Hava Durumu

#Antalya Turizmi

TOURISMJOURNAL - Antalya Turizmi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Antalya Turizmi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Antalya turizmde tüm zamanların en iyi 8 ayını yaşıyor Haber

Antalya turizmde tüm zamanların en iyi 8 ayını yaşıyor

Yemyeşil doğası ve zengin tarihi ile dört mevsim turizm imkanı sunan Antalya'ya, 2024 yılının yılın ilk 8 ayında 11 milyon 731 bin 937 ziyaretçi giriş yaptı. Verilerle ilgili görüşlerini aktaran Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, “Antalya'ya önümüzdeki iki ay içinde dört 4 buçuk milyon misafir daha geleceğini ümit ediyoruz, özellikle bu sonbahar döneminde orta yaş üstü kesimin geleceğini düşünüyoruz. Antalya yılı 16 buçuk 17 milyon civarında bir sayıyla kapatmış olacak” dedi. Turizmde tüm zamanların en iyi ilk 8 aylık ziyaretçi verisine ulaşan Antalya, 2024 yılının ilk 8 ayında ağırlanan 11 milyon 731 bin 937 ziyaretçi ile yeni bir rekora imza attı. İlk 8 ayda kente gelen turist sayısındaki artış oranı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 8,28 oldu. Yaz döneminin sona ermesiyle Antalya'ya gelen ziyaretçi sayısı hakkında değerlendirmelerde bulunan Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, dünyadaki savaşlara ve hava trafik kontrolörlerinin özlük haklarının iyileştirilmesi talebiyle başlattığı pasif eyleme rağmen 8 ayda ulaşılan ziyaretçi sayısının olumlu olduğunu dile getirdi. "Altın sonbahar başladı" Turizmci Recep Yavuz, “İki savaşın sürdüğü bir sezondan geçiyoruz, çok kolay değil. Bu arada Avrupa'da ki futbol şampiyonası ve olimpiyatların getirdiği hareketlilikle beraber dalgalı bir sezonu geride bırakıyoruz. Antalya bu meyanda önemli bir sınav da verdi, çünkü bir çok destinasyonda havaalanlarında veya şehirlerde oluşan olumsuzlukların getirdiği haberler tüketiciyi olumsuz etkiledi. Biz bütün bu zorluklara rağmen sezonu yarıladık, yarısını da geçtik ve sayısal olarak geçen yıldan daha iyi bir sayıyla Ağustos ayını bitirdik. Şimdi önümüzde iki tane önemli altın Sonbahar dediğimiz Eylül ve Ekim ayı var, bütün turizmciler aynı zamanda sezon içinde doluluk sorunu yaşayan otelciler bu iki aya çok konsantre” diye konuştu. “Verimlilik açısından birtakım eksiklikler var” Yaz mevsiminde yüksek rakamlar nedeniyle Antalya'ya gelemeyen ziyaretçilerin sonbaharda Antalya'yı tercih ettiğini ifade eden Recep Yavuz, turist sayısı konusunda bir sorun yaşanmadığını ama verimlilik açısından sıkıntı bulunduğunu açıkladı. Yavuz, “Hava değişimi, klima ve ekonomik şartlardan dolayı yüksek sezonda gelemeyenler için Sonbahar sezonu yani Eylül Ekim daha önemli bir hale geldi. Bu meyanda Eylül Ekim ve hatta Kasım ortasına kadar sezonun devam etmesini ümit ediyoruz. Elimizdeki sayılara bakarak şunu söyleyebilirim; sayısal olarak bir sorun yok, geçtiğimiz yıldan daha iyi bir sayı ile ilerliyoruz ve hatta 2019 yılındaki verilere yaklaşıyoruz fakat verimlilik açısından bir takım eksiklikler var. Gerek esnafta gerek otelcide kazanç açısından bir takım beklentilerin yerine gelmemesi gibi bir durum söz konusu. Gelen turistin ülke için nasıl daha verimli hale getirilebileceğinin üzerine de çalışmamız gerekiyor, yıl sonuna kadar önümüzdeki iki ay içinde dört 4 buçuk milyon misafir daha geleceğini ümit ediyoruz, özellikle bu sonbahar döneminde orta yaş üstü kesimin geleceğini düşünüyoruz. Antalya yılı 16 buçuk 17 milyon civarında bir sayıyla kapatmış olacak” dedi. Uzak Doğu, ABD ve Çin pazarı önerisi Antalya'yı yaklaşık 40 ülkeden turistin ziyaret ettiğinin bilgisini veren Başkan Recep Yavuz, Uzak Doğu ve ABD gibi farklı pazar çalışmalarının faydalı olabileceğini söyledi. Yavuz, “Bu yıl ortaya planlanandan farklı bir resim çıkmadı, yine Almanya ve Rusya ikili olarak önde gitti arkasından İngiltere ve Polonya ikilisi buralarda da beklediğimizin hatta biraz daha üstünde bir rakamla seyrediyoruz. Kazakistan Hollanda gibi pazarlar yine gündemde fakat bunun yanında öncelikle biraz daha uzak pazarların açılması ve Antalya'nın oraya doğru uzanabilmesi çok önemli. Amerika, Çin veya Hindistan gibi pazarlar bizim portföyümüzde olmalı, yaklaşık 40'a yakın ülkeden turist periyodik olarak Antalya'ya geliyor. Bu çeşitlendirme biraz daha artırılırsa ve uzak pazarların Antalya'ya kazandırılması sağlanırsa rizikomuzu çok daha azaltmış oluruz” ifadelerini kullandı. “Ukrayna için savaşın soğuması biraz etkili oldu” Rusya-Ukrayna arasındaki savaşın soğumaya başlamasının Antalya'ya gelen ziyaretçi sayısını olumlu şekilde etkilediğini belirten Recep Yavuz, konuşmasını şu şekilde tamamladı: “Ukrayna için savaşın soğuması biraz etkili oldu, eski günlere kavuşmadı ama daha iyiye doğru döndü. Rusya pazarı hala iyileşme döneminde, iyileşmesi bir iki yıl daha alacak ama herhalde Rusya'nın içindeki ekonomik konular da bizim için göz ardı edilmemesi gereken konular haline geldi, onun dışında çok büyük bir sürpriz yaşamadığımız bir yıl oldu. Sadece kuzeyimizdeki değil güneyimizdeki konunun da bir an önce çözüme kavuşturulup huzura ermesiyle Türkiye turizmde altın çağını yaşayabilir.”

Antalya turizmine kültür turizmi damgası Haber

Antalya turizmine kültür turizmi damgası

Her yıl milyonlarca turisti konuk eden Antalya, doğal güzellikleri ve konaklama tesislerinin yanı sıra kültürel mirasıyla ön plana çıkıyor. Geçmişte çeşitli uygarlıklara ev sahipliği yapan kent, tarihe ışık tutan onlarca antik kenti ve müzeleriyle tarih meraklılarından yoğun ilgi görüyor. Aspendos ve Phaselis'e yoğun ilgi Yılın ilk altı ayında 6 milyon 200 bin yabancı turistin tatil yaptığı Antalya'nın, aynı dönemde müze ve ören yerlerini 1 milyon 112 bin 261 yerli ve yabancı vatandaş ziyaret etti. En çok ziyaret; 115 bin 285 konuk sayısıyla antik dünyanın en iyi korunmuş yapılarından biri olan antik tiyatroyu içinde barındıran Aspendos Antik Kenti'ne gerçekleştirilirken, 105 bin 121 ziyaretçi sayısıyla tarihi, milattan önce 7. yüzyıla kadar uzanan, tarihi ve doğal güzellikleriyle Antalya'nın incisi olan Phaselis Antik Kenti, en çok seyahat edilen ikinci ören yeri oldu. Aspendos ve Phaselis'i, doğal güzelliği ile ziyaretçileri etkileyen ve arkeolojik değerleriyle de öne çıkan Patara Antik Kenti, tarihinin yanı sıra sahiliyle de tercih edilen Olympos Antik Kenti, Likya Dönemi kaya mezarları ve Roma Dönemi tiyatrosu ile ünlü olan Myra Antik Kenti ve Helenistik, Roma, Bizans, Selçuklu ve Osmanlı medeniyetlerine ev sahipliği yapan Alanya Kalesi takip etti. En çok ziyaret edilen müze Mevlevihane Müzesi oldu En çok ziyaretçi çeken müze ise 74 bin 922 konuk sayısıyla Mevlevilik hakkında bilgilendirme panoları, canlandırmalar, kıyafetler ve Mevleviliğe ait çeşitli eşyalar sergilenen, Antalya'nın en turistik bölgelerinden Kaleiçi'nde bulunan Mevlevihane Müzesi oldu. Antalya merkezinde bulunan, 1988'de “Avrupa Konseyi Yılın Müzesi” ödülünü alan Antalya Arkeoloji Müzesi'ni, 74 bin 740 kişi ziyaret ederken, Bizans sanat tarihinin önemli bir anıtı, mimari üslubu ve süslemesiyle Orta Bizans Dönemi'nin en seçkin örneği olan Aziz (St.) Nikolaos Anıt Müzesi, 73 bin 926 konuk ağırladı.

Antalya turizminde 2023'ün yıldızı Polonya Haber

Antalya turizminde 2023'ün yıldızı Polonya

Recep Yavuz, kentin 10 aylık turizm verilerini değerlendirip, yılın sürpriz ülkesinin Polonya olduğunu söyledi. Side'nin en çok kazanan bölge olduğunu anlatan Yavuz, geçen hafta düzenlenen Antalya Turizm Fuarı'nda otelciler, tur operatörleri, uçak firmaları ve sektör temsilcilerinin biten sezonu ve 2024'e dair beklentileri konuştuğunu belirtti. Yavuz, "Kasım ayı itibarıyla yüksek sezonu bitirerek, yılın son 2 ayına girdik. Bundan sonra çok radikal değişiklikler beklenmiyor" dedi. TURİST SAYISI 15 MİLYONU AŞTI 1 Ocak- 31 Ekim arasında Antalya'da ziyaretçi sayısının 15 milyonu bulduğunu belirten Yavuz, "Bu, en iyi yıl olan 2019'u aynı döneminin üzerinde. Böylelikle Antalya, sayısal olarak 10 ay sonunda bugüne kadarki en yüksek rakamına ulaşmış oldu. 2023 yılında Antalya'ya en çok turist gönderen 5 ülke; Rusya, Almanya, İngiltere, Polonya, Hollanda. İlk 5'te geçen seneki sıralama değişmezken, 2022'de İngiltere'nin ardından Polonya, bu yıl 1 milyon sayısını aştı. İstikrarlı artışını sürdürerek geçen yıla göre sayısını yüzde 40 artıran Polonya'yı, Antalya'nın yeni yıldızı olarak görmek gerek. Rusya'daki durgunluğu fark edip, bu açığı kapatmak için zamanında Polonya pazarına ağırlık veren tur operatörlerinin katkısını görmek gerekiyor" diye konuştu. 250 BİN UKRAYNALI TURİST GELDİ Antalya'ya en çok turist gönderen ilk 15 ülke arasında sadece Danimarka'da düşüş yaşandığını, diğer ülkelerin hepsinde geçen yıla göre artışlar gerçekleştiğini anlatan Yavuz, "İskandinav pazarı, Kur'an yakma ve NATO üyeliği sürecinde yerinde saydı. Yılın en ilginç konusu; bence 250 bin bin civarında Ukraynalı turistin Antalya'ya gelmesi oldu. Geçen yıla oranla yüzde 100'e yakın artış gerçekleşti. Ukraynalı turistlerin çoğunlukla Polonya, Almanya, Romanya gibi ülkelerden giriş yaptıkları, kimilerinin ise sürekli gidip, geldikleri gözlemlendi" dedi. GURBETÇİ, ANTALYA'YA AKIN ETTİ Gurbetçi artışına da dikkati çeken Yavuz, "10 ayda 800 binin üzerinde vatandaşımız, yurt dışından Antalya'ya geldi. Geçen yıl 600 bine yaklaşan vatandaş ziyareti, kendi rekorunu kırdı. Böylelikle Antalya ziyaretlerinde beşinci sıraya yerleşen bu vatandaşlar, dikkate alınması gereken önemli bir güç haline geldi. Her yıl bir ülke, milyon sınıfına geçiyor. 2022'de İngiltere, 2023'te Polonya ve büyük olasılıkla 2024'te gurbetçiler, 1 milyon ziyaretçiyi aşacak" diye konuştu.   FİYAT ARTIŞI, SİDE'YE KAZANDIRDI Yavuz, "Otel fiyatlarındaki artış, turistin tatil tercihlerini de değiştirdi. Üst segment oteller özellikle Rus pazarında kontenjanları dolduramadı. Turist bu durumda yine 650 kilometrelik aynı sahilde kaldı ama biraz daha doğuya yönelerek, bütçesine uyan bölgelere yoğunlaştı. Burada da Side bölgesi, tercih edildi. Belek ve Lara'daki kontenjanlar, Side'ye kaydı. Eskiden Almanların bölgesi olarak bilinen Side, şimdi Rus turistlerin gözdesi oldu. Genel olarak deprem, savaş ve global ekonomik dalgalanmaların gölgesinde sezona başlayan Antalya turizmi, sayısal olarak beklenilen rakamlara ulaştı" dedi.

Antalya turizminde 'Gazze' tedirginliği Haber

Antalya turizminde 'Gazze' tedirginliği

5 yıldızlı bir otelin genel müdürü İsmail Çağlar, "Ukrayna savaşından dolayı o bölgeden misafir kaybımız vardı. Bunları Orta Doğu pazarıyla bir nebze de olsa tamamlamaya çalışıyorduk. Şimdi orada da böyle bir sorun olunca, nerelerde yeni pazarlar açabiliriz diye bakacağız" dedi. Hamas'a bağlı El-Kassam Tugayları'nın 7 Ekim'de İsrail'e yönelik 'Aksa Tufanı' operasyonunun ardından İsrail'in Gazze'ye başlattığı bombardıman sürüyor. Son olarak İsrail'in Gazze'deki El-Ehli Baptist Hastanesi'ni bombalaması sonucu 500'e yakın kişi, hayatını kaybetti. Hastanenin bombalanmasının ardından tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'den de tepkiler yükseldi. Ülkede 3 günlük yas ilan edilirken, vatandaşlar İsrail konsoloslukları önünde gösteriler düzenledi. Bu süreçte İsrail Ulusal Güvenlik Bürosu açıklama yaparak, Türkiye'deki İsrail vatandaşlarının ülkeyi en kısa sürede terk etmesi çağrısında bulundu. 2017-2021 yılları arasında 603 bin İsrailli turisti, bu sene de savaşın yaşandığı bölgeden 500 bin, İsrail'den de 250 bin turisti ağırlayan Antalya'da, çağrı sonrası hareketlilik başladı. Bazı İsrailliler Türkiye'yi terk ederken, Antalya'da tatilde yapıp, ülkesine dönmek istemeyen az sayıda kişi rezervasyonlarını uzattı. UÇUŞLAR ASKIYA ALINDI Tatillerini uzatmak isteyenlerin taleplerine karşılık vermeye çalışan otellerin yetkilileri, bir yandan da kış dönemi için yapılan rezervasyon iptal taleplerini onaylıyor. Turizmciler geçen sezon Rusya-Ukrayna savaşı ile başladıkları yeni pazar arayışları kapsamında; bu sene Orta Doğu pazarını hareketlendirmeye çalışıyor. Antalya'ya hava yolu ile en çok turist gönderen ülkeler arasında yer alan İsrail ile uçuşlar da bir süredir askıya alındı. İsrail'in başkent Tel Aviv'den Antalya'ya karşılıklı uçuşlar, Antalya Havalimanı'nın savaş öncesi planlanan uçuş listesinde yer alsa da hava yolu şirketlerinin iptal açıklamaları nedeniyle gerçekleştirilmiyor. GERİ DÖNENLER OLDU Kundu bölgesindeki 5 yıldızlı bir otelin genel müdürü İsmail Çağlar, "Yaşanan olaylar, üzücü. Kuzeyimizde Rusya ile Ukrayna arasındaki savaş, sektörümüzü olumsuz etkiledi. Şimdi de güneyimizde böyle bir savaş başladı. Ülkemiz ile İsrail arasında başlayan normalleşme süreci, sektörümüze de yansıdı. Bu sene İsrail, Ürdün, Lübnan bölgesinden yaklaşık 500 bine yakın misafir, Antalya'ya geldi. İlk olayın başladığı gün İsrailli misafirlerimiz arasından rezervasyonlarını kısa süreli uzatmak isteyenler oldu. Tel Aviv bölgesinde durumun sakin olduğu anlaşılınca geri döndüler. Hala tatiline devam eden az sayıda İsrailli turist var. Kendilerini güvende hissediyorlar" dedi. SAVAŞ SONRASI YENİ PAZAR ARAYIŞI Savaştan bölgenin tamamen etkilendiğini söyleyen Çağlar, "Önümüzdeki sezonu illaki olumsuz etkileyecektir. Satış pazarlama çalışmaları kış aylarında başlıyor. O bölgede, bu çalışmaları nasıl yapacağız; bilmiyoruz. Avrupa pazarına bir yansıması olmaz. Ukrayna savaşından dolayı o bölgeden misafir kaybımız vardı. Bunları Orta Doğu pazarıyla bir nebze de olsa tamamlamaya çalışıyorduk. Şimdi orada da böyle bir sorun olunca, nerelerde yeni pazarlar açabiliriz diye bakacağız" diye konuştu. 'İPTALLER GELMEYE BAŞLADI' Konyaaltı ilçesindeki bir otelin yetkilisi Muhammet İnci ise "Şu an otelimizde İsrailli müşterimiz yok. Ancak mart ve nisan ayları arasındaki yeni dönem için aldığımız rezervasyonlar arasında İsrail'den gelecek misafirlerimiz de vardı. Bu tarihler, onların bayramlarına denk geliyor. Ancak son gelişmelerin ardından iptal talepleri gelmeye başladı. Şimdiye kadar 5 rezervasyon iptal talebi geldi. İptal taleplerini onaylamaya çalışıyoruz" dedi.

4 faktör bir araya geldi, kentte oteller, villalar doldu Haber

4 faktör bir araya geldi, kentte oteller, villalar doldu

Dünyanın önemli turizm destinasyonları arasında yer alan Antalya kent merkezinin yanı sıra Alanya ilçesinden Kaş'a kadar sahil bandındaki tesislerin tamamında yoğunluk yaşanıyor. 4 FAKTÖR: DOLULUK YÜZDE 100'E ULAŞTI Yurt dışındaki gurbetçilerin tatil için ülkeyi tercih etmesi, okulların tatil edilmesi, erken açıklanan 9 günlük bayram tatili ve dünyanın her köşesinden gelen yabancıların tatillerini Türkiye'de yapması sektöre hareket kattı. İl genelinde tesislerin çoğunda doluluk oranı yüzde 100'e ulaştı. Tatil sürecinde 24 Haziran'da 1124 uçuş gerçekleşerek rekorun kırıldığı Antalya Havalimanı'nda iç ve dış hatlar terminallerindeki hareketlilik de halen sürüyor. Havalimanından günlük ortalama 985 uçuş gerçekleştirildiği kente deniz ve kara yoluyla da turist geliyor. Tatilciler, Konyaaltı, Lara, Sarısu, Adrasan, Olimpos, İncekum, Kleopatra, Kaputaş, Phaselis Antik Kenti, Patara, Side ve Damlataş başta olmak üzere masmavi rengiyle büyüleyen plajlardan denize giriyor, güneşleniyor. - "Ciddi anlamda doluluk yaşanıyor" Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu, AA muhabirine, Kurban Bayramı dolayısıyla Türkiye'nin tatil bölgelerinde ciddi anlamda doluluk yaşandığını söyledi. Antalya'nın turizmin merkezi konumunda olduğuna dikkati çeken Kavaloğlu, şunları kaydetti: "Hem tatilin erken açıklanması tüm okulların tatile girmesi, sınavların bitmiş olması, 9 günlük Kurban Bayramı tatili iç turizm hareketini ciddi anlamda pekiştirdi. Doluluklar yüzde 100'e yaklaştı, bu bizim için sezonun başlaması anlamına geliyor. Temmuz-ağustos yüksek doluluk sezonu. Eylül-ekim aylarının da güzel geçeceğine inanıyorum. 9 günlük Kurban Bayramı tatili iç turizm hareketi olarak tam anlamıyla bize ilaç gibi geldi. Antalya'da yüzde 100'e yakın doluluklar yaşanıyor. Bayram tatilinde Antalya'ya iç pazardan paketli turla gelen turist sayısı 300 bini geçti. Türkiye genelinde 2 milyon civarında iç pazar hareketliliği yaşanıyor." Dış pazar hareketliliğinin de sürdüğüne işaret eden Kavaloğlu, kente 5,5 milyon civarında yabancı turist geldiğini, geçen seneye göre yüzde 30 artış olduğunu vurguladı. Kavaloğlu, Türkiye'nin 56 milyar dolar gelir, 60 milyon turist hedefini tutturabilmek için ciddi anlamda çalışma yürüttüklerini ifade ederek, sektörün bu süreçte "çifte bayram" yaşadığını söyledi. Antalya'nın bayram tatilinde ciddi rağbet gördüğünü anlatan Kavaloğlu, şöyle konuştu: "Bayramın haziran sonuna denk gelmesi lehimize oldu. Alanya'dan Kaş'a kadar çok ciddi yoğunluk yaşıyoruz. Antalya bu anlamda dünyadan rağbet görüyor. Yurt dışında yaşayan Türkler de bayram tatillerini burada geçiriyor. Bayram sürecinde hem iç turizm hareketi hem yurt dışında yaşayan Türklerin gelişleri hem de yabancı misafirlerin tercihiyle Antalya'da yüksek sezon başladı. Bayram tatilinden sonra da hareketlilik sürecek." - "Kaş'taki villalar yüzde 95 doldu" Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Akdeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin de Kundu ve Belek bölgelerindeki otellerin tamamen dolduğunu, Kemer'deki doluluğun da yüzde 100'e yakın olduğunu söyledi. Hareketli bir dönem geçirdiklerini aktaran Perçin, "Olimpos, Çıralı, Kaş Kalkan, Kekova ful. Kaş'taki villalar yüzde 95 doldu. Bayram sürecinde sadece tesislerde 600 bin civarında iç pazardan konaklama olduğunu tahmin ediyorum." dedi. Kaynak : Ekonomist

Antalya turizminde 2022’ye göre yüzde 32 artış var Haber

Antalya turizminde 2022’ye göre yüzde 32 artış var

Akdeniz’in en önemli turizm merkezlerinin başında gelen Antalya’da 2023 yılı turizm verilerindeki artış devam ediyor. Turizm sezonuna iyi bir giriş yapan Antalya’yı hava yoluyla 1 Ocak-24 Haziran tarihleri arasında ziyaret eden turist sayısı 5 milyonu aştı. Ayrıca 24 Haziran Cumartesi günü hava yoluyla dış hatlardan Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı 90 bin 853 olarak gerçekleşirken, yeni bir rekora imza atıldı. Eşsiz havası, masmavi denizi, kumsalları, kaliteli tesisleri, yemyeşil doğası, tarihi ile dört mevsim turizm imkânı sunan Akdeniz’in incisi, turizm başkenti Antalya’da, Antalya Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nden alınan verilere göre 1 Ocak-24 Haziran itibarıyla hava yoluyla gelen turist sayısı 5 milyon 71 bin 305 olarak gerçekleşti. Turizm rakamlarında 2022’ye göre yüzde 32 artış var 2023 yılının ilk dört ayına turizm noktasında rekorlarla başlan Antalya’yı, 2022 yılının 1 Ocak-24 Haziran tarihleri arasında hava yoluyla 3 milyon 853 bin 348 turist ziyaret ederken bu sayı 2023 yılının aynı döneminde 5 milyon 71 bin 305 olarak gerçekleşerek artış yüzde 32 oldu. 2023 yılının 1 Haziran-24 Haziran tarihleri arasında şehri hava yoluyla ziyaret eden turist sayısı 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 17 artış kaydetti. 2023 yılı günlük turist giriş rekoru kırıldı Ağırladığı turist sayısı bakımından "Turizmin Başkenti" olarak nitelendirilen Antalya’da, turizm de rekorlar yılı olarak bilinen 2019 yılında kırılan hava yoluyla günlük 90 bin turist girişi 2023 yılı 24 Haziran itibariyle tekrarlandı. Antalya Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nden alınan verilere göre 24 Haziran günü itibarıyla hava yoluyla gelen turist sayısı 90 bin 853 kişi olarak gerçekleşirken 2023 yılı günlük turist giriş rekoru kırıldı. 10-24 Haziran arası 1 milyonu aşkın turist hava yoluyla Antalya’ya geldi Yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı olan Antalya’da 2023 yılının turizm verilerindeki yükseliş trendi tüm hızıyla devam ediyor. 1 Ocak-10 Haziran tarihleri arasında şehri hava yoluyla ziyaret eden turist sayısı 4 milyon 62 bin 891 olarak gerçekleşirken, bu sayı 1 Ocak-24 Haziran tarihleri arasında 5 milyon 71 bin 305 olarak gerçekleşti. Bu sayılarla birlikte 10-24 Haziran arası Antalya’yı hava yoluyla 1 milyonu aşkın turist ziyaret etmiş oldu.

Antalya,16 milyon turist hedefine ilerliyor Haber

Antalya,16 milyon turist hedefine ilerliyor

Sağlıklı ve güvenli turizmi, denizi, kumu, güneşi, doğal güzellikleri ve tesisleriyle öne çıkan Antalya, yurt içi ve farklı ülkelerden gelen misafirlere tatil imkanı sunuyor. Dünyanın farklı ülkelerinden gelen turistler, kentin tarihi ve kültürel değerlerini yakından görme, masmavi denizine girme, plajlarında güneşlenme imkanı buluyor. AA muhabirinin, Antalya Kültür ve Turizm Müdürlüğü verilerinden derlediği bilgiye göre, geçen yıl 1 Ocak-20 Haziran döneminde hava yolunu kullanan 3 milyon 602 bin 173 kişinin misafir edildiği kente, bu yıl aynı dönemde 4 milyon 761 bin 451 turist geldi. Turist sayısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32 artış kaydedilen Antalya'nın, yıl sonuna kadar 16 milyon turiste ev sahipliği yapması hedefleniyor. "Son dakika rezervasyonları revaçta" Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Akdeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin, AA muhabirine, bu yıl Antalya'ya en çok turistin Almanya'dan geldiğini söyledi. Turistin tatil tercihini hava durumunun da etkilediğini anlatan Perçin, ısınan havayla turist yoğunluğunun da arttığını ifade etti. Girdi maliyetlerinin paketlere yansıdığını aktaran Perçin, "Turizmde hedefimiz 16 milyondu. Mevsim biraz değişti, kasım sonlarına kadar sezonumuz devam edecektir. 16 milyonu yakalayacağımızı umuyoruz." diye konuştu. Salgından sonra rezervasyon alışkanlıklarında da değişiklik gözlendiğine dikkati çeken Perçin, artık "son dakika" rezervasyonlarının daha revaçta olduğunu bildirdi. Rusların Türkiye'de en çok Antalya'da tatil yaptığını vurgulayan Perçin, şunları kaydetti: "Kentte oteller mayıs ayı sonuna kadar Almanya'dan gelen misafirlerle doldu. İngiltere, Polonya, Hollanda ve Almanya pazarından gelen ziyaretçi artı. Pandemi bir şeyler öğretti. Seyahat acentesi arkadaşlarımız başka pazarlara da girdiler. Bırakın başkentlerini bilmediğimiz, ülkelerini bilmediğimiz, çok az duyduğumuz yerlerden artık buraya çok az da olsa ziyaretçiler geliyor. Turizm, seyahat acenteleri turizmin arılarıdır. Arı gibi çalışıyoruz, 16 milyonu getireceğiz inşallah. Turizm çok çeşitlendi." "Hemen hemen her pazarda artış var" Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkan Yardımcısı Hakan Saatçioğlu da turizm hareketliliğinin haziranda önemli ölçüde artmaya başladığını söyledi. Doluluk oranlarının sevindirici nitelikte olduğunu, bu yıl sürpriz yapan pazarların da bulunduğunu dile getiren Saatçioğlu, "Polonya ve İngiltere pazarlarında önemli artışlar var. Şu anda bir numaralı pazarımız Almanya, bunu Ruslar takip ediyor. Arkasından İngilizler geliyor. Bu pazarlar daha da gelişecek. Antalya için 16 milyon turist hedefi var ama bu rakamı da geçeriz diye düşünüyoruz." diye konuştu. Kemer Yöresi Tanıtım Vakfı Başkanı Volkan Yorulmaz, iç pazarda özellikle bayram tatilinin 9 güne çıkarılması ve okulların tatile girmesiyle ciddi artış yaşandığını bildirdi. Zor bir nisan, mayıs geçirdiklerini dile getiren Yorulmaz, haziran itibarıyla yüz güldürecek rakamlara ulaşılmaya başlandığını belirtti. Hem yurt dışı hem de yurt içinde rezervasyonların artarak devam ettiğini ifade eden Yorulmaz, şunları söyledi: "Almanya, Rusya iki ana pazarımız. Hemen arkasında iç pazar ve İngiltere önemli pazarlarımız. Polonya'da ciddi bir sayıya ulaşıyor. Bunun dışında Belçika, Hollanda başta olmak üzere Avrupa pazarında ciddi talepler geliyor. Doğu Avrupa'da da Sırbistan, Çekya, Moldovya, Arnavutluk gibi ülkelerden de gelişler var. Pazar ve turizm çeşitliliği çok önemli. Bu yılki hedefimiz 2019 rakamlarını geçmek, bu da ulaşılabilir bir hedef. 16-17 milyon aralığında bir rakamla yılı kapatabiliriz."

Haber

"En fazla geceleme ve en fazla turizm geliri Antalya’dan"

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’nin turizmde en fazla gecelemeyi ve geliri Antalya’dan aldığını söyledi. En fazla geceleme, en fazla gelir Antalya'dan 2023 yılında Türkiye’de gerçekleşen seçimlerin dünyadaki en önemli seçimler arasında olduğunu ifade eden Ersoy, aynı zamanda sonuçların tüm dünya ülkeleri tarafından merakla takip edildiğini söyledi. Yeni kabinede ikinci dönem bakanlığını devam ettirmesiyle ilgili de Bakan Ersoy, şöyle konuştu: "Açıkçası bizim sektörümüz bakıldığı zaman ilk 5 yıl çok zor oldu. Antalya hem tarımda çok iddialı bir şehrimiz, hem de turizmin başkenti olarak adlandırılıyor. En fazla geceleme en fazla turizm gelirini ülkemiz Antalya’dan alıyor. Bu 5 yıllık dönemde felaketler ülkemizin başına geldi. Covid tüm dünyayı etkilediği gibi sektörümüzü de çok olumsuz bir şekilde etkiledi. Tam onları atlatıyoruz derken orman yangınlarıyla Antalya’mız karşı karşıya kaldı. Ardından Rusya-Ukrayna savaşı, deprem zinciri ve seçimlerin getirdiği zorluklar. Çok sıkıntılı bir süreç olmasına rağmen el ele omuz omuza vererek çok başarılı bir şekilde yürüttük. Dünyaya örnek teşkil edecek birçok ilkleri yaparak zorlu süreçten yükselerek çıktık." "2022'de üçüncü sıraya yükselme başarısını gösterdik" Turizm sektöründe 2019 yılında 51,5 milyon ziyaretçi, 39 milyar dolar gelir elde ettiklerini ve pandeminin son bulduğu 2022 yılında ise yine 51,5 milyon ziyaretçi 46 milyar dolar gelir elde ettiklerine dikkat çeken Bakan Ersoy, "Dünyada 2019 yılında 6’ncılığı yakalamıştık, 2022’de üçüncülüğe kadar çıktık. Bu diğer ülkelerin süreci bizim kadar iyi yönetmediğini, hatta kötü yönettiğini, bizim ise tam aksine çok başarılı yönettiğimizi gösteriyor. Normalde 1 ya da maksimum 2 sıra atlarsınız ancak 3 sıra atlayıp üçüncülüğe kadar çıkarma şansını yakaladık" ifadelerini kullandı. "Türkiye turizmde dünyada 3 ya da 4'üncü ülke olacak" Bakan Ersoy, 2023 yılında Türkiye Yüzyılı'nda hedeflerin daha büyük olduğunu belirterek, "Bu yıl 60 milyon ziyaretçi, 56 milyar dolar gelir diyoruz. 2028 dönemi sonunda 90 milyon ziyaretçi 100 milyar dolar gelir diyoruz. Dünyada turizmde ilk 3 ve 4’teki ülke Türkiye olacak diyoruz. Hiçbir mazerete sığınmayacağız. Karşımıza engeller, zorluklar ve sürprizler çıkacak ama daha çok çalışıp güçleneceğiz" dedi. "Antalya'nın sorunu bizim sorunumuzdur" El birliğiyle Antalya’nın tüm sorunlarına sahip çıkacaklarını, bu merkez yönetimin veya belediyenin sorunu diye ayrım yapmayacaklarını söyleyen Bakan Ersoy, "Antalya’nın sorunu bizim sorunumuzdur diyeceğiz. Bizim görevimiz olmasa da görev alacağız, sorumluluk sahibi olacağız. Üstüne üstlük sorunlarımızı çözeceğiz. Gerekirse de 1 yıl sonra ihtiyaç duyduğumuz yetkileri de vatandaşlarımızdan alarak Antalya’mızı bir üst seviyeye çıkartacağız" şeklinde konuştu.

Antalya'da turizmciler sürdürülebilir turizmi değerlendirdi Haber

Antalya'da turizmciler sürdürülebilir turizmi değerlendirdi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) ile Gıda Dostu Derneği tarafından organize edilen "İklim Dostu Turizm Zirvesi", Kundu Turizm Bölgesi'ndeki bir otelde gerçekleştirildi. AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, zirvede yaptığı konuşmada, Kültür ve Turizm Bakanlığının sürdürülebilir turizm konusunda dünyada örnek olacak global adımlar attığını söyledi. Gıda israfının önlenmesini ve toplumda farkındalık oluşturmayı amaçlayan "Turuncu bayrak" konusunda da ülke genelinde önemli çalışmalar yapıldığını dile getiren Kavaloğlu, otellerde de turuncu bayrağı yaygınlaştırmak istediklerini kaydetti. İklim dostu, turuncu bayraklı otellerle dünyaya hizmet etmek istediklerini ifade eden Kavaloğlu, "AKTOB olarak çalışmaları destekliyoruz. Önemli olan bu sistemi sürdürülebilir kılmamız. Sürdürülebilir bir çevreyi, sürdürülebilir bir sistemi, kendi çocuklarımıza bırakabilmek temel hedefimiz." dedi. Zirvede neler yapılması gerektiği, otellere düşen görevler gibi konuların tartışılacağını aktaran Kavaloğlu, turizmin geleceği açısından önemli adımı atacaklarını bildirdi. Turuncu bayrağın Kültür ve Turizm Bakanlığınca başlatılan Sürdürülebilir Turizm Sertifikası programını da destekler nitelikte olduğuna işaret eden Kavaloğlu, Antalya'daki otellerin de tüm bu çalışmalara en kısa zamanda uyum sağlayabildiğini ifade etti. "Otellerdeki israfı önlemek istiyoruz" Turuncu Bayrak Kurucusu Gıda İsrafını Önleme ve Bilinçlendirme Programı Direktörü Ali Akgün, iklim dostu turizm uygulamasıyla 2030'a kadar 1 milyar ton sera gazı salımının önleneceğini ve 100 milyar lira tasarruf edilebileceğini söyledi. Akgün, şunları kaydetti; "Sistem kapsamında otellerde temsilcilere eğitimler veriyoruz. Menü planlaması, raporlamalar yapıyoruz. Ne kadar ürünün israf edildiğini çok net görebiliyoruz. Planlamalarla bunları düzeltebiliyoruz. Bir gıdanın çöpe gitmesini önlüyoruz, ekonomilerine katkı sağlıyoruz. Duyarlı personel, misafir olmalarını sağlıyoruz. Tabaklarına ihtiyaçları kadar yiyecek almalarını sağlayan bir program." Zirvede, turuncu bayrağın hedefleri, otellerdeki israfın ve sera gazı salınımının nasıl engelleneceği konuları ele alındı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.