Hava Durumu

#Angel Trains

TOURISMJOURNAL - Angel Trains haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Angel Trains haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.