Hava Durumu

#Ali Haydar Bozkurt

TOURISMJOURNAL - Ali Haydar Bozkurt haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ali Haydar Bozkurt haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ODMD Başkanı Bozkurt: 'Otomotivde Çinlilerin Türkiye'de üretime sıcak baktığını duyuyoruz' Haber

ODMD Başkanı Bozkurt: 'Otomotivde Çinlilerin Türkiye'de üretime sıcak baktığını duyuyoruz'

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) Başkanı Ali Haydar Bozkurt otomotiv sektörüne dair yaptığı değerlendirmede Çinli markaların Türkiye'de üretim yapmaya sıcak baktıklarına ilişkin duyumlar aldıklarını söyledi. Çin'in tüm dünya pazarlarını etkilemeye başladığını ifade eden Bozkurt "Özellikle de Avrupa pazarına gelmek istiyorlar. Amerika Çinli markalara yüzde yüz gümrük vergisi uygulamasını geçtiğimiz haftalarda duyurdu. Haziran ayı içerisinde de Avrupa’nın bir kararı olacak. Onlar da bir gümrük vergisi uygulamasına gidebilirler gibi duruyor. Somut olmamakla birlikte yüzde 25 ile yüzde 50 bandında bir gümrük vergisi uygulanması ihtimali söz konusu. Çinlilerin başta Avrupa, Türkiye olmak üzere global pazarlara gelmesi için mutlaka bu bölgede üretim yapmayı planlamaları gerekiyor ki Çinliler de bunun farkındalar" şeklinde konuştu. Bloomberg HT'ye değerlendirmelerde bulunan Bozkurt şunları kaydetti: "Şu anda baktığımızda, değişik Çinli markalar Avrupa’da ve Türkiye’de üretim yapma olanakları ile ilgili çalışmalarını hızlandırmış görünüyorlar. Biz istiyoruz ki Çinli firmalar Avrupa’da bir ülkeyi değil, Türkiye’yi tercih etsinler. Türkiye’ye sıcak baktıklarını duyuyoruz. Bence Türkiye’nin avantajlarının onlar da farkındalar. Burada çok ciddi bir üretim seviyesi kalitesinde kendini kanıtlamış bir sistem var. Tedarikçiler için ekosistem hazır durumda. Lojistik sistemimiz çok uygun bu işe. Aslında bir Çinli markanın üretim yapması için en uygun yer Türkiye. Burada teşviklerin karşılaştırılması devreye girebiliyor. Avrupa’daki bazı ülkeler bize göre yüksek teşvikler vadedebiliyor. Öte yandan toplam programa ve uzun süreli sürdürülebilirlik programına da bakıyorlar. Ben kişisel olarak çok ümitliyim. Birkaç Çinli markanın üretim için Türkiye’yi tercih edebileceği ile ilgili ümidimi de koruyorum."

Toyota Türkiye'den Anıtkabir'e Cumhuriyet'in 100. yılı ziyareti Haber

Toyota Türkiye'den Anıtkabir'e Cumhuriyet'in 100. yılı ziyareti

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt ve beraberindeki heyet, Cumhuriyet'in 100. yılı kapsamında Anıtkabir'e ziyaret gerçekleştirdi. Heyet, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün mozolesine çelenk bıraktı ve saygı duruşunda bulundu. Misak-ı Milli Kulesi'ndeki Anıtkabir Özel Defteri'ni imzalayan Bozkurt, şunları kaydetti: 'Ulu Önderimiz Yüce Mustafa Kemal Atatürk, çok zorlu şartlarda kurduğun Türkiye Cumhuriyeti'nin ekonomisine bugün büyük katma değer sağlayan otomotiv sektörünün ülkemizdeki temsilcilerinden Toyota Türkiye'nin tüm bölgelerinden gelen bayileri ve yöneticileri olarak, ilkelerinize bağlılığımızı bildirmek üzere huzurunuzdayız. 1919 yılında Samsun'da bir kıvılcım olarak başlayıp kor bir ateşe dönen mücadele ve sonrasında 1923 yılında taçlanan Cumhuriyet'imiz bugün tam 100 yaşında. Henüz Cumhuriyet ilan edilmeden önce İzmit İktisat Kongresi'ni toplayarak siyasi ve iktisadi bağımsızlık arasındaki farkın en aza indirilerek, bunların birbirinden bağımsız olarak düşünülemeyeceğini öngörüp, büyük hedefi belirlemiştiniz. Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında çok daha anlamlı hale gelen bu hedef doğrultusunda ülkemizi emanet ettiğiniz bizler, var gücümüzle çalışmaya ve üretmeye devam etmekteyiz. Size olan bağlılığımızla birlikte işaret ettiğiniz yolda kararlılıkla hiç durmadan yürüyeceğimizden de emin olunuz.'

En çok satan Çinli BYD de Türkiye pazarına girdi Haber

En çok satan Çinli BYD de Türkiye pazarına girdi

Bünyesinde Toyota ve lexus gibi markaları barındıran ALJ Grubun Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, Çinli BYD markasına çok güvendiklerini ve heyecanlandıklarını ifade ederken, yurtdışından Türkiye’ye katılan BYD Avrupa Genel Müdür Yardımcısı Brian Yang da Türkiye’nin marka açısından çok büyük ve önemli bir pazar olduğuna dikkat çekti. Şu ana kadar 5 milyondan fazla elektrikli otomobil satış adediyle lider olan BYD, kasım ayından itibaren C Segmenti SUV Atto 3 ile pazarda yer alacak. Çin vergisi olsa da fiyatları düşük tutmayı planlayan marka, 2024 yılının ilk çeyreğinde de tasarım ödüllü BYD Seal ve BYD Han ardından da 2024’de BYD Seal U, BYD Tang ve BYD Dolphin gibi markanın diğer modellerini sunacak. Aslında bir batarya üreticisi olarak 1995’te kurulan marka, şu anda 600 binden fazla çalışan 90 bine yakın mühendis çalışıyor. Bozkurt, “dünyayı soğutmayı hedefleyen” markadan emin  ALJ Türkiye Başkanı ve CEO’su Ali Haydar Bozkurt, ALJ Türkiye olarak bir lider markayı daha Türkiye’ye kazandırmaktan mutlu olduklarını belirterek, “25 yıldır Türkiye otomotiv sektörüne önemli yatırımlar yapan ALJ Türkiye, BYD distribütörlüğü ile yeni bir yatırım daha gerçekleştirdi. Genç ve dinamik bir yapıya sahip Türk halkı teknolojik yeniliklere her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de çok açık. Bu bağlamda; dünyanın lider elektrikli araç ve batarya üreticisi BYD’nin son teknolojiye sahip elektrikli modellerini Türkiye pazarına ilk kez sunacak olmanın heyecanını yaşıyoruz. Otomotiv sektöründeki deneyimlerimiz ve itibarımız, BYD markasının da Türkiye pazarında önemli bir konuma sahip olmasına büyük katkı sağlayacak. BYD’nin geniş ürün gamıyla farklı müşteri kitlesine hitap eden elektrikli modellerinin, Türkiye’deki otomobil kullanıcıları tarafından büyük beğeni toplayacağından eminiz. Dünyayı 1 santigrat derece soğutma hedefiyle yola çıkan marka, 2022 yılında yaptığı atakla elektrikli araç sektöründeki 1 milyon 860 milyon adet satışla global pazar lideri olmayı başardı. 2023’ün ilk 8 ayında da gerçekleşen 1 milyon 780 bin adetlik satışı ile liderliğini koruyor. Bu rakamlara ulaşmamıza katkı sağlayan ilk global modelimiz BYD Atto 3, 18 ayda sadece 500 bin adet üretildi ve Avrupa’nın önde gelen pazarlarında en çok tercih edilen modellerden biri haline geldi” dedi. BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, 8 yıl / 200 bin km garanti sunan tek marka olarak öne çıkacaklarını söyleyerek, dijital bayilik sistemini oluşturduklarını, temsilciyle müşterinin dijital ortamda konuştuğu platformla müşterinin sadece teslimat için bayiye geldiği bir sistem kurduklarını ifade etti. Atto 3 ile pazara sıkı giriş yapmayı planladıklarını dile getiren Ergun, teknolojik özellikler, güvenlik ve tasarımla müşteriyi şaşırtmayı hedefle diklerinin de altını çizdi. Euro NCAP testinden 5 yıldız alan BYD Atto 3, 150 kW gücü ve 310 Nm tork değeriyle birlikte 0-100 km/s hızlanmasını sadece 7,3 saniyede tamamlıyor. BYD Atto 3, WLTP ölçümlerine göre karma kullanımda 420 km, şehir içinde ise 565 km menzil sunuyor. BYD Atto 3, yüksek verimliliğiyle birlikte 15,6 kWh/100 km enerji tüketimiyle de dikkat çekiyor. BYD Atto 3, 150 kW DC şarj ile yüzde 30’dan yüzde 80’e yalnızca 29 dakikada şarj edilebiliyor.

BYD, Haber

BYD, "Bugün, Yarın, Daima" mottosuyla Türkiye'de

Dünyanın lider elektrikli araç ve batarya üreticisi BYD (Build Your Dreams) geniş ürün gamı ve 'Bugün, Yarın, Daima' mottosuyla Türkiye'ye giriş yaptı. Çinli elektrikli araç üreticisi BYD'nin ALJ Türkiye distribütörlüğünde Türk otomotiv pazarındaki yerini almasına ilişkin İstanbul'da basın toplantısı düzenlendi. Kasım ayından itibaren C segmentindeki SUV modeli BYD ATTO 3 ile satışlarına başlayacak olan BYD Türkiye, 2024 yılının ilk çeyreğinde de tasarım ödüllü BYD SEAL ve BYD HAN modellerini Türk kullanıcısıyla buluşturacak. Bununla birlikte BYD SEAL U, BYD TANG ve BYD DOLPHIN gibi markanın diğer modellerinin de gelecek yıl sunulması planlanıyor. -'Türkiye'deki otomobil kullanıcıları tarafından büyük beğeni toplayacağından eminiz' ALJ Türkiye Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, toplantıda yaptığı konuşmada, bir lider markayı daha Türkiye’ye kazandırmaktan mutlu olduklarını dile getirdi. 25 yıldır Türkiye otomotiv sektörüne önemli yatırımlar yapan ALJ Türkiye’nin, BYD distribütörlüğü ile yeni bir yatırım daha gerçekleştirdiğini belirten Bozkurt, şunları kaydetti: 'Genç ve dinamik bir yapıya sahip Türk halkı teknolojik yeniliklere her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de çok açık. Bu bağlamda, dünyanın lider elektrikli araç ve batarya üreticisi BYD’nin son teknolojiye sahip elektrikli modellerini Türkiye pazarına ilk kez sunacak olmanın heyecanını yaşıyoruz. Otomotiv sektöründeki deneyimlerimiz ve itibarımız, BYD markasının da Türkiye pazarında önemli bir konuma sahip olmasına büyük katkı sağlayacak. BYD’nin geniş ürün gamıyla farklı müşteri kitlesine hitap eden elektrikli modellerinin, Türkiye’deki otomobil kullanıcıları tarafından büyük beğeni toplayacağından eminiz.' -'BYD markası kısa zamanda global bir şirket oldu' BYD Avrupa Genel Müdür Yardımcısı Brian Yang ise çok uluslu bir teknoloji şirketi olan BYD’nin, kısa sayılabilecek bir zamanda önemli atılımlar yaparak global bir marka haline geldiğini söyledi. 1995 yılında batarya üreticisi olarak kurulan BYD'nin, şu anda 600 binden fazla çalışanı ile 70’in üzerinde ülkede elektrikli otomobilleri tüketicilerle buluşturduğunu aktaran Brian Yang, şu değerlendirmelerde bulundu: 'Bugüne kadar otomotiv ürünleri ile birlikte, raylı taşıma sistemleri, ev kullanımı için aküler, elektrikli otobüsler ve diğer endüstriyel çözümleri de sunuyor. Dünyayı 1 santigrat derece soğutma hedefiyle yola çıkan marka, son dönemde yaptığı ataklarla elektrikli araç sektöründe 2022 yılında 1 milyon 860 milyon adet satarak global pazar lideri olarak öne çıktı. 2023’ün ilk 8 ayında gerçekleşen 1 milyon 780 bin adetlik satışı ile liderliğini koruyor. Bu rakamlara ulaşmamıza katkı sağlayan ilk global modelimiz BYD ATTO 3 ise sadece 18 ayda 500 bin adet üretildi ve birçok önde gelen Avrupa pazarında en çok tercih edilen modellerden biri haline geldi.' - 'Türkiye'de de elektrikli araç pazarının çok hızlı gelişim gösterdi' BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun da dünyada her geçen gün hızla büyüyen markanın gelişimine ve büyümesine paralel olarak BYD’yi Türkiye’de temsil ederek önemli bir adım attıklarını kaydetti. Ergun, Türkiye'de de elektrikli araç pazarının çok hızlı gelişim gösterdiğini belirterek, 'Yılın ilk 8 ayında geçen seneye göre pazarda yüzde 83’lük bir artış meydana geldi ve toplam otomotiv pazarında elektrikli araçların payı yüzde 8’e yaklaştı. Türkiye’de 20’den fazla marka, 40’tan fazla model ile elektrikli araç pazarı her ay daha da genişliyor. BYD modelleri üstün teknolojiye ve premium kaliteye sahip elektrikli ürün gamı ile benzerlerinden ayrışırken, bu modelleri tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ulaşabilir fiyatlarda sunacağız.' diye konuştu. - '2024 yılında 20’nin üzerinde bayi adedine ulaşmayı planladık” BYD Türkiye'nin orta ve uzun vadeli yapılanmasının tüm hızıyla sürdüğünü, bu yıl için başta büyük şehirlerde olmak üzere bayi yapılanmasını da yoğun bir şekilde başlatarak 2024 yılında 20’nin üzerinde bayi adedine ulaşmayı planladıklarını aktaran Ergun, sözlerini şöyle sürdürdü: 'BYD Türkiye olarak operasyonlarımızı çok yönlü olarak değerlendiriyoruz. 2024 yılında bayi ağımızı Türkiye pazarının yüzde 82’sini kapsayacak şekilde yapılandıracağız. Kasım ayında satışların başlamasıyla birlikte 'BYD Dijital Bayi' sistemini de devreye alacağız. Bu sayede 81 ilimizdeki müşterilerimize ulaşacağız. BYD modellerini tercih edenler 'BYD Dijital Bayi' üzerinden satın alma işlemini başlatmış olacaklar. Müşterilerimize en kaliteli ve eksiksiz hizmeti sunmak adına her ihtiyaca cevap verecek yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Bütün bayilerimizde markadan bağımsız olarak elektrikli araçlar hakkında en temel ve çok yönlü bilgileri müşterilere sunacak olan bir 'Elektrikli Araç Danışmanı' olacak. Bu kapsamda tüm bayilerimiz elektrikli otomobiller hakkındaki bütün soru işaretlerini ortadan kaldıracak şekilde yapılanıyor. BYD, tüm modellerinde 8 yıl/200 bin kilometre garanti sunan tek marka olarak öne çıkacak. Ayrıca BYD modelleri için, satış, servis ve yedek parça gibi 360 derece hizmetleri en mükemmel şekilde ilk günden itibaren sunacağız.' -'Yüzde 10 ÖTV dilimine giren ATTO 3 ile satışlar başlıyor' Ergun, BYD Türkiye’nin yıl sonu ve gelecek yıl planlamasına da değindi. İlk etapta yüzde 10 ÖTV dilimine giren en iddialı C SUV modelleri BYD ATTO 3 ile pazara güçlü bir giriş yaptıklarını dile getiren Ergun, 'BYD Türkiye müşteri deneyimini tasarlarken hem fiziksel hem de dijital bir deneyim elde etmeye odaklandık. Lansmanla birlikte BYD ATTO 3 için online olarak talepleri almaya başlayacağız ve hem fiziksel hem de dijital kanallarımızı müşterilerin hayatını kolaylaştıracak şekilde kullanacağız. 2024 yılında ürün gamına katılacak yeni modeller ile hiç durmadan yelpazemizi genişleteceğiz. Farklı segmentlerde sunacağımız modellerle her türlü beklentiye cevap vermek, birinci derecede önemli konumuz olacak.' ifadelerini kullandı. - BYD, bugüne kadar 5 milyonun üzerinde satış gerçekleştirdi Verilen bilgiye göre, 2003 yılından başlayarak bugüne kadar gerçekleştirdiği 5 milyonun üzerinde satış adediyle elektrikli araç segmentinde lider konumda bulunan BYD, premium tasarımı ve yüksek kalite anlayışı, yüksek menzil, performans ve güvenliği bir arada sunan 'Blade Batarya' teknolojisiyle de öne çıkıyor. Markanın yeni e-platform 3.0 ve Blade Batarya teknolojisiyle donatılan BYD ATTO 3, şık tasarımı, yüksek kaliteyi, yüksek verimliliği ve performansı bir araya getiriyor. Euro NCAP güvenlik testinden 5 yıldız alan BYD ATTO 3, dinamik tasarımıyla BYD’nin keyifli elektrikli araç performansından ipuçları veriyor. 150 kW gücü ve 310 Nm tork değeriyle birlikte 0-100 km/s hızlanmasını 7,3 saniyede tamamlayan BYD ATTO 3, WLTP ölçümlerine göre karma kullanımda 420 km, şehir içinde ise 565 km menzil sunuyor. BYD ATTO 3, yüksek verimliliğiyle birlikte 15.6 kWh/100 km enerji tüketimiyle de dikkati çekiyor. BYD ATTO 3, 150 kW DC şarj ile yüzde 30’dan yüzde 80’e 29 dakikada şarj edilebiliyor. E segmentinde konumlanan BYD HAN da sportif ve aerodinamik tasarımı ultra lüks kabiniyle birleştiriyor. 0-100 km/s hızlanmasını 3,9 saniyede tamamlayan BYD HAN, WLTP ölçümlerine göre karma kullanımda 521 kilometre, şehir içi kullanımda ise 662 km menzil sunuyor. C segmenti hatchback modeli BYD DOLPHIN ise 70-150 kW gücünde elektrik motoru seçeneklerine ve 44,9 ile 60,4 kWh batarya seçeneklerine sahip. Yaklaşık 427 kilometre menzil sunan BYD DOLPHIN, 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede tamamlayabiliyor. 88 kW şarj ile yüzde 30’dan yüzde 80’e 29 dakikada şarj edilebiliyor. BYD'nin D segmenti temsilcileri BYD SEAL sedan ve BYD SEAL U SUV da gelecek dönemde Türkiye pazarına sunulacak önemli modeller olacak. BYD SEAL U ve BYD SEAL, etkileyici görünümleriyle de dikkati çekiyor. Sportif tasarıma sahip BYD SEAL, 82.5 kWh BYD Blade Batarya ile sunulacak. BYD SEAL ayrıca 230 kW arkadan itişli (313 HP) ve 390 kW (530 HP) dört çeker sürüşlü versiyonlarla tercih edilebilecek. BYD SEAL versiyona göre 570 km’ye kadar menzil sunacak. BYD SEAL U, 420 km menzil sunan 71.8 kWh ve 500 km menzil sunan 87 kWh BYD Blade Batarya seçeneklerine sahip olacak. BYD SEAL U modelinde 160 kW gücünde bir elektrik motoru yer alıyor. BYD SEAL U, beş kişi için konforlu ve geniş bir iç hacim ile geniş bagaj alanı sunan SUV olarak öne çıkıyor. BYD DOLPHIN ve BYD SEAL gibi okyanus tasarım temasından ilham alan model, 2024’in ilk yarısında Avrupa’da satışa sunulacak. BYD, aynı zamanda 7 koltuklu BYD TANG modelini de gelecek dönemde Türk kullanıcılarıyla buluşturmayı hedefliyor. Geniş ailelerin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek şekilde yaşam alanları sunan BYD TANG, konfor ve lüks odaklı kabiniyle dikkat çekiyor. WLTP ölçümlerine göre ortalama 400 kilometre menzil sunan BYD TANG, 380 kW gücüyle 0-100 km/s hızlanmasını 4.6 saniyede tamamlıyor. 110 kW DC şarj ile 30 dakikada yüzde 30 kapasiteden yüzde 80 kapasiteye kadar şarj edilebiliyor. - BYD tüm komponentleri kendi üretiyor BYD, 1995 yılında batarya şirketi olarak kuruldu ve günümüzde bataryalar, elektrikli araçların en önemli bileşeni olarak dikkati çekiyor. 2003 yılında ise BYD otomobil üretmeye başlayarak yenilikçi yaklaşımını otomotiv sektörüne taşıdı. BYD teknoloji tabanlı ve inovasyon odaklı bir şirket olarak, batarya, elektrik motoru ve diğer komponentler olmak üzere elektrikli araçlar için tüm bileşenlerini kendisini üretiyor. Geçen yıl 1,86 milyon adet yeni enerji aracı satarak 2021’e göre 3 katı fazla araç satışı gerçekleştiren BYD, kısa zamanda dünyanın 1 numaralı yeni enerji araç üreticisi oldu. Aynı zamanda geçen günlerde 5 milyon adetlik yeni enerji araç satış rakamına ulaşan BYD, bunu dünyada gerçekleştiren ilk üretici unvanını elde etti.

Toyota'nın bu yıl Türkiye'de sattığı 10 araçtan 4'ü hibrit oldu Haber

Toyota'nın bu yıl Türkiye'de sattığı 10 araçtan 4'ü hibrit oldu

Toyota markasının hibrit araçlarına olan yoğun ilgiden söz eden Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın 2023’ün ilk 7 ayındaki satış performansını ve yıl sonu öngörülerini de paylaştı. Hibrit teknolojisinin perakende ve filo müşterileri tarafından çok fazla talep gördüğünü belirten Bozkurt, “Toyota olarak sahip olduğumuz tam hibrit teknolojisi bize büyük avantajlar sağlıyor. Hem bireysel müşteriler hem de kurumsal şirketler, daha düşük yakıt maliyetleri ve karbon ayak izi sayesinde tam hibrit araçları giderek daha fazla tercih ediyorlar. 2023 yılında ilk 7 ayda tam hibrit pazarını, yaklaşık yüzde 80 pay ile domine etmeye devam ettik. Bununla birlikte hibrit araçlarda yaşadığımız bulunurluk sorunlarına karşın, ilk 7 ayda toplam satışlarımızın yüzde 40’ını hibrit modellerimiz oluşturdu. Müşterilerimiz tam hibrit ve hafif hibrit arasındaki farkı çok iyi biliyorlar. Toyota’nın da her binek modelinin tam hibrit modelinin olması, her müşterinin ulaşabileceği çevreci bir modeli tercih etmesine imkan tanıyor” dedi. "Son çeyrekte daha fazla araç gelecek" Toyota’nın ilk 7 aylık satışlarını değerlendiren Bozkurt, 2023’ün son bölümünde daha fazla aracın gelmesiyle birlikte satış adetlerinin de artacağını ifade ederek, “2023’ün ilk 7 ayında 28 bin adedin üzerine çıkan bir satış rakamı elde ettik. Bulunurluk sorunu nedeniyle potansiyelimizin oldukça altında kalan bir satış performansımız vardı ve adetlerimizi bulunurluk belirledi. Ancak yılın son çeyreğinde bulunurluk sorununu azalmasıyla atağa kalkacağımızı belirtebiliriz. Bu doğrultuda, tedarikte ve lojistikte herhangi bir sorun yaşanmaması halinde, 50 bin adetleri geçeceğimizi öngörüyoruz. Eğer tedarik konusunda sorun yaşamasaydık, sadece Corolla Sedan Hybrid modelinden 40 bin ve Corolla Cross Hybrid modelinden en az 30 bin satış gerçekleştirecek potansiyelimiz vardı. Sadece bu iki hibrit modelden 70 bin adet otomobil satışı gerçekleştirebilirdik ve bu yılı 100 bin adetle kapatacak bir potansiyele sahiptik. Araç bulabildiğimiz aylarda yüzde 10-12 pazar payı yakalıyoruz. Her zaman altını çizdiğimiz gibi Toyota’nın Türkiye’de yüzde 10 pazar payı potansiyeli var. 2024’te ise bulunurluk sorununun ortadan kalkmasını ve üretim temposunun normal seviyelere ulaşacağını da öngörüyoruz” dedi."Krediye ulaşım sorununun çözülmesi gerek" 2023 Türkiye otomotiv pazarını da değerlendiren Bozkurt, “2023 Türkiye otomotiv pazarının binek otomobil ve ticari araçların toplamıyla 1 milyon civarında bir yerde kapanacağını öngörüyoruz. Geçmişte 1 milyona yaklaşmış ama hiç 1 milyona ulaşamamıştık. Yıl sonunda 1 milyon adetleri geçebiliriz, ancak kalan dört ayın çok kritik dönem olduğunu da belirtmeliyiz. Filo ve perakende pazarında talep henüz tam anlamıyla karşılanamadı. Son dönemde araç bulunurluğunda da artış gözlemliyoruz. Bu unsurlar pazarın büyümesini desteklese de, yüksek talebin satışa dönmesi için krediye ulaşım sorununun çözülmesi gerek. Şu anda herkes krediye ulaşamıyor. Filo firmaları ve kısa-uzun dönem kiralama firmaları da kredi konusunda sorunlar yaşıyor. Bununla birlikte pazarın büyümesinin önüne geçen diğer faktörler olarak, artan araç fiyatların yanı sıra güncellenmeyen matrahlarla 1.6 litre motor hacmine sahip araçların tamamının yüzde 80’lik vergi dilimine girmesi gösterilebilir. Bununla birlikte engelli müşterilerin araçlara erişememesi de pazarı etkileyen önemli bir faktör. Engelli vatandaşların, mevcut baremlere göre ulaşabileceği model sayısında ciddi bir azalma oldu. Tüm bunlar bir araya geldiğinde pazarın daha yavaş seyretmesine yol açıyor. Genel fotoğrafa bakıldığında ise tedarikte, ekonomide ve lojistikte bir sorun olmazsa pazar 1 milyon adetlere ulaşacaktır” dedi.

Toyota, Türkiye'de tam hibrit liderliğini pekiştirdi Haber

Toyota, Türkiye'de tam hibrit liderliğini pekiştirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2023'te ilk 7 ayda tam hibrit pazarını yaklaşık yüzde 80 pay ile domine etmeye devam ettiklerini belirterek, söz konusu dönemdeki toplam satışların yüzde 40'ının hibrit modellerden oluştuğunu bildirdi. Markadan yapılan açıklamaya göre, Toyota, 2023'te tam hibrit araçlardaki liderliğini artırarak pekiştirdi. İlk 7 ayda Türkiye'de tam hibrit satışlarının yaklaşık yüzde 80'ine hitap eden Toyota'nın sattığı 10 araçtan 4'ü hibrit oldu. Açıklamada görüşlerine yer verilen Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ CEO'su Bozkurt, markanın hibrit araçlarına olan yoğun ilgiye dikkati çekerek, Toyota'nın 2023'ün ilk 7 ayındaki satış performansını ve yıl sonu öngörülerini paylaştı. Hibrit teknolojisinin perakende ve filo müşterileri tarafından çok fazla talep gördüğünü belirten Bozkurt, 'Toyota olarak sahip olduğumuz tam hibrit teknolojisi bize büyük avantajlar sağlıyor. Hem bireysel müşteriler hem de kurumsal şirketler, daha düşük yakıt maliyetleri ve karbon ayak izi sayesinde tam hibrit araçları giderek daha fazla tercih ediyorlar. 2023 yılında ilk 7 ayda tam hibrit pazarını yaklaşık yüzde 80 pay ile domine etmeye devam ettik. Bununla birlikte hibrit araçlarda yaşadığımız bulunurluk sorunlarına karşın, ilk 7 ayda toplam satışlarımızın yüzde 40'ını hibrit modellerimiz oluşturdu. Müşterilerimiz tam hibrit ve hafif hibrit arasındaki farkı çok iyi biliyorlar. Toyota'nın da her binek modelinin tam hibrit modelinin olması, her müşterinin ulaşabileceği çevreci bir modeli tercih etmesine imkan tanıyor.' ifadelerini kullandı. - 'Toyota olarak son çeyrekte atak yapacağız' Toyota'nın ilk 7 aylık satışlarını değerlendiren Bozkurt, 2023'ün son bölümünde daha fazla aracın gelmesiyle birlikte satış adetlerinin de artacağını ifade ederek, şunları kaydetti: '2023'ün ilk 7 ayında 28 bin adedin üzerine çıkan bir satış rakamı elde ettik. Bulunurluk sorunu nedeniyle potansiyelimizin oldukça altında kalan bir satış performansımız vardı ve adetlerimizi bulunurluk belirledi. Ancak yılın son çeyreğinde bulunurluk sorununun azalmasıyla atağa kalkacağımızı belirtebiliriz. Bu doğrultuda, tedarikte ve lojistikte herhangi bir sorun yaşanmaması halinde, 50 bin adetleri geçeceğimizi öngörüyoruz. Eğer tedarik konusunda sorun yaşamasaydık, sadece Corolla Sedan Hybrid modelinden 40 bin ve Corolla Cross Hybrid modelinden en az 30 bin satış gerçekleştirecek potansiyelimiz vardı. Sadece bu iki hibrit modelden 70 bin adet otomobil satışı gerçekleştirebilirdik ve bu yılı 100 bin adetle kapatacak bir potansiyele sahiptik. Araç bulabildiğimiz aylarda yüzde 10-12 pazar payı yakalıyoruz. Her zaman altını çizdiğimiz gibi Toyota'nın Türkiye'de yüzde 10 pazar payı potansiyeli var. 2024'te ise bulunurluk sorununun ortadan kalkmasını ve üretim temposunun normal seviyelere ulaşacağını da öngörüyoruz.' - 'Toplam pazar 1 milyona ulaşma yolunda' Bozkurt, 2023 Türkiye otomotiv pazarının binek otomobil ve ticari araçların toplamıyla 1 milyon civarında bir yerde kapanacağını öngördüklerinin altını çizerek, geçmişte 1 milyona yaklaştıklarını ama ulaşamadıklarını belirtti. Yıl sonunda 1 milyon adetleri geçebileceklerini ancak kalan dört ayın da çok kritik bir dönem olduğunu aktaran Bozkurt, şu değerlendirmeyi yaptı: 'Filo ve perakende pazarında talep henüz tam anlamıyla karşılanamadı. Son dönemde araç bulunurluğunda da artış gözlemliyoruz. Bu unsurlar pazarın büyümesini desteklese de yüksek talebin satışa dönmesi için krediye ulaşım sorununun çözülmesi gerek. Şu anda herkes krediye ulaşamıyor. Filo firmaları ve kısa-uzun dönem kiralama firmaları da kredi konusunda sorunlar yaşıyor. Bununla birlikte pazarın büyümesinin önüne geçen diğer faktörler olarak, artan araç fiyatların yanı sıra güncellenmeyen matrahlarla 1.6 litre motor hacmine sahip araçların tamamının yüzde 80'lik vergi dilimine girmesi gösterilebilir. Bununla birlikte engelli müşterilerin araçlara erişememesi de pazarı etkileyen önemli bir faktör. Engelli vatandaşların, mevcut baremlere göre ulaşabileceği model sayısında ciddi bir azalma oldu. Tüm bunlar bir araya geldiğinde pazarın daha yavaş seyretmesine yol açıyor. Genel fotoğrafa bakıldığında ise tedarikte, ekonomide ve lojistikte bir sorun olmazsa pazar 1 milyon adetlere ulaşacaktır.' - 'Elektrikliye geçiş sürecinde hibrit ve plug-in hibritlere önemli rol düşüyor' Çevreci ve yenilikçi teknolojileriyle öne çıkan Toyota'nın elektrifikasyona yaklaşımına dikkati çeken Bozkurt, elektrifikasyonun, Toyota markası adına sadece bataryalı elektrikli araçları ifade etmediğini, bunun içerisine tam hibrit, plug-in hibrit, bataryalı elektrikliler ve hidrojenli araçların da girdiğini bildirdi. Bozkurt, 'Elektrikli araçlarla ilgili yıllardır ifade ettiğim gibi teknolojik bir devrim olmazsa, şu anki gelişim temposuyla bu tür araçların pazarı domine etmesi 2035 yıllarına kadar sürecektir. Pazarı domine etmesi için, araç parkında adetlerin yüzde 20-25'leri ifade etmesi gerekiyor. Elektriklide bu hacimlere gelinmesi 2035 yılını bulacaktır.' görüşlerini aktararak, şu ifadeleri kullandı: 'Bildiğiniz gibi Toyota da farklı teknolojilerle birlikte elektrikli araçlar konusunda da ciddi çalışmalar yapıyor. Toyota'nın yaptığı son açıklamaya göre 2026'da 1000 kilometre menzile sahip elektrikli araçlar sunacak. Bunun 10 dakikada şarj edilebilmesinin mümkün olduğu ifade ediliyor. Böylesi teknolojik gelişmeler ise elektrikli araçların daha hızlı benimsenmesini sağlayacaktır. Toyota'nın yaptığı açıklamada dikkat çeken bir diğer konu ise 2030 yılında batarya maliyetini yüzde 50 düşürme hedefiydi. Elektrikli araçların şu anda en büyük maliyeti bataryalarından geliyor ve bataryaların maliyetlerinin düşmesi, insanların bu tür araçları satın almasını kolaylaştıracaktır. Bunun devrim niteliğinde bir gelişme olduğunu ifade edebiliriz. Elektrikliye geçişler her ülkede aynı hızda gerçekleşmiyor. Elektrikliye geçiş sürecinde hibrit ve plug-in hibritlere önemli rol düşüyor. Toyota bu işi en sağlıklı şekilde yönetmeyi amaçlıyor. Çünkü her ülke ve bölgenin ihtiyaçlarına yönelik ürünler geliştiriyor ve bunu pazara doğru zamanda sunuyor.'

Türkiye'nin ilk ve tek karnavalı için hazırlıklar başladı Haber

Türkiye'nin ilk ve tek karnavalı için hazırlıklar başladı

- Bu yıl 25-30 Nisan 2023 tarihleri arasında 11’incisi düzenlenecek “Nisan’da Adana’da-Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı için hazırlıklara başlandı. Türkiye’nin ilk ve tek karnavalı olarak dünyanın sayılı karnavalları arasına girmeyi başaran “Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı”nın, düzenlendiği her yıl olduğu gibi yine binlerce yerli ve yabancı turisti Adana’ya çekmesi bekleniyor. Karnaval Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın “Türkiye Kültür Yolu Festivalleri”ne dahil edilmesiyle birlikte çok daha zengin bir içerikle düzenlenecek. Karnaval Komitesi’nden hazırlıklarla ilgili yapılan açıklamada, ”karnavalın ruhuna uygun” etkinlik projelerinin titizlikle değerlendirildiği belirtilerek, “Karnavalda etkinlik yapmak için yurt içinden ve yurt dışından birçok başvuru alıyoruz. Karnavalımızın bir parçası olmak için gelecek proje, karnaval aktivitesi, sergi, söyleşi, sportif etkinlikler ve diğer öneriler yoğun bir şekilde komitemize ulaşıyor. Şehrin uygun mekânlarında, yerlerin doğru şekilde planlanabilmesi için bu yeni başvuruların mümkün olduğunca önceden yapılması, komitenin değerlendirmelerini daha sağlıklı yapabilmesi ve aktivitelerin en doğru şekilde planlanması için önemli bir konu. Komitemiz tarafından uygun görülen etkinlik önerileri ve projeler "nisandaadanada.com" adresimizden ve sosyal medya hesaplarımızdan ilerleyen tarihlerde duyurulacaktır” denildi. "İki bayramı yaşayacağız" Karnavalın Fikir Önderi Ali Haydar Bozkurt, 2023 Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı programında çok ilgi çekici projeler ve çok renkli etkinliklerin yer alacağını söyledi. Karnavalın Ramazan Bayramı’nın hemen bitiminde başlayacağını hatırlatan Bozkurt, “Bu yıl 25-30 Nisan tarihleri arasında gerçekleştireceğimiz karnaval ile iki bayramı arka arkaya yaşayacağız. Her yıl sürprizlerle dolu karnavallar yaşadık. Sanatçılarımız, yurt içinden ve yurt dışından gelen etkinlik gruplarımız, yerel ve ulusal topluluklarımız ile spordan sanata, sanattan eğlenceye kadar birçok etkinlikte buluşacağız. Bu yıl da büyük sürprizleri yaşatacağız. Adana’ya geleceklere hafızalarından çıkmayacak karnaval günleri sözünü ve memnun ayrılacaklarının garantisini veriyoruz" dedi. Karnavalın moral-motivasyon açısından olduğu kadar Adana ve bölge ekonomisine büyük katkı yaptığına da dikkat çeken Bozkurt şunları kaydetti: "2013 yılında ilk karnavalımızı düzenlerken bir dostluk, kardeşlik ve sevgi çatısı altında buluşalım, tüm dünyaya Adana’dan seslenerek bu güçlü enerjiyi yayalım amacını taşımıştık. Bu yıl 11. kez düzenlenen Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’nda da aynı duygu ve istekleri taşıyoruz. El ele kol kola birlik ve sevgi mesajımızı tüm insanlığa iletiyoruz. Büyük ve güçlü bir ülkenin insanları olarak yarına olan inanç ve umudumuzu da hiç kaybetmiyoruz. Birlikte gülümsemeyi, kimsenin kimseyi herhangi bir farklılığından dolayı ötekileştirmediği, hoşgörü temelinde dostluğa her zaman zemin oluşturan bu buluşma bizleri mutlu ediyor. Bunun yanında karnavalımızın Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın “Türkiye Kültür Yolu Festivalleri”nde olması da büyük destek sağlayacaktır. Bu destekle bu yıl çok daha fazla yerli ve yabancı ziyaretçinin karnavala katılımını bekliyoruz. Tek

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.