Hava Durumu

#Atf

TOURISMJOURNAL - Atf haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Atf haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Nihal Duruk: "İnsanlar Artık Dingin Tatil Tercih Ediyor" Haber

Nihal Duruk: "İnsanlar Artık Dingin Tatil Tercih Ediyor"

Nihal Duruk, "Juju markası 2024 yılında yarattığımız yeni doğmuş bir marka ve bize sonsuz iyi gelen bir marka oldu" diyerek markanın çıkış noktası olan Juju kelimesinin asıl anlamının "şifalanmak, Batı Afrika kökenli bir inanç sistemi" demek olduğunu belirtti. "Juju ismini otelimize seçerken aslında bunun içini bir konseptle doldurarak seçtik. Juju Premier Palace'ın birçok tesisten kendini ayrıştırdığı yeni özellikleri var" açıklamasında bulundu. Özellikle pandemiden sonra tüm dünya insanlarında bazı ayrışmalar, farklılaşmalar gözlemlediklerini, tatil yapan insanların da bu anlamda yeni beklentilere girdiğini gördüklerini söyledi.  Zengin yiyecek-içeçek konseptleri ve eğlence konseptlerinde tüm otellerinin birbirine benzediğini belirten Duruk, “Biz de artık dedik ki, insanlar mutluluğu başka yerlerde de arıyorlar. Ben duygusunda arıyorlar, merkeze dönüyorlar. Bunun için de bir takım Doğu sporlarıyla yakından ilgilenmeye başladılar. Yoga, meditasyon, nefes terapileri, Sound Healing dediğimiz etkinlikleri otelimize getirdik” sözleriyle Juju’yu rakiplerinden ayıran noktaları anlattı. Profesyonel ekiplerce kurulan diğer markaları Desha Yoga Studio’dan da bahseden Duruk, stüdyonun Juju ile birleştirilmesi ile otelde konaklayan tüm misafirlerin konsept dahilinde bu etkinliklerden faydalanmalarını sağladıklarını belirtti. "Resort otelciliğe Antalya'da yeni bir bakış açısı kazandırmaya çalıştık. Juju’nun anlamı da şifalanmak olunca, bu hikayeyle karşılığını buldu" diyerek keyifli bir sene geçirdiklerini ifade etti. 2024 yılının beklentilerin üzerinde geçtiğini belirten Nihal Duruk, birçok kriz sonrası toparlanmaya çalışan bir endüstride yeni bir marka kurmanın heyecanı ve endişesini taşıdıklarını söyledi. "Kolay bir iş olmadı ama beklediğimizin ötesinde, çok hızlı karşılık buldu. Bütün partnerlerimizin desteğiyle çok kısa bir sürede Juju, ismini tüm dünyaya duyurdu. Tabii ki, Türkiye'deki enflasyonist ortamlarda fiyat artışlarında beklenen kararlılıklar olmadı ama biz yeni markamızla hedeflerimizin üstüne çıktık. Türkiye bugünkü şartlarını korumayı başarırsa daha iyi bir 2025 yılının geleceğini hayal ediyorum. Çünkü artık Türkiye'nin nereye oturması gerektiğini tüm operatörlerimiz, partnerlerimiz, misafirlerimiz algılama noktasındalar” diyerek 2025 yılının daha konforlu geçeceğini beklediklerini vurguladı.  

Banu Mızraklı: "Teknoloji İlerlese de İnsan Faktörünün Önemi Devam Edecek" Haber

Banu Mızraklı: "Teknoloji İlerlese de İnsan Faktörünün Önemi Devam Edecek"

Duja Hotel Grubu’nu tanıtarak sözlerine başlayan Mızraklı, “Otellerimiz Ege bölgesinde, Sarıkamış’ta bulunmakta. Merkez ofisimiz Antalya’da, biliyorsunuz turizmin başkenti Antalya. Buradan bağlantılarımızı sürdürüyoruz, Ege’deki ve Sarıkamış’taki otellerimizi yönetiyoruz. Bugün de meslektaşlarımızla istişare etmek için fuardayız” dedi. 2024 yıl sonu rakamları ve 2025 yılı hedefleri hakkında, “Rakamsal olarak ve hedef bağlamında soracak olursanız, mantıklı hedefler koyan her profesyonel gibi biz de hedeflerimize ulaştık. Ancak hedeflere ulaşmak çok kolay değil. Ülkenin ekonomik koşulları ve birçok şartı üst üste koyunca, global pazarda iş yapmaya çalıştığımız için tabii ki çok zor. Ama biz her zaman doğru planlayarak, doğru yöneterek, doğru stratejilerle olmak istediğimiz noktadayız. 2025 için de her sene olduğu gibi üstüne koyarak ilerlemeye devam edeceğiz. Şimdiden hazırlıklarımızı, planlamalarımızı ona göre ayarladık. Daha iyi olması için tabii ki çabalıyoruz, ama bizim yaptığımız işi daha iyi yapmak çok büyük performans gerektiriyor” diyerek planlarından bahsetti.  Teknolojik gelişimlerin turizme etkisi hakkındaki görüşlerini sorduğumuz Mızraklı, “Dünyadaki her sektörde olduğu gibi tabii ki teknoloji hayatımızın her yerinde, iliklerimize kadar işlediği için turizm sektöründe de bundan bağımsız olmak mümkün değil. Artık biliyorsunuz, online rezervasyon ortamları, online platformlar çok ciddi boyutta mesleğimizde etkili. Ama otelcilik kanadında her zaman insan faktörü değerini korumaya devam edecek” diyerek teknolojinin kontrol edilemez bir hızla ilerlediğini belirtti. Turizm sektörü için de bu gelişmelerin kritik olduğunun altını çizdi.  Fuarla ilgili görüşlerini paylaşan Mızraklı, uzun yıllardır sektörün içinde olduğunu ve dünyanın çeşitli yerlerindeki pek çok fuara katıldığını belirtti. Başlangıçta Antalya'da bir fuarın potansiyelinden emin olmadığını söyleyen Mızraklı, özellikle son birkaç yıldır fuarın ulaştığı başarı düzeyinden oldukça etkilendiğini ifade etti. Organizasyonu gerçekleştiren ve turizm profesyonellerini bir araya getiren ekibi de tebrik ederek, “Özellikle bizim gibi farklı bölgelerde otelleri olan, farklı bölgelerdeki acentelerle bağlantı kurmak isteyen otelciler için kendi ülkemiz içinde bile olsa kalkıp İstanbul’a, Bodrum’a, Kuşadası’na gitmek çok zor. Burada hepimiz bir araya geliyoruz, istişare ediyoruz. Görüşerek bazı adımları burada atıyoruz veya atılmış adımların altını çiziyoruz” dedi. Son yıllarda fuarın oldukça verimli geçtiğini belirtirken fuarın daha da büyüyüp, daha zengin ve etkin bir etkinliğe dönüşeceğine inandığını söyledi.

Nusura Tiperu: "Uganda-İstanbul Direkt Uçuşları Turizm Pazarını Büyütecek" Haber

Nusura Tiperu: "Uganda-İstanbul Direkt Uçuşları Turizm Pazarını Büyütecek"

Uganda'nın Ankara Büyükelçisi Nusura Tiperu, 23-26 Ekim tarihleri arasında Antalya'da düzenlenen 6. Antalya Turizm Fuarı'na yaklaşık 20 Ugandalı tur operatörü temsilcisinin katıldığını belirterek, fuarda turizm sektörü profesyonelleriyle çeşitli iş birlikleri sağlandığını açıkladı. Uganda ile İstanbul arasında doğrudan uçuşların başlamasının, iki ülke arasındaki işbirliğini güçlendireceğini ve Uganda’nın turizm pazarını genişleteceğini vurguladı. Uganda'nın önde gelen tur operatörleri ile fuarda yer aldıklarını ifade eden Tiperu, "Amacımız Doğu Afrika'da yer alan Afrika'nın incisi Uganda'yı ve onun nefes kesici güzelliğini sergilemek. Turizm konusunda tutkuluyuz ve tur acentelerimiz ile Türkiye'dekiler arasında iş birliği kurmayı ve bunu somutlaştırmayı istiyoruz" dedi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile güçlü bir ilişkileri bulunduğunu söyleyen Tiperu, Uganda’da Türk tur acentelerinden oluşan bir heyeti ağırladıklarını ve bunun sonucunda uzun vadeli iş birliklerinin temellerini attıklarını belirtti. Uganda'nın turizmde doğal güzelliklere odaklandığını vurgulayan Tiperu, "Uganda tatlı sular, hayvanlar, goriller, şempanzeler, aslanlar ve safariler gibi doğal cazibe merkezlerinden yararlanarak Türkiye'nin meşhur kum ve deniz destinasyonlarını tamamlayan eşsiz bir deneyim sunuyor. Uganda ile İstanbul arasında doğrudan uçuşların gerçekleştirilmesiyle ortaklığımızı güçlendirmeyi ve Uganda'yı Türkiye'den dünyaya pazarlamayı hedefliyoruz. Türkiye'nin 60 milyon turisti hedefleyen önemli turizm büyümesini takdir ediyor ve ülkelerimiz arasında malların, hizmetlerin ve insanların serbest dolaşımını geliştirmeye çalışıyoruz" diye konuştu. Türkiye'den Uganda'ya daha fazla turist gelmesini beklediklerini de sözlerine ekledi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.