Hava Durumu

#Anket

TOURISMJOURNAL - Anket haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Anket haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kadınların Kalbini Kazanan Markalar Belli Oldu Haber

Kadınların Kalbini Kazanan Markalar Belli Oldu

Türkiye İtibar Akademisi ve İstanbul Kent Üniversitesi iş birliğiyle hazırlanan "Kadın Marka Tercih Endeksi" bu yıl ikinci kez açıklandı. Araştırma, kozmetikten otomotive, bankacılıktan mobilyaya kadar 40 sektörde kadın tüketicilerin en çok tercih ettiği markaları ortaya koydu. Türkiye İtibar Akademisi Başkan Yardımcısı Özüm Acar, kadınların satın alma kararlarındaki etkisine vurgu yaparak, "Ailedeki ya da toplumdaki yeri fark etmeksizin, tüketim kararları kadının söz sahibi olduğu bir alandır" dedi. 40 SEKTÖR İÇİN 6.800 KADINLA GÖRÜŞÜLDÜ Araştırma, 23 Eylül-11 Ekim 2024 tarihleri arasında, Türkiye genelinde bilgisayar destekli telefon arama yöntemiyle gerçekleştirildi. 18-55 yaş arası 6.800 kadınla görüşülen çalışma kapsamında 1.000 marka değerlendirildi ve dereceye giren 250 marka belirlendi. Bursa Teknik Üniversitesi’nin raportörlüğünde yürütülen çalışma, kadınların farklı sektörlerdeki tercihlerini analiz ederek pazarlama stratejilerine önemli bir katkı sağladı. SEKTÖR BAZINDA DERECEYE GİREN MARKALAR Araştırmanın sonuçlarını açıklayan İtibar Akademisi Direktörü Arlin Tavit, kadınların favori markalarını sektörler bazında şu şekilde sıraladı: Akaryakıt: Aygaz, Aytemiz , Bp, Opet, Petrol Ofisi, Shell, Türkiye Petrol Araç Kiralama: Avis, Budget, Getir, Otoplus, Sixt, Tiktak, Yolcu360 Alkolsüz İçecek: Beypazarı, Coca Cola, Çaykur, Dimes, Fanta, Pepsi, Uludağ Altın Ve Mücevherat: Altınbaş, Atasay, Blue Diamond, Koçak, Pandora, So CHIC, ZEN Pırlanta Bankacılık: Akbank, Denizbank, Garanti, QNB Finansbank, Türkiye İş Bankası, Vakıfbank, Ziraat Bankası Beyaz Eşya: Altus, Arçelik, Beko, Bosch, Profilo, Samsung, Vestel Beyaz Et: Banvit, Beypiliç, CP, Erpiliç, Gedik, Namet, Şenpiliç Bebek Ve Çocuk Ürünleri: Civil, Dalin, Ebebek, Panço, Prima, Soobe, Uni Baby Bisküvi, Şekerleme Ve Çikolata: Eti, Kahve Dünyası Gofrik, Nestle, Şölen, Torku, Lotus, Ülker Cilt Bakım: Bioderma, Cosmed, Cream Co, La Roche Posay, Sinoz, The Ceel, The Purest Solutions Elektronik Eşya: Apple, Arçelik, Bosch, LG, Philips, Samsung, Vestel Erkek Giyim: Beymen Club, Calvin Klein, D`S Damat, Hugo Boss, Kiğılı, Les Benjamins, Mavi Elektronik Perakende: Arçelik, Bosch, LG, MediaMarkt, Philips, Teknosa, Vestel Dijital Bankacılık Uygulaması: Akbank, Denizbank, Enpara, QNB Finansbank, TEB, Türkiye İş Bankası, Ziraat Bankası Fast Food (Yerli): Aspava, Bereket Döner, HD İskender, Komagene, Köfteci Yusuf, Tavuk Dünyası, Terra Pizza Fast Food (Yabancı): Burger King, Domino's Pizza, KFC, McDonald's, Popeyes®, Sbarro, Starbucks Kadın Çanta: Beymen, Guess, MANC, Pierre Cardin, Stradivarius, Tommy Hilfiger, Vakko Kadın Giyim: H&M, Imannoor, Koton, LC Waikiki, Mango, Mavi, Zara Kağıt Havlu Ve Tuvalet Kağıdı: Familia, Focus, Maylo, Papia, Selpak, Sleepy, Solo Kargo: Aras Kargo, GKN Kargo, MNG Kargo, PTT Kargo, Sürat Kargo, UPS Kargo, Yurtiçi Kargo Küçük Ev Aletleri Ve Ankastre: Arçelik, Arzum, Dyson, Fakir, Karaca, Kumtel, Philips Makarna: Arbella, Barilla, Filiz Makarna, Mutlu Makarna, Nuh’un Ankara, Oba Makarna, Pastavilla Mobilya: Bellona, Doğtaş, Enza Home, İstikbal, Kelebek, Lazzoni, Mondihome Mutfak Ve Banyo Tezgahı: Cosentino, Çimstone, Dekton, Franke, IKEA, Silestone, Vitra Otomobil: BMW, Ford, Honda, Kia, Mercedes-Benz, Peugeot, Toyota Pizza (Yerli): Domino's Pizza, Memo döner pizza, Pasaport Pizza, Pizza Lazza, Pizza Time, Tadım Pizza, Terra Pizza Pizza (Yabancı): Domino's Pizza, Italian Dİ'PİZZA, Little Caesars Pizza, Papa Johns, Pizza Hut, Pizza Time, Sbarro Porselen Ve Züccaciye Ürünü: Emsan, Güral Porselen, Karaca, Korkmaz, Kütahya Porselen, Madame Coco, Porland Sağlıklı Atıştırmalık: Fellas, Frosse, Haphug, Humm Organic, Mogida, Wefood, Züber Sigorta: AgeSA, Aksigorta, Allianz, Anadolu Sigorta, AXA Sigorta, Generali, Koru Sigorta Süpermarket: A101, BİM, File, Metro, Migros, Onur Market, ŞOK Süt Ve Süt Ürünleri: Dost, Eker, İçim, Pınar, Sütaş Torku, Ünal Spor Giyim: Adidas, Decathlon, Hummel, Nike, Oysho, Puma, Skechers İç Giyim: Calzedonia, Dagi, Penti, Pierre Cardin, Seher Yıldızı, Suwen, Tutku Ev Tekstili: English Home, Karaca, Madame Coco, Özdilek, Sarev, Taç, Yataş Kadın Hijyen Ürünleri: Beije, Kotex, Molped, Nivea, Orkid, Rexona, Sleepy Kozmetik: Flormar, Golden Rose, Gratis, Kiko Milanİo, Loreal, MAC, Nivea Şampuan Ve Saç Bakım Ürünü: Bioblas, Bioxcin, Clear, Elidor, Gliss, Pantene, Urban E Ticaret Sitesi: Amazon, Cimri, Getir, Hepsiburada, Sahibinden, Trendyol, Yemek Sepeti Vitrifiye Ve Seramik: Bien, Çanakkale Seramik, Ege Seramik, Hitit Seramik, Kale Seramik, NG Kütahya Seramik, VitrA

LC Waikiki, müşteri memnuniyeti anketleri sonuçlarını açıkladı Haber

LC Waikiki, müşteri memnuniyeti anketleri sonuçlarını açıkladı

Moda perakende markası LC Waikiki, Eylül ayındaki okula dönüş döneminde gerçekleştirdiği müşteri memnuniyeti anketleri sonuçlarını paylaştı. LC Waikiki, hem mağaza hem de e-ticaret müşterileriyle yaptığı anketin sonuçlarını paylaştı. Müşteri memnuniyetinde elde ettiği başarılarıyla ile dikkat çeken marka, ‘Okula Dönüş’ alışverişine odaklanarak müşteri deneyimini değerlendirdi. Okula dönüş döneminde yaklaşık 30 bin kişi ile yapılan anketlerin sonucu, müşterilerin LC Waikiki'den aldığı ürünlerle ilgili genel memnuniyetini ortaya koydu. Okul alışverişlerinde ilk tercih Anket sonuçlarına göre, müşterilerin yüzde 90'a yakını, okula dönüş döneminde aldığı markanın ürünlerini kaliteli bulduğunu belirtiyor. Aynı şekilde, müşterilerin yüzde 86'sı ürün çeşitliliğini yeterli bulurken, yaklaşık yüzde 92'si bir sonraki okul alışverişinde ilk tercihinin söz konusu markanın olacağını ifade ediyor. Araştırmada öne çıkan başlıklardan biri ise müşterilerin ürünleri uygun fiyatlı bulması. Anket sonuçları, müşterilerin çoğunluğunun söz konusu markadan aldıkları okul ürünlerini bütçe dostu bulduğunu gösteriyor. Okul alışverişindeki alışveriş deneyimini değerlendiren müşteriler, özellikle uygun fiyat, geniş ürün çeşitliliği ve online alışverişte hızlı teslimat konularını vurguluyor. Yanı sıra müşteriler, Okula Dönüş Koleksiyonu’ndaki ürünlerin istenilen kalıp ve bedende olduğunu belirtti. Marka, müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarma çabalarını sürdürerek, kaliteli ürünleri uygun fiyatlarla sunma ve müşterilere keyifli bir alışveriş deneyimi yaşatma konusundaki taahhüdünü sürdürüyor.

Türkiye’de tüketicinin sürdürülebilirlik farkındalığı yüksek Haber

Türkiye’de tüketicinin sürdürülebilirlik farkındalığı yüksek

Cargill'in KONDA Araştırma Şirketi ile gerçekleştirdiği Sürdürülebilirlik Algısı araştırmasına göre, Türkiye'deki tüketiciler sürdürülebilirlik konusunda daha bilinçli hale geliyor. Cargill'in Sürdürülebilirlik Algısı araştırmasına göre, sürdürülebilirlik konusu artık Türkiye'deki tüketicilerin çoğunluğunu etkiliyor. KONDA Araştırma Şirketi tarafından Eylül 2023'te 31 il, 91 ilçe ve 122 mahallede, Türkiye'nin tüm bölgelerini temsil eden 2 bin 57 kişi ile yüz yüze görüşülerek gerçekleştirilen araştırma, Türkiye'nin sürdürülebilirlik konusundaki toplumsal farkındalığını ön plana çıkarıyor, olumlu değişim için hem zorlukları hem de fırsatları ortaya koyuyor. Anket, yaşamın pratik yönlerini şekillendiren 'tasarruf' ve 'atık azaltma' konularına derinden bağlı bir toplumu ortaya koyuyor. Sürdürülebilirlik konusundaki bilgi ve bilinç düzeyi çok güçlü olmasa da iklim krizi, toprak kirliliği ve sürdürülebilir bir gelecek arayışı gibi kritik küresel sorunları ele alan Türkiye'de tüketici, bireysel çabaları kıymetli bir başlangıç olarak kabul ederek kolektif çözümler arıyor. Sürdürülebilirliğin günlük hayattaki yansımalarına bakıldığında, 'Suyu gerekmedikçe açık bırakmam, su israfını azaltmaya çalışırım' diyenler yüzde 92, 'kullanmadığım elektrikli aletlerin fişlerini çekerim' diyenler yüzde 81 ve 'plastik ambalaj, pet şişe kullanmamaya dikkat ederim' diyenler yüzde 50 oldu. Ankete katılanlara, gündelik hayattaki farkındalığı ölçmek amacıyla paketli ambalajların üzerindeki sürdürülebilirlik etiketlerini bilip bilmedikleri soruldu. Araştırma, içgüdünün somut bilgiye dönüşmesiyle birlikte katılımcılar arasında sürdürülebilir davranışlarda da paralel bir artış olduğunu ortaya çıkardı. Gıda alanında sürdürülebilirlik toplumsal düzeyde güçlü bir yankı uyandırıyor. Ankete katılanlar organik ve sürdürülebilir gıda seçeneklerinin tüketimine olumlu bir eğilim gösteriyor. Gıdada sürdürülebilirlik bağlamına yönelik toplumsal tepkiler dikkate alındığında, 'organik besinler için çok para ödemeye değer' diyenlerin oranı yüzde 64, 'sürdürülebilirlik açısından bitkisel bazlı beslenmeye dikkat ederim' diyenlerin oranı yüzde 54, 'paramı çevresel açıdan sorumlu ürünlere harcamayı tercih ederim' diyenlerin oranı yüzde 52 ve 'sürdürülebilirlik sertifikası olan ürünler için daha fazla ödemeye değer' diyenlerin oranı ise yüzde 47 oldu. Açıklamada görüşlerine yer verilen Gıda Çözümleri META Ürün Grubu ve Sürdürülebilirlik Direktörü Cem Beysel, 'Cargill olarak dünyayı güvenli, sorumlu ve sürdürülebilir bir şekilde besleme taahhüdümüz doğrultusunda, beklentilere yanıt vermekle kalmayıp en son teknolojilerin uygulanması yoluyla yenilikçi, sürdürülebilir odaklı ve katma değerli ürünler sunuyoruz. Küresel tüketici trendlerine ve aynı zamanda Türkiye pazarının gelişen taleplerine de yanıt veriyoruz.' ifadelerini kullandı. Beysel, küresel sürdürülebilirliğe kendini adamış bir şirket olarak çevresel sorumluluğu teşvik eden 1000 Çiftçi 1000 Bereket programlarıyla Türkiye’nin ilerlemesine katkıda bulunduklarını belirterek, 'Onarıcı tarım kavramı Türkiye’de henüz yeteri kadar bilinmese de araştırma bu alanda içgüdüsel bilginin 1000 Çiftçi 1000 Bereket’i değerlerimizle mükemmel bir şekilde uyumlu hale getirdiğini gösteriyor.' değerlendirmesinde bulundu. Anketin yalnızca Türkiye’nin mevcut davranışlarını ortaya koymakla kalmadığını vurgulayan Beysel, şöyle devam etti: 'Aynı zamanda sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve toplum refahına yönelik süregelen bağlılığımız için de bir pusula görevi görüyor. Sonuçlar, Cargill'in Türkiye'nin daha sürdürülebilir ve eşitlikçi bir geleceğe doğru yolculuğunda olumlu değişim için katalizör rolünün altını çiziyor. Bu taahhütler doğrultusunda Cargill’in iklim, toprak ve su, ve insan üzerinde olumlu etki yaratma konusunda kaydettiği ilerlemeyi gösteren Çevresel, Sosyal ve Yönetişim raporu da kısa süre önce yayınlandı.' Açıklamaya göre, ankete katılanlara sürdürülebilir tarım tercihleri sorulduğunda, katılımcıların yüzde 77’si, tarımda gereğinden fazla gübre kullanımının toprak sağlığını olumsuz yönde etkilediğini söylüyor. 'Tüm gıda markaları çiftçilere onarıcı tarıma geçmeleri için destek olmalı, bunun için özel yardımlar yapılmalı' diyenlerin oranı yüzde 75 olurken, katılımcıların yüzde 60’ı çiftçileri onarıcı tarım konusunda eğiten firmaların ürünlerini satın almayı tercih edeceğini söylüyor. 'Onarıcı tarım ile çevreye saygılı ürünleri almayı pahalı bile olsa tercih ederim' diyenlerin oranı ise yüzde 45 oldu. Anket, sürdürülebilirlik ile toplumsal cinsiyet eşitliği arasında kavramsal bir ilişki kurulmasa da Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda güçlü bir farkındalığın altını çiziyor, çoğunluk iş, eğitim ve sosyal yaşamda kadınların eşit haklara sahip olmasını savunuyor. Cargill'in Yarının Kadın Liderleri programı da bu düşünceyle örtüşüyor ve 2027 yılına kadar yaklaşık 600 kadın liderin güçlendirilmesini hedefliyor. Sürdürülebilirliğin cinsiyet eşitliği ile ilişkisi sorulduğunda, 10 kişiden 8'i bu konunun kapsam dahilinde olmadığını düşünüyor (yüzde 78). 'Kadınlar işte, eğitimde, sosyal hayatta erkeklerle eşit fırsatlara sahip olmalı' diyenler yüzde 83, 'kadınlarla ilgili sosyal sorumluluk programı yapan şirketlere daha olumlu bakarım' diyenler yüzde 72 ve 'kadın haklarına saygı duyan şirketlerin/markaların ürünlerini tercih ederim' diyenlerin oranı ise yüzde 61 oldu.

En rahatsız edici yolcu profili ortaya çıktı Haber

En rahatsız edici yolcu profili ortaya çıktı

İskoçya merkezli uçuş karşılaştırma sitesi Skyscanner, Birleşik Krallık’taki 2 bin yolcuyla bir anket gerçekleştirdi. İngilizleri uçuşlarda en çok rahatsız eden şeyin aşırı alkollü yolcular olduğu ortaya çıktı. Yüzlerce havayolu ve seyahat acentasını gerçek zamanlı olarak tarayarak, fiyat ve mekan bazında sonuçları karşılaştırmalı olarak sunan arama motoru Skyscanner, uçuşlarda en fazla rahatsızlık veren durumları masaya yatırdı. 2 bin kişiyle yapılan ankete göre; yolcuları uçuşlarda en fazla rahatsız eden şey yüzde 48 ile aşırı alkol alan yolcular. Uçak iner inmez ayağa kalkanlar da havayolu yolcularını rahatsız eden davranışlar arasında yer alıyor. İşte uçuşlarda en fazla can sıkan davranışlar: Uçuş sırasında çok fazla alkol tüketmek (yüzde 48) Sırayı bozanlar (yüzde 43) Yiyecek ve içecekler servis edilirken koltuğu yatırmak (yüzde 43) Uçuş sırasında herhangi bir noktada koltuğu arkaya yatırmak (yüzde 40) Cihazları kulaklık olmadan kullanmak (yüzde 35) Uçak iner inmez ayağa kalkmak (yüzde 33) Oturmaya çalışırken rahat etmek için çantaları koltuğun üzerinde bırakmak (yüzde 31) Çift kol dayanağı kullananlar (yüzde 31) Saçları koltuğun arkasından sarkıtmak (yüzde 28) Gidiş salonunda birden fazla koltuk işgal etmek (yüzde 28) Güvenlikten önce sıvıları ayırmamak ve beklemeye neden olmak (yüzde 27) Elinde pasaport veya biniş kartı olmamak ve yolcuları bekletmek (yüzde 24) Uçakta ayakkabı veya çorap çıkarmak (yüzde 22) Yürüyen merdivenleri/travelatörleri geçilemeyecek şekilde engellemek (yüzde 22) Aşırı paketleme ve çantalarını ayırırken yolcuları bekletme (yüzde 21)

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.