Hava Durumu

#Batarya

TOURISMJOURNAL - Batarya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Batarya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

Elektrikli Araç Devrimi İçin Kritik Hamle Haber

Elektrikli Araç Devrimi İçin Kritik Hamle

General Motors (GM), elektrikli araç üretimindeki büyümesini hızlandırmak amacıyla önemli bir adım attı. Kanada merkezli maden şirketi Lithium Americas ile ortaklaşa, ABD'nin Nevada eyaletinde bulunan Thacker Pass lityum madeni projesine 625 milyon dolarlık yatırım yapacak. Bu yatırım, elektrikli araçların kalbi sayılan bataryaların üretiminde kullanılan kritik bir mineral olan lityumun yerel tedarikini güçlendirecek. GM, bu ortaklık için 625 milyon dolarlık nakit ve kredi sağlayacak. Lithium Americas, projede %62, GM ise %38 hisseye sahip olacak. ABD'nin elektrikli araç üretiminde kullanılan batarya ham maddelerinde Çin'e olan bağımlılığını azaltmak ve yerel bir tedarik zinciri oluşturmak amaçlanıyor. Thacker Pass, ABD'nin en büyük lityum rezervlerinden biri olarak kabul ediliyor. Bu proje, ülkenin elektrikli araç üretimi hedefleri doğrultusunda kritik bir rol oynayacak. Ayrıca, ABD hükümetinin elektrikli araçlara verdiği teşviklerden yararlanabilmek için yerel kaynakların kullanılması gerekiyor. Bu yatırım, ABD'nin elektrikli araç pazarındaki liderliğini güçlendirecek ve küresel elektrikli araç geçişine önemli bir katkı sağlayacak. Yerel lityum üretimi, ABD'nin batarya ham maddelerinde diğer ülkelere olan bağımlılığını azaltacak ve enerji güvenliğini artıracaktır. Elektrikli araçlar, fosil yakıtlı araçlara göre daha çevre dostu olduğu için bu yatırım, sürdürülebilir bir gelecek için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Sonuç olarak, GM ve Lithium Americas arasındaki bu ortaklık, elektrikli araç teknolojilerindeki gelişmelerin hızlanmasına ve ABD'nin bu alandaki küresel rekabette daha güçlü bir konuma gelmesine katkı sağlayacak.

Stellantis ile Samsung SDI’dan ABD’ye ikinci batarya tesisi yatırımı Haber

Stellantis ile Samsung SDI’dan ABD’ye ikinci batarya tesisi yatırımı

Stellantis ile Samsung SDI ortak girişimi, ABD’de yeni bir batarya tesisi kurmak üzere 3,2 milyar doların üzerinde yatırım yapacaklarını açıkladı. Stellantis'ten yapılan açıklamaya göre, otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük gruplarından Stellantis ile Samsung SDI, StarPlus Energy ortak girişiminin bir parçası olarak Kokomo Indiana’nın Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ikinci batarya üretim lokasyonu olacağını açıkladı. Yeni StarPlus Energy tesisinin yıllık 34 gigawatt saat (GWh) kapasiteyle 2027 başlarında üretime başlaması bekleniyor. Ortak girişim şirketi, 3,2 milyar doların (2,8 milyar avro) üzerinde yatırım yaparak, Kokomo ve çevresinde 1.400 yeni istihdam yaratacak. Her iki tesis için toplam yatırım 6,3 milyar doların (5,5 milyar avro) üzerinde olacak ve toplam 2 bin 800 yeni istihdam sağlanacak. Yıllık 33 GWsa üretim kapasitesiyle 2025'in ilk çeyreğinde açılması planlanan ilk StarPlus Enerji giga fabrikasının inşaatı ise halen devam ediyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis Kuzey Amerika COO’su Mark Stewart, Batarya ekosistemlerinin elektrikliye geçiş stratejilerini temelini oluşturduğunu belirterek, 'Ortaklarımız Samsung SDI, Indiana Eyaleti ve Kokomo Şehri iş birliği ile altıncı dev fabrikamızı Kokomo’da kuruyoruz. Kuzey Amerika markalarımızla sunduğumuz batarya elektrikli araçlar (BEV), herkese temiz, güvenli ve uygun fiyatlı mobilite sunma ve 2038 yılına kadar net sıfır karbon hedefine ulaşma çabamızda önemli bir rol oynuyor.' ifadelerini kullandı. - 'ABD’nin elektrikli araçlar çağına geçişini hızlandırmada katkıda bulunacak' Samsung SDI Başkan ve Üst Yöneticisi (CEO) Yoon-ho Choi 'StarPlus Energy’nin ikinci batarya fabrikasının inşaatı ile Samsung SDI'nın Kuzey Amerika’daki en büyük elektrikli araç batarya üretim üssünü kuracaklarını, üstün teknolojilere sahip Samsung SDI bataryalarıyla çalışan Stellantis araçların ABD’nin elektrikli araçlar çağına geçişini hızlandırmada katkıda bulunacağını bildirdi. Indiana Valisi Eric Holcomb,Indiana’nın ekonomisi iyiye gittiğini aktararak, 'Stellantis ve Samsung SDI’nın yeni yatırımı, sermaye yatırımını, yaratılan yeni istihdamı ve bu ortak girişimin önümüzdeki on yıllar boyunca Kokomo ve Indiana eyaleti üzerinde yaratacağı etkiyi iki katına çıkaracak. Bu karar, Indiana halkını, mobilitenin geleceğini yenileme ve geliştirmenin tam merkezine yerleştiriyor; Indiana’nın yarının küresel ekonomisindeki lider konumunu güçlendiriyor.' değerlendirmesinde bulundu. Kokomo Belediye Başkanı Tyler Moore ise 'Topluluğumuza olan bağlılıkları ve yatırımları için Stellantis, Samsung SDI ve ortak girişimleri StarPlus Energy’ye en içten şükranlarımızı sunuyoruz. Bu ikinci batarya tesisinin eklenmesi, Kokomo’yu Kuzey Amerika’daki en büyük elektrikli araç batarya üreticilerinden biri olarak konumlandırırken, Kokomo’nun otomotiv üretiminde de en ileri seviyede kalmaya devam etmesini sağlıyor.' yorumunu yaptı. Verilen bilgiye göre, Stellantis, Dare Forward 2030 stratejik planının bir parçası olarak 2030'a kadar Avrupa’da binek otomobillerin tamamında batarya elektrikli araç (BEV) satış karması ve Amerika Birleşik Devletleri’nde binek otomobil ve hafif ticari araçta yüzde 50 BEV satış karmasına ulaşmayı planlıyor. Şirket, bu satış hedefine ulaşmak için, yaklaşık 400 GWsa batarya kapasitesi sağlıyor. Stellantis, 2038'e kadar, net karbon sıfır şirket olma yolunda ilerliyor.

Çinli elektrikli otomobil markası Skywell, Türkiye'de batarya üretecek Haber

Çinli elektrikli otomobil markası Skywell, Türkiye'de batarya üretecek

2021 yılında ülkemize Ulu Motor distribütörlüğünde giriş yapan Çinli elektrikli otomobil üreticisi Skywell, Türkiye’de batarya üretim fabrikası kuruyor. Skywell Türkiye’den yapılan açıklamaya göre 2024 yılının ilk çeyreğinekadar 800+4C mimariye sahip batarya fabrikası açılacak.Türkiye'de üretilen bataryalar ile 8 dakikada yüzde 0'dan 80'e ulaşılacak Üretilen bataryalar 480 kw yüksek hızlı şarj gücüne sahip olacak. Skywell ET5, mevcut 120 kw hızlı şarj teknolojisi le yüzde 30’dan yüzde 80’a kadar yaklaşık 40 dakikada şarj oluyor. Geçtiğimiz Nisan ayında Şanghay Uluslararası Otomobil Fuarı’nda tanıtılan 480 kw gücündeki 4C süper hızlı şarj teknolojisi sayesinde Skywell ET5 modeli 5 kat daha hızlı şarj olacak. 8 dakikada yüzde 0’dan 80’e dolum yapılacak. Skywell'in Türkiye'de gerçekleştireceği batarya ve enerji depolama sistemi yatırımı, sadece Türkiye'de değil, Avrupa'da da geleceğin enerji ihtiyaçlarına çözüm sunma hedefine yönelik bir adım olarak dikkat çekiyor. Skywell Türkiye, enerji depolama teknolojisinin avantajlarına odaklanarak hem ülke içinde hem de uluslararası arenada öncü bir rol oynamayı hedefliyor. Skywell Türkiye CEO'su Mahmut Ulubaş; “Otomotiv pazarının dönüşümünde oldukça önemli bir unsur olan bataryayı Türkiye’de üretmek için oldukça heyecanlıyız. 2024 yılının ilk çeyreğine kadar açılacak batarya fabrikamız için artık geri sayıma başladık.  Günümüzde enerji depolama sistemleri de oldukça kritik bir öneme sahip oldu. Depolama sistemleri, yenilenebilir enerjiye destek olmanın ötesinde kullanıcı ve şebekeye hayati katkılar sunuyor.  Ülkemiz ekonomisine önemli katkılar sağlayacak bu çalışmalarımızda yenilenebilir enerjinin artmasıyla sürdürülebilir bir geleceğe ulaşmamızın da hızlanacağını öngörüyoruz." dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.