçesi ayrılabilir. 'Çeşme pahalı' spekülasyonu var. 250-300 liradan başlayan büyük otellerde 3 bin liraya kadar varan konaklama fiyatları var. Herkes dilediği gibi konaklamayı satın alıp yılbaşı tatilini geçirebilir. Yurt dışından da 2-3 gün Noel tatilini geçirmek için gelmek isteyen misafirlerimiz var. Onlarla da görüşme halindeyiz. 2023 yılına çok renkli bir şekilde girip, Cumhuriyetimizin 100. yılında turizmin müthiş bir atağa geçeceğini, bölgemiz için de çok iyi olacağına inanıyorum" dedi. "Pandemiden sonra çok verimli bir fuar geçirdik" Turizm fuarlarının Çeşme’nin tanıtımı için çok önemli olduğunu da vurgulayan Belge, "Uzunca bir pandemi döneminden sonra İngiltere’deki fuarda turizmciler olarak acenteler ile buluştuk. İngiltere’de verimli bir turizm fuarı geçti. Ondan sonra Selanik’teki turizm fuarına geçtim. Orada, daha önce olmadığı kadar Türkiye’ye talep vardı. Bu çok dikkatimi çekti. En son olarak da Travel Turkey İzmir’de bir araya geldik. Geçen sene de bir araya gelmiştik ama maskelerin gölgesindeydi. Pandemiden sonra çok verimli bir fuar geçirdik. 2023 yılı için erken rezervasyonlarımız başladı. Misafirlerimizin bir an önce rezervasyonları kendileri için çok iyi olur" diye konuştu. "Çeşme’yi dünya markası yapmak adına adımlar atıldı" ÇEŞTOB Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Biner Tuğgan ise, "Bu sene 16.'sı düzenlenen Travel Turkey Fuarı’nda, Çeşme adına çok güzel görüşmeler yapıldı. Özellikle Çeşme’de turizm sezonunun uzatılması ve pazar çeşitliliğinin artırılması adına yurt içi ve yurt dışı acentelerle çok verimli görüşmeler yaptık. Çeşme Turistik Otelciler Birliği ve Çeşmeli otelciler olarak Çeşme destinasyonunu hem yurt içinde hem de yurt dışında tanıtmak için fuarlarda etkin olarak bir takım projeler üzerinde çalışıyoruz. Dolayısıyla Çeşme’yi bir dünya markası yapmak adına bir takım adımlar atıldı. Umarım bunun meyvelerini 2023 sezonunda ve sonraki sezonlarda topluyor olacağız" ifadelerine yer verdi. "Çeşme, 2023 yılına girerken yine çok eğlenecek ve çok kalabalık olacak" Çeşme’nin dopdolu bir yılbaşı tatiline hazırlandığını belirten Tuğgan, şöyle devam etti: "Pandemi döneminde yılbaşı eğlencelerine ara verilmişti. Dolayısıyla bu sene 2023’e girerken otellere çok talep olduğunu görüyoruz. Çeşme civarındaki otellerde doluluk yüzde 70-80’leri buldu. Bu durum Çeşme için oldukça memnuniyet verici. Eğer misafirlerimiz erken davranmazlarsa ve son dakikaya bırakırlarsa Çeşme’de yer bulamayabilir. Çeşme’de her bütçeye uygun yer alternatifi de bulunabilir. 5 yıldızlı otellerimizden küçük otellerimize kadar çok fiyat çeşitliliği, hizmet çeşitliliği de gelen misafirlerimize sunuyoruz. Çeşme, 2023 yılına girerken yine çok eğlenecek ve çok kalabalık olacak diye düşünüyoruz."

VClub'ın Okan Bayülgen'li reklamlarına yasak kararı Haber

VClub'ın Okan Bayülgen'li reklamlarına yasak kararı

Tüm  reklam mecralara para saçan Okan Bayülgen'li reklamlarda yüksek gelir garantisi sunarak bir metrekarelik hisselerle 9 bin kişiye otel satmaya kalkan VClub'ın reklamları durduruldu. İyi haber ise Ticaret Bakanlığı, tüketiciyi aldatıcı ve yanıltıcı tanıtım yapan firmaları mercek altına alırken Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde, Reklam Kurulu, tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı tanıtım gerçekleştiren işletmelere yönelik olarak inceleme gerçekleştiriyor. Sabah'tan Dilek Güngör'ün haberine göre, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu da bu konulara yer veren TV reklamlarını kısıtladı. Öte yandan Okan Bayülgen'in tanıttığı VClub'la ilgili de müfettiş görevlendirildi, soruşturma devam ediyor. Bir ticari faaliyetin gelirine ortak olma vaadiyle vatandaştan para toplayan, yüksek gelir vaat eden şirketle ilgili olarak Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) da inceleme yapıyor. MAĞDURLARDAN 200 MİLYON TL TOPLAMIŞLAR Bol vaatli reklam kampanyalarıyla vatandaştan para toplayan birçok şirket sonunda batmıştı. Klasik bir ponzi sisteminin benzerini bu kez yasal kılıfa uydurmaya çalışarak sunan VClub, Okan Bayülgen'li reklamlarla herkesi Alaçatı ve Bodrum'da otel sahibi yapmayı vaat ediyor. Alaçatı ve Bodrum otelleri için bu yolla 1.000 kişiden 200 milyon TL'den fazla para toplandı. Yeni ponzi sistemi şöyle işliyor: Alaçatı'da 132 odalı The S Oteli tapuda 1/9000 hisseye bölündü. Otel birer metrekare şeklinde vatandaşa satılıyor. Bir metrekarelik hisse için vatandaştan 325 bin TL isteniyor. Kaba bir hesapla, otel 3 milyar TL değerlemeyle vatandaşa satılmaya çalışılıyor. Hisse alanlara otelin gelirinden pay verileceği de iddia ediliyor. Ancak otelin ne gelir yaratacağına ilişkin bilgi de verilmiyor. Yine bugün Sabah'tan Dilek Güngör'ün yeni yazısına göre ortada satılan otel de yokmuş! Hissedarlara satılan bir otel bile yokmuş. Süreç hukuki boyuta taşınınca resmi evraklar (tapular, sözleşmeler, muvafakatlar vs) ortaya saçıldı. Bu evrakları inceledikçe de milyarlık mağduriyete neden olacak sistemin fotoğrafı daha da netleşti. Reklamlarında 'Her şeyimiz yasal, gelin otele ortak olun' diye pazarlanan hatta Okan Bayülgen'i otel sahibi gibi sunan VClub, toprakla binayı tapuda ayırarak oteli kendi üzerine kaydettirmiş... Otelin altındaki tarlayı ise millete metrekaresi 325 bin TL'den satmış... (O bölgede ortalama tarla fiyatı 400-800 TL arası) Yani esasında satışı yapılan 10 bin metrekarelik toprak parçası... Otelin üst kullanım hakkı VClubın kendi şirketi VBT Turizm Otelcilik ve Gayrimenkul'de... O yüzden, buradan şunu söyleyeyim... 325 bin TL para sayıp V Club'a ortak olduğunu düşünenler yarın öbür gün The S Oteli'ne gidip 'burası bizim' filan demeye kalkmasınlar. Şirket tapuda bir de laf kalabalığı yapmış. Tapuya 'çatalı, bıçağı, saksıyı, yastığı' kaydettirmiş... Nedense 4 katlı betonarme otel binasıyla ilgili tapu kaydında tek bir cümle yok. Aslında verdikleri tapular incelendiğinde zaten bu açıkça görülüyor. Bu uyanıklığa Medeni Kanun'a atıf yaparak kılıf uyduruyorlar. Halbuki, 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu'na göre, arazinin mülkiyeti malikte kalır. Fakat arazi üzerindeki taşınmaz malın hakkı sahibine kabul edilir. Şöyle anlatayım: VClub 9 bin kişiye tarla satıyor. Bu satışın içinde otel motel yok. Velhasıl insaları kandırdıkları açık.Gelelim kira sözleşmelerindeki hilelere. Parayı kaptırdık ama her yıl Bodrum'da, Alaçatı'da tatil yaparız, o da pek mümkün gözükmüyor. 60 gün önceden haber verme zorunluluğu var. Müsait değiliz derse, yapacak birşey yok. O da bulsanız da üzerine yine para ödeyeceksiniz. Yahu 132 odalı 6 ay bile sezonu olmayan bir otelde 9 bin hissedarı nerede yatırıp kaldıracaksınız?  Kaynak: Birgün, Sabah

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.