Hava Durumu

#Bdt

TOURISMJOURNAL - Bdt haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bdt haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Rus Turistler, Türkiye Planlarını Askıya Almak Zorunda Kaldı Haber

Rus Turistler, Türkiye Planlarını Askıya Almak Zorunda Kaldı

ABD’nin Gazprombank’a yönelik yaptırımlarına Çin menşeli UnionPay ödeme sisteminin de eklenmesi, Türkiye’ye gelmesi beklenen Rus turistlerin tatil planlarını etkiledi. Özellikle UnionPay’in kullanım dışı kalması, Rus turistlerin erken rezervasyonlarını neredeyse durma noktasına getirdi. YAPTIRIMLAR, REZERVASYON VE HARCAMALARI ZORLAŞTIRDI Rusya’dan Türkiye’ye turist taşıyan Pegas Touristik’in Orta Asya ve BDT Koordinatörü Orhan Sancar, yaptırımların Rus turistlerin yurt dışındaki harcamalarını ve banka havalelerini zorlaştırdığını belirtti. "Rusya'da erken rezervasyon dönemi başladı. Geçen yıl bu dönemlerde erken rezervasyona ciddi bir ilgi vardı. Şu anda hem ülkede kurun yükselişi hem de Union Pay karta gelen yaptırımlar belirsizlikleri artırdı. Erken rezervasyon durma noktasına geldi" dedi. HAVACILIK SEKTÖRÜ DE ETKİLENDİ Yaptırımların havacılık sektöründe de sıkıntılara yol açtığını söyleyen Sancar, çözüm olarak Rus turistlere özel indirimler, en çok turist gönderen 5 ülkeye uygun fiyatlı tatil paketleri ve esnek ödeme yöntemlerini önerdi. Bu stratejilerin, sektörde düşüşü sınırlandırabileceğini ifade etti. RUBLE’NİN DEĞER KAYBI TALEBİ DÜŞÜRDÜ Intourist Şirketler Grubu Genel Müdürü İsmail Bölükbaşı, rubledeki değer kaybının yüzde 20’yi aşmasıyla erken rezervasyon talebinin hızla durduğunu belirtti. UnionPay üzerindeki yaptırımların da bu durgunluğu tetiklediğini ifade eden Bölükbaşı, 2024’te bu belirsizliklerin Trump’ın göreve başlamasıyla şekilleneceğini belirtti. ÇİN’İN UNIONPAY’İ ÖNEMLİ BİR KAYNAKTI Çin menşeli UnionPay, Rusların uluslararası işlemler için en çok kullandığı ödeme sistemi olarak dikkat çekiyordu. Ancak yaptırımlar, bu sistemin yurt dışında kullanılmasını neredeyse imkânsız hale getirdi. 2022’de devre dışı kalan Mir kartın ardından UnionPay’in de etkisini yitirmesi, Rusların yurt dışında harcama yapmasını ve nakit çekmesini oldukça zorlaştırdı. TURİZMDE İLK SIRA RUSYA’NIN Türkiye’ye bu yılın ocak-ekim döneminde 6 milyon 249 bin Rus turist gelirken, Almanya 6 milyon 83 bin, İngiltere ise 4 milyon 209 bin turist ile takip etti. Ancak mevcut yaptırımlar, Rus turistlerin 2024 sezonunda Türkiye’ye olan ilgisinin azalmasına neden olabilir.

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte Haber

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte

2025 yılı için turist sayısındaki artış beklentisine ilişkin yapılan ankette, turizmcilerin yüzde 54’ü bu yıla kıyasla "yüzde 5-10 artış" öngörürken, yüzde 17’si "aynı kalır", yüzde 16’sı ise "yüzde 10-20 artar" tahmininde bulundu. Daha iyimser olan yüzde 6’lık bir kesim, artışın "yüzde 20-30" arasında olacağını belirtti. Turist sayısında azalış bekleyen turizmcilerin oranı ise yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kaldı. Anket sonuçları, erken rezervasyon oranlarında da yükseliş sinyalleri verdi. Katılımcıların yüzde 42’si erken rezervasyonların yüzde 5-10 oranında artmasını beklerken, yüzde 19’u bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağını tahmin ediyor. Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 27’si oranların 2024 ile aynı seviyede kalacağını düşünüyor. Turizmcilerin yüzde 60’ı, 2025 yılında online satışların yüzde 5-10 arasında artacağını tahmin ediyor. Daha iyimser bir görüşe sahip olan yüzde 30’luk kesim ise online satışlarda yüzde 20 ve üzeri bir büyüme bekliyor. ONLİNE SATIŞ VE AVRUPA PAZARINDA ARTIŞ TAHMİNLERİ Avrupa pazarına dair öngörüler de olumlu yönde. Ankete katılan turizmcilerin yarısından fazlası, 2025’te Avrupa’dan Türkiye’ye yönelik turist hareketinin yüzde 5-10 oranında artacağını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 22’si Avrupa pazarının aynı seviyede kalacağını tahmin ederken, yüzde 16’lık bir kesim bu artışın yüzde 10-20 düzeyinde olacağını öngörüyor. Avrupa pazarında düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük; yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kalıyor. RUSYA VE İÇ PAZARDAN BÜYÜK TURİST BEKLENTİSİ Anket sonuçları, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) pazarında, özellikle Rusya, Ukrayna, Belarus, Letonya ve Moldova gibi ülkelerden gelen turist sayısında artış öngörüyor. Katılımcıların yüzde 46’sı bu pazardan gelecek turist hareketinde yüzde 5-10 artış beklerken, yüzde 31’i mevcut seviyenin korunacağını düşünüyor. Yüzde 14’lük bir kesim ise bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağına inanıyor. Düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük görünüyor. 2025 için iç pazar da olumlu beklentilere sahip. Turizmcilerin yüzde 37’si, yerli turist sayısında yüzde 5-10’luk bir artış öngörüyor. Yüzde 29’u iç turizm akışının aynı düzeyde kalacağını belirtirken, yüzde 14’lük bir kesim ise yerli turist sayısında yüzde 5-10 oranında bir azalma bekliyor. YÜKSEK FAİZLER TURİZM SEKTÖRÜNÜ ZORLUYOR Anket sonuçlarına göre, 2024 yılındaki yüksek faiz oranları turizm sektörünü ciddi şekilde etkiledi. Katılımcıların yüzde 46’sı, bu dönemde kredi kullanamadığını ifade ederken, yüzde 24’ü krediye erişimde zorluk yaşadığını belirtti. Borçlarını yeniden yapılandırmak zorunda kalanların oranı ise yüzde 9 olarak kaydedildi. TURİZMCİLERİN TGA’DAN BEKLENTİSİ: 12 AY AKTİF TANITIM Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’ndan (TGA) turizmcilerin yüzde 50’si, turizmin 12 ay boyunca hareketliliğini sağlamak için spor, kongre, sağlık ve doğa sporları gibi alternatif turizm çeşitlerinin daha fazla tanıtılmasını talep ediyor. Bu çeşitliliğin, sektörün sürdürülebilirliği ve yıl geneline yayılması açısından kritik önemde olduğu vurgulanıyor. Anket sonuçları, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir bir geleceğe odaklandığını ortaya koyuyor. Sektör temsilcilerinin öncelikli gördüğü ihtiyaçlar arasında kişi başı turizm gelirinin artırılması, yeni pazarlara erişim sağlanması, destinasyonlarda kalite artışı ve turistik bölgelerin korunması yer alıyor. Ayrıca, algı yönetimi, lobi faaliyetlerinin güçlendirilmesi ve finansa erişimin kolaylaştırılması da öne çıkan diğer beklentiler arasında. İKLİM KRİZİ TURİZMİ ETKİLİYOR Katılımcıların yüzde 33’ü iklim değişikliğinin kısa ve orta vadede turizme etkisinin hissedileceğini öngörürken, yüzde 30’u bu etkinin uzun vadede ortaya çıkacağını düşünüyor. Yüzde 28’lik bir kesim ise iklim krizinin etkilerinin şimdiden görülmeye başladığını ifade ediyor. SÜRDÜRÜLEBİLİR MODELLER ÖNEM KAZANIYOR Ankete katılanların yüzde 61’i sürdürülebilir turizm modellerine büyük önem verdiklerini ve uygulamaya geçirdiklerini belirtiyor. Ancak yüzde 17’lik bir kesim, mecburi kriterlerin ötesinde adım atmayı düşünmediğini ifade ederek daha sınırlı bir yaklaşım sergiliyor.

Uzakrota Global 2024 Başlıyor: Seyahat ve Turizm Dünyası İstanbul’da Haber

Uzakrota Global 2024 Başlıyor: Seyahat ve Turizm Dünyası İstanbul’da

İngiltere, BDT, Balkanlar, Avrupa ve Orta Doğu başta olmak üzere 110 ülkeden 15 bini aşkın turizm profesyoneli, 15 Kasım’da İstanbul’da bir araya geliyor. Dünyanın önde gelen turizm teknoloji şirketleri ve bölge pazarlarının güçlü operatörleri, bugün Uzakrota Global’de buluşacak. WOW Convention Center İstanbul’daki zirvede, 60 oturum ve dünya çapından 200 etkileyici konuşmacı, sektördeki yenilikçi gelişmeleri tartışacak. Turizm ve seyahat endüstrisinin en büyük etkinliklerinden biri olan Uzakrota, 2024 yılı itibarıyla düzenleyeceği 5 zirveden en büyüğünü 15 Kasım’da (bugün) İstanbul'da gerçekleştirecek. Türk Hava Yolları, Malezya Turizm, Amadeus, Paximum, Tourmania ve Tour to America'nın desteğiyle Uzakrota, geniş çaplı bir katılıma ev sahipliği yapacak. 110 ülkeden en etkili turizm ve seyahat markalarının yanı sıra, 15 binden fazla turizm profesyonelinin katılması beklenen zirve, sektördeki en önemli buluşmalardan biri olacak. Küresel turizm pazarının en büyük seyahat şirketleri tarafından "Dünyanın En Etkili 10 Turizm Etkinliği" arasında gösterilen Uzakrota Seyahat Zirvesi, geçmiş yıllarda olduğu gibi sektörün en önemli aktörlerini bir araya getirecek. Seyahat acenteleri, turizm teknoloji şirketleri, havayolları, denizcilik ve otelcilik markalarının katılacağı zirvede, turizmin farklı alt sektörlerinden yaklaşık 250 şirket, kendilerini tanıtma, potansiyel iş ortaklarını keşfetme ve yeni bağlantılar kurma fırsatı bulacak. Ayrıca, 5 tematik sahnede düzenlenecek 60 oturumda, 200 etkileyici konuşmacı, turizm ve seyahat endüstrisinin geleceğine dair yenilikçi vizyonlarını paylaşacak. "DÜNYA ÇAPINDA BİR SEYAHAT KÖPRÜSÜ KURUYORUZ" Uzakrota Kurucusu Gökhan Erdoğan, bugüne kadar 5 kıtada, 10 farklı ülkede 30 zirve düzenleyerek 100 binden fazla turizm profesyonelini bir araya getirdiklerini ve lokal markaları küresel çapta birbirine bağlayarak seyahat dünyasında bir köprü kurduklarını söyledi. İstanbul’daki zirvenin önemini vurgulayan Erdoğan, “Uzakrota network’ünü çeşitli destinasyonlara taşıyarak hem destinasyonların pazarlanmasına yardımcı oluyor hem de mavi okyanus dediğimiz keşfedilmemiş pazarları network’ü ile buluşturuyor. İstanbul bu yılki zirvelerin içinde en büyüğü olacak. İngiltere, BDT, Balkanlar, Avrupa ve Orta Doğu olmak üzere 110 ülkeden 15 bini aşkın turizm profesyoneli İstanbul’a geliyor. Dünyanın en önemli turizm teknoloji şirketleri, bölge pazarlarının en güçlü operatörleri burada olacak. Türkiye pazarına henüz girmeyen, ilk kez Uzakrota ile ülkemizde kendini anlatacak olan global büyük markalar var. Dijital turizm hızla büyüyor. Uzakrota Global’in bu yıl odaklanacağı konular arasında yapay zeka yine öne çıkacak; turizm ve seyahat endüstrisindeki rolü ve sektörün geleceğini konuşacağız” dedi. Havacılık teknolojileri, seyahat trafikleri, akıllı turizm uygulamaları gibi birçok konunun ele alınacağını söyleyen Erdoğan, “Yaratıcı fikirlerin çarpıştığı, her marka ve paydaş için verimli bir zirve olacak, çok heyecanlıyız” diye ekledi. ZİRVENİN GÜNDEMİNDEKİ KONULAR 5 tematik sahnede, küresel turizm ve seyahat endüstrisinin önde gelen 200 lider ismi, sektördeki yeni gelişmeleri ve trendleri ele alacak. İşte dikkat çeken oturum başlıkları: Zengin tüketici için lüksü yeniden tanımlamak   Avrupa ve BDT ülkelerine yakın bakış  Turizm Liderlerinin 2025 öngörüleri  Amerika'da kişiye özel seyahat imkanları  İntikam turizmi sona erdi, şimdi de enflasyon turizmi mi başladı?    Helal turizm altyapısı ve müşterilerin beklentileri   Otelcilikte sürdürülebilirlik stratejileri ve yenilikçi uygulamalar  Kruvaziyer turizminin Yükselişi ve B2B pazarı  Pandemiden bu yana 100 bin turizm çalışanı sektörden ayrıldı. Peki ya şimdi ne yapmalıyız?  Dijital reklamlarla küresel büyümeye uzun vadeli bakış     Çevrimiçi seyahat dağıtımının gücünü ortaya çıkarma    Araç kiralama sektöründeki güncel eğilimler ve tüketici davranışları  Havayollarının dijital dönüşümdeki rolü ve hedefleri  Spor organizasyonlarının turizme etkileri  İstanbul 2024 talep, fiyat, doluluk verileri  Doğru içerik dağıtımının otelinizin cirosuna etkisi  MICE endüstrisi ve 2025  Seyahat gazeteciliği  Seyahat sektöründe yeni gelir yaratma stratejiler  Kazakistan ve Türkiye Arasında Turizm: İşbirliği ve Fırsatlar  Influencer’ların satın almaya etkileri    Konsolidatorler ve B2B Pazarı  Kazakistan ve Türkiye Arasında Turizm: İşbirliği ve Fırsatlar   Türkiye pazarında destinasyon tanıtımı  Program hakkında daha detaylı bilgi için https://www.uzakrota.com/summit24/ adresi ziyaret edilebilir. 2024’ÜN 5 ZİRVESİ: KUALA LUMPUR, BAKÜ, CAPE TOWN, İSTANBUL, RİYAD Uzakrota, 2024 yılı boyunca turizm ve seyahat endüstrisini buluşturan kapsamlı etkinlikleriyle kıtalar ve bölgeler arasında köprü kuruyor. 2024’ün ilk zirvesi Malezya’nın Kuala Lumpur şehrinde gerçekleşti ve BDT, Balkanlar, Asya ile Orta Doğu'dan 500 turizm profesyoneli bir araya geldi. İkinci zirve ise Azerbaycan’ın Bakü şehrinde yapıldı; İngiltere, Avrupa ve Asya pazarlarının önde gelen isimlerinin katıldığı bu etkinlikte Türkiye turizmine yön veren sektör profesyonelleri de konuşmalar gerçekleştirdi. Üçüncü zirve, Güney Afrika'nın Cape Town şehrinde gerçekleşti; bu etkinlik, Orta Doğu, Namibya, Zambiya ve Zimbabve’den önemli sektör markalarını bir araya getirdi. İstanbul'daki ana zirvenin ardından, yılın beşinci ve son zirvesi, Riyad’da düzenlenecek. Bu zirve, Arap Yarımadası, İngiltere, BDT, Avrupa, Balkanlar ve Orta Doğu bölge pazarlarının katılımıyla yapılacak.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.