Hava Durumu

#Alman Turistler

TOURISMJOURNAL - Alman Turistler haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Alman Turistler haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Alman turistler aradıkları şifayı Antalya'nın doğasında buldular Haber

Alman turistler aradıkları şifayı Antalya'nın doğasında buldular

Alman turisteler yıllardır aradıkları şifayı Antalya'da buldular. Mide, diyabet, sedef ve KOAH hastası olan Alman turistler Antalya'nın Akseki ilçesinde bulunan defne yaprağı, kekik, ada çayı, yaban mersini ve yaban zeytini yaprağından şifa buldular. Alman turistler bu bitkilerden yeniden almak için özel olarak Almanya'dan Antalya'ya gelerek Akseki turuna katılıp bu bitkileri temin ettiler. Side-Manavgat bölgesinde faaliyet gösteren turizm acentesi satış pazarlama sorumlusu Faruk Boztaş, Türkiye'ye gelen turistleri alternatif turizm kapsamında Akseki-İbradı-Ürünlü-Belenalan köylerine gelip, buradaki tarihi doğal güzellikleri ve Altınbeşik Mağarasını gösterdiklerini söyledi. Yıllardır bu bölgedeki yapmış oldukları çalışmalar neticesinde insanların yaban bitkilerini gösterme fırsatını da bulduklarını söyleyen Boztaş, “Geçen yıl bu bölgeye misafirlerimizi getirdiğimizde bazı misafirlerimizin mersin yaprağı, ada çayı, kekik, defne bitkilerini götürdüklerini tespit ettik. Daha sonradan bize bunlarla ilgili geri dönüşüm yazıları yazdılar. Bizde elimizdeki kaynaklara göre insanlara burada hangi bitkinin ne işe yaradığını tarif etmeye çalıştık. Bu kaynaklar tamamen Türkiye'de çalışılmış olan ve üniversitelerden gelen kaynaklar. Özellikle insanlara bu doğru bilgiyi insanlara doğru vermek açısından bu kitapları getirttirdik” dedi. “Defne yaprağı KOAH hastalığına iyi geldi” Geçen yıl Almanya'dan Türkiye'ye gelen ve Akseki turuna katılan hanımefendi eşinin KOAH hastası olduğunu, Akseki'nin Belenalan köyünden aldığı mersin yaprağı çayını kullandığını ve kendilerine defalarca mail atarak kendilerine bu yapraktan göndermelerini istediklerini anlatan Boztaş, “Bunu biz maalesef gönderemedik. Fakat kendisi yeniden Türkiye'ye geldi ve tekrardan bize ulaştı. Aslında onların amaçlarının aynı tura katılmak değil, Belenalan köyüne gelip bu bitkileri almak için geldiklerini söylediler. Kendilerinin Almanya'da birçok baharatçılarda aradıklarını ve Akseki'deki özelliklerde olmadığını söylediler. Kendisinin de aynı zamanda diyabet hastası olduğunu ve bunun içinde defne yaprağını belirli bir beslenme programını uygulayarak defne yaprağını takviye olarak kullandığını ve ilaçları tamamen bıraktığını söyledi. Kendisi artık herhangi bir ilaç kullanmadığını, adaçayı, kekik çayını da soğuk algınlığı, mide ve bağırsak rahatsızlıklarında kullandıklarını, bunların ilaçlardan daha iyi geldiğini söylediler. Biz bu bilgileri kendilerinden alıp daha sonrasında diğer misafirlerimize de ulaştırmaya çalışıyoruz. Bu bitkilerin gerçekten faydasını kendi üzerimizde de görüyoruz. Kendimizde kullanıyoruz. Doğru zamanda, doğru yerde, doğru saatte kullanıldığı zaman bu bitkiler tamamen şifa kaynağı olarak görülüyor” diye konuştu. “Akseki bölgesinde bulunan bitkiler şifa kaynağı” Rakım olarak Akseki bölgesinde bulunan bitkilerin daha şifalı olduğuna dikkat çeken Boztaş, “Biz sonuçta bitki uzmanı değiliz. Bu konuda Türkiye'de çok değerli hocalarımızdan bilgi alışverişinde bulunduk. Kendileri bize bunlarla ilgili kitaplar gönderdiler. O kitaplardan yola çıkarak gelen misafirlerimize taşımaya çalıştık ve bununla ilgili çok olumlu şeyler var. Özellikle Akseki bölgesinde bulunan bitkilerin yapılan araştırma sonucunda sadece bu bölgede toplanan bazı bitkilerin faydasının olduğunu tespit ettik. Kıyı şeridinde toplanan bir defneyaprağı ile Akseki'de topladığımız bir defneyaprağının aynı olmadığını gördük. Dolayısı ile buranın hem hava, hem iklim, hem de toprağındaki zengin mineralleri bu bitkileri tamamen beslediğini inanıyoruz. Bundan dolayı ülkemizde bulunan bitkileri aslında doğru kullanılıp insanlara doğru aktarılmasını ve bunun artık ileride bir ihracat için bire bir sebep olmasını öngörüyoruz. Bu şekilde olursa hem turizme deniz ve kum değil aynı zamanda sağlık turizmine de bir şekilde çevirebileceğimize inanıyoruz. Bu bölgede yaklaşık 4 yıldır bu şekilde çalışmamız var. Artık bu bölgenin insanların meyvesini topladığını görüyoruz. Bu bölgede bulunan insanlar, burada yaşayan insanlar, Yörüklerimiz bu işi benimsediler. Eskiden yanından geçtikleri bitkilere şimdi altın gözüyle bakıyorlar. Umarım ülkemiz açısından da faydalı bir gelişme olur” şeklinde konuştu. “Yeniden bitki almaya geldim” Almanya'da yaşayan ve yaşlılar evinde hemşire olan Mandy Freısleben, “Geçen sene bu turu yapmıştım. Bu bitkileri alıp Almanya'ya götürmüştüm. Bu bitkilerin aynısını Almanya'da çok aradım fakat kesinlikle bulamadım. Bitkilerden güzel beklentilerim oldu. Tekrardan bu yıl Almanya'dan gelerek aynı tura katıldım. Tek amacım ise aynı yerden bu bitkileri satın almak oldu. Kendim Adaçayı, defneyaprağı, mersin yaprağını çeşitli hastalıklar için kullandım. Bundan şifa buldum. Bunun için bu tura katılarak Akseki'den bu bitkileri bulup yeniden yerinde aldığım için mutluyum. Zeytin yaprağı çayını mide ve bağırsak sağlığı ve aynı zamanda zayıflamak için kullandık. Mersin yaprağını da KOAH hastalığı için kullandık. Defneyaprağını da kendimde diyabet olduğu için kullandım” diye konuştu. “46 yıldır hekimin yanında asistanlık yapıyorum” Almanya'dan gelen Lısa Wanıng (64) ise, “Eniştem geçen yıl burada tura katılmıştı. Bu turda bana hediye olarak mersin yaprağı getirdi. Kendimde yaklaşık 25 yıldır polen alerjisi vardı. Mersin yaprağı çayını içtikten sonra daha sonradan bende bulunan bu kronik rahatsızlığı tesadüfen tedavi ettiğini gördüm. Yılda birkaç defa Türkiye'ye geliyorum. Her sene gelmeye devam edeceğim. Özellikle bu çay için Akseki bölgesine geleceğim. Kendim 46 yıldır hekimin yanında asistanlık yapıyorum. Antialerjik haplar kullanıyordum. Onları kullanınca kendimi yorgun hissediyordum. Şu anda da normalde yazın ilkbahar döneminde Almanya'da polen alerjisinden dolayı dışarı çıkamıyordum. Bu çayı kullandıktan sonra böyle bir sorunum kalmadı. Oldukça mutluyum” dedi. “12 yıldır sedef hastasıydım, yüzde 95 şifa buldum” Alman Ralf Eckhardt (68) “Geçen sene acente vasıtası ile tura katıldım. Bana bazı şifalı bitkiler bildirildi. En sonunda mersin yaprağının şifasını duydum. Kendim yıllardır sedef hastalığı ile mücadele ettim. Almanya'da birçok noktaya gittim. Herhangi bir şifa bulma şansım olmadı. Yaklaşık 12 yıldır bu hastalığı çekiyorum. Bu mersin yaprağını 3 hafta düzenli şekilde kullandım. Hastalığımın yüzde 95'ini iyileştirdi. Genç ya da yaşlı olması önemli değil. Bu hastalık herkesi bir şekilde bulabiliyormuş. Kendimde bu konuda şifa aramaya başladım. Sonunda buraya gelerek bu bitki ile tanıştım. Sonrasında 3 hafta düzenli kullandım. Tekrar bu bitkiyi aynı yerden aynı noktadan almak için buraya geldim. Hastalığıma arada bir sadece vücudumun bazı yerlerini nemlendirmesi için krem kullanıyorum. Karın bölgemden daha önce aynı hastalıktan tedavi oldum ve normal tıp tedavisi ile iyi oldu. Fakat sırt bölgesinde bugüne kadar herhangi bir şifa bulamamıştım. Bu bitkiden ise şifa buldum. Yeniden Türkiye'ye gelerek tura katıldım ve bu bitkiyi aldım” diye konuştu.

Alman turistlerin gözdesi Bodrum olacak Haber

Alman turistlerin gözdesi Bodrum olacak

Muğla'nın Bodrum ilesinde düzenlenen etkinliğe turizmciler akın etti. Önümüzdeki 5 yılda Almanların turizm destinasyonunun Bodrum olacağı açıklandı. Milyonlarca yolcuyu mükemmel tatil destinasyonlarına bağlayan ve seyahat acentelerinin hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarına yardımcı olan benzersiz bir platform sunan HolidayCheck, Ege Bölgesi'ne özel olarak Partner Etkinliğini Be Premium Bodrum'da düzenledi. HolidayCheck etkinlikte 100'ün üzerinde turizm yöneticisi ile buluştu. HolidayCheck Türkiye Bölge Satış Yöneticisi Sinan İçten, Satış Direktörü Stefan Velte, İçerik Ortaklığı Uzmanı Julian Hehmann, Otel Tedarik Müdürü Nurten Demirbaş ve Teknik Uzman Jonas Weinz'in konuşmacı olarak katıldığı etkinlikte, Bodrum ve Ege Bölgesi'nin geçen seneye göre yüzde 60 büyüme gösterdiği ve bölgenin potansiyelinin her geçen gün arttığı bilgisi verildi. Almanya ve Almanca konuşulan ülkelerde, daha fazla potansiyel rezervasyon oluşturma, pazar trendlerini ve yaklaşan yenilikleri değerlendirmek için işletme ve pazar bilgileri, yorumların gücünü artırmak için içerik ortaklığı fırsatları hakkında HolidayCheck Satış Direktörü Stefan Velte bilgi verdi. Ayrıca, 5 yıl sonra yeniden Bodrum'da bu etkinliği gerçekleştirmiş olmaktan mutluluk duyduklarını ve muhtemel işbirliklerinin artan potansiyeli daha yukarıya taşıyacağını paylaştı.

Türkiye yılın ilk 4 ayında 12 milyonu aşkın ziyaretçi ağırladı Haber

Türkiye yılın ilk 4 ayında 12 milyonu aşkın ziyaretçi ağırladı

Türkiye, yılın ilk 4 ayında 12 milyon 678 bin 959 ziyaretçi ağırladı. Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, Türkiye'yi ziyaret edenlerin 10 milyon 654 bin 94'ü yabancılardan oluştu. Türkiye İstatistik Kurumu'nun son üç aylık yurt dışı ikametli vatandaş istatistiklerine göre ise 2 milyon 24 bin 865 Türk vatandaşı Türkiye'yi ziyaret etti. Böylece toplam ziyaretçi sayısı 12 milyon 678 bin 959'a ulaştı. Geçen yılın aynı dönemine göre yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 11,75'lik artış gerçekleşti. Ocak-nisan döneminde en çok turist Almanya’dan Bu yılın ilk 4 aylık döneminde Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında Almanya, yüzde 16,20 artış ve 1 milyon 122 bin 930 ziyaretçi ile birinci sırada yer aldı. Rusya Federasyonu 1 milyon 78 bin 294 ziyaretçi ile ikinci sırada bulunurken, İran yüzde 51,78 artış ve 946 bin 437 ziyaretçi ile üçüncü oldu. Bu ülkeleri Bulgaristan ve İngiltere takip etti. Nisanda artış oranı yüzde 8,71 Türkiye'ye nisan ayında gelen yabancı ziyaretçi sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,71 artarak 3 milyon 611 bin 244'e ulaştı. Nisanda ülkemize en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında Almanya, 434 bin 863 kişi ile birinci sırada yer aldı. Rusya Federasyonu yüzde 4,07 artış ve 396 bin 155 kişi ile ikinci sırada bulunurken, İngiltere yüzde 18,01 artış ve 330 bin 112 kişi ile üçüncü oldu. Bu ülkeleri Bulgaristan ve İran takip etti.

Almanlar Alanya'ya geri dönüyor Haber

Almanlar Alanya'ya geri dönüyor

Kullanıcılara otel ve seyahat önerilerinde bulunan Almanya merkezli ‘Holiday Check’ internet sitesi, tatilde Türkiye'yi tercih etmek isteyenler için rehber hazırladı. “Türk Rivierası: En güzel 10 seyahat noktası” başlıklı listede, Türkiye'nin turistik merkezleri yer alıyor. Listede Alanya'nın dünyaca ünlü Kleopatra Plajı’da yer alıyor. Kleopatra Plajı, ülkenin en güzel plajlarından biri olarak tanımlanıyor. Alanya'nın turizm potansiyeli, Alman turistlerin gözünde oldukça yüksek. Holiday Check’in listesinde yer alan Kleopatra Plajı ile ilgili, “Alanya'nın batısında, Damlataş Mağarası yakınında yer alıyor. Ülkenin en güzel plajlarından biri. Kleopatra Plajı, otel ve restoranlarıyla mükemmel bir altyapıya sahip. Su çok berrak ve temiz” ifadeleri yer alıyor. 'MOTİVASYONUMUZ YÜKSEK, UMUTLUYUZ' 2024 turizm sezonundan umutlu olduklarını belirten Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, “SunExpress CEO'su Max Kownatzki, Türkiye’nin bu yıl da seyahat severlerin aklındaki ilk ülkelerden biri olduğunu söyledi. Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, Almanya'dan talebin çok yüksek gittiğini belirtiyor. ANEX Almanya'nın Genel Müdürü Yasir Karaçor ise bu yıl 780 bin Alman turist hedeflediklerini söyledi. Holiday Check Türkiye’de tatil için 10 lokasyon önerdi. Bu destinasyonlar zaten Türkiye’nin en çok ilgi çeken ve turist alan ünlü bölgeleri. Almanya’dan ve Avrupa ülkelerinden göreceğimiz talep zaten yüksek görünüyor. Her destinasyonun ucuz veya pahalı işletmeleri var. Alanya’yı ucuz destinasyon olarak değerlendirmek yersiz olur. Ülkemizdeki ekonomik koşullar ve döviz kurları nedeniyle zaten fiyatımız ne olursa olsun ekonomik kalıyoruz. Ekonomik tatilin adresi olarak görülüyorsak bunun sebebi ekonomik koşullarımız. Geçen yaz rakibimiz olan Mısır, BAE gibi ülkeler, Türkiye ile rekabet edebilmek için fiyat kırdılar. Buna rağmen hizmet kalitemiz daha yüksek olduğu için yine biz tercih edildik. Önümüzdeki yaz için motivasyonumuz yüksek, umutluyuz. Dilerim savaş durumu daha çok büyümez, biz de emeklerimizin karşılığını alırız” dedi. 'ALMANLAR İÇİN ALANYA OTELLERİ ÖNEMLİ YER TUTUYOR' Konaklı Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı Ali Orkan, “Alanya turizmimiz açısından son derece önemli bir destinasyon olan Alman pazarında, Alanya otelleri önemli bir alan tutmaktadır. Son yıllarda artan maliyetlerden dolayı bölge otellerimiz de belli oranlarda fiyat artışı yapmış ve yabancı misafirlere sunulan fiyatlar normal düzeye gelmiştir. Alanya pazarı Alman misafirler için vazgeçilmez bir destinasyondur” ifadelerini kulandı.

Alman ve İngiliz talebi zirve yaptı Haber

Alman ve İngiliz talebi zirve yaptı

Tüm dünyada turizmde 2024 yılı için öngörülen büyüme beklentilerinin adımları yılın ilk iki ayında hissedilmeye başladı. Bu büyümeden önemli bir payı ise Akdeniz çanağının güçlü turizm ülkesi Türkiye alacak. Yaz sezonunu bu yıl mart sonu itibarıyla başlatan ve kasım sonuna kadar uzatmayı planlayan turizmciler, sektör için oldukça için geçen 2023 yılını daha iyi verilerle geride bırakacaklarını öngörüyor. Yılını öne çıkan turist grubu Almanlar olacak. Ardından ise İngilizlerin son iki yıldır başlattıkları atağa devam etmeleri bekleniyor. Rusların geçen sezon ile benzer turist sayılarına ulaşacağı tahmin edilirken, Avrupa genelinden iyi bir akış bekleniyor. Lüks grubu otellerde ABD’li turist yoğunluğu da dikkat çekecek. 2023 yılında Türkiye’nin turizm geliri 54.3 milyar dolar olurken, 56.7 milyon turist ağırlanmıştı. 2024 yılı için 60 milyon turist, 60 milyar dolar turizm geliri hedefi belirlenmişti. Yılın ilk iki ayında bugüne kadar en çok turist girişinin olduğu ocak-şubat süreci yaşandı. İki aylık dönemde Türkiye’ye gelen turist sayısı 4 milyon 341 bin 606 oldu. 4 MİLYON OLACAKLAR Dalaman Havalimanı’ndan itibaren Batı Akdeniz’i bu yıl da en çok İngilizler ziyaret edecek. Yabancı havayolu şirketleri bu öngörü ile İngilizler için geçen yıla göre yüzde 15 daha fazla koltuk açtı. 2023 Ocak-Aralık döneminde 3 milyon 800 bin İngiliz Türkiye’ye tatile gelmişti. açılan koltuk sayısı buna ek olarak 250 bin daha yolcu ekliyor. Bu sayede 2024’te 4 milyon İngilizin Türkiye’ye gelmesi bekleniyor. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Batı Akdeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Özgen Uysal, “2023’ten daha iyi bir yılı bölge için geçireceğimizi düşünüyoruz. Ruslar geçen yıl ile aynı sayıda kalacaktır. Yerli turist ise dövizdeki dalgalanmayla paralel olarak bir yön izler” diye konuştu. POLONYA DA ETKİN Antalya/Alanya bölgesini ise bu sezonda Alman turistler domine edecek. Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, “Bölge olarak 17 milyon, 17.5 milyon arasında turist ağırlamayı öngörüyoruz. Tesisler de daha erken açıldı ve sezon daha uzun olacak. Tüm kaynak pazarlardan turist artışı tahmin ediyoruz. Başta Almanlar, ardından İngilizler olacak. Polonya’dan da her yıl ilginin arttığını görüyoruz. Bölgede aynı zamanda Kuzey Avrupa ve İskaandinav ülkelerinin talebi de güçlü. İç pazar da bizim için önemli bir kaynak” dedi. 'PAYIMIZ HER YIL ARTMALI' Dünya turizm pastasının her yıl büyümeye devam ettiğine dikkat çeken Diana Travel Yönetim Kurulu Başkanı Burak Tonbul, bu koşullarda Türkiye’nin standart bir pay almasının beklenemeyeceğini, her yıl payını artırması gerektiğini söyledi. Tüm göstergelerin 2024’ün Türkiye açısından daha iyi bir turizm sezonuna işaret ettiğini kaydeden Tonbul, “İngiltere ve Almanya’dan gelen talep yükselmeye devam edecek. Yanı sıra Polonya, Romanya, Çek Cumhuriyeti gibi ülkeler kendi çapları ölçüsünde önemli oranda artış getirebilir” diye konuştu. HAVA DESTEĞİ EN BÜYÜK ŞANS En önemli etkenin Türkiye’nin kendi bayraklı havayolu şirketlerinin dünyanın pek çok noktasından sezon boyunca durmadan turizm merkezlerine yönelik güçlü uçuş ağları olduğunu vurgulayan Tonbul, “Sürekli olarak havadan turizmin desteklenmesi, ülke turizminin en büyük şansı” dedi.

Turizm Sezonu Kasım Sonuna Kadar Uzayacak Haber

Turizm Sezonu Kasım Sonuna Kadar Uzayacak

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu, Rusya, Almanya, İngiltere ve Benelüks ülkelerinden yapılan rezervasyonlar sayesinde turizm sezonunun kasım sonuna kadar uzayacağını söyledi. Kavaloğlu, ayrıca Polonya'dan gelen turistlerin kışın da Antalya'yı tercih ettiğini belirtti. Turizmde mevsimsellik sorununu aşmak için ise gençlerin turizmi tercih etmesini teşvik ettiklerini ve bu konuda Milli Eğitim Bakanlığı ile protokol imzaladıklarını ifade etti. Kemer Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Dinçer Sarıkaya ise sezonun yüksek dolulukla devam ettiğini ve kasım sonuna kadar devam etmesini öngördüklerini söyledi. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu, Rusya, Almanya, İngiltere ve Benelüks ülkelerinden ( Belçika, Hollanda, Lüksemburg) yapılan rezervasyonlar sayesinde turizm sezonunun kasım sonuna kadar uzayacağını söyledi. Kavaloğlu, AA muhabirine, Antalya'da turizmdeki hareketliliğin sürdüğünü belirtti. Kente gelen turist sayısının 11 milyon 500 bini geçtiğine dikkati çeken Kavaloğlu, Rusların ağustos itibarıyla ilk sırada yer aldığını ifade etti. Kavaloğlu, bu sene sezonun kasım sonuna kadar uzayacağını düşündüğünü belirterek, "İklim şartlarının da sezonun uzamasına el vereceğini düşünüyorum. Rusya'dan, İngiltere'den ve Almanya'dan konulan uçaklar da sezonun uzayacağının kanıtı. Benelüks ülkelerinden uçuşlar devam ediyor." dedi. Sezonun yılbaşına kadar bile uzayabileceğini dile getiren Kavaloğlu, gelen rezervasyonların bununun işareti olduğunu söyledi. "Polonyalı kışın tercihini Antalya'dan yana yapıyor" Özellikle bazı ülkelerden yoğun rezervasyon olduğunu ifade eden Kavaloğlu, "Özellikle Rusya, Almanya, İngiltere ve Benelüks ülkelerinin turizm sezonunu uzattığı gözüküyor. Polonya'dan turistler bu sene kışın da gelmeye devam edecek. Polonya da bizim için yükselen bir pazar. Polonyalı kışın tercihini Antalya'dan yana yapıyor." diye konuştu. "Turizmde mevsimsellik sorununu aşmak istiyoruz" Kavaloğlu, turizmde en büyük sorunun "mevsimsellik" olduğunu dile getirdi. Turizmi 12 aya yayarak, "mevsimsellik sorunu"nu aşmak istediklerini belirten Kavaloğlu, şöyle devam etti: "İstihdam bizim en değerli gücümüz. Genç bir nüfusa sahibiz. Turizm gençler için çok ideal bir meslek. Dolayısıyla pandemi dönemi buna biraz sekte vurdu. Tekrardan gençlerin turizmi tercih etmesi için Milli Eğitim Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı protokol imzalamıştı. Özellikle otellerin protokol kapsamında desteklediği okullar var. O okullardan stajyer öğrenciler kabul ediyoruz. Bu öğrenciler özellikle yaz aylarında okullarının belli bir dönemini otellerde geçiriyorlar. Burada hem mesleki eğitim alıyorlar hem öğrenimlerinin bir parçası olan sistemi burada geliştirebiliyorlar. Bunu çok önemsiyoruz, tüm ülkeye yayılmasını arzu ediyoruz." "Eylülde doluluk oranları yüzde 98 seviyelerinde" Kemer Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Dinçer Sarıkaya da sezonun yüksek dolulukla devam ettiğini, eylülde otellerdeki doluluk oranlarının yüzde 98 seviyelerinde olduğunu söyledi. Geç başlayan sezonun kasım sonuna kadar devam etmesini öngördüklerini ifade eden Sarıkaya, "Eskiden sezonu kasım başında kapatırdık. Bu yıl iklim şartlarının da elverişli olduğunu görüyoruz. Bu dönemde Alman, İngiliz, Polonya, Rusya ve iç pazardan misafirler var. Ekimde de doluluk var. Eskiden erken rezervasyon yaparlardı artık bir hafta öncesinden rezervasyon yaptıranlar var." dedi.

Fahiş ev kiraları turizmi de etkiliyor Haber

Fahiş ev kiraları turizmi de etkiliyor

Türkiye turizmde altın yılını yaşıyor. 2022’de en çok turist alan ülkeler sıralamasında 3’üncülüğe yükselen Türkiye’nin hedefi bu yıl 60 milyon ziyaretçi ve 56 milyar dolar gelir. Bu hedefin de şu anki rakamlara bakılarak kolaylıkla yakalanacağı görülüyor. Ocak-mayıstaki 5 aylık dönemde Türkiye’ye geçen yıla göre yüzde 23.5 artışla 15 milyon 593 bin ziyaretçi geldi. Turizmin başkenti Antalya ise her zaman olduğu gibi sektörün yükünü omuzluyor. Biz de Antalya’daki Starlight Resort Hotel’in (World of Sunrise) Müdürü Furkan Askoviç ile hem beklentileri, hem de sektördeki sorunları konuştuk. HEDEFLER ÇOK DAHA BÜYÜK Bu sezondan beklentileriniz ne yönde? Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre geçen yıl Türkiye’ye 51.5 milyon ziyaretçi gelirken 46 milyar dolar turizm geliri elde edildi. Bir önceki yılın rakamlarının aşılacağını ve Cumhuriyet’in 100’üncü yılının turizmde zirve yılı olmasını bekliyoruz. Turizmde dönüşüm senaryoları, 2033 yılı için 120 milyar dolar gelir ve 104 milyon ziyaretçi hedefini ortaya koyuyor. ALMANLAR LİDERLİĞİ KAPTIRMADI En fazla hangi ülkeler Türkiye’yi tercih ediyor? Almanya, Rusya, İngiltere, Ukrayna, Polonya, Fransa, Hollanda, İtalya ve İran gibi ülkelerden turist talebinin yüksek olması bekleniyor. Antalya ise hem yurt içinden hem de yurt dışından yoğun turist akınına uğrayan bir destinasyon. Bu sene Alman turistler liderliğini korudu. 1 Ocak- 31 Mayıs tarihleri arasında Antalya’ya en çok turist yüzde 26.32’lik oran ve 827 bin 618 ziyaretçi ile Almanya’dan geldi. Almanya’yı yüzde 24.92 oran ve 783 bin 737 turistle Rusya, sonra da yüzde 11.20 oran ve 352 bin 184 turistle İngiltere takip etti. Diğer ülkeler ise Polonya, Hollanda, Litvanya, Kazakistan, İsrail, Belçika ve Ukrayna olarak sıralandı. İç turizm her zamanki gibi bayram tatillerinde ağırlığını koruyor. Ancak seçim, enflasyon gibi nedenlerle iç pazar talebi etkilenmiş durumda. DENİZ, KUM, GÜNEŞ, DOĞA, KÜLTÜR TURLARI... Ülkelere göre turistlerin beklentileri değişiyor mu? Evet, ülkelerine göre turistlerin beklentileri ve istekleri değişebiliyor. Örneğin, Rusya’dan gelen turistler genellikle deniz, güneş ve plaj tatili tercih ederken, Almanya’dan gelen turistler doğa turizmi, kültürel turlar veya spor aktiviteleri gibi farklı tatil seçeneklerine ilgi gösteriyor. Rusya-Ukrayna savaşının olumsuz etkileri sürüyor mu? Rusya ve Ukrayna, Türkiye’nin önemli turist kaynağı ülkeleri arasında yer alıyor. Bu tür olaylar, turistlerin seyahat kararlarını etkileyebilir ve bu ülkelerden gelen turist sayısında azalma görülebilir bu sezon. Antalya’daki yüksek ev kiraları da turizmi olumsuz etkiledi. Bölgedeki yüksek ev kiraları yüzünden tesisler personel bulma güçlüğü yaşadı. Ayrıca işçilik ve enerji gibi maliyet artışları turizmde kârlılığı aşağıya çekiyor. YABANCI UCUZA TATİL YAPIYOR ALGISI! Ülkemizde yabancı turistlerin yerli turistlerden daha ucuza tatil yaptığı söylenir. Bu bir efsane mi yoksa gerçek mi? Tabii ki efsanedir. Turistlerin tatil maliyetleri, seyahat masrafları, konaklama tercihleri, harcama alışkanlıkları ve tercih ettikleri hizmetler gibi birçok faktöre bağlı. Siz kendi tesisinizde nasıl hazırlıklar yaptınız? Mesleki ve iç eğitimlere ağırlık verdik ve aralıksız olarak devam ediyoruz. Yeni sezona teknolojilerimizi ve teknik altyapımızı güçlendirerek hazırlandık. Birçok otelde yer almayan 7/24 hizmet veren restoranımız hizmete girdi. Personel sayımızı artırdık. Misafir memnuniyeti için maksimum seviyede bir çalışma yürütüyoruz. Plaj, havuz gibi alanlarımızda özel servis vermeye başladık. Haftada bir çocuk festivali yapıyoruz. Kaynak : https://www.posta.com.tr/

Kuşadası Belediyesi, Almanya'nın firmalarına kenti tanıttı Haber

Kuşadası Belediyesi, Almanya'nın firmalarına kenti tanıttı

Kuşadası, Almanya’nın önde gelen turizm dergilerinden birisi tarafından Kuşadası Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen ‘Turizm Tanıtım Günleri’ etkinliğine ev sahipliği yaptı. UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi’nde yer alan Güvercinada Kalesi’nde gerçekleştirilen programda, Almanya’nın en büyük seyahat acentelerinin temsilcilerine, kentin sahip olduğu doğal ve tarihi güzellikler ile konaklama imkanları hakkında bilgi verildi. Türkiye’nin turizm başkenti Kuşadası, sezon boyunca Almanya’dan Türkiye’ye en fazla turist getiren 150 seyahat acentesinin temsilcilerini ağırladı. Almanya’nın en önemli turizm dergilerinden birisi tarafından Kuşadası Belediyesinin ev sahipliğinde gerçekleştirilen etkinlikte, seyahat acentelerinin temsilcileri için tarihi Güvercinada Kalesi’nde tanıtım programı düzenlendi. Türkiye’ye ve Kuşadası’na gelecek Alman turist sayısını artırmak açısından büyük öneme sahip programda, Alman seyahat acentelerinin temsilcilerine, kentin sahip olduğu doğal ve tarihi güzellikler ile konaklama imkanları anlatıldı. Çeşitli halk oyunu gösterilerinin de sergilendiği programda, Kuşadası’ndaki turizmcilerle de bir araya gelme fırsatı yakalayan Alman turizm firması yetkilileri, Kuşadası’yla ilgili fikir alışverişinde bulundu. "Alman turistlerin dikkatini Kuşadası'na çekeceğiz" Türkiye’nin Almanya için çok önemli bir destinasyon olduğunu belirten derginin Yazı İşleri Müdürü Klaus Hildebrandt, "Geçtiğimiz sezon Türkiye'ye 5 milyon Alman turist geldi. Bizim bu toplantıyı Kuşadası’nda düzenleme amacımız kentinize daha fazla Alman turistin gelmesini sağlamak. Çünkü Almanya’da tatil tercihlerine yön veren çok önemli bir dergiyiz. Kuşadası çok büyük turizm potansiyeline sahip bir kent. Biz Almanya’da Kuşadası’nın tanıtımını yaparak dikkatleri buraya çekmeye çalışacağız. Kuşadası’nda daha önce de bulundum. Bu gelişimde kentte çok önemli değişiklikler olduğunu fark ettim. Burada yeni bir hayat doğmuş. Özellikle gastronomi alanında düzenlenen festivaller kente çok büyük renk katmış” dedi. "Kuşadası'nı çok parlak bir turizm sezonu bekliyor" Tur operatörün Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati ise, “Ocak ayına Ege Bölgesi ve Kuşadası Alman turist açısından çok büyük bir artışla girdi. Kuşadası’nı çok önemsiyoruz. 2023 yılında Kuşadası’nın çok parlak bir turizm sezonu geçireceğini söyleyebilirim. Ayrıca Kuşadası’nı bu yıl kruvaziyer turizminde de iyi bir dönem bekliyor” diye konuştu. "Rezervasyonlar arttı" Almanya’da turizm şirketi yöneticisi Doreen Schwebe de ilk kez geldiği Kuşadası’nı çok güzel bulduğunu söyledi. Almanya’dan Kuşadası’na yaptıkları tatil rezervasyonlarında önemli bir artış yakaladıklarını ifade eden Schwebe, “Almanların Ege'de tatil için ilk tercihinin Kuşadası olduğunu söyleyebilirim. Kuşadası’nda çok samimi bir tatil ortamı var. Diğer tatil merkezlerinden en önemli farkı konaklama imkanları ve kent merkezinin otellere yakın olması. Kuşadası’nda otelden çıkıp, çevreyi gezebiliyorsunuz” şeklinde konuştu. "Farklı turizm rotaları oluşturuyoruz" Kuşadası Belediye Başkan Vekili Oğuzhan Turan da konuşmasında, “Kuşadası, Türkiye’de turizmin başladığı ilk yerdir. Kuşadası Belediyesi olarak kentimize daha fazla turist çekmek amacıyla yıl boyunca tanıtım faaliyetleri gerçekleştiriyoruz. Ayrıca kentimize gelen yabancı misafirlerimiz için farklı turizm rotaları oluşturuyoruz. Bunun için çeşitli müzeler açıyoruz. 2023 sezonunda Kuşadası’nda daha fazla Alman turist görecek olmak bizleri çok mutlu edecek” ifadelerini kullandı. Programa, Kuşadası Belediye Başkan Vekili Oğuzhan Turan, Kuşadası Belediye Başkan Yardımcıları, meclis üyeleri, derginin Yazı İşleri Müdürü Klaus Hildebrandt, Kuşadası’ndaki turizmciler ve çok sayıda davetli katıldı.

Turizmde Almanlar sezonu belirleyecek Haber

Turizmde Almanlar sezonu belirleyecek

Avrupa başta olmak üzere enflasyonist ortam, yurt içinde ise yüksek maliyetlere bağlı fiyat artışları turizmde baskı oluştursa da yaz sezonuna ilişkin büyüme beklentileri korunuyor. Türkiye’nin kıyı bölgelerine bu yaz sezonunda en çok talep Alman turistlerden geliyor. Almanlar turizm sezonunun gidişatında da belirleyici olacak. Bu talebi diğer yandan İngilizler destekliyor. Ayrıca Doğu Avrupa ülkelerinin de oluşturdukları rezervasyonlar dikkat çekiyor. Yaz sezonunun açık ara lideri olan Antalya’da otel dolulukları yükselmeye başladı. Deprem afeti ve seçimler dolayısıyla yavaşlayan talebin haziranda tam performansla devam etmesi öngörülüyor.   Alternatifsiz ülke  Almanya tarafından Türkiye talebinin yüksek olmasını beklediklerini anlatan Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati, Almanlar için Türkiye’nin ‘alternatifsiz’ olduğunu söyledi. Rosati, şirketleri açısından Türkiye’ye yüzde 30 artışla daha fazla tatilci getirmeyi planladıklarını vurgularken, “Bu en kötü ihtimalle yüzde 20 olabilir. Aslında ocak ayı müthiş bir rezervasyon artışı ile başladı. Sonrasında Türkiye’de deprem ve seçim süreci bunu yavaşlattı. Diğer taraftan ise Avrupa’da yükselen enflasyon, alışık olmayan bu bölgede insanları tedbirli davranmaya yönlendirdi ve ön rezervasyonlardaki yavaşlama hissedilir oldu. Daha kısa vadeli şekilde rezervasyon gerçekleşiyor şu an. Ancak Türkiye, Almanya’nın en çok rezervasyon yaptırdığı ve talep oluşturduğu ikinci sıradaki ülke konumunda bulunuyor. Türkiye alternatiffsiz, biz bunu hep söylüyoruz. Yine diğer ülkelere nazaran buraya gelenlerin sayısı düşmüyor. Öngörülerimiz halen yüksek, 2022’yi zaten geçeceğiz ancak 2019’a karşı da büyüme göstermek istiyoruz” diye konuştu.  İlk sırayı aldılar  Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Akdeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin, bölge özelinde daha önce ilk sırada olan Rus turistler açısından toparlanmayı haziranda beklediklerini dile getirdi. Rusların yerini ise Almanların alarak öne geçtiğini anlatan Perçin, “Daha önce bu bölgede lokomotif olan Rusların yerini Almanların aldığını görüyoruz. Ancak haziranda daha başa baş bir rekabet olabilir. İngiltere ise üçüncü sırada bulunacak. Yerli pazarda ise normal bir seyir var. Okulların kapanması ve seçimin sonuçlanmasıyla bir artıya geçecektir” dedi.  ‘Sayı ve gelir yükselir’  Deprem afeti ve ardından seçim sürecinin piyasayı yavaşlatmasına rağmen mayıs itibarıyla tesis doluluklarının yükselmeye başladığını belirten Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, kaynak pazarların etkisiyle yaz sezonunun yüksek geçeceğini ifade etti. Sili, 2022’den sayı olarak çok daha yüksek bir sezona işaret ederken, şunları söyledi:  “Burada en önemli sorun maliyet sorunu. Döviz kurlarının geçen seneye göre çok fark etmemiş olması yerinde ihracat olarak tanımlanan turizmde bizim kârlılıklarımızı düşürüyor. Ekonomide belirli düzelmeler de olur ise seneyi sayı ve gelir anlamında olumlu şekilde tamamlarız. Görünen rezervasyon ve talebe göre Almanya bölgelerde öne çıkacak. Rusya’nın durumu hala net değil ama bizim için önemli. Doğu Avrupa, İskandinav ülkeleri de yoğun talep iletiyor. İngiltere ciddi atağı ise sürüyor.”  ‘Fiyatlar artarken gelir düşük kaldı’ Romanya, son yıllarda Türkiye tatilini artıran ülkelerin başında geliyor. Romanya’dan 1 milyon turist hedefine uzak olmayan Türkiye, bu sezon yurt içinde yükselen fiyatlar ve Romanya’daki gelir düşüşünden etkileniyor. Romanya’nın büyük tur operatörlerinden Christian Tour’un Antalya’daki kendisine ait şirketi ITS Travel Services’in Genel Müdürü Şaban Atalar, ocak boyunca yüksek talep ilettikleri ülkeden belli bir düşüş trendi olduğunu söyledi. Atalar, “Sezonun geneline baktığımızda euro bazında fiyatlar Romanya’daki insanlar için oldukça artmış görünüyor. Buna karşılık Doğu ve Batı Avrupa’da insanların geliri artmadı. Son bir aydır yeni talep artışı var ama istenen seviyede değil. Daha uygun fiyatıyla Tunus ve Mısır bu nedenle öne çıkıyor. Biz kendi üç uçağımızla Türkiye planlarımızı yönetiyoruz. Burada bir değişiklik yok. 2022 yılında 42 bin turist getirmiştik, 2023’te hedef 71 bin. 2019’u baz alırsak ise o yıl 64 bin turist getirmiştik” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.