Hava Durumu

#Artvin

TOURISMJOURNAL - Artvin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Artvin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kavanozda Cağ Kebabıyla Lezzet Her Yere Ulaşıyor Haber

Kavanozda Cağ Kebabıyla Lezzet Her Yere Ulaşıyor

ARTVİN (İHA) - Artvin’in Yusufeli ilçesinde bir cağ kebabı işletmesi, kavanoza koydukları döneri kargo yoluyla Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanına ulaştırıyor. Dedelerinden devraldıkları mesleği sürdüren Akif, Lokman ve Osman Küçük kardeşler, Yusufeli’nde geleneksel cağ kebabını modern bir dokunuşla kavanozda müşterilerine sunuyor. Sosyal medya aracılığıyla geniş kitlelere ulaşan bu yenilikçi yöntem, Yusufeli’ne gelemeyen cağ kebabı tutkunlarına lezzet keyfi yaşatıyor. Yatık odun ateşinde pişirdikleri kebapları, tazeliğini uzun süre koruyabilen özel kavanozlarda paketleyerek gönderiyorlar. Müşteriler, kavanozdaki kebabı kaynar su içerisinde 35 dakika bekleterek lezzeti ilk günkü tazeliğiyle tüketebiliyor. İşletmeci Lokman Küçük, bu yöntemin sosyal medyada büyük ilgi gördüğünü ve taleplerin hızla arttığını belirterek, "Daha önce az sayıda müşterimize kavanozda kebap gönderiyorduk. Daha sonra bunun nasıl yapıldığını anlatan videolar çektik. Bu içerikler sosyal medyada ilgi görünce işi daha ciddi bir boyuta taşımaya karar verdik. Şu anda kavanoz kebabımız Türkiye'nin her yerinde yoğun talep görüyor. Kebabımız, kavanozdan çıkarıldıktan sonra servise hazır hale geliyor" dedi. Akif Küçük ise cağ kebabının sırrının, yaylalarda otlayan hayvanların eti ve odun ateşinde pişirme yönteminde olduğunu ifade ederek, dede mesleğini sürdürmekten gurur duyduklarını söyledi. "Her sabah ilk işimiz cağ kebabını hazırlamak. Amacımız, bu eşsiz lezzeti her sofraya ulaştırmak. Lezzetimizin sırrı, bölgemizin doğal ortamında yetişen hayvanların eti ve özel marinasyon tarifimizde gizli. İşimizi severek yaptığımız için başaramayacağımız bir şey yok" dedi. Erzurum’un patentli cağ kebabına rakip olduklarını ifade eden Küçük kardeşler, Yusufeli’nin bu lezzetteki iddiasını vurguladı. Ayrıca kavanoz kebap fikrinin Yusufeli’nin tanıtımına katkı sağladığını belirten kardeşler, artan talepleri karşılamak için üretim kapasitesini artırmayı hedefliyor.

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider Haber

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider

İSTANBUL (İHA) - 2023 yılı için Türkiye'nin Gayrisafi Yurt İçi Hasıla (GSYH) verileri açıklandı. TÜİK verilerine göre, İstanbul 8 trilyon 60 milyar 358 milyon TL ile en yüksek GSYH'ye ulaştı. Metropol, toplam GSYH'den yüzde 30,4 pay aldı. Bu gelişme, Türkiye ekonomisinde İstanbul'un önemini bir kez daha gözler önüne serdi. İSTANBUL, ANKARA VE İZMİR İLK ÜÇTE YER ALDI İstanbul'un ardından 2 trilyon 538 milyar 686 milyon TL ile Ankara ve 1 trilyon 614 milyar 161 milyon TL ile İzmir en yüksek GSYH'ye sahip iller oldu. Ankara GSYH'den yüzde 9,6, İzmir ise yüzde 6,1 pay aldı. İl düzeyinde GSYH sıralamasının son üç sırasında ise Tunceli (22 milyar 13 milyon TL), Ardahan (19 milyar 407 milyon TL) ve Bayburt (13 milyar 214 milyon TL) yer aldı. 2023 yılında en yüksek GSYH payına sahip ilk beş il, Türkiye'nin toplam GSYH'sinin yüzde 54,02'sini oluşturdu. KİŞİ BAŞINA GSYH’DE KOCAELİ ZİRVEDE 2023 yılı kişi başına GSYH verilerinde Kocaeli 516 bin 460 TL ile ilk sırada yer aldı. Onu 510 bin 733 TL ile İstanbul ve 438 bin 242 TL ile Ankara takip etti. Şanlıurfa, Ağrı ve Van ise kişi başına GSYH'de son üç sırada yer aldı. Bu illerde kişi başına düşen GSYH sırasıyla 116 bin 767 TL, 110 bin 553 TL ve 108 bin 21 TL olarak belirlendi. Türkiye genelinde 13 ilde kişi başına düşen GSYH değerinin, ülke ortalamasının üzerinde olduğu kaydedildi. İSTANBUL, EKONOMİK FAALİYETLERDE LİDERLİĞİ SÜRDÜRÜYOR GSYH'yi oluşturan ekonomik faaliyetler incelendiğinde İstanbul, tarım, ormancılık, balıkçılık ve diğer hizmet faaliyetleri dışındaki alanlarda ilk sırayı kaptırmadı. İstanbul’un bilgi ve iletişim faaliyetlerindeki payı yüzde 64,8, finans ve sigorta faaliyetlerinde yüzde 62,5, mesleki, idari ve destek hizmetlerinde yüzde 45,9, hizmetler sektöründe yüzde 40,4 ve inşaat sektöründe yüzde 28,9 olarak kaydedildi. Konya, tarım, ormancılık ve balıkçılık sektöründe yüzde 6,2'lik payla ilk sırada yer alırken, Ankara yüzde 45,4'lük pay ile diğer hizmet faaliyetlerinde lider oldu. İSTANBUL'UN GSYH'SİNDE EN BÜYÜK PAY HİZMET SEKTÖRÜNDE 2023 yılında İstanbul’un GSYH'si içinde hizmet sektörü yüzde 35,7 ile en büyük payı aldı. Onu yüzde 17,2 ile sanayi sektörü ve yüzde 7,8 ile mesleki, idari ve destek hizmet faaliyetleri izledi. Bu durum, İstanbul'un hizmet sektörü odaklı bir ekonomik yapıya sahip olduğunu ortaya koydu. 2023 yılında Türkiye'nin yıllık GSYH'si zincirlenmiş hacim endeksiyle bir önceki yıla göre yüzde 5,1 arttı. Bu büyümeye en fazla katkıyı yüzde 1,65 ile İstanbul sağladı. Ankara yüzde 0,96'lık katkı ile ikinci sırada yer alırken, Kocaeli yüzde 0,27 ile üçüncü sırada bulundu. Artvin, Zonguldak ve Gaziantep ise GSYH büyümesine negatif katkı veren iller olarak dikkat çekti. GSYH ARTIŞINDA ŞIRNAK VE SİİRT ÖNE ÇIKTI Zincirlenmiş hacim endeksiyle yapılan hesaplamalara göre, 2023 yılında bir önceki yıla göre GSYH artışı 44 ilde Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleşti. En yüksek artış yüzde 18,9 ile Şırnak, yüzde 18,2 ile Siirt ve yüzde 15,8 ile Samsun'da kaydedildi. Öte yandan, en büyük düşüşler yüzde 6,9 ile Zonguldak, yüzde 10,4 ile Bayburt ve yüzde 16 ile Artvin'de görüldü.

Yeşil Yol Projesi ile Karadeniz’de Doğa Turizmi Canlanıyor Haber

Yeşil Yol Projesi ile Karadeniz’de Doğa Turizmi Canlanıyor

GİRESUN (İHA) - Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (DOKAP) tarafından yürütülen Yeşil Yol Projesi, Karadeniz'in önemli yaylalarını ve turizm merkezlerini birbirine bağlamaya devam ediyor. Turizm Master Planı kapsamında hazırlanan projeyle, doğa turizminin potansiyeli artırılarak bölgenin sürdürülebilir kalkınmasına katkı sağlanması hedefleniyor. PROJEYE BÜYÜK BÜTÇE AYRILDI 2013-2023 yılları arasında projeye 1 milyar 21 milyon TL’den fazla bütçe ayrılırken, 2024 yılı için 260 milyon TL’lik yeni bir yatırım planlandı. Samsun’dan Hopa’ya kadar uzanan Yeşil Yol, bölgedeki 9 ilin turizm merkezlerini birbirine bağlıyor ve çevreyle uyumlu bir ulaşım hattı sunuyor. Toplamda 4 bin 622 kilometre olarak planlanan güzergâhın, 2 bin 864 kilometresi İl Özel İdareleri ve Büyükşehir Belediyelerinin sorumluluğunda. Bu yolların bin 541 kilometrelik kısmı iyileştirilirken, kalan bin 397 kilometrelik güzergâhın üst yapıya dönüştürülmesi bekleniyor. BÜYÜK YATIRIMLAR VE GELİŞTİRMELER Proje kapsamında bugüne kadar 631 kilometre yol bakımı, 400 kilometre asfalt kaplama ve 15 köprü inşası tamamlandı. DOKAP tarafından yapılan açıklamada, "Yeşil Yol Projesi, bugüne kadar büyük bir mali yatırımla desteklendi. 2013 yılından itibaren projeye yapılan ödenek tahsisi, toplamda 1 milyar 21 milyon 2 bin 676 TL'yi buldu. 2024 yılı için ayrılan bütçe ise 260 milyon 458 bin 300 TL olarak belirlenmiş durumda. Bugüne kadar yapılan çalışmalarla, 2 bin 864 kilometre uzunluğunda olan güzergahın bin 541 kilometresi iyileştirilmiş durumda. Bu çalışmalar kapsamında 631,31 kilometre yol bakımı ve onarımı, 400,17 kilometre asfalt kaplama ve 15 adet köprü inşaatı tamamlanmışken, hala bin 397 kilometrelik bir yol güzergahının üst yapıya dönüştürülmesi bekleniyor" ifadelerine yer verildi. BÖLGE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLIYOR Yeşil Yol Projesi’nin, yalnızca turizmi değil, bölgedeki ekonomik aktiviteleri de canlandıracağı vurgulandı. Projenin tamamlanmasıyla yerli ve yabancı turistlerin bölgeye ilgisinin artacağı, bu durumun yerel halkın ekonomik durumuna olumlu yansıyacağı ifade edildi. Yeşil Yol Projesi’nin, doğa turizmi ve sürdürülebilir kalkınma adına önemli bir adım olduğu ve Karadeniz’in doğal güzelliklerine olan talebi artırarak bölgeyi uluslararası bir turizm merkezi haline getireceği belirtildi.

“Fırsatçılık Turizmi Kaçırdı: Edirne ve Artvin’de İşler Durdu” Haber

“Fırsatçılık Turizmi Kaçırdı: Edirne ve Artvin’de İşler Durdu”

Tam iki yıl önce, Türkiye’nin komşu ülkeleriyle ticaret oldukça güçlüydü. Bulgar turistler Edirne’yi, Gürcü ziyaretçiler Artvin’i, İranlılar ise Van’ı canlandırmıştı. Sınırdan gelen ziyaretçiler tatil yaparken ihtiyaçlarını bu şehirlerden karşılıyor ve tekstilden beyaz eşyaya, elektronik ürünlerden otomobil parçalarına kadar çeşitli ürünleri satın alarak ülkelerine dönüyordu. Ticaretin iyi gitmesi nedeniyle esnaf, ‘Nasıl olsa Bulgar veya Gürcü alıyor’ diyerek fiyatları 3-5 kat artırdı. Bu durum, yerel halkı yüksek fiyatların altında ezdi ve bu bölgelerdeki enflasyon Türkiye ortalamasının üzerine çıktı. O dönemde 1 Bulgar Levası 8 TL, 1 Gürcü Larisi ise 5 TL değerindeydi. Bugün ise 1 Bulgar Levası 19 TL, 1 Gürcü Larisi 13 TL olmasına rağmen turistlerin sayısı büyük ölçüde azaldı. Bu illerde sınır turistlerine yönelik alışveriş neredeyse yok denecek kadar azalmış durumda. Fırsatçılığın turizmi ve turistleri uzaklaştırdığı gözlemleniyor. Şu anda bölge esnafı, iş yapamamaktan şikayetçi. Semt pazarlarında da benzer bir durum söz konusu. Bulgarların en çok uğradığı Ulus Semt Pazarında işlerin oldukça durakladığı görülüyor. Eski canlılığın olmadığı çarşılarda, esnaf yüksek kira bedellerinden yakınıyor. Türkiye Gazetesi'nden Kaan Zenginli'nin haberine göre, Edirne’de gıda sektöründe esnaflık yapan Hasan Ali Yavuz, bazı esnaf gruplarının durumu bu hale getirdiğini belirtiyor. Fırsatçılık Turizmi Kesti Yavuz, açıklamasında, “2022’nin başında Bulgar parası Türk lirası karşısında ciddi bir değer kazandı. Yani bizim paramız değersizleşti. Her gün binlerce kişi Edirne’ye gelip tatil yapıyordu ve alışveriş yapıyordu. Otellerde yer bulmak neredeyse imkansız hale gelmişti. Her çeşit ürünü alıyorlardı. Kendi ihtiyaçları dışında, bizden alıp ülkelerinde ticaret yapanlar da vardı. ‘Nasıl olsa Bulgar alıyor’ diyerek birçok esnaf fiyatları artırdı. Temel gıda fiyatları bile İstanbul’u geçti. Esnaf kazanınca, iş yeri sahipleri de kira bedellerini artırdı. Otel fiyatları yükseldi. Temel gıda fiyatları adeta patladı. 2023’te turist sayısı kısmen azalmıştı ama 2024’te iyice düştü. Şu an en kötü dönemimizi yaşıyoruz. Ancak kış döneminden umutluyuz” dedi. Gürcüler de Artık Gelmiyor Artvin’de esnaflık yapan Mustafa Berberoğlu, eski işlerin olmadığını belirtti. “Geçen yıl çarşıda Gürcülerden geçilmezdi,” diyen Berberoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Şimdi ise çok az geliyorlar. Ticaretin arttığı dönemde çoğu esnaf fiyatları turistlere göre ayarladı. Çarşıda yeme-içme fiyatları bile artmıştı. Yerel halk dışarıdan alışveriş yapamıyordu. Fiyatlar artınca Gürcüler alışverişi bıraktı çünkü kendi ülkeleri daha ucuz. Onların parası bizimkinin 13 katı değerli olmasına rağmen gelmiyorlar. Burada yaşayan halkın ve emeklilerin durumunu bir düşünün. Van’da da benzer bir durum yaşanıyor. İranlılar Van’a gezmeye geliyor ama alışveriş o tarafta da durmuş durumda” ifadelerini kullandı.

Rize-Artvin Havalimanı’nı 2,3 milyon yolcu kullandı Haber

Rize-Artvin Havalimanı’nı 2,3 milyon yolcu kullandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Rize-Artvin Havalimanı’nın uçak ve yolcu verilerine ilişkin yaptığı açıklamada, 2024 yılı ilk 8 aylık süreçte iç hatlarda 4 bin 901, dış hatlarda 172 uçuş olmak üzere toplam 5 bin 73 uçuş trafiği gerçekleştiğini belirterek, 2022 yılına göre uçuş trafiğinde yüzde 35 artış gerçekleştiğini söyledi. Bakan Uraloğlu, “Rize-Artvin Havalimanımız açıldığı tarih olan 14 Mayıs 2022’den bu yana gerçekleşen 16 bin 297 uçuşta toplam 2 milyon 304 bin 903 yolcuya hizmet verdi” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin deniz üstüne dolgu yöntemiyle yapılan ikinci havalimanı Rize-Artvin Havalimanı’na ait yolcu ve uçak trafiği istatistiklerini açıkladı. 2024 yılının verilerine göre Rize-Artvin Havalimanı’nda ilk 8 ayda iç hatlarda 737 bin 160, dış hatta 16 bin 942 olmak üzere toplam 754 bin 102 yolcu trafiği gerçekleştiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, 2022 yılına göre yolcu trafiğinde yüzde 43 artış gerçekleştiğini bildirdi. Uraloğlu, 2022 yılında bu havalimanını kullanan yolcu sayısının da 526 bin 880 olduğunu anımsatarak, “Rize-Artvin Havalimanımız açıldığı tarih olan 14 Mayıs 2022’den bu yana gerçekleşen 16 bin 297 uçuşta toplam 2 milyon 304 bin 903 yolcuya hizmet verdi” diye konuştu. Rize-Artvin Havalimanı uçuş trafiği hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, 2022 yılında 3 bin 760 uçak trafiğine hizmet verildiğini belirterek, “Havalimanımızda ilk 8 ayda iç hatta 4 bin 901, dış hatta 172 olmak üzere toplamda 5 bin 73 uçak trafiği gerçekleşti. Havalimanımızı hizmete aldığımız 2022 yılına göre uçak trafiği yüzde 35 artış gösterdi” şeklinde konuştu.

Borçka'da yapılacak turizm projesine karşı protesto Haber

Borçka'da yapılacak turizm projesine karşı protesto

Artvin'in Borçka ilçesi Çifte Köprü'de yapılması planlanan mesire alanı turizm projesine karşı 20. Hopa Kültür Sanat ve Deniz Festivali kapsamında Cankurtaran bölgesine yürüyüş düzenlendi. Hopa Belediye Başkanı Utku Cihan, "Eğer bir şey yapılacaksa burada yaşayanlarla birlikte ve buranın halkıyla birlikte karar verilip birlikte yapılmalıdır" dedi. Artvin'in Borçka ilçesine bağlı Çifte Köprü'de yapılması planlanan turizm alanı edeniyle binlerce ağacın kesileceği iddiası nedeniyle günlerdir devam eden tepkilere bir yenisi eklendi. Bölge halkı, Yeşil Artvin Derneği, Doç. Dr. Oğuz Kurdoğlu ve Hopa Belediye Başkanı Utku Cihan'ın katılımıyla Cankurtaran'a yürüyerek projeyi protesto etti. Hopa Belediye Başkanı Utku Cihan, "Çok fazla söze gerek yok, festival kapsamında buradaki mücadeleyle dayanışmak istedik o yüzden de Cankurtaran'dayız. Eğer bir şey yapılacaksa burada yaşayanlarla birlikte ve buranın halkıyla birlikte karar verilip birlikte yapılmalıdır. Buradaki mücadele burada yapılan şeylere karşı çıkıştır ve bizde bu mücadeleyi desteklemek amacıyla buradayız. Festival kapsamında da burada bu etkinliği yapmak istedik çok teşekkür ederiz hem ev sahipliği için hem de katılımınız için" dedi. "Önce turizm çöplüğü haline getirecekler sonra da maden sahası yapacaklar" Çifte Köprülü vatandaş Dursun Ali Koyuncu şunları söyledi: "İddiamız daha büyük bir kesim olacak ama firma yetkilileri bin tane keseceklermiş ve burada ağaç olmadığını şirket yetkililerinin beyanı var. Burada bulunan ağaçlar onlar için kerestecilik için ağaç değil çünkü onların gözünde kütürü daha geniş olan ağaçlar lazım ve onlar için önemli olan bu ama buradaki kestikleri ağaçları sadece odun olarak kullanacaklar. İkinci karşı çıktığımız konu da; bu alanın altı klinker taşıyla dolu ve bir maden sahası burası ve haritalandırmada maden sahası içerisinde gözüküyor. Buranın orman vasfını yok edip nihayetinde burada madenciliğe dönecekler. Çünkü buradaki turizm geliriyle yaptıkları yatırımları karşılayamazlar ve burada bir ticari kar elde edemeyecekleri için ilerleyen zamanda bu bölgede turizmi iptal edecekler ki böyle örnekler var klinker taşına dönüş yapacaklar. Bunu ne zaman yapacaklar buradaki direnç kırıldığı zaman yani buraya bugün kazma vursalar buradaki tesisleri 3 yıla oturtamazlar. On yıl sonra bu bölgeyi turizm çöplüğü haline getirecekler ardından da maden işletmesine dönüştürecekler. Burası bizim için buranın üstü altından daha kıymetli ancak onların gözünde ise altı üstünden daha kıymetli." "Artvin'i bir bütün olarak korumak zorundayız" Yeşil Artvin Derneği Başkanı Neşe Karahan ise şunları söyledi: "Gerçekten hiçbir şeyi yok ederek bir kazanç sağlanamıyor ve zaten Artvin'in her tarafında bir sıkıntı var. Hopa'nın yüzde 86'sı madene ruhsatlı ve sadece bu alandaki aldıkları maden izni ve turizm izniyle kalamayacaklar bunun devamı da gelecektir. O yüzden buraya hiç adım attırmadan durdurmak gerekiyor. Bu konuda yerden göğe kadar haklısınız ve bizler de sizlerin yanınızdayız ve elimizden ne gelirse sizlerle bu mücadeleyi sürdürmek zorundayız. Artvin'i yaşanmaz kılmaya çalışıyorlar ve bizde Artvin'i bir bütün olarak korumak zorundayız. Biliyorsunuz Cerattepe mücadelesini kazandık ve Cerattepe'de yaptıkları her şeyleri söküp gidecekler işte o zaman ilk şenliği Cerattepe'de yapacağız daha sonrada buradan çekildiklerinde dilerim burada yaparız." Çifte Köprülü vatandaş ise, "Buradaki ağaçları kesmeyelim ve kimseye de vermeyelim ve hepsi bizim ve bizim köyün biz ölürüz köyden vazgeçmeyiz. Buralar bizim, bizlere destek olun, buradan gönderelim. Artık yeter herkes kendi işine gitsin ve biz niye vereceğiz köyümüzü, biz enayi miyiz? Kendi köylerine gitsinler ve gençler buraları güzelce koruyacaklar" dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.