Hava Durumu

#Alti̇d

TOURISMJOURNAL - Alti̇d haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Alti̇d haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

The Germans Are Returning to Alanya Haber

The Germans Are Returning to Alanya

The Germany-based 'Holiday Check' website, which provides hotel and travel recommendations to users, has prepared a guide for those interested in vacationing in Turkey. Titled 'Turkish Riviera: Top 10 Travel Destinations,' the list includes Turkey's tourist hotspots. Alanya's world-famous Kleopatra Beach is also featured on the list, described as one of the country's most beautiful beaches. Alanya's tourism potential is highly regarded among German tourists. Regarding Kleopatra Beach, which is listed on Holiday Check's list, it is described as follows: 'Located west of Alanya, near Damlataş Cave. One of the most beautiful beaches in the country. Kleopatra Beach boasts excellent infrastructure with hotels and restaurants. The water is very clear and clean.' Expressing optimism for the 2024 tourism season, Mehmet Dahaoğlu, Vice President of the Alanya Tourism Promotion Foundation (ALTAV) and the Alanya Touristic Hoteliers Association (ALTİD), stated, "SunExpress CEO Max Kownatzki mentioned that Turkey remains one of the top countries on travelers' minds this year. Yıldıray Karaer, Chairman of the Board of Directors of Corendon Airlines, indicates that demand from Germany is very high. Yasir Karaçor, General Manager of ANEX Germany, stated that they aim to host 780,000 German tourists this year. Holiday Check recommended 10 locations in Turkey for holidays. These destinations are already the most famous and tourist-attracting areas in Turkey. Demand from Germany and European countries already seems high. Each destination has both cheap and expensive businesses. Considering Alanya as a cheap destination would be inappropriate. Due to the economic conditions and exchange rates in our country, regardless of our prices, we remain economical. If we are seen as the destination for budget-friendly holidays, it is because of our economic conditions. Last summer, countries like Egypt and the UAE, which were our competitors, lowered their prices to compete with Turkey. Nevertheless, due to our higher service quality, we were still preferred. Our motivation is high for the upcoming summer, and we are hopeful. Hopefully, the state of war does not escalate further, and we reap the rewards of our efforts." Ali Orkan, President of the Konaklı Touristic Hoteliers Association, stated, "Alanya hotels hold a significant place in the German market, which is an extremely important destination for our tourism in Alanya. In recent years, due to increasing costs, our region's hotels have implemented price increases to a certain extent, bringing prices for foreign guests to a normal level. The Alanya market is an indispensable destination for German guests."

Sağlık turizmi sektörü hedef büyüttü Haber

Sağlık turizmi sektörü hedef büyüttü

Türkiye Sağlık Turizmi Dernekleri Federasyonu (TURSAF) Başkanı Tevfik Yazan, AA muhabirine, sağlık turizminin ülke ve Akdeniz Bölgesi turizminin 12 aya yayılmasında çok önemli bir alternatif olduğunu, dünyadaki olumsuzluklara rağmen Türkiye'de sağlık amaçlı ağırlanan misafir sayısında artış görüldüğünü kaydetti. Sağlık turizminden elde edilen döviz girdisinin de son yıllarda arttığını aktaran Yazan, 2021'de 670 bin turistle 1,7 milyar dolar döviz girdisi sağlanırken 2022'de bunun 1 milyon 280 bin turist ve 2 milyar dolara yükseldiğini kaydetti. Türkiye'nin daha fazlasını hak ettiğini dile getiren Yazan, hedefleri büyüttüklerini ve markalaşma ile sağlık turizmi pastasından daha çok pay alabileceklerini kaydetti. Yazan, ekonomik çalkantılar, doğal afetler gibi olumsuzluklara rağmen Türkiye'nin sağlık turizminde istikrarlı bir yolda olduğuna vurgu yaparak, bunun nedeninin de Türkiye'de tedavi arayanların ekonomik olmasının yanında güvenilirlik istemesinden kaynaklandığını belirtti. Türkiye'nin cerrahi branşlar, kısırlık, tüp bebek tedavileri, onkolojik tedaviler, estetik operasyonlar, göz ve diş tedavisi ile saç ekiminde dünyada tercih edilen ilk 3-4 ülkeden biri haline geldiğini aktaran Yazan, "Yüksek standartlarda verilen sağlık hizmetinin güvenilirliği ve daha ekonomik olması bu başarıyı getirdi. Ülkemiz, sağlık hizmetinde artı avantajları da beraberinde taşıyor. Örneğin tedavi sürecinde kişi ve yakınları ek turizm faaliyetlerinde bulunuyor. Denizi, güneşi, tarihi, kültürel yapısı ve mutfak zenginliği ülkemizin bu ek avantajlardan sadece birkaçı." ifadelerini kullandı. Sağlık turizminde Almanya, İngiltere, Hollanda başta olmak üzere Avrupa ülkeleri ile Orta Doğu'dan talep gördüklerine işaret eden Yazan, "Bunlar da daha çok saç ekimi, diş ve göz tedavisi ile estetik olmak için geliyor. Turizmin yan dallarıyla ilgili avantajlarımızı da dikkate aldığımızda gelen hasta sayısı ve gelir bakımından bir önceki yıla göre 2023'te en az yüzde 25-30 bir artış bekliyoruz." değerlendirmesinde bulundu. "Bu konuda iyiyiz, iyi olduğumuzu da gösteriyoruz" Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili ise turizmde ürün çeşitliliğine gitme çabaları kapsamında bu yıl ITB Berlin Uluslararası Turizm Fuarı'nda sağlık alanıyla ilgili tanıtım yaptıklarını söyledi. Türkiye'nin sağlık turizminde uçuş mesafesi bakımından yakın olan ülkelerden ciddi talep gördüğünü dile getiren Sili, "İngiltere, Rusya ve Orta Doğu bu pazarlardan bazıları. Katma değeri yüksek turist alabilmek ve ürünümüzü çeşitlendirmenin yanında sezonu uzatmak söz konusu. Çünkü bu alanda gelecek turistlerin yaz döneminde gelmeleri gerekmiyor." dedi. İstanbul ve Antalya'nın sağlık alanında bu konuda talep gören şehirlerden olduğunu dile getiren Sili, Antalya ve Alanya olarak hastane ve kliniklerin de ciddi bir yapılanma içinde olduğuna vurgu yaptı. İnsanların buraya gelerek estetik, diş ve saç ekimi gibi konularda hem sağlıkla ilgili taleplerini karşılayabildiğini hem de tatil yapabildiğini kaydeden Sili, şunları söyledi: "Ülkemiz sağlık turizminde gelişerek süreci devam ettirecektir. Deniz, kum, güneş için gelenler ile sağlık turizmi için gelenler arasında katma değer açısından 1'e 20 gibi fark var. Bu, ülke ekonomisi ve bizim açımızdan önemli. Hem tıp mensupları hem girişimcilerimiz hem de turizmcilerimiz bu konuda iyiyiz, iyi olduğumuzu da gösteriyoruz." Zaman içinde kültür, spor ve diğer ürünlerin devreye girmesiyle 5-6 aya sıkışan turizmin 8-9 aya yayılacağını dile getiren Sili, bunun da şehirdeki diğer dinamikleri olumlu etkileyeceğini sözlerine ekledi.

Türkiye, depremlere rağmen turizmde talep görüyor Haber

Türkiye, depremlere rağmen turizmde talep görüyor

Antalya Sahildeki bir plaj büfesinde, gazetecilerle bir araya gelen Sili, Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat'ta meydana gelen depremlerin ardından yaklaşık 30 bin afetzedeyi otellerde misafir ettiklerini, diğer imkanların devreye girmesiyle bu sayının şu an 6 bin civarında olduğunu belirtti. "2023 geçen seneyi aşan bir sezon olarak görünüyor" Bu yıl ki turizm sezonunun 2022'den daha iyi olacağını öngördüklerini dile getiren Sili, "Rusya'da hala uçak koltukları netleşmemiş durumda. Onlarla yaptığımız görüşmelerde de turist sayısının 2022'nin altında olmayacağı, hatta üzerinde olacağı şeklinde. 2023 sezonu bizler açısından sayısal anlamda geçen seneyi aşan bir sezon olarak görünüyor." ifadelerini kullandı. Sili, Türkiye ve İspanya'nın şu anda en popüler tatil bölgelerinden olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: "Yaşanan depremlerden dolayı 4 haftalık süreçte rezervasyonlar neredeyse sıfırlanmıştı. Buna rağmen şu an iyi gidiyoruz. Her şeye rağmen haziran itibarıyla çok ciddi oranda yatak ihtiyacı olduğunu görüyoruz. Türkiye talep görüyor. Her ne kadar fiyatlarımızı yükselttiysek de hala biz tercih edilen bir bölgeyiz. Bir diğer taraftan Avrupalılar da Türkiye'ye destek olalım, tatile gidelim anlayışı içinde." Sili, Berlin'de düzenlenen 54. ITB Berlin Turizm Fuarı'nın da bu yılki sezon açısından olumlu geçtiğini ifade etti.

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı yönetimi seçildi Haber

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı yönetimi seçildi

TGA'nın konaklama tesislerini temsilen Türkiye'nin 7 bölgesinden toplam 12 kişi ile yeme-içme-eğlence-deniz tesislerini temsilen de 1 kişi olmak üzere 13 yönetim kurulu üyesinin seçimi yapıldı. Seçimde konaklama tesisleri için Marmara ve Akdeniz bölgelerinden 3'er üye, Ege Bölgesi'nden 2 üye, Karadeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinden 1'er üye belirlendi.Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansında Akdeniz Bölgesini temsil edecek konaklama tesisi temsilcilerinin belirlendiği seçimde Kaan Kavaloğlu 309, Ahmet Özden 213, Şükrü Cimrin 170 oy aldı. Türkiye'nin turizm markası olarak tanıtılması ve geliştirilmesi için pazarlama ve iletişim çalışmaları yapmak üzere Kültür ve Turizm Bakanlığı'na bağlı olarak 2019 yılında kurulan ve Türkiye'nin turizmin tanıtılması ve geliştirilmesinden sorumlu devlet kurumu olan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nda görev yapacak konaklama tesisleri temsilci seçimi hafta sonunda yapıldı. Toplam 18 yönetim kurulu üyesinden oluşan ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü’nden sorumlu Bakan Yardımcısı başkanlık yaptığı TGA Yönetimde Tanıtma Genel Müdürü, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından işletilenler hariç olmak üzere havalimanı ve terminal işletmelerini temsilen en yüksek cirosu olan ilk iki işletme arasından bir kişi olmak üzere 4 kişi seçimsiz yer alıyor. KAAN KAVALOĞLU REKOR OY ALDI Akdeniz Bölgesini temsilen yönetimde yer almak için AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, AKTOB üyesi Ahmet Özden ve ALTİD Yönetim kurulu üyesi Şükrü Cimrin’in aday olduğu seçimler, Antalya merkez, Manavgat-Side ve Alanya’da gerçekleştirildi. Seçimlerde konaklama ve yeme içme sektörü temsilcileri oy kullandı. TÜM BÖLGELERİN İSİMLERİ BELLİ OLDU Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) seçim sonuçlarına göre kazanan üyeler: Akdeniz Bölgesi: Kaan Kavaloğlu, Şükrü Cimrin, Ahmet Özden Ege Bölgesi: Tacettin Özden, Murat Tuğay Güneydoğu Anadolu Bölgesi: Özgür Çözgener Doğu Anadolu Bölgesi: Emel Elik İç Anadolu Bölgesi: Semiz Zazaoğlu Karadeniz Bölgesi: Halit Ergül Marmara Bölgesi: Çetin Ceylan Marmara Bölgesi: İsmet Öztanık Marmara Bölgesi: Muhterem Turantayla

TÜROFED, TGA’nın Yönetim Kurulu için adaylarını açıkladı Haber

TÜROFED, TGA’nın Yönetim Kurulu için adaylarını açıkladı

25 Aralık 2022  günü,Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) yönetim kurulu seçimleri yapılacak. Seçime günler kala bir bir adaylıklar açıklanıyor. Türkiye Otelciler Federasyonu’nun (TÜROFED), TGA’nın Yönetim Kurulu için adaylarını kamuoyu ile paylaştı. "Türkiye turizminin gelişmesi ve tanıtımı için TGA’nın rolü çok büyük" Konu hakkında bir açıklama yapan TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, “Türkiye turizminin gelişmesi ve tanıtımı için TGA’nın rolü çok büyük. Pandemi dönemi ve Rusya-Ukrayna çatışmasına rağmen TGA çok ciddi bir çalışma yaparak Türkiye turizminin zarar görmesine engel oldu. Bu zorlu dönemde TGA’da görev yapan tüm yönetim kurulu üyelerine teşekkür ediyoruz. TÜROFED olarak biz de TGA’ya inanarak büyük destek verdik. TGA içinde TÜROFED üyelerinin Türkiye turizmini daha da yukarılara taşımak için çaba harcayacak olması büyük bir onur kaynağı” dedi. "Aday belirlemede demokratik bir süreç izliyoruz" TGA adaylarını üye derneklerin belirlediği hatırlatan Sururi Çorabatır, “TÜROFED olarak TGA adaylarını belirlemeye müdahil olmuyoruz. Aksine, üye derneklerimizin adaylarına destek vererek federasyonumuz içinde de demokratik bir süreç izliyoruz. Bunu bölgelerdeki seçim yarışında da göstereceğiz. TGA seçimlerinin demokratik ve centilmence geçmesini istiyoruz. Hiçbirimiz birbirimize rakip değiliz. Ortak hedefimiz Türkiye turizmini daha yukarı taşımaktır. TGA yönetimine kim girerse girsin verilen görevi en iyi şekilde yerine getireceğine inancımız tamdır. TGA seçimlerinin ülkemiz ve turizm sektörü için hayırlı olmasını diliyor, seçilenlere de başarılar diliyorum” ifadelerinde bulundu. TÜROFED’in üye derneklerinin TGA adayları: Akdeniz Bölgesi Kaan Kavaloğlu (AKTOB Başkanı) , Ahmet Özden (AKTOB Üyesi) , Şükrü Cimrin (ALTİD Yönetim Kurulu Üyesi) Ege Bölgesi Tacettin Özden (KODER Başkanı) Murat Tugay (GETOB Başkan Yardımcısı) Marmara Bölgesi Çetin Ceylan (GÜMTOB Başkan Yardımcısı) İç Anadolu Bölgesi Gülper Gündüz Yassı (KAPTİD Üyesi) Semih Zazaoğlu (ATİD Başkan Yardımcısı) Karadeniz Bölgesi Halit Ergül (BAKTOD Başkanı) Güneydoğu Anadolu Bölgesi Özgür Çözgener (GATOD Yönetim Kurulu Üyesi)   "2019'da Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı'nı kurarak Türkiye turizminde bilinirlik sağladık" Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, TBMM Genel Kurulu'nda, bakanlığının ve bağlı kuruluşlarının 2023 Yılı Bütçe sunumunu yaptıği sırada "2022 yıl sonu hedefimizi 51,5 milyon ziyaretçi ve 46 milyar dolar gelir olarak bir kez daha yukarı yönlü revize ediyoruz. 2023’te hedeflerimiz çok daha büyük. 60 milyon ziyaretçi ve 56 milyar dolar gelir" demişti. Turizmde pek çok başarıya imza attıklarını anlatan Bakan Ersoy, "Tabi bu başarılar tesadüfen olmuyor. Doğru stratejiler ve takiben bir dizi eylemle mümkün oluyor. Bu eylemlerden ilki tanıtım. Turizm de bilinirlik başarı ile başarısızlık arasındaki farktır. 2019'da Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı'nı kurarak bu fark ibresini Türkiye için kalıcı olarak başarıya çevirmiş olduk" açıklamasında bulunmuştu.

Alanyalılar il olmayı bekliyor Haber

Alanyalılar il olmayı bekliyor

Bölge dinamikleri, böyle bir kararın özellikle yatırımlar konusunda pozitif etki yaratacağı görüşünde… ORC Araştırma Şirketi, 2023'te 12 ilçenin il olacağı tahminini içeren bir liste yayımladı. Listeye göre, 1999'dan beri 81 olan Türkiye'nin il sayısı bu değişikliklerin ardından 93'e çıkacak. Listede Türkiye'nin tatil cennetlerinden Alanya da var. ORC Genel Müdürü Mehmet Pösteki'nin yayımladığı listede Bodrum, Tarsus, Bandırma turizm merkezleriyle birlikte yer alan Alanya, Türkiye'nin nüfus hareketliliği en yoğun bölgelerinden biri. Son demografik araştırmalara göre nüfusu 350 bin 636 olan ilçede, son yıllarda yaşanan göç dalgası nedeniyle yerleşik yaşayanların sayısı hızla artıyor. Alanya'nın hızlı büyüdüğünü rakamlarla açıklayan ilçe yönetimi ve iş dünyasında hâkim görüş, il statüsü kararının doğru bir adım olacağı yönünde… SELÇUKLULAR'IN BAŞKENTİ Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel, Alanya'nın il olma konusunda çalışmalarının devam ettiğini belirterek, " Alanya, turizm ve tarım kapasitesi, 2 üniversitesi, Alanya-Gazipaşa Havalimanı'na yakınlığı, nüfusu ve ticari kapasitesi ve ülke ekonomisine yaptığı katkıyla il olmayı çoktan hak etti. Alanya tarihine baktığımızda Alanya Selçuklular döneminde bir başkent ve vilayet. Yıllardır savunduğum en önemli konu bu. Bizler aynı yörenin insanları, aynı kültüre, aynı medeniyete sahip ve aynı kaderi paylaşan insanlarız. Dünden bugüne Alanya'mızın il olmasını hep savunduk. Alanya'nın hak ettiği değeri alabilmesi için il statüsü alması gerekiyor" ifadelerini kullandı. BÖLGEYE YATIRIM ARTAR Alanya'nın Türkiye'nin birçok iline göre demografik açıdan çok daha fazla gelişmiş, il olma özelliklerine uygun bir yer olduğunun altını çizen Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili ise "Üstüne üstlük Alanya'nın sürekli ikamet eden bir yabancı nüfusu var. Çok ciddi yabancı yatırımları var. Böyle baktığımız zaman bölgeye birtakım hizmetlerin ya da yapılacakların hareketi ya da hızlanması noktasında il olması son derece önemli ve olumlu etkilenir diye düşünüyorum. İl olması rahat harekete geçilmesini sağlayacaktır. Alanya yatırımları ile ilgili devlet organlarının çok daha hızlı ve etkili olması sağlanır. Dolayısıyla il statüsü verilmesini, Alanya adına çok önemli bir karar olarak görüyorum" diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.