Hava Durumu

#Amerika

TOURISMJOURNAL - Amerika haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Amerika haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Çin’in Ay Yolculuğu İçin Tarih Belli Oldu Haber

Çin’in Ay Yolculuğu İçin Tarih Belli Oldu

Çin, Mengzhou adlı uzay aracıyla Ay’a gerçekleştireceği ilk mürettebatlı iniş görevine hazırlanıyor. Çin Uzay Ajansı, 2030’dan önce tamamlanması planlanan bu tarihi görevle ilgili bir tanıtım videosu paylaştı. ÇİN, 2030’DAN ÖNCE AY'A İNİŞ YAPACAK Çin Uzay Ajansı, Ay’a yapılacak ilk mürettebatlı görev için planlarını netleştiren bir video paylaştı. Bu video, Ay’daki görev planlamasını ve gerekli donanımların testlerini içeriyor. Çin İnsanlı Uzay Ajansı (CMSA) tarafından hazırlanan tanıtımda, görev için geliştirilen teknolojilerin detayları animasyonlarla anlatıldı. Görevin, 2030 yılından önce gerçekleştirilmesi hedefleniyor. ASTRONOTLARIN AY’A YOLCULUĞU Plan, Long March 10 roketinin iki kez fırlatılmasını içeriyor. Bu fırlatmalarda, Mengzhou adlı mürettebatlı uzay aracı ile Lanyue isimli Ay iniş aracı ayrı ayrı Ay yörüngesine gönderilecek. Burada iki araç kenetlenecek ve astronotlar Lanyue’ye transfer olarak Ay yüzeyine iniş yapacak. Tanıtım videosunda, astronotların Lanyue’den çıkarak Ay yüzeyine adım attığı ve bir Ay gezginini kullanarak keşif yaptıkları görülüyor. Ayrıca, astronotların Ay’da giyeceği özel kıyafetlerin yer testleri de videoda gösterildi. Bunun yanı sıra, Hainan Adası’ndaki Wenchang Uydu Fırlatma Merkezi’nin Ay görevi için nasıl hazırlandığını yansıtan görüntülere yer verildi. NASA HAREKETE GEÇTİ: HEDEF 2026 Bu süreçte NASA, Apollo programından bu yana ilk kez astronotlarını Ay yüzeyine göndermeye hazırlanıyor. Her şey planlandığı gibi giderse, Artemis 3 göreviyle 2026’nın sonlarında bu tarihi adımı atmayı hedefliyor.

Uzakrota Global 2024 Başlıyor: Seyahat ve Turizm Dünyası İstanbul’da Haber

Uzakrota Global 2024 Başlıyor: Seyahat ve Turizm Dünyası İstanbul’da

İngiltere, BDT, Balkanlar, Avrupa ve Orta Doğu başta olmak üzere 110 ülkeden 15 bini aşkın turizm profesyoneli, 15 Kasım’da İstanbul’da bir araya geliyor. Dünyanın önde gelen turizm teknoloji şirketleri ve bölge pazarlarının güçlü operatörleri, bugün Uzakrota Global’de buluşacak. WOW Convention Center İstanbul’daki zirvede, 60 oturum ve dünya çapından 200 etkileyici konuşmacı, sektördeki yenilikçi gelişmeleri tartışacak. Turizm ve seyahat endüstrisinin en büyük etkinliklerinden biri olan Uzakrota, 2024 yılı itibarıyla düzenleyeceği 5 zirveden en büyüğünü 15 Kasım’da (bugün) İstanbul'da gerçekleştirecek. Türk Hava Yolları, Malezya Turizm, Amadeus, Paximum, Tourmania ve Tour to America'nın desteğiyle Uzakrota, geniş çaplı bir katılıma ev sahipliği yapacak. 110 ülkeden en etkili turizm ve seyahat markalarının yanı sıra, 15 binden fazla turizm profesyonelinin katılması beklenen zirve, sektördeki en önemli buluşmalardan biri olacak. Küresel turizm pazarının en büyük seyahat şirketleri tarafından "Dünyanın En Etkili 10 Turizm Etkinliği" arasında gösterilen Uzakrota Seyahat Zirvesi, geçmiş yıllarda olduğu gibi sektörün en önemli aktörlerini bir araya getirecek. Seyahat acenteleri, turizm teknoloji şirketleri, havayolları, denizcilik ve otelcilik markalarının katılacağı zirvede, turizmin farklı alt sektörlerinden yaklaşık 250 şirket, kendilerini tanıtma, potansiyel iş ortaklarını keşfetme ve yeni bağlantılar kurma fırsatı bulacak. Ayrıca, 5 tematik sahnede düzenlenecek 60 oturumda, 200 etkileyici konuşmacı, turizm ve seyahat endüstrisinin geleceğine dair yenilikçi vizyonlarını paylaşacak. "DÜNYA ÇAPINDA BİR SEYAHAT KÖPRÜSÜ KURUYORUZ" Uzakrota Kurucusu Gökhan Erdoğan, bugüne kadar 5 kıtada, 10 farklı ülkede 30 zirve düzenleyerek 100 binden fazla turizm profesyonelini bir araya getirdiklerini ve lokal markaları küresel çapta birbirine bağlayarak seyahat dünyasında bir köprü kurduklarını söyledi. İstanbul’daki zirvenin önemini vurgulayan Erdoğan, “Uzakrota network’ünü çeşitli destinasyonlara taşıyarak hem destinasyonların pazarlanmasına yardımcı oluyor hem de mavi okyanus dediğimiz keşfedilmemiş pazarları network’ü ile buluşturuyor. İstanbul bu yılki zirvelerin içinde en büyüğü olacak. İngiltere, BDT, Balkanlar, Avrupa ve Orta Doğu olmak üzere 110 ülkeden 15 bini aşkın turizm profesyoneli İstanbul’a geliyor. Dünyanın en önemli turizm teknoloji şirketleri, bölge pazarlarının en güçlü operatörleri burada olacak. Türkiye pazarına henüz girmeyen, ilk kez Uzakrota ile ülkemizde kendini anlatacak olan global büyük markalar var. Dijital turizm hızla büyüyor. Uzakrota Global’in bu yıl odaklanacağı konular arasında yapay zeka yine öne çıkacak; turizm ve seyahat endüstrisindeki rolü ve sektörün geleceğini konuşacağız” dedi. Havacılık teknolojileri, seyahat trafikleri, akıllı turizm uygulamaları gibi birçok konunun ele alınacağını söyleyen Erdoğan, “Yaratıcı fikirlerin çarpıştığı, her marka ve paydaş için verimli bir zirve olacak, çok heyecanlıyız” diye ekledi. ZİRVENİN GÜNDEMİNDEKİ KONULAR 5 tematik sahnede, küresel turizm ve seyahat endüstrisinin önde gelen 200 lider ismi, sektördeki yeni gelişmeleri ve trendleri ele alacak. İşte dikkat çeken oturum başlıkları: Zengin tüketici için lüksü yeniden tanımlamak   Avrupa ve BDT ülkelerine yakın bakış  Turizm Liderlerinin 2025 öngörüleri  Amerika'da kişiye özel seyahat imkanları  İntikam turizmi sona erdi, şimdi de enflasyon turizmi mi başladı?    Helal turizm altyapısı ve müşterilerin beklentileri   Otelcilikte sürdürülebilirlik stratejileri ve yenilikçi uygulamalar  Kruvaziyer turizminin Yükselişi ve B2B pazarı  Pandemiden bu yana 100 bin turizm çalışanı sektörden ayrıldı. Peki ya şimdi ne yapmalıyız?  Dijital reklamlarla küresel büyümeye uzun vadeli bakış     Çevrimiçi seyahat dağıtımının gücünü ortaya çıkarma    Araç kiralama sektöründeki güncel eğilimler ve tüketici davranışları  Havayollarının dijital dönüşümdeki rolü ve hedefleri  Spor organizasyonlarının turizme etkileri  İstanbul 2024 talep, fiyat, doluluk verileri  Doğru içerik dağıtımının otelinizin cirosuna etkisi  MICE endüstrisi ve 2025  Seyahat gazeteciliği  Seyahat sektöründe yeni gelir yaratma stratejiler  Kazakistan ve Türkiye Arasında Turizm: İşbirliği ve Fırsatlar  Influencer’ların satın almaya etkileri    Konsolidatorler ve B2B Pazarı  Kazakistan ve Türkiye Arasında Turizm: İşbirliği ve Fırsatlar   Türkiye pazarında destinasyon tanıtımı  Program hakkında daha detaylı bilgi için https://www.uzakrota.com/summit24/ adresi ziyaret edilebilir. 2024’ÜN 5 ZİRVESİ: KUALA LUMPUR, BAKÜ, CAPE TOWN, İSTANBUL, RİYAD Uzakrota, 2024 yılı boyunca turizm ve seyahat endüstrisini buluşturan kapsamlı etkinlikleriyle kıtalar ve bölgeler arasında köprü kuruyor. 2024’ün ilk zirvesi Malezya’nın Kuala Lumpur şehrinde gerçekleşti ve BDT, Balkanlar, Asya ile Orta Doğu'dan 500 turizm profesyoneli bir araya geldi. İkinci zirve ise Azerbaycan’ın Bakü şehrinde yapıldı; İngiltere, Avrupa ve Asya pazarlarının önde gelen isimlerinin katıldığı bu etkinlikte Türkiye turizmine yön veren sektör profesyonelleri de konuşmalar gerçekleştirdi. Üçüncü zirve, Güney Afrika'nın Cape Town şehrinde gerçekleşti; bu etkinlik, Orta Doğu, Namibya, Zambiya ve Zimbabve’den önemli sektör markalarını bir araya getirdi. İstanbul'daki ana zirvenin ardından, yılın beşinci ve son zirvesi, Riyad’da düzenlenecek. Bu zirve, Arap Yarımadası, İngiltere, BDT, Avrupa, Balkanlar ve Orta Doğu bölge pazarlarının katılımıyla yapılacak.

Türkiye, Zengin Turistleri Çekmek İçin Hedeflerini Büyütüyor Haber

Türkiye, Zengin Turistleri Çekmek İçin Hedeflerini Büyütüyor

Kültür ve Turizm Bakanlığı, ABD ve Uzak Doğu gibi turist potansiyeli yüksek pazarlarda tanıtım çalışmalarına hız verdi. Bakanlık, ABD’li zengin turistler ve Uzak Doğu’daki turistler için yeni kampanyalar planlıyor. ABD’de yaklaşan seçimleri turizm tanıtımı için fırsata çeviren bakanlık, özellikle ABD’li zengin turistleri hedefleyerek "Go Türkiye" markası altında yeni temalar ve varış noktaları belirledi. Tanıtım projeleri için hava yolu şirketleriyle ortak bütçeler oluşturulacak ve öncelikli olarak yüksek gelir gruplarına hitap edilecek. Ayrıca, iç turizmi destekleyen sosyal medya hesaplarının takipçi sayısının artırılmasına yönelik çalışmalar da yoğunlaştırılacak. 5 MİLYON AMERİKALI VE ÇİNLİ TURİST HEDEFİ Bakanlık, Çin’den 600 bin turist beklentisini 2,5 milyona çıkarmayı planlıyor. ABD’den ise 2021’de 371 bin 759, 2022’de 1 milyon 13 bin 478 ve 2023’te 1 milyon 334 bin 337 turist ağırlayan Türkiye, bu yıl 1 milyon 500 bin turist bekliyor ve bu sayıyın ilerleyen yıllarda 2,5 milyona çıkması isteniyor. Yüksek harcama potansiyeline sahip turistlerin sayısını artırmanın yanı sıra ülkede daha uzun süre kalmalarını sağlamak da hedefler arasında. Bu kapsamda turizm çeşitliliğini geliştirmek öncelikli hedeflerden biri olacak. Kış turizmi de bu çeşitlendirmeye dahil edilerek, Uludağ Alan Planı çalışması tamamlanacak ve kış turizminin sürdürülebilir bir gelişim yakalaması sağlanacak. 4 YENİ ÜCRETSİZ HALK PLAJI YAPILACAK Bakanlık ayrıca Antalya, Aydın, Muğla ve İzmir illerinde dört ücretsiz halk plajı yapmayı planlıyor. Bingöl Haserek Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi, Antalya Kaş Kalkan Kıyı Bandı Turizm Alanı ve Güney Antalya Turizm Alanı Adrasan Yerleşmesi için de planlama çalışmaları devam ediyor. Kültürel yolculuk rotalarının sayısının 15’e çıkarılmasıyla ziyaretçilerin kalış süresinin ve harcamalarının artırılması amaçlanıyor.

Air Canada, 2025 Yazında Uçuş Ağına Yeni Hatlar Ekliyor Haber

Air Canada, 2025 Yazında Uçuş Ağına Yeni Hatlar Ekliyor

Air Canada, 2025 yaz sezonunda Montreal’den Napoli ve Porto, Toronto’dan Prag gibi yeni destinasyonlara uçuş başlatacak. Ayrıca, Avrupa, ABD ve Asya’daki mevcut hatlara ek seferler eklemeyi ve bu bölgelerdeki kapasiteyi artırmayı planlıyor. Şirket, toplamda 45’ten fazla ABD noktasına günlük 200'ün üzerinde uçuş gerçekleştirmeyi hedefliyor. Amerika Birleşik Devletleri için yeni uçuş hatları arasında Vancouver’dan Nashville ve Montreal’den Cincinnati yer alacak, bunlar Ohio ve Kuzey Kentucky’ye yapılan mevcut uçuşları tamamlayan nitelikte olacak. Ayrıca, Toronto’dan Jacksonville’e yapılan bağlantı seferi de yeniden başlatılacak. Air Canada, Toronto’dan Indianapolis, Boston, Tampa ve Dallas-Fort Worth’e de ek uçuşlar düzenleyecek. Montreal’den Denver, Nashville ve Raleigh-Durham’a günlük uçuşlar eklenecek, Tampa seferleri ise günlük hale getirilecek. Böylece, 2025 yazında ABD’ye yapılacak uçuşların sayısı 200’ün üzerine çıkacak. Avrupa için Air Canada, Montreal’den Napoli ve Porto’ya uçuş başlatacak. Toronto’dan Prag ve Ottawa’dan Londra-Heathrow’a uçuşlar yeniden başlatılacak. Roma ve Atina'ya uçuş kapasitesinin günde üç sefere çıkarılması planlanırken, Toronto-Stockholm hattına haftada dört uçuş eklemesi yapılacak. Madrid uçuşlarının sayısı artırılacak, Paris hattında daha büyük uçaklar kullanılacak. Montreal’den Casablanca’ya yapılan uçuşlar, 2024 yazına göre yüzde 17 oranında arttırılacak. Asya içinse, Montreal’den Seul ve Toronto’dan Osaka'ya yaz uçuşları tekrar başlatılacak.

Çin, Dünyayı 7 Saatte Dolaşabilecek Hipersonik Uçak Geliştirdi Haber

Çin, Dünyayı 7 Saatte Dolaşabilecek Hipersonik Uçak Geliştirdi

Çin, dünyanın dört bir yanına hızlı taşımacılık yapabilme potansiyeline sahip hipersonik bir uçak üzerinde çalışıyor. Lingkong Tianxing Technology tarafından geliştirilen Yunxing adlı ticari nakliye uçağının, saatte 3,069 mil (yaklaşık Mach 4) hıza ulaşabildiği gerçekleştirilen ilk test uçuşunda gösterildi. Firma, uçağın Pekin’den New York’a sadece iki saatte ulaşabileceğini belirterek, gelecekte bu uçakla dünya çevresinde 7 saat sürecek bir tur atmanın mümkün olabileceğini açıkladı. Çin Uzay Taşımacılığı firmasına göre, Yunxing’in tamamen kompozit malzemelerden oluşan yapısı test uçuşu sırasında ekstrem koşullara karşı dayanıklılığını kanıtladı. Yerel medya, uçağın ilk yolcu uçuşunu 2027 yılında yapmasının planlandığını bildirdi. YUNXING, CONCORDE'U GERİDE BIRAKABİLİR 1976’da piyasaya sürülen Concorde, Mach 2 hızıyla Atlantik’i ses hızının iki katında geçen ilk süpersonik yolcu uçağı olarak bir döneme damgasını vurmuştu. Ancak Yunxing, Concorde’un hız rekorunu ikiye katlayarak yeni bir dönemi başlatmayı hedefliyor. Concorde, havacılık tarihinde bir efsane olarak kabul edilse de Çin’in bu yeni hipersonik uçak projesi, taşımacılığı yeni bir seviyeye taşımaya hazırlanıyor. Yunxing’in en dikkat çeken özellikleri, dikey kalkış yapabilmesi ve yaklaşık 20 bin metre yükseklikte uçabilmesi olarak öne çıkıyor.

Çin'den Uzay Turizmi Atılımı: 12 Dakikalık Seyahat İçin Biletler Tükendi Haber

Çin'den Uzay Turizmi Atılımı: 12 Dakikalık Seyahat İçin Biletler Tükendi

Çin, uzay turizmi pazarına giriş yaparak küresel uzay endüstrisinde dikkat çekici bir adım atıyor. Devlete ait Global Times'a göre, Deep Blue Aerospace adlı şirket, 2027 yılında uzaya göndereceği ilk roket için bilet satışına başladı. İlk iki bilet, canlı yayında yaklaşık 3 milyon izleyici tarafından takip edilen etkinlikte satıldı ve anında tükendi. Biletlerin fiyatı, yaklaşık 1.000.000 yuan yani 140.000 dolar olarak belirlendi. Bu biletler, yolculara uzayın sınırlarına yapılacak 12 dakikalık bir seyahat vaat ediyor. Bu tarihi an, ilk kez bir Çinli firmanın uzay turizmi için biletleri kamuya açık bir şekilde Taobao platformunda satışa sunmasıyla gerçekleşti. Ancak, bilet alıcılarının kimliği henüz açıklanmadı. Deep Blue Aerospace, Çin'in uzay alanında ABD ile rekabet etme çabalarının bir parçası olarak, SpaceX'in Starlink'ine rakip uydu sistemleri inşa etme hedefi de dahil olmak üzere geniş bir uzay programına sahip. Şirketin geliştirdiği yeniden kullanılabilir Nebula-1 roketi, şirketin CEO'su ve beş kişiyi uzaya taşımayı planlıyor. Ancak bu roketin henüz geliştirme aşamasında olduğu biliniyor. Geçtiğimiz ay, roketin yüksek irtifa test uçuşu sırasında başarısız olduğunu açıklayan Deep Blue Aerospace, önümüzdeki aylarda yeni testler yapmayı planlıyor. 2025-2026 yılları arasında daha fazla deneme gerçekleştirilerek "yörünge altı insanlı seyahatin" güvenliği ve güvenilirliğini artırmak amaçlanıyor. Deep Blue Aerospace'in CEO'su Huo Liang, canlı yayında yaptığı açıklamada, uzayda emniyet kemerlerini nasıl çözebileceklerini ve ağırlıksız ortamda nasıl hareket edebileceklerini yolculara anlattı. Huo, "Bu deneyimde sadece dünyanın nasıl yuvarlak olduğunu değil, aynı zamanda uçsuz bucaksız evreni ve insanların yaşadığı mavi gezegeni de görebilirsiniz" ifadelerini kullandı.

Bolat: “Türk Hava Yollarının Türk ekonomisine katkısı 54 milyar dolar’' Haber

Bolat: “Türk Hava Yollarının Türk ekonomisine katkısı 54 milyar dolar’'

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, Elazığ'da katıldığı programda yaptığı açıklamada, ''Türk ekonomisinin büyüklüğünü 1.1 trilyon dolar aldığımızda Türk Hava Yolları tek başına ekonominin 20'de 1'ini sağlamış. Gelecekte Türk ekonomisine katkımız daha fazla olacak. 10 yıl sonrada geleceğimiz rakam 144 milyar dolar. 2023'ten 2033'e kadar her yıl katkıyı topladığımız da 1.1 trilyon dolar ediyor. 1.1 trilyon dolar da bugün Türkiye'nin ekonomik gücüdür. Türk Hava Yolları ve iştirakleri 10 yılda yaptığı katkıyla bir Türkiye ekonomisini sağlamış olacağız” dedi. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Ahmet Bolat ve beraberindeki heyet Elazığ'a gelerek bir dizi incelemelerde bulundu. İl protokolü tarafından karşılanan heyet, bir otelde basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Türk Hava Yolları olarak Türkiye'nin güzide şehrini ziyaret etmekten dolayı son derece mutlu olduklarını aktaran Bolat, ''Tarihi milattan önce binlerce yıla dayanan ve o günden bugüne binlerce medeniyete ev sahipliği yapmış Elazığ şehrimizin kültürel doğal güzelliklerinin yanı sıra gastronomi alanında da eşsiz tarifleri olan şehri dünyaya tanıtmak üzere bugün buradayız. Medeniyetlere ev sahipliği yapmış kadim şehrimiz dünyada yeteri kadar tanınmıyor ama UNESCO'nun Geçici Miras Listesinde olan Harput'un bundan sonra kalıcı miras listesine alınması hususunda çalışmaları beraber yürüteceğiz. Aynı şekilde UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesinde olan kürsübaşı sohbetini de dün akşam tanıma fırsatı bulduk. Hakikaten somut kültürel miraslar gibi soyut kültürel miraslarda ülkemizde son derece önemli yer kaplıyor fakat maalesef fazla bilinmiyor. Şanlıurfa'nın sıra gecelerini herkes biliyor ama Elazığ'ın bilinmiyor. Bugün Harput, Palu ve antik yerleri gezeceğiz. Özellikle Türk Hava Yollarının 94 bin çalışanı var. Bu 94 bin çalışanın bilet hakları ve pas hakları var. Elazığ bundan önce kaç kişinin aklındaydı bilmiyorum ama bundan sonra 94 bin çalışanımızın en kısa zamanda gelip ziyaret etmek isteyeceği bir yer olarak tanıtacağız'' diye konuştu. ''Türk Hava Yolları bugün 90 milyona yakın yolcu taşıyor'' Türk Hava Yollarının, 20 yıl önce büyük hava yollarının butik diye tanımladığı 63 uçağı olan bir hava yolu olduğunu dile getiren Prof. Dr. Ahmet Bolat, ''Türk Hava Yollarına o zamanlar için dünyada biçilen görev Türkiye'den Avrupa ve Amerika'ya gidecek yolcuları Avrupa'nın büyük başkentleri Frankfurt, Paris ve Londra'ya götürmek oradan da Avrupa'nın büyük hava yolları yolcuları alarak dünyaya dağıtmasıydı. O zamanlar bize verilen görev buydu. Onun için bize butik hava yolu diyorlardı. Benim Türk Hava Yollarında 18'inci senem bitti 19'uncu seneme girdim. Uluslararası ilişkiler kısmını bakıyordum. Onun için Türk Hava Yollarının yabancılar yönündeki yerini çok iyi biliyorum. Paris'te Orly ve Charles de Gaulle havalimanları vardır. Charles de Gaulle'ye dünyanın bütün büyük hava yolları gelir Orly'e ise Kuzey Afrika'dan hava yolları gelir. Türk Hava Yollarını yıllarca Orly'de uçurdular. Türk Hava Yollarının Charles de Gaulle'de uçmasına izin vermediler. Türk Hava Yolları öyle bir durumdaydı. Bugün Türk Hava Yolları Paris'te Charles de Gaulle'de günde 5 sefer düzenliyor. 20 yıl sonra Cumhurbaşkanımızın havacılıkla ilgili vizyonları neticesinde Türk Hava Yolları çalışanlarının stratejik ve yapmış olduğu taktiksel aksiyonlarla beraber bugün, Türk Hava Yolları 470'e yakın uçağı var. 10 milyon yolcu taşırken bugün 90 milyona yakın yolcu taşıyor. Gelecek 10 yılda da Türk Hava Yolları istikrar devam ettiği sürece büyümesine devam edecek ve 810 uçağı olacak. Böylece Amerika'daki büyük 3 havayolunun ardından dünyadaki dördüncü büyük hava yolu olacak'' şeklinde konuştu. ''340 noktadan insanları Türkiye'ye getirebiliyoruz'' Dünyanın 340 noktasından insanları Türkiye'ye getirebildiklerini vurgulayan Prof. Dr. Ahmet Bolat, konuşmasına şöyle devam etti: ''Yatırım yapmak isteyen insanları dünyanın 340 noktasından Türkiye'ye getiriyoruz. Afrika'da 62 nokta, Avrupa'da 120 nokta, Amerika Kıtasında 20 noktaya ve Amerika Birleşik Devletlerinde 14 nokta olmak üzere toplamda 340 noktaya yatırımcılarımızı da dünyaya götürüyoruz. Ülke ekonomisine sağladığımız bir diğer katkı da istihdamdır. 10 bin çalışandan 94 bin çalışana çıktık. 150 bin çalışana kadar da gideceğimizi tahmin ediyoruz. Ülke ekonomisine esas katkımız, yaptığımız ihracattır. Türk Hava Yolları 18 tane iştirak şirketiyle Türkiye'de en büyük mal ihraç eden 3 şirketin toplamından daha fazla ihracat yapıyor. Türkiye'deki mal ihracatımız geçen sene 254 milyon dolardı. 18 milyar dolar getiriyor Türk Hava Yolları. Bu 18 milyar dolardan gelen uçak kiraları, motor kiraları ve bakımlar bunların birçoğu döviz bazlı yapılıyor. Bunları ödedikten sonra da 8 milyar dolar Türkiye'de kalmış. Ülkedeki cari açık son zamanlar da düştü ama 100 milyar dolarlara kadar çıktığını da biliyoruz. Türkiye'de cari fazlalık veren en önemli ihracatı Türk Hava Yolları olmuş. Bunları topladığımız da Türk Hava Yollarının Türk ekonomisine katkısı 54 milyar dolar olmuş. 54 milyar dolar ne demek, 54 milyar dolar bunun 30 milyar dolara yakını direkt gelir olmuş 16 milyar doları turizm girdisi olmuş kalanı da çalışanlarımızın ekonomiye olan katkısı olmuştur. Türk ekonomisinin büyüklüğünü 1.1 trilyon dolar olarak aldığımızda Türk Hava Yolları tek başına ekonominin 20'de 1'ini sağlamış. Gelecekte Türk ekonomisine katkımız daha fazla olacak. 10 yıl sonrada geleceğimiz rakam 144 milyar dolar. 2023'ten 2033'e kadar her yıl katkıyı topladığımız da 1.1 trilyon dolar ediyor. 1.1 trilyon dolar da bugün Türkiye'nin ekonomik gücüdür. Türk Hava Yolları ve iştirakleri 10 yılda yaptığı katkıyla bir Türkiye ekonomisini sağlamış olacak. Türkiye'de yaşayan Türk'ler ve vatandaşları olarak gurur duyuyoruz.” ''Türk Hava Yolları olarak, özellikle Asya ve Amerika kıtasında 10 milyon turist 30 milyar dolar diye bir gelir hedefimiz var'' Dünyanın 340 noktasına uçtuklarını gelecek 10 yılda da 50 nokta daha oluşturarak dünyada 400'e yakın ülkeye uçacaklarını anlatan Bolat, konuşmasını şöyle tamamladı: ''Aynı zamanda kargo şirketimiz var. Turkish Cargo'da 2033 yılında taşıyacağı toplam kargo 4 milyon ton olacaktır. Türk Hava Yolları olarak 2022 yılından beri dünyada Türk Hava Yolları zaten bir marka. Türk Hava Yollarını övmek için hiçbir reklam yapmıyoruz. Bundan sonra yaptığımız bütün tanıtım filmleri Türkiye ile alakalı oluyor. Türkiye'nin önemli ihracat kalemlerinden bir tanesi de dizi filmleridir. Bugün dünyanın hemen hemen her noktasında Türk dizileri tanınıyor ve biliniyor. Yılda 500 milyon dolara yakın buradan bir giriş sağlanıyor. Özellikle Kerem Bürsin'in meşhur olduğu İspanyolca konuşulan yerler var. Buralar Güney Amerika ve Amerika Birleşik Devletlerinde 80 milyon konuşan Amerikalı var. Avrupa'nın bir kısmı Moskova ve Rusya'da meşhur olan Türk dizileri var. Biz Türkiye'nin bu yumuşak gücünü daha etkin kullanmaya çalışıyoruz. Buralarda tanınmış artistlerle filmler çekiyoruz ve ülkemizi onlar tanıtmış oluyor. Biz Türkiye'de başkalarının başka yerde bulamayacağı şeylere yoğunlaşıyoruz. Deniz, kum, güneş ve doğal güzellikler dünyada birçok yerde var. Başkalarında olmayan sadece Anadolu'da olan en önemli özellik medeniyetin beşiğinde olmasıdır. Şanlıurfa'da 12 bin yıl önce bugünden atalarımız, ilk yerleşim yerini kurmuşlar. Kasımın ilk haftasında dünyada ilk neolitik kongre yapılıyor. 600'e yakın dünyanın farklı yerlerinden bilim adamları gelecek. Bu dünyada ilk defa oluyor ve buda Türkiye'de olacak. Ülkemizi ve Anadolu'muzu kadim medeniyetler beşiği olmasının bütün dünyaya anlatmaya çalışıyoruz. Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanına gelen herhangi bir kişiyi, 2 saat içerisinde dünyanın başka bir köşesine gidecek uçağa koyabiliyoruz. İstanbul dünyanın en önemli toplantı merkezi haline geldi. Deniz, kum ve güneş tatiline gelen bir turistin Türkiye'ye bıraktığı ortalama gelir, 900 dolardır biz bunu bin dolara çıkarmaya çalışıyoruz. Deniz, kum ve güneşe gelmeyen çok büyük bir kitle var. Bunlar, Japonlar, Çinliler ve Korelilerdir. Bunlar güneşe çıkmak istemiyorlar fakat kültüre meraklılar. Dünyanın her yerine kültür, tarih ve gastronomi görmeye gidiyorlar. Çin'den her yıl 150 milyon kişi, dünyayı dolaşıyor. Bu insanların ülkeye bıraktığı döviz, 3 bin dolardır. Türk Hava Yolları olarak, bizde özellikle Asya ve Amerika kıtasında 10 milyon turist 30 milyar dolar diye bir gelir hedefimiz var. Turizm Bakanlığımız ile bu konu üzerinde çalışıyoruz. İnşallah bundan da Elazığ'ımızı faydalandıracağız. Türk Hava Yolları, 2022 yılından itibaren, Türkiye odaklı turistleri toplamaya çalışıyoruz. 2024 yılında, 530 binden fazla sefer yapıyoruz. Bunun 205 bini yurtiçi seferleri 325 bin civarında da yurtdışı seferlerimiz var. Bu sefer sayılarımızı 2025 yılında yurtiçinde yüzde 10 civarında arttıracağız.”

THY, İstanbul’dan Santiago’ya haftada 4 sefer başlatıyor Haber

THY, İstanbul’dan Santiago’ya haftada 4 sefer başlatıyor

THY Basın Müşavirliği'nden yapılan açıklamaya göre, Türk Hava Yolları (THY), 18 Aralık itibarıyla İstanbul'dan Santiago'ya her iki yönde, São Paulo duraklamalı haftada 4 uçuş başlatacak. Bu yeni rota ile THY, Amerika kıtasında hizmet verdiği destinasyon sayısını 26'ya çıkararak bölgedeki varlığını pekiştirmiş olacak. Açıklamada görüşlerine yer verilen THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, dünyanın en çok ülkesine uçan hava yolu şirketi olarak kültürleri ve kıtaları bir araya getirmeye devam ettiklerini vurguladı. Bolat, "Santiago'ya uçuşların başlamasıyla, küresel uçuş ağımızı genişletme ve seyahat severlere eşsiz bağlantı seçenekleri sunma taahhüdümüzü bir kez daha ortaya koyuyoruz. Yolcularımıza Şili, Türkiye ve dünyanın birçok yerinin güzelliklerini Türk misafirperverliği ile keşfetme imkanı sunuyoruz." ifadelerini kullandı. Santiago SCL Nuevo Pudahuel Havalimanı Üst Yöneticisi (CEO) Nicolas Claude, THY'nin İstanbul'dan Santiago Havalimanı'na sefer düzenleyecek olmasından büyük mutluluk duyduğunu belirtti. Claude, bu yeni rotanın Şili ile Türkiye arasındaki hava bağlantısını artırarak Şili vatandaşlarının İstanbul ve Uzak Doğu'ya daha kolay ulaşmalarını sağlayacağını vurguladı. Ayrıca, "Kalite ve hizmet anlayışıyla öncü olan Türk Hava Yolları ile bu yeni ortaklık, her iki ülkenin ekonomik ve turistik ilişkilerini güçlendirecek. THY'ye sıcak bir karşılama garanti edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.

ABD, küresel seyahat ve turizm pazarında egemen Haber

ABD, küresel seyahat ve turizm pazarında egemen

2024 Ekonomik Etki Eğilimleri Raporu, Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC) tarafından yayınlandı ve Amerika Birleşik Devletleri'nin dünyanın en güçlü seyahat ve turizm pazarı olmaya devam ettiğini ortaya koydu. ABD, hem genel seyahat ve turizm katkısı açısından hem de uluslararası ziyaretçi harcamaları açısından zirvede yer alıyor. Geçtiğimiz yıl, ABD'nin seyahat ve turizm sektörü ulusal ekonomiye yaklaşık 2.36 trilyon dolar katkıda bulunarak küresel lider olarak statüsünü pekiştirdi. Küresel turizm organının son raporu ayrıca, Çin'in 2023'te 1.3 trilyon dolarlık bir GDP katkısıyla dünyanın ikinci en güçlü pazarı olduğunu ortaya koydu. Çin’in etkileyici geri dönüşünü vurgulayan bu durum, sınırlarının geç açılmasına rağmen gerçekleşti. Almanya 487.6 milyar dolarlık ekonomik katkıyla üçüncü sırada yer alırken, 2022'de beşinci sırada olan Japonya, 297 milyar dolarlık katkıyla dördüncü sıraya yükseldi. Birleşik Krallık, 295.2 milyar dolarlık katkısıyla ilk beşi tamamlıyor. Dünyanın en popüler destinasyonu olan Fransa, 264.7 milyar dolarlık katkısıyla altıncı sıradaki yerini korurken, Meksika 261.6 milyar dolarlık katkısıyla dikkat çekerek önemli bir turist destinasyonu olarak cazibesini sürdürdü. Hindistan sekizinci sırada yer aldı ve önceki 10. sıradan yükseldi, 231.6 milyar dolarlık katkısıyla önemli bir iyileşme gösterdi ve sektördeki büyüyen etkisini vurguladı. İtalya ve İspanya, sırasıyla 231.3 milyar dolar ve 227.9 milyar dolarlık katkılarıyla ilk 10'u tamamladı. WTTC Başkanı ve CEO'su Julia Simpson, "Kayıt kırıcı bir 2024'e doğru ilerlerken, Seyahat ve Turizm'in sadece yeniden yoluna girmediği, aynı zamanda eşi görülmemiş bir büyüme sağlamaya hazır olduğu açık. Sürdürülebilirliği ve kapsayıcılığı ön planda tutmaya devam edeceğiz, böylece bu büyüme herkes için faydalı olacak ve gezegenimizi gelecek nesiller için koruyacaktır. Sektörün direnci ve yenilik potansiyeli bizi ileriye taşıyor," dedi. Küresel olarak, uluslararası ziyaretçi harcamalarının neredeyse artarak 1.9 trilyon dolara ulaşması beklenirken, yerli turistlerin daha önce görülmemiş bir şekilde 5.4 trilyon dolarlık harcama yapması öngörülüyor, bu da 2019 seviyelerine göre .3'lük bir artış anlamına geliyor. Seyahat ve Turizm yatırımları 2023'te büyüdü ve 2025'te pandemi öncesi seviyelere dönüş bekleniyor. Rapor ayrıca sektörün sürdürülebilirliğe olan bağlılığını vurguluyor, büyümenin sera gazı emisyonlarından ayrışmasını ve kadınlar, gençler ve marjinalleşmiş topluluklar için artan fırsatları sergiliyor. Özellikle yapay zeka alanındaki teknolojik gelişmelerin seyahat deneyimini daha da geliştirmesi ve gelecekteki büyümeyi desteklemesi bekleniyor. Kaynak: BW Hotelier

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.