Hava Durumu

#Aü

TOURISMJOURNAL - Aü haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Aü haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

AÜ Turizm Fakültesi, alanında tercihte birinci sırada yer aldı Haber

AÜ Turizm Fakültesi, alanında tercihte birinci sırada yer aldı

Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2017 yılından itibaren ÖSYM-YKS sonuçlarına göre Türkiye'deki tüm turizm fakülteleri arasında tüm bölümleri ile birinci sırada yer aldı. Fakültede bulunan bölümler son açıklanan YKS sonuçlarına göre Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü 427,626, Turizm İşletmeciliği İngilizce Bölümü 323,467, Turizm İşletmeciliği Türkçe Bölümü 300,578, Turizm Rehberliği Bölümü 402,996, puanlarla tercih edilerek Türkiye'de en yüksek puanla tercih edilen Turizm Fakültesi oldu. Turizm Fakültesi eğitim kalitesiyle Türkiye'nin öncü fakülteleri arasında yer alıyor. Eğitim müfredatı, BM Dünya Turizm Örgütü'nün Küresel Etik İlkeleri'ne uygun olarak hazırlanmış ve Turizm İşletmeciliği Bölümü, Türkiye'de tek olan Turizm Eğitiminde Kalite (TedQual) uluslararası akreditasyonuna sahip. Bugüne kadar 6884 mezun vermiş Fakültenin halihazırda lisans düzeyinde 1814 öğrenci bulunuyor. Fakültenin sunduğu 7+1 eğitim modeli, Türkiye turizm eğitiminde bir ilki temsil ediyor. Bu model kapsamında, Turizm İşletmeciliği zorunlu, Gastronomi ve Mutfak Sanatları isteğe bağlı olarak 7+1 eğitim modelini uyguluyor. Öğrenciler dört yıl süren eğitim süreçlerinde 3,5 yıl teorik ve pratik eğitim alırken, son yarıyılda turizm sektöründe işyeri eğitimi (turizm intörn) yapma fırsatı buluyor. Böylece öğrenciler, akademik bilgilerini gerçek iş ortamında uygulama şansı yakalıyor. Fakülte, öğrenci merkezli eğitim anlayışını benimseyerek aktif öğrenme yöntemleri kullanıyor. Uygulama alanları, laboratuvarlar, küçük grup çalışmaları ve teknik geziler gibi çeşitli yöntemlerle öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekliyor. Ayrıca, Uluslararası Turizm Karikatürleri Yarışması ve Türkiye Turizmi'nde 150. Yıl gibi sergilerle sanatsal öğrenme faaliyetleri gerçekleştiriyor. Eğitim-öğretim süreçleri içinde öğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirebilmelerine yardımcı olacak Kültür ve Turizm, Gastronomi ve Animasyon Öğrenci Toplulukları öğrencilere hem sosyalleşme hem de mesleki becerilerini geliştirme imkanı sunuyor. Mezunlar, otelcilik, seyahat acenteciliği, havayolu şirketleri gibi çeşitli turizm sektörlerinde yöneticilik ve uzmanlık pozisyonlarında görev alıyor. Ayrıca, lisansüstü düzeyde yüksek lisans ve doktora programları da sunulmakta olup, bu programlar yüzde 100 Türkçe ve İngilizce olarak iki ayrı dilde eğitim imkanı sağlıyor. Fakülte, uluslararasılaşma yönündeki çabalarını sürdürüyor. Almanya ile yapılan ZİHOGA sözleşmesi sayesinde, öğrenciler her yıl sınırsız kontenjanla Almanya'da işyeri eğitimi alabiliyor. Ayrıca, Erasmus Programı, Mevlana Değişim Programı ve Freemover aracılığıyla öğrenciler, AB ülkeleri ve dünya genelinde çeşitli öğrenim fırsatlarından yararlanabiliyor. Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi, dünya çapında bir liderlik vizyonu ile hareket ederek hem ulusal hem de uluslararası alanda turizm eğitiminin kalitesini artırmaya devam ediyor.

Sosyal medya reklam kullanma oranları, televizyonu geçti Haber

Sosyal medya reklam kullanma oranları, televizyonu geçti

Sosyal medya reklamcılığı hakkında açıklamalarda bulunan Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nden Dr. Levent Özçolak, “Reklam sektöründe sosyal medya uygulamalarının etkisi hızla artıyor” diye ifade etti. Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde çeşitli araştırma ve çalışmalar yürüten Dr. Levent Özçolak, sosyal medya reklamcılığın önemine değindi. Reklamcılık sektörünün giderek dijital medyaya ağırlık verdiğini belirten Dr. Özçolak, artık sosyal medya etkisinin televizyonlardan daha fazla olduğuna da vurgu yaptı. Teknolojik gelişmelerle beraber sosyal medyadaki hedef kitlenin her sene daha da arttığına dikkat çeken Özçolak, “Saha çalışmalarımızdan da edindiğimiz verilere göre işletmeler ürünlerini pazarlarken, televizyon reklamcılığı yerine popüler sosyal medya platformlarını tercih ediyorlar” şeklinde konuştu. “Bilgi amaçlı kullanılan platformlar bir adım daha öne çıkıyor” Tüketicilerin dijital mecralarda harcadıkları zamanın televizyonlardan daha fazla olduğunu söyleyen Dr. Özçolak, “Sosyal medyadaki popüler platformların bir kısmı magazin ağırlıklıyken diğer kısmı ise bilgisel içerikler üretiyor. İstatistiklere göre, gündeme dair bilgi amaçlı kullanılan platformlar bir adım daha öne çıkıyor. Hal böyle olunca reklamcılarda o uygulamalarda, tüketicilerin özel günlerine ya da sezona yönelik ürün ihtiyaçlarına göre sosyal medyadaki etkiyi kontrol altına alabiliyor” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.