Hava Durumu

#Avm

TOURISMJOURNAL - Avm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Avm haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy: ''Yıl Sonu Turizm Gelirinde Hedef 60 Milyar Dolar'' Haber

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy: ''Yıl Sonu Turizm Gelirinde Hedef 60 Milyar Dolar''

İSTANBUL (İHA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2024 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin turizm verilerini Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlediği basın toplantısıyla açıkladı. Bakan Ersoy, eylül ayında yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 6,2’lik bir artış yaşandığını ve yılın ilk 9 ayında 49 milyon 181 turistin Türkiye'ye giriş yaptığını belirterek, yıl sonu ziyaretçi hedefinin 61 milyon kişi olarak revize edildiğini duyurdu. Bakan Ersoy, turizm gelirleri hakkında da bilgi vererek, "Turizm geliri ikinci çeyrekte 14 milyar 880 milyon dolar olmuştu. Turizm geliri temmuz, ağustos ve eylül aylarından oluşan üçüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 3,9 artarak 23 milyar 219 milyon 751 bin dolar oldu. Bu rakam bir çeyrekte elde edilen en yüksek turizm geliri oldu. 2024’ün ilk 9 ayında 46,9 milyar dolar turizm geliri elde ettik" dedi. ORTALAMA KALIŞ SÜRESİ 2024’TE 10,6 GÜN Ersoy, ortalama kalış sürelerinin 2024'te 10,6 gün olduğunu ve kişi başına gece başına 107 dolarlık harcama yapıldığını belirtti. Yıl sonu turizm gelir hedefinin 60 milyar dolar olduğunu da yineledi. Ersoy, "Dünyanın en yoğun ve etkili tanıtım yapan ülkesi konumundayız. Sosyal medya bu konuda aktif kullanılıyor. Youtube ve Tiktok'ta birinci, Instagram'da ikinci sıradayız" sözleriyle sosyal medyada aktif olduklarını ifade etti. "HAYDARPAŞA GARI PROJESİNDE ASLA AVM VE OTEL OLMAYACAK" Haydarpaşa ve Sirkeci Garı projeleri hakkında bilgi veren Bakan Ersoy, "Haydarpaşa, aslına uygun olarak inşa edilecek. Burada demiryolu ve tren taşımacılığı devam edecek. Sirkeci Garı’nda da çalışmaların tamamlanmasının ardından şu anda atıl durumda olan tescilli yapılar Göç Müzesi, Tematik Müze, resim galerisi gibi yapılar kültür sanat kapsamında kullanılacaktır. 2026 Ekim ayında, İstanbul Kültür Yolu Festivali kapsamında Haydarpaşa ve Sirkeci Kültür vadilerini İstanbulluların hizmetine sunacağız. Haydarpaşa Garı projesinde asla AVM ve otel olmayacak" açıklamasını yaptı.

AVM'lerde fahiş kira artışı yine gündemde Haber

AVM'lerde fahiş kira artışı yine gündemde

2024 yılına daralma sinyalleriyle giren perakende markaları, fahiş kira artışı, şeffaf olmayan aidatlar ve referans fiyat uygulaması sorunlarıyla karşı karşıya kaldı. 511 markası olan 211 üyeyi aynı çatı altında toplayan Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) öncülüğünde sektör temsilcileri basınla buluştu. BMD Başkanı Sinan Öncel ve derneğin yönetim kurulu üyeleri; Roberto Bravo Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar, Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Üyesi Yiğit Akgün, Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Karaca, Faik Sönmez Yönetim Kurulu Başkanı Mete Sönmez, TAB Gıda Genel Müdürü Özgür Çetinkaya ve BMD Genel Sekreteri Levent Yalçın sektörün sorunlarını anlattı. Sektörün sorunlarını şeffaf olmayan genel giderler, referans fiyat uygulaması, turist alışverişindeki azalma, ticari kredilere erişim güçlüğü ve yüksek faiz, enerji giderleri şeklinde sıralayan Birleşmiş Markalar Derneği Sinan Öncel, “Bunlar arasında mahşerin üç atlısı ise fahiş kira, ortak giderler ve referans fiyat uygulaması” diye konuştu.  AVM’lerde yüzde 90 oranında sabit kiranın yanı sıra ciro kirası ödendiğini söyleyen Öncel, buna rağmen AVM’lerin fahiş kira artışı yapmak istediklerini belirtti. Yasal kira artış oranının 12 aylık TÜFE ortalaması olmasına rağmen yüzde 400’ü aşan artış talepleri ile karşılaştıklarını dile getiren Öncel, “Mülk sahipleri kirayı artırmayan perakendeciyi çıkartmakla tehdit ediyor. Yoksa uyarlama davası açacaklarını söylüyorlar. Markalar yaptıkları yatırımları bırakıp gitmek istemiyor. Biz kanun değişikliği istiyoruz. Diyoruz ki ciro kirası varsa uyarlama davası açılmamalı. Ciro kirasının olduğu bir ekonomide uyarlama davası olması doğru değil” dedi. Avrupa’da kiraların Türkiye’nin altında olduğunu belirten Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Üyesi Yiğit Akgün ise Berlin’de AVM’de açtıkları mağazanın maliyetlerinin daha düşük olduğunu belirtti. Berlin’deki AVM’de metrekaresi 71 euro’ya mağaza kiraladıklarını belirten Akgün, “İstanbul Bayrampaşa’da ise bir AVM’de aralık ayında zam yaptık. Aradan dört ay geçti. Kiranın 4,5 katını istediler. Bu rakam 215 euro’ya tekabül ediyor. Burada bir fırsatçılık ekonomisi var. Buna göz yumarsak büyük sorunlar ortaya çıkacak” diye konuştu. TURİST SATIŞI GERİLEDİ Turist satışlarının kredi kartı harcamalarındaki payının yüzde 10’lardan yüzde 4.3’lere düştüğünü söyleyen Öncel, “Turist alışverişi bazı mağazalarda toplam ciroyu çok yükseltiyor. Bu rakamların düşmesi de perakendeci açısından büyük sıkıntı” diye konuştu.  Sektörün öncelikli sorunlarından biri de referans fiyat uygulaması. Bu uygulamanın sektörde maliyetleri çok ciddi oranlarda artırdığına da değinen Öncel, “Çok ciddi maliyet artışımız var. Ham maddeciyi korumak bütün yükü perakendeciye yüklememeliyiz” dedi.  Öncel, perakende sektörünün borcunun geçen sene 385 milyar dolarken bugün 545 milyar TL’ye çıktığını belirtti. Yüksek kredi maliyetlerinde dolayı toptancıların mağaza açmaya başladığını belirten Öncel, “Perakende sektörü kötüdür demiyoruz ama bunları konuşup halletmemiz gerekli” dedi. Sektör, diğer önemli sorun olan ortak alan giderlerinde ise şeffaflık sorunuyla karşı karşıya kaldıklarını vurguladı. Metrekare başına 380 TL ortak alan gideri alan AVM olduğuna dikkat çeken Öncel, “Ortalamasını 225 TL olarak alabiliriz. 14 milyon metrekare kiralanabilir alan ile çarpınca 37.8 milyar TL yıllık genel gider ödüyoruz. Bu 14 milyon metrekarede aylık en az metrekare başına 50 TL suiistimal var” diye konuştu. UYARLAMA DAVASI AÇILIYOR BMD Yönetim Kurulu Üyesi ve Roberto Bravo Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar, kiraların enflasyon ve yasal sınırda artması gerektiğine dikkat çekti. AVM’lerin özellikle ‘uyarlama’ davaları açmak için yeni kiracılar getirdiğini söyleyen Kamar, “Yeni markalar AVM’lere yüksek kiradan giriyor. AVM’ler eski kiracılarına yenileri emsal göstererek fahiş artışlar talep ediyor. Uyarlama davası açacağını söylüyor. Türkiye’de bütün sektörlerde enflasyon fırsatçılığı başladı” dedi.

MARKANTALYA NEVRUZDA YİNE IŞIL IŞILDI! Haber

MARKANTALYA NEVRUZDA YİNE IŞIL IŞILDI!

18 Mart’ta başlayan ve 4 Nisan’a kadar devam eden ‘Persian Shopping Fest’le Markantalya; alışveriş keyfini eğlenceyle birleştirerek İranlı ziyaretçilerine unutulmaz bir Nevruz yaşattı. İran’da doğanın uyanışı ve bahar bayramı olarak adlandırılan Nevruz döneminde, İranlıturistler, Antalya’ya akın ediyor. Bu kapsamda Markantalya AVM tarafından sektörde ilk defa gerçekleştirilen ve İranlı ziyaretçilerin de yoğun ilgi gösterdiği İran Alışveriş Festivali, düzenlenen etkinliklerle de renkli görüntülere sahne oluyor. MarkAntalya alışveriş merkezindeki birçok mağazanın festivale özel kampanyalar ve avantajlar da sunduğu organizasyon, İran televizyonları da dahil basının yoğun ilgisiyle karşılandı. Persian Shopping Fest; İran pazarında faaliyet gösteren acenteler aracılığıyla ve münferit gelen yerli ve yabancıtüm ziyaretçiler için alışverişi, nevruz süresince ihtiyaçlardan öte, keyfe dönüştürdü. Festivalin alışveriş ayağıtüm hızıyla sürerken, MarkAntalya Alışveriş Merkezi’nin İranlı ziyaretçileri için hazırladığı organizasyonlardan ilki 22 Mart Cuma günü ünlü İranlı pop ve hip hop şarkıcısı-söz yazarı Sasy ile gerçekleştirildi. Festival kapsamında Antalya’ya gelen Sasy, İranlı hayranlarıyla imza gününde buluştu. AVM’yi dolduran İranlılar, sanatçı ile fotoğraf çektirebilmek ve ona sarılabilmek için adeta birbiriyle yarıştı. Festival etkinlikleri, 27 Mart Çarşamba günü İran asıllı Amerikalı Kamran ve Hooman kardeşlerin imza günü ile devam etti. İran dışında yaşayan sanatçılarla bir araya gelme şansı yakalayan İranlı ziyaretçiler, hem hayran oldukları ve kendi ülkelerinde görme şansı bulamadıkları sanatçılardan imza alma, hem de onlarla fotoğraf çektirme fırsatı buldular. İranlı ziyaretçilerin oldukça yoğun ilgi gösterdiği etkinliklerde, sanatçılar,festival organizasyonu için alışveriş merkezine teşekkür etti. Alışveriş ve eğlenceyi bir araya getiren Persian Shopping Fest 4 Nisan’da sona erdi.

Turizmin etkisiyle hazır giyim ve perakendeciler mutlu Haber

Turizmin etkisiyle hazır giyim ve perakendeciler mutlu

Organize perakende sektörü için 2022 yılı verimli oldu. Turist alışverişindeki artış sektöre hareket kattı. Hazır giyim ve perakende sektörü hareketli ve olumlu bir yıl geçirdi. Hazır giyim ihracatı yılı 21 milyar dolarla kapatıyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün pandemi sürecinde tedarik zincirinin kırılmasının ve navlun maliyetlerinin 3-4 kat artmasının da etkisiyle ihracatta 202l'de ilk kez 20 milyar dolar sınırını aştığını söyledi. Gültepe, "2022'ye 2021'de yakaladığımız ivmeyle ve pozitif beklentilerle başladık. Bu yılı en az 22-23 milyar dolar ihracatla kapatacağımızı öngörüyorduk, ilk yarı beklentilerimiz doğrultusunda geçti, istihdamımızı 745 bine kadar çıkardık. Ancak navlun maliyetlerinin normale dönmesi ve firmalarımızın artan maliyetler nedeniyle fiyat tutturmakta zorlanması nedeniyle pandemi sürecinde ülkemize gelen siparişlerin bir kısmı Hindistan, Pakistan, Bangladeş gibi ülkelere kaydı. Euro/dolar paritesindeki değişimin de olumsuz etkisiyle ihracatımızın artış hızı yavaşladı, eylülden itibaren aylık rakamlarda gerileme gözlemliyoruz. 11 aylık ihracatta ise yüzde 5.8 artıdayız. Ocak-kasım döneminde 19.5 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Yılı 21 milyar dolar seviyesinde tamamlayacağımızı öngörüyorum" dedi. Enerji maliyetleri zorluyor  Enerji ve işçilik başta olmak üzere artan maliyetlerin yanı sıra döviz kurlarının mevcut seviyesinin de rekabetçiliklerini olumsuz etkilediğini dile getiren Gültepe, şunları söyledi: "Kurların en az enflasyon oranında artması ihracatçılarımız açısından büyük önem taşıyor. Biz hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızı her yıl en az yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz. Ancak küresel ekonomiler 2023'e enerji krizi ve resesyon endişesi ile giriyor. 2023 özellikle ilk çeyreğini belirsizliklerle geçireceğimiz bir yıl olacak. Hazır giyim ve konfeksiyon değişimlere en hızlı tepki veren sektörler arasında yer alıyor. Pazarlardaki daralmadan ilk etkilenen sektörlerden biri olan hazır giyimin, yılın ikinci yarısında küresel pazarların normale dönmesiyle birlikte hızla toparlanacağını ve ihracatta 23 milyar doları zorlayacağımıza inanıyorum."  Mustafa Gültepe Avrupalılar ve Körfez Ülkeleri vatandaşları bol bol alışveriş yaptı  Turizm etkisi Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan öncel, pandemiyle geçen sıkıntılı iki yılın ardından organize perakende sektörü için 2022'nin genel olarak verimli geçtiğini kaydetti. Ülkemizdeki fiyatların özellikle Avrupa ve Körfez ülkelerinden gelen turistler için cazip bir alışveriş fırsatı yarattığını dile getiren öncel, "Ocak-Ekim döneminde ülkemizi ziyaret eden yaklaşık 40 milyon turistin kartlarla yaptığı harcama, geçen yıla göre yaklaşık yüzde 300 artış gösterdi. Ağırlıklı olarak maliyete bağlı fiyat artışlarının etkisi ve turist alışverişinin katkısıyla markalarımızın cirolarında geçen yıla göre ortalamada yüzde 100 artış kaydedildi. Adet satışlarında ise henüz istediğimiz düzeye geldiğimizi söyleyemem. Markalarımızın bir kısmı adet satışında pandemi öncesinin üzerine çıkmakla birlikte bazıları henüz o seviyeyi yakalayamadı" diye konuştu. 2023'ün aynı zamanda Cumhuriyetin kuruluşunun 100. yıldönümü olması nedeniyle ayrı bir anlam taşıdığını vurgulayan öncel, "Küresel pazarlarda yavaşlama beklentisi olsa da ben ülkemizde organize perakende sektörü için yine hareketli bir yıl geçireceğimize inanıyorum. Turistlerin de bu yıl olduğu gibi 2023'te de yine alışverişe önemli bir canlılık katacaklarını öngörüyorum" tahmininde bulundu. Ortak alan gideri çözülüyor Öncel, BMD üyeleri için uzun zamandır şikâyet konusu olan AVM'lerdeki ortak alan giderleriyle ilgili sorunun da 2022'de çözüm yoluna girdiğini anımsatarak, şunları söyledi: "Ticaret Bakanlığımız tarafından hazırlanan ve BMD'nin taleplerini büyük ölçüde karşılayan ortak alan yönetmeliği ağustos ayında yürülüğe girdi. Yönetmeliğe aykırı hareket eden AVM yönetimlerine uygulanacak cezai yaptırımlarla ilgili düzenleme de kasım ayında tamamlandı. Mevcut düzenlemelere rağmen üyelerimizle yaptığımız anketlere göre 'şeffaflık' konusunda şikâyetler devam etse de 2023'te sorunun büyük ölçüde ortadan kalkacağına inanıyorum." Sinan Öncel

Galataport'un, 2023 hedefi 25 milyon ziyaretçi Haber

Galataport'un, 2023 hedefi 25 milyon ziyaretçi

Galataport İstanbul, ziyaretçi sayısında hedef yükseltti. İstanbul Karaköy'de, 2021 yılında açılan açık hava AVM'si ilk yılında 12 milyon turisti ağırlarken, 2023 yılı için 25 milyon turist hedefi koydu. Galataport İstanbul Varlık Yönetimi ve Kiralama Genel Müdür Yardımcısı İrem Yücel Kaymak, pandemi gibi zor bir dönemde açılmalarına karşın 12 milyon ziyaretçi çektiklerini belirterek, "Hedefimiz üçüncü yılımızda 25 milyon ziyaretçiyi ağırlamak. Bu ziyaretçilerin 7 milyonunun turist olmasını bekliyoruz. 52 bin metrekarelik alanda 230 mağaza ile alışveriş, yeme içme alanında hizmet veriyoruz. Kiralamaların yüzde 90'ı tamamlandı. Şimdi de 43 bin metrekarelik ofis alanında kiralamalar başladı" dedi. 400 KRUVAZİYER GEMİSİ AĞIRLAYACAK 1.5 milyon kruvaziyer yolcusu beklediklerini de dile getiren Kaymak, "2021 yılı Ocak ayı itibariyle kruvaziyer turizmi başladı. Devasa gemiler limana yaklaşıyor. Bu yıl kruvaziyerden daha fazla yolcu bekliyoruz. İrem Yücel Kaymak 400 gemiyi ağırlamak istiyoruz. Gelecek yılın rezervasyonları başladı. Şimdiden 200 gemi rezervasyon yaptı. Kruvaziyer avantaj turistleri çeşitlendiriyor. İçerde daha çok Ortadoğu, Rusya'dan gelen turist var. Kruvaziyerden Amerikalı ve Avrupalı turist de çekiyoruz" bilgisini verdi. İrem Yücel Kaymak, AVM tarafında kiralamaların yüzde 90'ını tamamladıklarını, bu kez de ofis kısmında kiralamanın başladığını da aktardı. Kaymak, 43 bin metrekarelik ofis alanı olduğunu, orada da kiralamanın başladığını kaydetti.

Alışveriş harcamaları 2022'de %20 büyüdü Haber

Alışveriş harcamaları 2022'de %20 büyüdü

Turizmde destinasyon seçimini etkileyen 'alışveriş', artık birincil seyahat motivasyonuna dönüştü. Bu deneyim için güvenli adresler olan Türkiye'deki AVM'ler, turizmin ve ihracatın yeni merkezleri haline geldi. Üretimde ve ticaretteki bu avantaj, asrın şansı olarak nitelendiriliyor. ALIŞVERİŞ, turizm değer zincirinin giderek daha önemli bir bileşeni haline geliyor. Bu gelişme, Dünya Turizm Organizasyonu'nun (UNVVTO) kayıtlarında da şöyle ifade ediliyor: "Alışveriş, destinasyon seçimini etkileyen belirleyici bir faktöre, genel seyahat deneyiminin önemli bir bileşenine ve bazı durumlarda birincil seyahat motivasyonuna dönüşmüştür." Buna paralel bir gelişme Türkiye'de de gözlemleniyor. İstanbul'un tarihi noktalarım görmek için şehre gelenlerin yanı sıra artık alışveriş yapmak için gelen turistlerin sayısı artıyor. Bu durum, mağazalarda yabancı müşteri trafiğine ve alışveriş merkezlerinin ziyaretçi sayılarına da yansıyor. Türkiye ziyaretlerinde mağaza mağaza dolaşıp valizlerini dolduran turistler, bir bakıma ihracatı da artırıyor. GÜVENLİ DENEYİM Konu, önceki hafta gerçekleştirilen 13. AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi'nde gündem oldu. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş, "Zaman içinde birer ihracat merkezi olan AVMTerimiz, bugün alışveriş turizminin, güvenli alışverişin adresi oldu. Dolayısıyla ülkemize hem sosyal anlamda hem ekonomik açıdan büyük katma değer sağlıyoruz" dedi. RUSYA ETKİSİ Hüseyin Altaş, Türkiye'ye çok büyük bir turizm talebi olduğuna işaret ederek, "Şu anda Rusya, Almanya, Ingiltere ve diğer Avrupa ülkelerinden çok yoğun bir turizm talebi var. Ayrıca enerji krizi, maliyetlerin yükselmesi, hem işçilik hem de üretimde ülkemize bir talep var. Bunu 'asrın şansı' olarak nitelendiriyorum. Bunu iyi değerlendirmeliyiz. Dürüst ticaretle, nezaketimizle, misafirperverliğimizle alışveriş sektörüne katkı yapmamız lazım" diye konuştu. Bu yıl sağlık turizmi için Türkiye'ye çok sayıda turist geldiğine işaret eden Al taş, sözlerini şöyle sürdürdü: "Alışveriş turizminde de bir yabancı İstanbul'a iniyor, otele yerleşiyor, bir hafta İstanbul'da kalıyor, yiyor, içiyor, alışverişini yapıyor, bavullarını doldurup gidiyor. Bu bir alışveriş turizmidir. Salgından sonra alışveriş turizmi diye bir sektör gelişmeye başladı. Alışveriş merkezlerimizin birer turizm ve ihracat merkezi olması yönünde hızla ilerleme var. Biz, bundan çok mutluyuz. 2022'yi tahminimizden fazla iyi toparlamamızı ve eski verilere kavuşmamızı aslında turist sağladı." ERTELENEN TALEP Ertelenen talepler ve halkın salgın nedeniyle evde kalmaktan bunalmasından dolayı alışverişe akın ettiğini belirten Altaş, şunları kaydetti: "Beklediğimizden çok hızlı toparladık. Ben geçen sene verdiğim röportajlarda '2019 seviyelerine, Mart 2023 gibi geliriz' diye söylüyordum. Oysa bugün 2019'u reel anlamda geçtik. 2022'ye çok umutlu başlamamamıza rağmen çok mutlu bitiriyoruz. Günlük 7 milyon giriş ile 2022'yi bitiriyoruz. 2023'te günlük 8 milyonlara çıkarak rekor kırmasını bekliyoruz. Cirolarımızın da enflasyondan arındırılmış haliyle yüzde 30'larda büyümesini öngörüyoruz. Çünkü 2022'de enflasyondan arındırılmış haliyle cirolarımız yüzde 20 civarında büyüdü. Bunda çok büyük etkenler var; turizm, ihracat, İstanbul, Muğla ve Antalya gibi illerimizde çok ciddi artışlar var.  14 İLDE AVM YOK Türkiye'de yaklaşık 14 milyon metrekarede hizmet veren 445 AVM bulunuyor. AVM'ler müşterinin muhatap bulma noktasında güven ihtiyacı ve kayıt dışı ekonomiyi önleme açısından da önemli merkezler. Ayrıca AVM ekosistemi yaklaşık 2.1 milyon kişiye istihdam sağlıyor. AYD Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş, Türkiye'nin hâlâ AVM'lere yatırım yapılabilir durumda olduğunu belirterek, "14 ilde henüz hiç AVM bulunmuyor. Bu illere yeni AVM yapılması lazım. Mevcut yerlere yeni AVM'ler yapılması yerine yeni gelişen mahallelere, şehirlere AVM yapılmasına ihtiyaç var" diye konuştu. Kaynak: İstanbul Ticaret

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.