Hava Durumu

#Avrupa Birliği

TOURISMJOURNAL - Avrupa Birliği haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Avrupa Birliği haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Avrupalı yolcuların İngiltere’ye et ve süt ürünleri getirmesi yasaklandı Haber

Avrupalı yolcuların İngiltere’ye et ve süt ürünleri getirmesi yasaklandı

Yanlarında et ve süt ürünleri bulundurduğu tespit edilen yolcular, en ciddi durumlarda 5.845 euroya (251.495 TL) kadar para cezasına çarptırılabilir. İngiltere, Avrupa'dan gelen yolcuların (geri dönen İngiliz vatandaşları da dahil olmak üzere) ülkeye et ve süt ürünleri sokmasına geçici bir yasak getirdi. Kısıtlamalar, kıtadaki şap hastalığı vakalarındaki artışa yanıt olarak 12 Nisan'da yürürlüğe girdi. Yasaklı maddeleri bulunduran ziyaretçilerin bunları sınırda teslim etmesi ya da el konularak imha edilmesi gerekecek. Bir Avrupa Birliği ülkesi veya İsviçre, Norveç, İzlanda, Lihtenştayn'dan gelen yolcular şu anda kişisel tüketim için İngiltere'ye sığır, koyun, domuz veya keçi eti ya da süt ürünleri getiremiyor. İngiliz hükümetinin yeni kararına göre bu yasak sandviçleri, peynirleri, kurutulmuş etleri ve çiğ etleri de kapsıyor. Paketlenmiş ya da ambalajlanmış veya gümrüksüz olarak satın alınmış ürünler dahi yasak kapsamında. Bu ürünleri bulundurduğu tespit edilen yolcular, en ciddi durumlarda 5.845 euroya (251.495 TL) kadar para cezasına çarptırılabilir. Kısıtlamalar sadece İngiltere'ye gelen ziyaretçiler için geçerli olup Kuzey İrlanda, Jersey, Guernsey ya da Man Adası için geçerli değil. Bazı ürünler yasaktan muaf tutuldu. Yolcular sınırlı miktarda bebek maması sütü, tıbbi gıdalar ve çikolata, şekerleme, ekmek, kek, bisküvi ve makarna gibi bazı ürünleri getirebilirler. İngiltere neden ziyaretçilerin et getirmesini yasakladı? İngiltere'de şu anda şap hastalığı bulunmadığından, bu önlemin Avrupa ülkelerinden gelen bulaşmaları önlemesi umuluyor. İngiliz hükümeti ayrıca Almanya, Macaristan, Slovakya ve Avusturya'dan sığır, koyun, diğer geviş getiren hayvanlar, domuz eti ve süt ürünleri ithalatını da yasakladı. Şap hastalığı son derece bulaşıcı. Hastalık sığır, koyun ve domuz gibi çift tırnaklı hayvanlar için ölümcül olabilir. Hastalık insanlar için bir sağlık riski teşkil etmemekte ve enfekte hayvanlardan elde edilen et ve sütün tüketilmesi güvenli kabul edilmektedir. İngiltere Tarım Bakanı Daniel Zeichner, "Bu hükümet İngiliz çiftçileri şap hastalığından korumak için ne gerekiyorsa yapacaktır," dedi. "Bu nedenle, hastalığın yayılmasını önlemek ve İngiltere'nin gıda güvenliğini korumak için kişisel et ve süt ürünleri ithalatına kısıtlamalar getirerek korumaları daha da güçlendiriyoruz."

Karadağ’dan Türk iş insanlarına enerji ve turizm sektörlerinde yatırım daveti Haber

Karadağ’dan Türk iş insanlarına enerji ve turizm sektörlerinde yatırım daveti

Karadağ Meclis Başkan Yardımcısı Mirsad Nurkovic, ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran’ı makamında ziyaret etti. Baran, ziyarette yaptığı konuşmada, Karadağ’ın bağımsızlığını tanıyan ilk ülkelerden birinin Türkiye olduğunu ve o günden bu yana da ilişkilerin gelişerek devam ettiğini, son yıllarda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Karadağ Cumhurbaşkanı Jakov Milatoviç’in gerçekleştirdiği karşılıklı temas ve ziyaretlerin ilişkilerin gelişmesine katkı sağladığını anlattı. Baran, “Son birkaç yılda Karadağ ile Türkiye arasındaki ekonomik ve ticari ilişkiler önemli ilerleme kaydetti ve bu durum Karadağ’ı Balkanlar’daki Türk yatırımları için kilit bir destinasyon haline getirdi” diye konuştu. Baran: “Karadağ, Balkanlar’daki Türk yatırımları için kilit bir destinasyon” Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Karadağ Cumhurbaşkanı Jakov Milatoviç’in karşılıklı temas ve ziyaretlerinin Karadağ ve Türkiye arasındaki ilişkilerin gelişmesine katkı sağladığını belirterek, “Son birkaç yılda Karadağ ile Türkiye arasındaki ekonomik ve ticari ilişkiler önemli ilerleme kaydetti ve bu durum Karadağ’ı Balkanlar’daki Türk yatırımları için kilit bir destinasyon haline getirdi” dedi. Karadağ’ı coğrafi konumu, gelişen altyapı kapasitesi ve Avrupa Birliği pazarlarına erişimi nedeniyle stratejik bir ülke olarak gördüklerini kaydeden Baran, Türkiye’nin Karadağ’a en fazla yatırım yapan ülkelerin başında yer aldığını ve inşaat başta olmak üzere, tekstil, gıda, hayvancılık, tarım, turizm, bankacılık, enerji gibi birçok alanda Türk yatırımlarının bulunduğunu söyledi. Ankara Ticaret Odası faaliyetleri ve Ankara ekonomisi hakkında da bilgi veren Baran, “Karadağ’da teknik müşavirlik ve müteahhitlik alanlarında faaliyet gösterecek tecrübeli firmalara ihtiyaç olduğunu görüyoruz. Bu alanlarda ülkemiz çok başarılı. Müteahhitlik sektöründe dünyada ikinci sıradayız. Her iki alanda da şehrimizde tecrübeli işletmeler var” dedi. Baran, karşılıklı yatırımların ve ticari işbirliğinin artması için ülke tanıtım toplantıları ve birebir görüşmeler şeklinde organizasyonlar yapılabileceğini kaydetti. Karadağ, en geç 2028 yılında AB üyesi Karadağ Meclis Başkan Yardımcısı Mirsad Nurkovic ise konuşmasında, 2006 yılında kurulan genç bir devlet olarak, ekonomilerini geliştirmeye önem verdiklerini ve bu nedenle Türkiye’ye gerçekleştirdikleri ziyaret programını Ankara Ticaret Odası’yla taçlandırmak istediklerini söyledi. Karadağ ekonomisi hakkında bilgi veren Nurkovic, Avrupa Birliği üyelik sürecinin devam ettiğini ve en geç 2028 yılında bu sürecin tamamlanarak, üye olmayı beklediklerini söyledi. Karadağ’ın kuzey bölgesinin kış turizmine uygun olduğunu anlatan Nurkovic, ülkenin enerji ve turizm sektörlerinde yatırıma ihtiyacı olduğunu kaydetti. Nurkovic, “Enerji ve turizm sektörlerinde yatırıma ihtiyacımız var. Türk iş insanlarını ülkemize yatırım için davet ediyoruz. Ülkemiz gerek AB üyeliği yolunda ilerlemesi, gerek işgücü niteliği, gerekse KDV ve istihdam destekleriyle yatırım için çok uygun” dedi.

İngiltere ETA Başvurusu Hakkında Bilinmesi Gerekenler Haber

İngiltere ETA Başvurusu Hakkında Bilinmesi Gerekenler

İngiltere’nin Elektronik Seyahat İzni (ETA) uygulaması, Avrupa vatandaşlarını da kapsayacak şekilde genişletildi. 2 Nisan 2025 itibarıyla, AB ülkeleri (İrlanda hariç), İzlanda, Lihtenştayn, Norveç ve İsviçre vatandaşlarının İngiltere'ye seyahat edebilmek için ETA alması zorunlu olacak. Kasım 2023’te Bahreyn, Ürdün, Kuveyt, Umman, Katar, Suudi Arabistan ve BAE vatandaşlarına getirilen uygulama, 8 Ocak 2025'ten itibaren ABD, Kanada ve Avustralya vatandaşlarını da kapsayacak. 12 euro karşılığında alınabilen ETA, vize muafiyeti sağlasa da, resmi olmayan web siteleri üzerinden yapılan sahte başvurular nedeniyle dolandırıcılık vakaları artıyor. İşlemleri güvenle tamamlamak için İngiliz hükümetinin resmi kanallarının kullanılması öneriliyor. ETA'YA NASIL BAŞVURULUR? ETA, önceki tek girişlik Elektronik Vize Muafiyeti (EVW) sisteminin yerine geçen, çoklu girişe izin veren daha ekonomik bir sistem. İngiltere hükümeti, başvurunun en hızlı ve kolay yolunun mobil uygulama olduğunu belirtiyor. Resmi hükümet sitesinden indirilen ETA uygulaması üzerinden vize başvurusu yapılabiliyor. Uygulamayı indiremeyenlerin, resmi web sitesi üzerinden de başvuru yapmaları mümkün oluyor. Başvuru için gerekli olanlar: Geçerli pasaport E-posta adresi Ödeme için kredi kartı, banka kartı, Apple Pay veya Google Pay Başvuru sırasında yanıtlanması gereken bazı sorular (seyahat bilgileri hariç) İngiliz hükümeti, başvurunun seyahatten en az üç iş günü önce tamamlanmasını öneriyor. Başvuru tamamlandıktan sonra, ETA dijital olarak yolcunun pasaportuna bağlanıyor. Böylece İngiltere'ye girişte sadece pasaportu göstermek yeterli oluyor. DOLANDIRICILARA KARŞI DİKKATLİ OLUNMALI ETA başvurusu yapmanın tek güvenilir yolu, İngiltere hükümetinin resmi platformları olarak gösteriliyor. İngiliz hükümeti, ETA işlemlerini yürütmek üzere herhangi bir üçüncü taraf web sitesi veya aracı firma yetkilendirmediğini duyurdu. Ancak, bazı sahte web siteleri, Google aramalarında resmi hükümet sitesinin üstünde çıkabiliyor ve ek ücret karşılığında başvuruyu yolcuların adınıza tamamlamayı vaat ediyor. İngiltere'ye gitmeden önce ETA almak yolcunun kendi sorumluluğunda. Hükümet, eksik başvurularla ilgili ek bilgilendirme yapmayacağını belirttiği için tüm sürecin dikkatle takip edilmesi gerekiyor. ETA başvurusu için tek güvenilir kaynak: www.gov.uk olarak gösteriliyor.

AB Turizminde Rekor Yıl: 3 Milyar Geceleme Aşıldı Haber

AB Turizminde Rekor Yıl: 3 Milyar Geceleme Aşıldı

2024, Avrupa Birliği (AB) turizmi için şimdiye kadarki en iyi yıl olarak rekor kırdı. Turistik konaklama tesislerinde geçirilen toplam gece sayısı 3 milyarı aşarak, 2023'e kıyasla fazladan 65,4 milyon gecelemeyle yüzde 2,2’lik bir artış gösterdi. Bu yükseliş, yılın son çeyreğindeki güçlü artışla desteklendi. Veriler, yabancı turistlerin geçirdiği gece sayısının 67,2 milyon ve yüzde 4,9 arttığını, ancak yerli turistlerin geceleme süresinin yüzde 1 oranında azaldığını gösterdi. En fazla geceleme sırasıyla 500 milyon ile İspanya, 458 milyon ile İtalya, 451 milyon ile Fransa ve 441 milyon ile Almanya'da gerçekleşti. Bu dört ülke, AB’deki toplam gecelemelerin yüzde 61,6’sını oluşturdu. En düşük geceleme sayıları ise 3,4 milyon ile Lüksemburg, 4,7 milyon ile Letonya ve 6,6 milyon ile Estonya'da kaydedildi. 2024’te bir önceki yıla göre en büyük artış yüzde 14,4 ile Malta ve yüzde 7,4 ile Letonya'da yaşandı. Öte yandan, geceleme sayıları Lüksemburg'ta yüzde 2,7, Fransa'da 0,6, Belçika'da 0,2 ve İsveç’te yüzde 0,1 oranında düştü. 2024’ÜN SON ÇEYREĞİ TURİZMİ ZİRVEYE TAŞIDI 2024’ün son çeyreği, yıllık yükselişte belirleyici oldu. Bu dönemde AB’de toplam geceleme sayısı, 2023’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 5,1 arttı. Son çeyrekte AB ülkelerinin çoğunda geceleme sayıları artarken, İrlanda’da yüzde 1,8'lik hafif bir düşüş yaşandı. En yüksek çeyreklik artışlar ise yüzde 16,5 ile Malta, yüzde 12,5 ile Letonya, yüzde 11,1 ile İtalya ve yüzde 10,2 ile Hırvatistan’da görüldü.

Bulgaristan’dan Edirne’ye Alışveriş Akını Durdu Haber

Bulgaristan’dan Edirne’ye Alışveriş Akını Durdu

EDİRNE (İHA) - Son yıllarda alışveriş için Edirne’yi tercih eden Bulgaristan vatandaşlarının sayısı, alım güçlerinin düşmesiyle yüzde 50 düştü. Bu durum bazı esnafların iş yerlerini devretmesine, kiraya vermesine veya satılığa çıkarmasına yol açtı. Ayrıca, Bulgaristan ve Romanya’nın Schengen Bölgesi’ne dahil olmasıyla Bulgar turistler gezi ve alışveriş için Avrupa’daki diğer ülkelere yönelmeye başladı. 460 yıllık tarihe sahip Ali Paşa Çarşısı'nın Dernek Başkanı Yılmaz Sanış, ziyaretçi sayısının özellikle 2024’ün ikinci yarısından itibaren düştüğünü belirterek, "Bu biraz mevsimsel olarak da etkileniyor. Ocak, şubat ve mart aylarında işlerimiz genelde düşük oluyordu. Yalnız 2024'ün 6. ayından sonra yurt dışından gelen ziyaretçilerimizde bir düşüş var. Edirne'ye geliyorlar ama alışverişlerde çekiniyorlar. Ali Paşa Çarşısı'nda dönem dönem zor zamanlardan geçiyoruz. Alım gücünün düşmesi ve yurt dışından gelenlerin azalması maliyetlerin artmasına yol açınca esnaf dükkanlarını devretmeye başladı" dedi. Edirneli esnaf Sidar Basunlu ise yüksek kiraların ve giderlerin Edirne’yi cazip olmaktan çıkardığını vurgulayarak, "Genel olarak son bir yıldır yabancıda bir azalma var. Tabii ki bizim fiyatlarımızda sürekli yükselmeler oldu. Kiralardan ve giderlerden kaynaklı Edirne artık cazip bir yer değil. Eskiden hafta içi ve sonu yoğun olurdu, şimdi hafta sonları bile gelenler çok az" diye konuştu. Alışveriş için Edirne’ye gelen Bulgar vatandaşları da fiyatların artık kendi ülkelerindekiyle neredeyse aynı olduğunu, büyük fark kalmadığı için sadece gezmeye geldiklerini ifade etti.

Atatürk Vapuru Elektrikli Dönüşüme Hazırlanıyor Haber

Atatürk Vapuru Elektrikli Dönüşüme Hazırlanıyor

KOCAELİ (İHA) - Kocaeli'de dizel yakıtla çalışan Atatürk Yolcu Vapuru, elektrikli batarya tahrik sistemiyle dönüştürülecek. 2027’de tamamlanması planlanan projeyle vapur, enerji tasarrufu sağlayan çevre dostu bir ulaşım aracı haline gelecek. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Avrupa Birliği’nin Horizon Programı kapsamında, Atatürk Yolcu Vapuru’nu dizel yakıttan elektrikli batarya sistemine dönüştürme projesini yürütüyor. AB Yeşil Teknolojiler Brüksel Araştırma ve Yenilik Merkezi tarafından desteklenen proje sayesinde karbon salınımı azalacak ve yüzde 70 enerji tasarrufu sağlanacak. Bu kapsamda, Kocaeli Kongre Merkezi'nde düzenlenen toplantıda büyükşehir yetkilileri, denizcilik sektörünün temsilcileri, akademisyenler ve mühendisler bir araya geldi. Avrupa Birliği yetkilileri ise toplantıya çevrim içi olarak katıldı. Proje süreci, hibrit sistemlerin teknik detayları ve karşılaşılabilecek zorluklar masaya yatırıldı. YEŞİL TEKNOLOJİLERE ÖNCÜLÜK EDİLECEK Büyükşehir Ulaşım Dairesi Başkanı Salih Mülayim, projenin sadece Kocaeli için değil, Türkiye ve Avrupa’da deniz taşımacılığında yeşil dönüşüme öncülük edeceğini vurguladı. Avrupa'nın 12 ülkesinden 16 farklı kurumun bir araya geldiği projeye dahil olmaktan memnuniyet duyduklarını belirten Mülayim, "Temel amacımız, deniz ulaşımında kullanılan dizel yakıtlı motorları elektrikli sistemlere dönüştürerek karbon salınımını azaltmak ve çevre dostu teknolojilere öncülük etmektir. Bu kapsamda 3 MW kapasiteli bir batarya geliştirilerek Atatürk Yolcu Vapuru'na entegre edilecektir" dedi. 8 MİLYON AVROLUK FON SAĞLANDI 1988 yılından beri İzmit Körfezi'nde hizmet veren Atatürk Yolcu Vapuru’nun dönüşüm süreci için 8 milyon avro fon sağlandı. Avrupa’nın bu alandaki ilk projelerinden biri olan "FLEXSHIP" kapsamında, vapura 3 megavat kapasiteli elektrikli tahrik sistemi entegre edilecek. Proje sürecinde Belçika merkezli Yeşil Teknolojiler İçin Brüksel Araştırma ve Yenilik Merkezi ile ortak toplantılar yapıldı. Elektrikli sisteme geçiş için batarya dolum istasyonları ilk etapta iki noktada kurulacak. Bununla birlikte, hibrit sistemle desteklenecek vapurun makine dairesi de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın katkılarıyla güçlendirilecek. 2027’DE SEFERLERE BAŞLAYACAK Projenin araştırma, projelendirme ve fizibilite çalışmaları devam ediyor. Dönüşüm sürecinin 2026 sonunda tamamlanması, vapurun ise 2027 yılı başında elektrikli batarya tahrik sistemiyle yolcu taşımaya başlaması hedefleniyor. Bu projeyle Kocaeli'de deniz ulaşımı daha çevreci ve sürdürülebilir hale gelecek, enerji verimliliği artırılarak yolcular için daha konforlu bir deneyim sunulacak.

Ankara ile Fransa Arasında Ticaret Hedefi Büyüyor Haber

Ankara ile Fransa Arasında Ticaret Hedefi Büyüyor

ANKARA (İHA) - Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran, Fransa’nın Ankara Büyükelçisi Isabelle Dumont ve beraberindeki heyeti makamında ağırladı. Görüşmeye, Büyükelçilik Ekonomi Dairesi Başkan Yardımcısı Orhan Chiali, Konsolos Yardımcısı Valentin Allary Lacroix, Sürdürülebilir Kalkınma Ataşesi Berat Durmuş ile ATO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Temel Aktay ve Yönetim Kurulu üyeleri Ahmet Akça, Ali Yıldız, Halil İlik ve Yasin Özyolu da katıldı. Toplantıda, Türkiye ile Fransa arasındaki ticari ilişkilerin güçlendirilmesi, yatırım fırsatları ve ekonomik iş birlikleri masaya yatırıldı. "TİCARET HACMİMİZİ ARTIRMALIYIZ" ATO Başkanı Gürsel Baran, Ankara’nın ekonomik gücünü ve sanayi altyapısını vurgulayarak, iki ülke arasındaki ticaretin mevcut rakamların ötesine taşınması gerektiğini ifade etti. Pandemi öncesinde belirlenen 20 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefinin gerçekleştiğini belirten Baran, "Bu hedefe ulaştığımızı görüyoruz. Ancak bu rakam da iki ülke potansiyelini yansıtmaktan uzak. Özellikle Ankara’nın Fransa ile ticaretini artırmak istiyoruz" dedi. Başkent Ankara’nın 13 organize sanayi bölgesinde faaliyet gösteren 15 binden fazla firmanın üretim yaptığını aktaran Baran, savunma ve havacılık sanayi, medikal sanayi, yenilenebilir enerji ve iş makineleri sektörlerinde Ankara’nın uluslararası rekabet gücünün yüksek olduğunu söyledi. 21 üniversite bulunan Ankara'nın teknoloji ve inovasyon açısından da öne çıktığını belirten Baran, "Ankara, teknoloji üretim ve geliştirme konularında da öncü bir şehir. 13 teknoloji geliştirme merkezimiz yani teknokentimiz, 152 Ar-Ge, 36 da tasarım merkezimiz var. Teknokentlerde bin 600’ü aşkın iş yeri bulunuyor ve bünyelerinde yaklaşık 16 bin kişi çalışıyor. Ülkemizde yüksek teknolojili ürünlerin ticarileşmesi ve bu ürünlere yatırımların artırılması çeşitli programlarla destekleniyor" diye konuştu. Ankara’nın ekonomik yapısına da değinen Baran, Gayri Safi Yurt İçi Hasıla’nın (GSYH) yaklaşık yüzde 70’inin hizmet sektöründen geldiğini belirterek, sağlık ve turizm sektörlerinin de geliştiğini vurguladı. "FRANSA’DAKİ YATIRIMLARIMIZI ARTIRMALIYIZ" Baran, Fransa’nın Türkiye’nin hem ithalatında hem de ihracatında altıncı sırada yer aldığını ve 2024 yılı sonunda iki ülke arasındaki dış ticaret hacminin 22,5 milyar dolara ulaşacağını ifade etti. Türkiye’de faaliyet gösteren Fransız sermayeli şirketlerin sayısının yaklaşık bin 700 olduğunu ve bu firmaların toplam yatırım tutarının 8,5 milyar dolara yaklaştığını belirten Baran, "Aynı şekilde Beko, Eczacıbaşı Holding, Otokar gibi şirketlerimiz de ülkenizde yatırım yapıyor. Bu örnekleri çoğaltmamız gerektiğini düşünüyoruz. Ülkelerimiz arasında her türlü yatırım, ticaret ve turizm ilişkilerinin geliştirilebileceğine inanıyoruz" dedi. VİZE KOLAYLIĞI TALEBİ Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) ile ilişkilerine de değinen Baran, Fransa’nın Türkiye’nin AB üyelik sürecine desteğini görmek istediklerini belirtti. İş dünyasının vize konusunda yaşadığı sıkıntılara dikkat çeken Baran, Schengen vizesine yönelik katı uygulamaların fuarlara katılım, B2B toplantılar ve ticari faaliyetler açısından iş insanlarını zor durumda bıraktığını söyledi. Yeşil Mutabakat sürecine de değinen Baran, Avrupa Birliği'nin bu süreci ertelemesi gerektiğini ifade etti. "30 MİLYAR DOLAR İÇİN SÖZ VERDİM" Fransa’nın Ankara Büyükelçisi Isabelle Dumont, iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin gelişmesinden memnun olduklarını belirtti. Göreve başladığında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ticaret hacmini 30 milyar dolara çıkarmak için çalışacaklarını söylediğini hatırlatan Dumont, "Ülkelerimiz arasındaki ticaretin dengeli bir şekilde gelişmesinden memnunuz. İki ülke olarak ticaret hacmimizi nasıl geliştireceğimizi daha detaylı ele almak istiyoruz" dedi. Yeşil Mutabakat konusuna da değinen Dumont, gelecekteki sanayi yatırımlarını ve iş birliklerini güçlendirmek istediklerini belirtti. Fransa’nın Türkiye’nin AB ile yakınlaşmasını desteklediğini ifade eden Dumont, "AB değerler birliğidir. Türkiye’nin bu değerler birliğine dahil olması bizler için önemlidir" diye konuştu.

2024’te En Çok Uçuş İptali Olan Havalimanları Haber

2024’te En Çok Uçuş İptali Olan Havalimanları

Birleşik Krallık Sivil Havacılık Otoritesi (CAA) tarafından sağlanan ve AirAdvisor tarafından analiz edilen Ocak-Kasım 2024 verilerine göre, en fazla uçuş iptali yaşanan havalimanı Southampton oldu. Kasım ayında iptal oranı yüzde 5,5’e kadar çıkarken, yıllık ortalamada yüzde 3,3 ile zirveye yerleşti. Southampton’ı, yüzde 2,9 iptal oranı ile London City takip etti. HAVA KOŞULLARI VE GREVLER İPTALLERİ ARTIRDI AirAdvisor Genel Müdürü Anton Radchenko, Southampton Havalimanı için 2024’ün zorlu geçtiğini belirterek, özellikle Şubat ayında iptallerin yuzde 4,9’a yükseldiğini açıkladı. "Hava koşulları ve endüstriyel eylemler önemli etkenlerdi, ancak son dakika iptal edilen grevler durumu biraz iyileştirdi" diye ekledi. Radchenko, Ocak ve Şubat aylarında fırtına, kar ve sisin uçuşları büyük ölçüde aksattığını ifade etti. UÇUŞU İPTAL OLAN YOLCULARIN HAKLARI Radchenko, iptal edilen uçuşlarla ilgili yolcuların haklarını bilmesi gerektiğini vurguladı. Havayollarının yolcuları makul bir süre içinde alternatif bir uçuşa yerleştirmek zorunda olduğunu belirten Radchenko, alternatif uçuş sağlanamadığında, yolcuların tam bilet iadesi alma hakkını hatırlattı. Ayrıca, iptal süresi 14 günden kısa ise ve uçuş Birleşik Krallık veya AB merkezli bir havayolu tarafından gerçekleştiriliyorsa, yolcuların 520 pound'a kadar tazminat talep edebildiğini ekledi. EN AZ İPTAL YAŞANAN HAVALİMANLARI 2024 yılında bazı havalimanları ise neredeyse hiç uçuş iptali yaşamadı. Liverpool, Luton ve Bournemouth havalimanları düşük iptal oranlarıyla dikkat çekti. Bournemouth Havalimanı, yalnızca yüzde 0,04 iptal oranıyla en az iptal yaşanan havalimanı oldu. 2024’TE BİRLEŞİK KRALLIK’TA UÇUŞ İPTAL ORANLARI Southampton - %3,3 London City - %2,9 Cardiff - %2,2 Glasgow - %2,1 Leeds Bradford - %1,8 Heathrow - %1,65 Gatwick - %1,4 Newcastle - %1 Edinburgh - %1,16 Manchester - %0,9 Birmingham - %0,9 Bristol - %0,7 Stansted - %0,65 Liverpool - %0,52 Luton - %0,5

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.