Hava Durumu

#Artvin

TOURISMJOURNAL - Artvin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Artvin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Cankurtaran Tüneli'nden Ekonomiye 2,5 Milyar TL Katkı Haber

Cankurtaran Tüneli'nden Ekonomiye 2,5 Milyar TL Katkı

ARTVİN (İHA) - Artvin’in Hopa ve Borçka ilçeleri arasında yer alan ve 1 Mart 2018’de dönemin Başbakanı Binali Yıldırım tarafından hizmete açılan 5 bin 228 metre uzunluğundaki Cankurtaran Tüneli, 6 yıl içinde ülke ekonomisine 2,5 milyar TL kazandırdı. Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan bu stratejik tünel sayesinde her yıl 315 milyon TL zaman tasarrufu ve 103 milyon TL yakıt tasarrufu sağlanıyor. Çevreye katkısı da dikkat çeken tünel, yılda yaklaşık 8 bin ton karbon emisyonunun önüne geçiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tünelin sunduğu faydaları, "Tünel sayesinde yıllık 315 milyon TL zaman, 103 milyon TL ise yakıt tasarrufu sağlanıyor. Karbon emisyonunu 8 bin ton azaltıyoruz. Milletimize olan sevdamız ile gece gündüz çalışarak yolları kısaltıyor, gönülleri birleştiriyoruz" sözleriyle dile getirdi. VATANDAŞ MEMNUNİYETİ YÜKSEK Bölge halkı ve şoför esnafı, tünelin yaşamlarını büyük ölçüde kolaylaştırdığını belirtiyor. Yöre halkından Emin Üçüncü ve Bülent Çelik, özellikle kış aylarında yaşanan zorlukların sona erdiğini ve eski yolun artık sadece gezinti amacıyla kullanıldığını ifade etti. Erhan Sarı isimli vatandaş, "Hopa-Borçka arasındaki tünel büyük bir yatırım oldu. Kışın Cankurtaran Dağı'nda yaşanan kazalar önemli ölçüde azaldı. Artık ulaşım daha kolay ve güvenli. Halk çok memnun" dedi. Borçka Şoförler Odası Başkanı Nusret Kambur, "Cankurtaran Tüneli, yıllarca karda mücadele ettiğimiz zorlukları ortadan kaldırdı. Ancak bağlantı yollarımızın tamamlanmasını bekliyoruz" diyerek eksikliklere dikkat çekti. Tünelin dolmuşçu esnafı için de büyük kolaylık sağladığını belirten İsrafil Sarıoğlu, "Tünel en çok dolmuşçu esnafının işini kolaylaştırdı. Eskiden kar yağınca Hopa'ya inmek saatler sürüyordu. Şimdi kısa sürede ilçeye varıyoruz" diyerek emeği geçenlere teşekkür etti.

2024 Seyahat Raporunda Öne Çıkan Rotalar Haber

2024 Seyahat Raporunda Öne Çıkan Rotalar

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), 2024 yılına dair seyahat verilerini yayımladı. Ayrıca, popüler bilet platformu Obilet de bu yılın en çok tercih edilen tarihlerini ve rotalarını duyurdu. HAVAYOLU SEYAHATİNDE BÜYÜK ARTIŞ DHMİ’nin raporuna göre, 2024’ün ilk 11 ayında iç hat yolcu sayısı yüzde 4,5 artışla 44,1 milyona ulaştı ve yıl sonu tahmini 47 milyon olarak güncellendi. Dış hatlarda ise yolcu sayısı yüzde 9,5 artarak 126,2 milyon oldu. OTOBÜS YOLCULUKLARINDA HIZLI YÜKSELİŞ Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na göre, otobüs yolculukları yüzde 5,2 artış göstererek 141,8 milyon yolcuya ulaştı. Ramazan Bayramı’nın son günü olan 14 Nisan 2024, otobüs yolculuklarında en yoğun tarih oldu. POPÜLER ROTALAR VE TARİHLER Obilet verilerine göre, yurt içi otobüs yolculuklarında Hakkari-Van, Erzincan-Dersim ve Artvin-Iğdır hatları öne çıkarken, uçak seyahatlerinde iç hatlarda Hatay-Ankara ve İzmir-Siirt, dış hatlarda ise İzmir-Lefkoşa, İstanbul-Phuket ve Dubai-İstanbul rotaları en çok tercih edilenler arasında yer aldı. FİYATLAR REKOR KIRDI 2024 Aralık ayında otobüs bilet fiyatları ortalama 560 TL’ye, uçak bileti fiyatları ise iç hatlarda bin 537 TL, dış hatlarda 5 bin 227 TL’ye yükseldi. Otobüsle yurt içinde en pahalı bilet 2 bin 700 TL’ye Van-Muğla arasında satılırken, uçakla yurt dışı en pahalı uçuş Şikago-İstanbul arasında 144 bin 725 TL’ye gerçekleşti. OTEL REZERVASYONLARINDA ZİRVE: 31 ARALIK Yılbaşı kutlamaları otel rezervasyonlarına damgasını vurdu. Antalya’da 5 yıldızlı bir otelde yapılan 12 günlük bir konaklama için 502 bin 907 TL ödendi. Bu ödeme, yılın en pahalı otel rezervasyonu olarak kayıtlara geçti.

Artvin ve Hakkari, Turizmde İzmir'i Geride Bıraktı Haber

Artvin ve Hakkari, Turizmde İzmir'i Geride Bıraktı

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Kasım ayı turizm raporlarına dikkat çekerek Artvin ve Hakkari’ye gelen turist sayısının İzmir’i geçtiğini vurguladı. İşler, İzmir’in potansiyeline rağmen geri planda kalmasını "düpedüz ilgisizlik" olarak nitelendirdi. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre Kasım ayında Türkiye genelinde yabancı turist sayısı yıllık bazda yüzde 8,25 artışla 2 milyon 733 bine ulaştı. Ancak İzmir, 56 bin 568 turistle 114 bin 903 turist ağırlayan Artvin ve 63 bin 399 turisti misafir eden Hakkari’nin gerisinde kaldı. Mehmet İşler, İzmir’in tarihi ve kültürel zenginliklerine rağmen gereken önemin verilmediğini ifade ederek, "İzmir 5 milyon, Artvin yaklaşık 170 bin, Hakkari 80 bin nüfuslu kentlerimiz. Aslında, 81 ilin tamamı, bizim gözbebeklerimiz. Artvin’e de Hakkari’ye de daha fazla turist gelsin isteriz. Ancak, nüfusu ve sahip olduğu değerlere bakınca İzmir’in bazı konularda kendisine göre dezavantajlı olan bu güzel illerimizin gerisinde kalması artık düşündürücü bile değildir. Bunun adı düpedüz ilgisizliktir" dedi. "İzmir Türkiye’nin 3 .büyük kenti. Doğal, tarihi, kültürel, tarımsal zenginliklere, imrenilecek, özenilecek bir iklime, gastronomik çeşitliliğe sahip. Türkiye’de turizmin ilk başladığı yer. Bugün 81 ilin hepsi birer destinasyon merkezi olabilmek için müthiş bir savaşın içindeyken, İzmir var olan oranları korumak için bile gayret göstermiyor" diyen İşler, İzmir’de geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Travel Turkey (TTİ İzmir) Fuarında bu ilgisizliği alenen yaşadıklarını belirtti. Etkinlik alanında Büyükşehir Belediye Başkanı, Ticaret Odası Başkanı gibi turizme el vermesi gereken liderleri göremediklerini söyleyerek sitem etti. İşler, İzmir’in 5 milyon turiste ulaşması gerektiğini söylerken, turizmde yüzde 5’lik paydan yüzde 3,31’e gerilemenin düşündürücü olduğunu vurguladı.

Kavanozda Cağ Kebabıyla Lezzet Her Yere Ulaşıyor Haber

Kavanozda Cağ Kebabıyla Lezzet Her Yere Ulaşıyor

ARTVİN (İHA) - Artvin’in Yusufeli ilçesinde bir cağ kebabı işletmesi, kavanoza koydukları döneri kargo yoluyla Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanına ulaştırıyor. Dedelerinden devraldıkları mesleği sürdüren Akif, Lokman ve Osman Küçük kardeşler, Yusufeli’nde geleneksel cağ kebabını modern bir dokunuşla kavanozda müşterilerine sunuyor. Sosyal medya aracılığıyla geniş kitlelere ulaşan bu yenilikçi yöntem, Yusufeli’ne gelemeyen cağ kebabı tutkunlarına lezzet keyfi yaşatıyor. Yatık odun ateşinde pişirdikleri kebapları, tazeliğini uzun süre koruyabilen özel kavanozlarda paketleyerek gönderiyorlar. Müşteriler, kavanozdaki kebabı kaynar su içerisinde 35 dakika bekleterek lezzeti ilk günkü tazeliğiyle tüketebiliyor. İşletmeci Lokman Küçük, bu yöntemin sosyal medyada büyük ilgi gördüğünü ve taleplerin hızla arttığını belirterek, "Daha önce az sayıda müşterimize kavanozda kebap gönderiyorduk. Daha sonra bunun nasıl yapıldığını anlatan videolar çektik. Bu içerikler sosyal medyada ilgi görünce işi daha ciddi bir boyuta taşımaya karar verdik. Şu anda kavanoz kebabımız Türkiye'nin her yerinde yoğun talep görüyor. Kebabımız, kavanozdan çıkarıldıktan sonra servise hazır hale geliyor" dedi. Akif Küçük ise cağ kebabının sırrının, yaylalarda otlayan hayvanların eti ve odun ateşinde pişirme yönteminde olduğunu ifade ederek, dede mesleğini sürdürmekten gurur duyduklarını söyledi. "Her sabah ilk işimiz cağ kebabını hazırlamak. Amacımız, bu eşsiz lezzeti her sofraya ulaştırmak. Lezzetimizin sırrı, bölgemizin doğal ortamında yetişen hayvanların eti ve özel marinasyon tarifimizde gizli. İşimizi severek yaptığımız için başaramayacağımız bir şey yok" dedi. Erzurum’un patentli cağ kebabına rakip olduklarını ifade eden Küçük kardeşler, Yusufeli’nin bu lezzetteki iddiasını vurguladı. Ayrıca kavanoz kebap fikrinin Yusufeli’nin tanıtımına katkı sağladığını belirten kardeşler, artan talepleri karşılamak için üretim kapasitesini artırmayı hedefliyor.

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider Haber

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider

İSTANBUL (İHA) - 2023 yılı için Türkiye'nin Gayrisafi Yurt İçi Hasıla (GSYH) verileri açıklandı. TÜİK verilerine göre, İstanbul 8 trilyon 60 milyar 358 milyon TL ile en yüksek GSYH'ye ulaştı. Metropol, toplam GSYH'den yüzde 30,4 pay aldı. Bu gelişme, Türkiye ekonomisinde İstanbul'un önemini bir kez daha gözler önüne serdi. İSTANBUL, ANKARA VE İZMİR İLK ÜÇTE YER ALDI İstanbul'un ardından 2 trilyon 538 milyar 686 milyon TL ile Ankara ve 1 trilyon 614 milyar 161 milyon TL ile İzmir en yüksek GSYH'ye sahip iller oldu. Ankara GSYH'den yüzde 9,6, İzmir ise yüzde 6,1 pay aldı. İl düzeyinde GSYH sıralamasının son üç sırasında ise Tunceli (22 milyar 13 milyon TL), Ardahan (19 milyar 407 milyon TL) ve Bayburt (13 milyar 214 milyon TL) yer aldı. 2023 yılında en yüksek GSYH payına sahip ilk beş il, Türkiye'nin toplam GSYH'sinin yüzde 54,02'sini oluşturdu. KİŞİ BAŞINA GSYH’DE KOCAELİ ZİRVEDE 2023 yılı kişi başına GSYH verilerinde Kocaeli 516 bin 460 TL ile ilk sırada yer aldı. Onu 510 bin 733 TL ile İstanbul ve 438 bin 242 TL ile Ankara takip etti. Şanlıurfa, Ağrı ve Van ise kişi başına GSYH'de son üç sırada yer aldı. Bu illerde kişi başına düşen GSYH sırasıyla 116 bin 767 TL, 110 bin 553 TL ve 108 bin 21 TL olarak belirlendi. Türkiye genelinde 13 ilde kişi başına düşen GSYH değerinin, ülke ortalamasının üzerinde olduğu kaydedildi. İSTANBUL, EKONOMİK FAALİYETLERDE LİDERLİĞİ SÜRDÜRÜYOR GSYH'yi oluşturan ekonomik faaliyetler incelendiğinde İstanbul, tarım, ormancılık, balıkçılık ve diğer hizmet faaliyetleri dışındaki alanlarda ilk sırayı kaptırmadı. İstanbul’un bilgi ve iletişim faaliyetlerindeki payı yüzde 64,8, finans ve sigorta faaliyetlerinde yüzde 62,5, mesleki, idari ve destek hizmetlerinde yüzde 45,9, hizmetler sektöründe yüzde 40,4 ve inşaat sektöründe yüzde 28,9 olarak kaydedildi. Konya, tarım, ormancılık ve balıkçılık sektöründe yüzde 6,2'lik payla ilk sırada yer alırken, Ankara yüzde 45,4'lük pay ile diğer hizmet faaliyetlerinde lider oldu. İSTANBUL'UN GSYH'SİNDE EN BÜYÜK PAY HİZMET SEKTÖRÜNDE 2023 yılında İstanbul’un GSYH'si içinde hizmet sektörü yüzde 35,7 ile en büyük payı aldı. Onu yüzde 17,2 ile sanayi sektörü ve yüzde 7,8 ile mesleki, idari ve destek hizmet faaliyetleri izledi. Bu durum, İstanbul'un hizmet sektörü odaklı bir ekonomik yapıya sahip olduğunu ortaya koydu. 2023 yılında Türkiye'nin yıllık GSYH'si zincirlenmiş hacim endeksiyle bir önceki yıla göre yüzde 5,1 arttı. Bu büyümeye en fazla katkıyı yüzde 1,65 ile İstanbul sağladı. Ankara yüzde 0,96'lık katkı ile ikinci sırada yer alırken, Kocaeli yüzde 0,27 ile üçüncü sırada bulundu. Artvin, Zonguldak ve Gaziantep ise GSYH büyümesine negatif katkı veren iller olarak dikkat çekti. GSYH ARTIŞINDA ŞIRNAK VE SİİRT ÖNE ÇIKTI Zincirlenmiş hacim endeksiyle yapılan hesaplamalara göre, 2023 yılında bir önceki yıla göre GSYH artışı 44 ilde Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleşti. En yüksek artış yüzde 18,9 ile Şırnak, yüzde 18,2 ile Siirt ve yüzde 15,8 ile Samsun'da kaydedildi. Öte yandan, en büyük düşüşler yüzde 6,9 ile Zonguldak, yüzde 10,4 ile Bayburt ve yüzde 16 ile Artvin'de görüldü.

Yeşil Yol Projesi ile Karadeniz’de Doğa Turizmi Canlanıyor Haber

Yeşil Yol Projesi ile Karadeniz’de Doğa Turizmi Canlanıyor

GİRESUN (İHA) - Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (DOKAP) tarafından yürütülen Yeşil Yol Projesi, Karadeniz'in önemli yaylalarını ve turizm merkezlerini birbirine bağlamaya devam ediyor. Turizm Master Planı kapsamında hazırlanan projeyle, doğa turizminin potansiyeli artırılarak bölgenin sürdürülebilir kalkınmasına katkı sağlanması hedefleniyor. PROJEYE BÜYÜK BÜTÇE AYRILDI 2013-2023 yılları arasında projeye 1 milyar 21 milyon TL’den fazla bütçe ayrılırken, 2024 yılı için 260 milyon TL’lik yeni bir yatırım planlandı. Samsun’dan Hopa’ya kadar uzanan Yeşil Yol, bölgedeki 9 ilin turizm merkezlerini birbirine bağlıyor ve çevreyle uyumlu bir ulaşım hattı sunuyor. Toplamda 4 bin 622 kilometre olarak planlanan güzergâhın, 2 bin 864 kilometresi İl Özel İdareleri ve Büyükşehir Belediyelerinin sorumluluğunda. Bu yolların bin 541 kilometrelik kısmı iyileştirilirken, kalan bin 397 kilometrelik güzergâhın üst yapıya dönüştürülmesi bekleniyor. BÜYÜK YATIRIMLAR VE GELİŞTİRMELER Proje kapsamında bugüne kadar 631 kilometre yol bakımı, 400 kilometre asfalt kaplama ve 15 köprü inşası tamamlandı. DOKAP tarafından yapılan açıklamada, "Yeşil Yol Projesi, bugüne kadar büyük bir mali yatırımla desteklendi. 2013 yılından itibaren projeye yapılan ödenek tahsisi, toplamda 1 milyar 21 milyon 2 bin 676 TL'yi buldu. 2024 yılı için ayrılan bütçe ise 260 milyon 458 bin 300 TL olarak belirlenmiş durumda. Bugüne kadar yapılan çalışmalarla, 2 bin 864 kilometre uzunluğunda olan güzergahın bin 541 kilometresi iyileştirilmiş durumda. Bu çalışmalar kapsamında 631,31 kilometre yol bakımı ve onarımı, 400,17 kilometre asfalt kaplama ve 15 adet köprü inşaatı tamamlanmışken, hala bin 397 kilometrelik bir yol güzergahının üst yapıya dönüştürülmesi bekleniyor" ifadelerine yer verildi. BÖLGE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLIYOR Yeşil Yol Projesi’nin, yalnızca turizmi değil, bölgedeki ekonomik aktiviteleri de canlandıracağı vurgulandı. Projenin tamamlanmasıyla yerli ve yabancı turistlerin bölgeye ilgisinin artacağı, bu durumun yerel halkın ekonomik durumuna olumlu yansıyacağı ifade edildi. Yeşil Yol Projesi’nin, doğa turizmi ve sürdürülebilir kalkınma adına önemli bir adım olduğu ve Karadeniz’in doğal güzelliklerine olan talebi artırarak bölgeyi uluslararası bir turizm merkezi haline getireceği belirtildi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.