#Alman Turist

TOURISMJOURNAL - Alman Turist haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Alman Turist haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye'nin Turizm Tanıtımı ITB'de Yeni Boyut Kazanacak Haber

Türkiye'nin Turizm Tanıtımı ITB'de Yeni Boyut Kazanacak

Schmetterling International CEO’su Ömer Karaca, Berlin’de düzenlenen ITB Turizm Fuarı’nda, Türkiye’nin Almanya’daki kültür turizmi tanıtımına yönelik yeni projelerini duyurdu. Karaca, "Kültür turlarını yenilikçi teknolojiyle birleştirerek seyahat acenteleri için yeni bir satış potansiyeli yaratıyoruz" dedi. Almanya'daki seyahat acentelerine kapsamlı hizmet sunan Schmetterling International, turizm sektöründeki teknoloji, acente, uygulama, sigorta ve grup seyahatleri gibi farklı alanları bir araya getiriyor. ITB'de tanıtılan yeni proje, Türkiye turizmine önemli bir katkı sağlayarak doğa, tarih ve kültür turizmini odağına alıyor. SCHMETTERLING INTERNATIONAL: 50 YILLIK DENEYİM Merkezi Almanya’nın Nürnberg Geschwand bölgesinde bulunan Schmetterling International GmbH & Co. KG, 330’dan fazla çalışanıyla büyümeye devam ediyor. 1968’de Willi Müller tarafından kurulan aile şirketi, bugün kızı Anya Müller-Eckert liderliğinde sektördeki etkisini artırıyor. TÜRKİYE TURİZMİ DAHA KAPSAMLI TANITILACAK Schmetterling International, Antalya, Belek ve Side gibi popüler destinasyonları kültür turizmine dahil ederek Türkiye’nin turizm potansiyelini genişletiyor. Pilot aşamadaki bu yeni uygulama, tatilcilerin otellerine gelmeden çevre gezilerini rezerve etmelerini sağlıyor. Antalya’da tatil yapacak turistler, Aspendos, Perge ve Pamukkale gibi tarihi bölgelere turlarını önceden planlayabilecek. Bu sistem, Almanya’daki seyahat acenteleri için de satış kolaylığı ve büyük bir yenilik sunuyor. TURİZMDE TEKNOLOJİYLE DÖNÜŞÜM Schmetterling International CEO’su Ömer Karaca, Türkiye ve Almanya arasında turizmi geliştirmek için çalıştıklarını belirterek, kültür turlarını teknolojiyle entegre ederek, seyahat acenteleri için yeni bir satış potansiyeli yarattıklarını söyledi. Ayrıca, otellerin dışına çıkmayan turistleri tarihi ve kültürel deneyimlere dahil etmeyi amaçladıklarını belirten Karaca, Alman turistleri otellerin dışına çıkarmaya teşvik edecek programlar geliştirdiklerini aktardı. Schmetterling International, seyahat acentelerinin rezervasyon sürecinde ve sonrasında ek geziler sunabilmesi için dijital pazarlama çözümü GO4IT ile DMC portföylerini birleştiriyor. ITB FUARI'NDA TANITILIYOR Schmetterling International, yeni programını Berlin’deki ITB Turizm Fuarı’nda tanıtacak. Antalya ile başlayan proje, ilerleyen dönemlerde Türkiye’nin diğer önemli turizm destinasyonlarını da kapsayacak. TURİZMDE TEKNOLOJİYLE VERİMLİLİK ARTIYOR Schmetterling Technology, turizm sektörü için yenilikçi yazılım çözümleri sunuyor. 20 yılı aşkın teknik deneyimiyle şirket, dijitalleşme döneminde seyahat acentelerinin büyük gelir artışı elde etmesine yardımcı oluyor. Schmetterling Technology, ITB Fuarı’nda 5.1. Salon’daki 131 numaralı standında tüm ürün yelpazesini sergileyecek. Seyahat acenteleri, bireysel yazılım çözümlerini entegre ederek verimliliklerini artırırken maliyetlerini optimize edebilecek. Schmetterling Technology Satış Müdürü Steffen Knapp, seyahat acentelerinin tüm yazılım sistemlerini Schmetterling Technology’den tek bir kaynaktan alabildiğini, diğer sağlayıcılarla yapılan iş birlikleri sayesinde en iyi teknolojik çözümlerle sektörü ileriye taşıdıklarını vurguladı. Schmetterling International, yazılım alanındaki uzmanlığı ve yenilikçi yaklaşımıyla turizmde yeni standartlar belirlemeye devam ediyor.

Altınbeşik Mağarası 200 Bin Ziyaretçi ile Rekor Kırdı Haber

Altınbeşik Mağarası 200 Bin Ziyaretçi ile Rekor Kırdı

ANTALYA (İHA) - Antalya’nın İbradı ilçesindeki Altınbeşik Mağarası, 2024 yılında 200 bin ziyaretçiyi ağırlayarak tüm zamanların en yüksek ziyaretçi rekorunu kırdı. 1994 yılında ziyarete açılan mağara, bir yıl öncesine göre 70 bin daha fazla turisti ağırlayarak bölge ekonomisine de önemli katkı sağladı. Doğal yapısıyla büyüleyici bir manzara sunan mağara, Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise üçüncü büyük yer altı gölü olarak biliniyor. DOĞAL GÜZELLİKLERİYLE TURİSTLERİN GÖZDESİ Deniz seviyesinden 450 metre yüksekte yer alan Altınbeşik Mağarası, turkuaz rengi gölü, beyaz travertenleri ve eşsiz sarkıtlarıyla her yıl binlerce turisti kendine çekiyor. Mağaranın toplam uzunluğu 5,5 kilometreyi bulurken, 240 metrelik kısmı bot turlarıyla ziyaret edilebiliyor. Yaz aylarında azalan su seviyesi nedeniyle bot gezileri 100 metreyle sınırlı kalsa da kış aylarında yağışlarla birlikte su seviyesi yükseliyor ve mağaranın içindeki şelaleler etkileyici bir görsel şölen sunuyor. MAĞARANIN TARİHÇESİ VE ÖZELLİKLERİ Altınbeşik Mağarası, ilk olarak 1966 yılında Prof. Dr. Timuçin Aygen tarafından keşfedildi ve 1994 yılında Milli Parklar tarafından işletmeye açıldı. Mağaranın suyu, Beyşehir Gölü’nden besleniyor ve gölle mağara arasındaki bağlantı, yaklaşık 66 kilometrelik bir mesafeyle sağlanıyor. Mağaranın farklı katmanlarında 20’den fazla gölet bulunuyor ve bu alanlar yalnızca profesyonel ekipler tarafından keşfedilebiliyor. Mağaranın doğal yapısında dikkat çeken traverten oluşumları ve sarkıtlar, ziyaretçilerin ilgisini çekerken, bot turlarıyla yapılan gezilerde doğanın büyüleyici yüzü gözler önüne seriliyor. Mağaranın görkemli manzarası, İngiliz, Rus ve Polonyalı turistler başta olmak üzere pek çok yabancı ziyaretçinin de yoğun ilgisini topluyor. ZİYARETÇİLERDEN TAM NOT Altınbeşik Mağarası’nı ilk kez ziyaret eden Ersun Yılmaz, uzun yıllardır bu doğa harikasını görmek istediğini belirterek, "Uzun yıllardır mağaranın ismini duyuyordum. İnternetten takip ediyordum. Sürekli olarak mağarayı ziyarete gelen arkadaşlarım buranın güzelliğini anlatıyorlardı. Fakat bugüne kadar ziyaret etmek için hiç şansım olmadı. Buranın dünyanın 3'üncü, Türkiye ve Avrupa'nın en büyük yer altı gölü mağarası olduğunu öğrendim. İçerisinde muhteşem oluşumlar, sarkıklar ve bitki oluşumları var. Herkesin görmesi gereken bir yer" dedi. 2024 YILINDA REKOR ZİYARETÇİ SAYISI Mağarada görev yapan İbradı Belediyesi çalışanı Ali Batuhan Tuğcu, bu yıl ziyaretçi sayısının 200 bine ulaştığını belirtti. Tuğcu, "Mağaramız geçtiğimiz yıl 130 bin civarında ziyaretçi ağırladı. Bu yıl ise 200 bin bandını aştık. Bu sayı ile mağaramız geçtiğimiz yıla göre 70 bin ziyaretçi daha fazla ağırlayarak mağaranın açıldığı 1994 yılından bu yana en yüksek ziyaretçi rekorunu yakaladık" dedi. İçerideki doğal oluşumlar ve bot gezilerinin, ziyaretçilerin en çok ilgisini çeken unsurlar arasında yer aldığını ekledi.

Alman Turistlerin Gözdesi: Türkiye, Antalya Mallorca’yı Geçti Haber

Alman Turistlerin Gözdesi: Türkiye, Antalya Mallorca’yı Geçti

Türkiye, koronavirüs pandemisiyle sarsılan turizm sektörünü yeniden canlandırmayı başardı. Özellikle bu yıl "60 milyon turist, 60 milyar dolar" hedefiyle yola çıkan Türkiye, turizm sezonuna erken başladı. Kurban ve Ramazan Bayramlarıyla yerli turistin hareketliliği artarken, yaz boyunca büyük bir turistik sirkülasyon yaşandı. Türkiye, dünyanın dört bir yanından gelen turistleri doğa, deniz ve tarih turizmi açısından zengin bölgelerinde ağırladı. Almanya'dan Çarpıcı Turizm Verileri Turizm sezonu sona yaklaşırken, ilk veriler Almanya'dan geldi. Alman yayın organı DW Türkçe'nin haberine göre, Almanya'nın iki büyük tur şirketi olan Dertour ve TUI, sezon verilerini açıklarken Türkiye'ye olan ilgi dikkat çekti. 5 Alman’dan 1’i Türkiye'yi Tercih Etti Dertour'un Ürün Müdürü Sven Schikarsky, her beş müşterilerinden birinin tatilini Türkiye’de geçirdiğini belirtti. Aileler bazında ise bu oran her üç aileden birine yükseldi. Dertour müşterileri arasında Türkiye'yi tercih edenlerin ardından İspanya ikinci, Yunanistan üçüncü, Mısır ve İtalya ise beşinci sırada yer aldı. Antalya, Mallorca'yı Geride Bıraktı TUI’den hizmet alan Alman turistler arasında da ilk tercih Türkiye oldu. Türkiye’yi takip eden destinasyonlar İspanya, Yunanistan, Mısır ve İtalya olarak sıralandı. Bu yıl Antalya, Alman turistlerin gözde destinasyonu olan Mallorca’yı bile geride bırakmayı başardı.

Turizmde tüm zamanların rekoru Haber

Turizmde tüm zamanların rekoru

Türkiye 2023 yılının ilk 8 ayında toplam 36 milyon 754 bin 146 ziyaretçi ağırladı. Gelen ziyaretçilerin 33 milyon 426 bin 940’ını yabancılar, 3 milyon 327 bin 206’sını ise yurt dışı ikametli vatandaşlar oluşturdu. Kültür ve Turizm Bakanlığının yılın ilk 8 ayına ilişkin verilerine göre, Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısında geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 13,95 artış yaşandı. İlk 8 ayda Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında bir önceki yılın aynı dönemine göre Rusya Federasyonu yüzde 44,84 artış ve 4 milyon 351 bin 254 kişi ile birinci, Almanya yüzde 6,03 artış ve 4 milyon 82 bin 994 kişi ile ikinci, İngiltere (Birleşik Krallık) ise yüzde 12,36 artış ve 2 milyon 652 bin 188 kişi ile üçüncü oldu. Bu ülkeleri sırasıyla Bulgaristan ve İran izledi. Ağustos’ta Almanya Birinci Türkiye’ye bu yılın ağustos ayında gelen yabancı ziyaretçi sayısı geçtiğimiz yılın aynı ayına göre yüzde 5,65 artışla 6 milyon 660 bin 700 olarak gerçekleşti. Ağustos ayında en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında ise yine bir önceki yılın aynı ayına oranla yüzde 1,52 artış ve 871 bin 270 kişi ile Almanya birinci, yüzde 5,68 artış ve 852 bin 640 kişi ile Rusya Federasyonu ikinci, İngiltere (Birleşik Krallık) ise yüzde 6,96 artış ve 588 bin 448 kişi ile üçüncü sırada yer aldı. Sıralamayı İran ve Polonya takip etti.

Zafer Alkaya Haber

Zafer Alkaya "Konaklama vergisi son derece doğal"

- Rus turist Almanya'yı geçti, Turizmci 2023'ten umutlu - Rusya, 3 milyon turist ile Antalya'da en yüksek sayıya ulaşan ülke oldu - Konaklama Vergisi son derece doğal Antalya, 2022'de Kasım ayı itibariyle 13 milyon turist ağırladı. Yıl sonunda bu rakamın 14 milyona ulaşması hedefleniyor. Bu yıl Antalya'da 3 milyon turist ile Rusya zirvede yer aldı. Antalya turizmcisi ise 2022 yılına göre 2023 yılından daha yüksek rakamlar bekliyor. Turizmin başkenti olarak nitelendirilen Antalya'da Kasım ayı itibariyle 13 milyon turist rakamı aşıldı. Antalya'nın 2022'yi 14 milyon turistle tamamlayacağı düşünülüyor. Antalya turizmcisi, gelecek yılın bu yılın rakamlarına göre daha iyi bir sezon olacağını düşünüyor. Bu yıl Rusya 3 milyon turistle Almanya'yı geçerek Antalya'da en yüksek sayıya ulaşan ülke oldu. Almanya’dan ise 2 milyon 800 bin turist geldi. Antalya ve Belek bölgesinde turizmin 2022 yılını değerlendiren Cornelia Diamond Golf Resort SPA Genel Müdürü Zafer Alkaya, "Turizm sektörü, 2022 yılını uzun bir aradan sonra başarılı geçirdi. Türkiye’nin, özellikle Antalya ve Belek bölgesinin, rakiplerine göre en büyük avantajı nitelikli, kaliteli hizmetidir. 2023 yılında bu avantajımızı bir turizm başarısına çevirme zamanı. Bu farkımızı 2023’te mutlaka dünyaya, özellikle Avrupa’ya anlatma zamanı. Biz dünyada ‘her şey dahil” sistemini mükemmel şekilde uygulayan tek turizm ülkesiyiz. Özellikle de, turizmin başkenti Antalya, ürün ve hizmet yağmuru ile her şey dahil hizmette tüm dünya turistlerinin ilgi odağı olmayı başardı. Antalya ve Belek bölgesinin lüks turizm için İspanya, Portekiz, Yunanistan gibi rakiplerimizle en iyi şekilde rekabet edebilecek düzeydeyiz" dedi. "Gelecek yılın 2022'ye göre daha iyi geçeceğine dair umutlarımız yüksek" Alkaya, "2022 yılı bazı soru işaretlerine rağmen gayet güzel sezon olarak gerçekleşti. Rakamlar tatmin edici seviyede, 2019 yılının ışıltısını getiren bir yıl oldu. Antalya’ya özellikle beklediğimizin ötesinde bir turist akını olduğunu gördük. 2023 yılında bu trendin devam edeceğini düşünüyoruz. 2023 yılının 2022 yılına göre daha iyi geçeceğine dair umutlarımız yüksek" ifadelerini kullandı. "Antalya 2022 Kasım ayı itibariyle 13 milyon turist rakamını aştı" 2022 yılında Antalya'da ağırlanan turist rakamlarına ilişkin bilgiler veren Alkaya, "Antalya 2022 Kasım ayı itibariyle 13 milyon turist rakamını aştı. 2022 yılı sonu itibariyle 14 milyon turist rakamını yakalayacağımızı düşünüyorum. Başta korku ve endişemiz olan Rusya; 2,5 - 3 milyon turist sayısına ulaşarak gerçekten bizi de şaşırttı. Rusya’yı Almanya takip ederek güzel bir performans sergiledi" diye konuştu. Dünya Kupası’ndan dolayı bazı liglerin ara verdiğini belirten Alkaya, "Spor Toto Süper Lig takımlarımızın hemen hemen hepsi Antalya’ya kamp yapmaya geldi. Biz de Konyaspor’u tesislerimizde ağırladık" dedi. "Konaklama vergisi son derece doğal" 1 Ocak 2023'ten itibaren uygulanacak konaklama vergisini değerlendiren Alkaya, "Konaklama vergisi aşağı yukarı bütün ülkelerde uygulanan bir vergidir. Dolayısıyla bizim ülkemizde de uygulanacak olması son derece doğal. Tabii ki uygulama şekli noktasında birtakım soru işaretleri var. Önümüzdeki günlerde uygulama noktasında da paydaşların kafasındaki soru işaretlerinin dağılıp, zaman içerisinde çok daha netlik kazanacağını tahmin ediyoruz" açıklamalarında bulundu. Alkaya, "Rusya, Almanya, Hollanda, Belçika gibi Avrupa ülkeleri ve golf pazarıyla birlikte İngiltere'den çok fazla turist almaya başladık. Özellikle önemli ölçüde İngiliz turist almaya başladık ve bizden her ne olursa olsun, hiçbir koşulda vazgeçmeyen Ukrayna dördüncü sıradaydı ama bu yıl çok gelmek istemelerine rağmen Ukrayna bu özel durumdan dolayı bu yıl gelemedi, Ukrayna pazarı minimuma indi. Diğer pazarlarda 2022’de toparlanma başladı ve çok güzel rakamlara ulaşmaya başladık” dedi. "Ruslar bu yıl Almanya'yı geçerek Antalya'da en yüksek sayıya ulaşan ülke oldu" Alkaya, “Pandemiden sonra insanların tatil arzusu gerçekten tavan yaptı. Rakamlarımız turist sayısı anlamında tatmin edici. Dolayısıyla, 2023’e pazar paylarımızı arttırmış, yeni pazarlara ulaşmış bir yıl olarak bakıyoruz. Bu yıl, daha önce hiç ağırlamadığımız yeni ülkelerden misafir ağırlıyoruz. Daha önce hiç Türkiye’ye gelmeyen ülkeler bu yıl gelmeye başladı, bunlar çok sevindirici gelişmeler” dedi. Rusya - Ukrayna krizi başlayınca bir soru işaretinin doğduğunu söyleyen Alkaya, "Bu soru işareti kısa zamanda dağıldı. Rusya, 2022 yılında önemli ölçüde turist göndermeye devam etti. Büyük bir hava trafiği yaşandı Rusya tarafında. Ruslar, bu yıl yeniden Antalya’da en yüksek sayıya ulaşan ülke oldu, yeniden Almanya’yı geçti. Rus turist olarak hedefimiz 5 milyonu geçmekti ama 2,5 - 3 milyon civarı Rus turist geldi, sayısında önemli bir azalma olsa da beklentileri karşılayan rakamlara ulaştık. Almanya’dan 2 milyon 800 bin turist aldık. Almanlar ekonomik otelleri tercih ediyor. Üçüncü Pazar, biz ‘yükselen pazar' diyoruz ona; İngiltere, giderek yükseliyor. Hatta, şu anda Antalya için 3-4 milyon İngiliz turisti alma hedefi konmuş durumda” şeklinde konuştu. Alkaya, "Haziran 2022 Rus pazarı hemen kendini gösterdi. Antalya açısından bu yıl, dördüncü Sırayı Polonya aldı. beşinci sıra Hollanda, 450 bin kişiyle yer aldı. Kazakistan altıncı sırada ve 360 bin 400 bin arasında kazak turist geldi. Romanya yine önemli pazarlardan bir tanesi, yedinci sırayı aldı. Romanya, lüks ürünlere, villalara da ilgi gösteriyor. Sekizinci pazar bir ara hiç olmayan ama şimdi yükselen bir pazar; İsrail. Bu yıl, 275 bin İsrailli geldi. 9. pazar Çekya, yine yükselen, bizim için umut verici bir pazar. Grup olarak; Rusya, İngiltere, Almanya, Kazakistan, Romanya, Sırbistan, Polonya, Romanya, Slovenya, Slovakya, Hırvatistan başta olmak üzere 66 ülkeden turistleri ağırladık. Bu anlamda, Doğu Avrupa pazarı da önemli bir turizm geliri elde etmemize sebep oldu" dedi. Alkaya, “Rusya, Kazakistan, Türki Cumhuriyetleri gibi ülkeler başta olmak üzere villa ve suitlere rezervasyon çok iyi gidiyor. İç pazarda, önceden bu kadar fazla talep almazdık, standart odalar daha fazla tercih edilirdi ama iç pazarda da çok yoğun villa ve suit rezervasyonu almaya başladık. 2023 içinde bu ilginin devam edeceğini düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.